کلاس آنلاین زبان ایتالیایی با اساتید برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان ایتالیایی

بهترین ترفند ها برای یادگیری زبان ایتالیایی

۴
(۸)

یادگیری زبان ایتالیایی ممکن است جزو علاقمندی‌های افراد زیادی باشد؛ اما اکثر افراد معتقدند ایتالیایی زبان بسیار دشوار است. با این حال، روش‌هایی وجود دارند، که می‌تواند این مسیر را برای شما بسیار هموار کنند. با ما همراه باشید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

چرا باید دنبال بهترین روش‌های یادگیری زبان ایتالیایی باشیم؟

آموختن یک زبان تازه، نیاز به دلیل ندارد! پاسخ اول من به این سوال این است، زیرا یادگیری یک زبان جدید، چشم آدمی را به سوی دنیایی تازه می‌گشاید و برای آن هرگز نباید به دنبال دلیل بود؛ اما اگر هدف از آموختن یک زبان، ارتباط ساده در حد مسافرتی کوتاه باشد، شاید چند جمله هم کار ما را راه بیندازد، پس چه نیازی به یادگیری روش‌های اصولی داریم؟

بیشتر بدانید: فواید یادگیری زبان ایتالیایی+ معرفی کشور ایتالیا

آموختن اصولی زبان ایتالیایی، می‌تواند به آشنایی با فرهنگ غنی و پربار این کشور کمک کند؛ اگر یک بار به ایتالیا سفر کنید، قطعا بیشتر مشتاق یادگیری درباره زبان و فرهنگ آن خواهید شد.

بیشتر بدانید: بهترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیا (نظر توریست‌ ها)

یادگیری زبان ایتالیایی به عنوان زبان دوم، دلایل متعددی دارد؛ برای مثال ممکن است بخواهید در آزمون های زبان ایتالیایی شرکت کنید.

 

یادگیری زبان ایتالیایی برای مهاجرت شغلی یا تحصیلی

ایتالیا با داشتن فرصت‌هایی تازه، می‌تواند مقصد خوبی برای مهاجرت تحصیلی یا شغلی باشد، خصوصا برای مشاغل هنری! شما در این کشور می‌توانید با موقعیت‌های جدیدی رو به رو شوید و اگر فرد چالش‌پذیری باشید، این کشور برایتان بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

پیش از اقدام به مهاجرت به هر کشوری، لازم است با زبان و فرهنگ آنجا به صورت دقیق و اصولی آشنایی داشته باشید تا بتوانید به محض قرار گرفتن در محیط، شروع به برقراری ارتباط کنید. حتی اگر به زبان انگلیسی کاملا مسلط باشید، در صورتی که قصد دارید در ایتالیا به درس خواندن یا کار کردن بپردازید، حتما باید زبان این کشور را به خوبی یاد بگیرید؛ زیرا هیچ کشوری فعالیت‌های آموزشی و تجاری خود را به صورت مداوم با زبان بیگانه انجام نمی‌دهد، بنابراین انگلیسی تنها برای ارتباط اولیه به شما در ایتالیا کمک خواهد کرد، نه بیشتر!

از سویی مکالمه ساده ایتالیایی در حد خرید کردن، احوالپرسی و صحبت روزمره، تنها برای مسافرت به شما کمک می‌کند نه اقامت دائمی! به همین دلیل لازم است روی روش‌های درست یادگیری تمرکز نموده و بهترین راه را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: مزایای یاد گرفتن یک زبان جدید چیست؟

آشنایی با فرهنگ ایتالیایی

 

بهترین روش‌های یادگیری زبان ایتالیایی

برای یادگیری یک زبان جدید راه های زیادی وجود دارد، این موضوع کاملا بستگی به شرایط زمانی، میزان نیاز و بودجه مالی شما دارد. با توجه به تمامی این عوامل، از چند روش مختلف می‌توانید برای یادگیری اصولی زبان ایتالیایی اقدام کنید.

کلاس خصوصی ایتالیایی

 

۱- کلاس خصوصی زبان ایتالیایی

در کلاس‌های خصوصی زبان ایتالیایی، تنها شما و استادتان حضور دارید. این کلاس‌ها می‌توانند به دو صورت آنلاین و حضوری برگزار شوند. مزیت کلاس خصوصی، این است که به راحتی با استاد در ارتباط هستید و عوامل حواس پرتی در کلاس وجود ندارد؛ در این نوع کلاس می‌توانید مشکلات خود را به راحتی مطرح کنید و اشکالات تمرین‌ها را به کمک استاد رفع نمایید.

مزیت دیگر کلاس خصوصی، این است که بخش زیادی از زمان مدرس، تنها به شخص شما اختصاص دارد. به همین علت، عموما مدرس خصوصی زبان ایتالیایی در فرآیند تدریس و حل تمرین، دقت و حوصله بیشتری به خرج خواهد داد.

بیشتر بدانید: چند نوع کلاس برای یادگیری یک زبان جدید داریم؟

 

۲- یادگیری زبان ایتالیایی با کتاب

 

الف) مطالعه کتاب های آموزش زبان ایتالیایی

یکی از منابع آموزشی مهم در راستای زبان آموزی، کتاب‌های آموزش زبان ایتالیایی به افرادی است که زبان اصلی و مادری آن‌ها، هر زبان دیگری به غیر از ایتالیایی باشد. این کتاب‌ها زمینه آموزشی دارند و از سطوح اولیه تا پیشرفته به آموزش زبان می‌پردازند. تمرکز هر کتاب، ممکن است روی مهارت‌های خاصی باشد. مثلا یک منبع آموزش زبان ایتالیایی تنها به یادگیری گرامر اختصاص دارد و منبعی دیگر، تمام مهارت‌ها را به صورت عمومی آموزش می‌دهد. در صورت شرکت در کلاس هاص خصوصی زبان ایتالیایی، کتاب متناسب با سطح شما انتخاب و معرفی می‌گردد، اما در لیست زیر می‌توانید بهترین منابع کتابی برای یادگیری زبان ایتالیایی را مشاهده کنید:

  • کتاب Nuovo Espresso از سطح ۱ تا ۵ : کتاب ایتالیایی اسپرسو، از دیگر موارد، مشهورتر بوده و بیشتر برای آموزش به بزرگسال نوشته شده است.
  • کتاب Progetto italiano از سطح ۱ تا ۳ : این کتاب نسبت به اسپرسو سطح آسان تری دارد و برای شروع یادگیری زبان ایتالیایی مناسب است.
  • کتاب Italian Grammar: Barron,s Grammar Series: این کتاب به بیان اصول گرامری زبان ایتالیایی می‌پردازد.
  • کتاب La lingua italiana per stranieri 
  • کتاب italian made simple
  • کتاب parlo italiano

کتاب یادگیری ایتالیایی

 

ب) مطالعه کتاب داستان به زبان ایتالیایی

در زمینه ادبیات، ایتالیا از غنی‌ترین کشورهای جهان است. شما می‌توانید با مطالعه آثار مشهور این کشور، در کنار افزایش دایره لغات خود، با گنجینه‌ای غنی از هنر و ادبیات جهان رو به رو شوید. از آن‌جایی که ممکن است فهم این کتاب‌ها در ابتدا کمی دشوار باشد، پیشنهاد می‌کنیم پس از آنکه به ایتالیایی عمومی تسلط یافتید، کتاب‌های زیر را به زبان اصلی تهیه نموده و به تدریج مطالعه کنید:

  1. storie di due Minuti : نام فارسی این کتاب دو دقیقه داستان است و شامل داستان‌های کوتاه می‌باشد.
  2. Omicidio nel castello : ‌با نام فارسی قتل در قلعه، در ژانر جنایی نوشته شده است.
  3. Topolino : این کتاب برای رده سنی کودک و نوجوان مناسب است و از سری داستان های میکی ماوس است.

بیشتر بخوانید: بهترین رمان های یادگیری زبان ایتالیایی

 

۳- بررسی وب سایت‌های ایتالیایی زبان

برای یادگیری بهتر زبان ایتالیایی می‌توانید زمان کوتاهی را به خواندن اخبار ایتالیایی اختصاص دهید. این خبرها می‌توانند از دنیای مد، تکنولوژی، سرگرمی، حوادث و یا سیاست باشند. در این زمینه هم می‌توانید در راستای نیازتان عمل کنید. مثلا اگر مهندس برق هستید، اخبار تکنولوژی را بخوانید تا با اصطلاحات روز آشنا شوید. سایت‌های که در ادامه آورده ایم شامل اخبار ایتالیایی هستند و به شما در زمینه یادگیری تکمیلی این زبان کمک می‌کنند:

  1. ANSA.it : همانگونه که از نامش مشخص است، در زمینه فعالیت‌های ناسا خبررسانی می‌کند.
  2. Gazzetta.it : این سایت، اخبار ورزشی را به زبان ایتالیایی منتشر می‌نماید.
  3. Repubblica.it : این سایت، یک خبرگزاری عمومی به زبان ایتالیایی است.

روش تکمیلی یادگیری ایتالیایی

 

۴- گوش دادن به پادکست ایتالیایی زبان

پادکست به این دلیل که کوتاه است و تنها حالت صوتی آن مدنظر است، تاثیر زیادی در تقویت مهارت‌های شنیداری در آموزش بهتر زبان ایتالیایی دارد. پادکست‌های ایتالیایی زیادی با موضوعات مختلف وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را بشنوید و ضمن لذت بردن از موضوع آن‌ها، مهارت شنیداری و دایره لغات خود را تقویت کنید.

برای انتخاب پادکست، توجه کنید که یادگیری زبان ایتالیایی را به چه منظوری انجام می‌دهید؟ دایره لغات تخصصی در هر رشته و شغلی می‌توانند کاملا متفاوت باشند؛ اگر تنها برای افزایش مهارت شنیداری خود در مکالمات روزمره ایتالیایی به پادکست گوش می‌دهید، می‌توانید فایل‌های داستانی و روایتی را انتخاب کنید. در صورتی که قرار است از زبان ایتالیایی در محل کار یا برای تحصیل استفاده کنید، بهتر است فایل‌هایی را برگزینید که به رشته و حوزه کاری شما مربوط هستند.

 

۵- یادگیری زبان ایتالیایی با فیلم

فیلم زبان اصلی ایتالیایی

 

الف) مشاهده فیلم هایی به زبان ایتالیایی

برای اینکه زبان ایتالیایی یا هر زبان دیگری را بهتر یاد بگیرید، دیدن فیلم زبان اصلی یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری بهتر است. مشاهده بهترین فیلم و سریال های زبان ایتالیایی به شما کمک می‌کند تا نحوه تلفظ محاوره را بهتر درک کرده و مهارت شنیداریتان را نیز تقویت کنید.

این فیلم‌ها، منابع خوبی برای یادگیری ایتالیایی هستند و در سایت Imdb هم امتیاز نسبتا خوبی گرفته اند:

  1. Suburra: در ژانر هیجانی و جنایی، مربوط به سال ۲۰۱۵
  2.  Gomorrah: در ژانر جنایی و درام، مربوط به سال ۲۰۰۸
  3. Malena: در ژانر درام و عاشقانه و جنگ جهانی، مربوط به سال ۲۰۰۰
  4. Cinema Paradiso: در ژانر رمانتیک و درام، مربوط به سال ۱۹۸۸

 

ب) یادگیری زبان ایتالیایی از طریق مشاهده فیلم های آموزشی

منابع زیادی در اینترنت وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای یادگیری زبان ایتالیایی استفاده کنید؛ این فیلم‌ها می‌توانند به زبان فارسی باشند اما گاهی، آموزش‌های زبان ایتالیایی به زبان انگلیسی هستند، بنابراین ممکن است لازم باشد به این زبان هم مسلط باشید تا بتوانید از آموزش‌های متنوع‌تری استفاده کنید.

فیلم‌های آموزشی موجود در Youtube یکی از این موارد هستند که به شما کمک می‌کنند قدم به قدم پیش بروید. البته این روش، تنها در صورتی توصیه می‌شود که شما پیش زمینه‌ای از ایتالیایی داشته باشید و برای تکمیل دانش خود از آن استفاده کنید، وگرنه برای شروع ممکن است شما را با سوالات بی‌جواب مواجه کند و موجب سردرگمی شود.

 

۶- یادگیری زبان ایتالیایی با اپلیکیشن

با پیشرفت دنیای تکنولوژی، اپلیکیشن‌های موبایلی توانسته‌اند جایگزینی بسیار عالی برای آموزش مهارت‌های مختلف باشند. آموزش زبان ایتالیایی با کمک برنامه‌های قابل نصب روی موبایل، تبلت، یکی از راه‌های یادگیری این زبان است. این روش برای افرادی که دوست دارند از وقت‌ خالی خود در مسیر خانه، دانشگاه و محل کار استفاده بهینه داشته باشند بسیار عالی است.

یادگیری زبان ایتالیایی با اپلیکیشن

از جمله نرم افزارها و اپلیکیشن های یادگیری زبان ایتالیایی که میتوانید از آن‌ها استفاده کنید، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1.  Learn Italian Words Free: این برنامه برای آموزش لغات ایتالیایی از سطح مبتدی تا پیشرفته طراحی شده است؛ نسخه رایگان این برنامه برای سیستم عامل android و  ios موجود است. این اپلیکیشن کاملا رایگان است.
  2. Busuu: این برنامه نیز به صورت کاملا رایگان برای سیستم عامل android و  ios در دسترس است. در این اپلیکیشن، علاوه بر آموزش لغات، به ابعاد مختلف زبان ایتالیایی پرداخته شده است. همچنین در این برنامه امکان ارتباط با دیگر افراد و تمرین با آن‌ها را نیز دارید.
  3.  Babbel: در این برنامه می‌توانید مهارت‌های خود را از سطح مبتدی تا پیشرفته در تمامی مهارت‌های زبان ایتالیایی ارتقا دهید. مشکل این برنامه، رایگان نبودن آن است. با این حال، کاربردی بودن و طراحی جذاب آن، موجب شده است که طرفداران زیادی داشته باشد.
  4. In 24 hours learn italian: این برنامه‌ی رایگان، تنها برای افراد مبتدی مناسب است. نکات موجود در این برنامه، سطحی و اولیه هستند و می‌توانند برای شروع، مفید باشند.
  5. Memrise: این برنامه از جمله پر طرفدارترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان ایتالیایی است. در این برنامه نیز می‌توانید به یادگیری لغت، گرامر و مهارت‌های مختلف زبان ایتالیایی بپردازید. مزیت این برنامه، طراحی ساده و شباهت آن به بازی است که استفاده از آن را بسیار ساده می‌کند.

هر یک از این برنامه‌ها می‌توانند به عنوان روشی تکمیلی در کنار شرکت در کلاس‌های خصوصی زبان ایتالیایی، به رشد بهتر شما در کسب مهارت‌های این زبان کمک کنند. سعی کنید یک برنامه را انتخاب کنید و طبق آن پیش بروید.

دقت کنید که نصب برنامه‌های مختلف تنها موجب سردرگمی و خستگی شما خواهد شد.

 

بایدها و نبایدهای یادگیری زبان ایتالیایی

حالا که روش‌های کلی یاد گرفتن زبان زیبای ایتالیایی را آموختید، بهتر است بدانید که انجام دادن و انجام ندادن چه کارهایی در روند آموزش به شما کمک خواهد کرد. به یاد داشته باشید که روش، تنها بخشی از راه است و رعایت اصول در کنار یکدیگر، شما را به بهترین نتیجه خواهد رساند. برخی افراد برای انتخاب بهترین روش آموزش زبان ایتالیایی روزها و ساعت‌های زیادی را صرف جستجو می‌کنند اما در نهایت، نتیجه آنقدرها هم مطلوب نیست! دلیل این موضوع، قدم‌های کوچکی است که باید در راه آموزش این زبان بردارید.

💡برای یادگیری این زبان، حتما موارد زیر را رعایت کنید:

  1.  در یادگیری خود مداومت داشته باشید.
  2.  خود را در معرض تمرین و تکرار قرار دهید و از اشتباه کردن نترسید.
  3.  به صورت روزمره، سعی کنید از دانش خود استفاده کنید، حتی اگر کامل نیستید.
  4.  متناسب با نیاز خود آموزش ببینید، ایتالیایی در سفر با ایتالیایی برای کار، زمین تا آسمان تفاوت دارد!
  5.  اشتباهات خود را یادداشت کنید و روند پیشرفت خود در رفع آن‌ها را ثبت نمایید.
  6.  صدا و فیلم خود را حین صحبت کردن ضبط کرده و مجددا آن را بررسی کنید تا ایرادتان مشخص شود.

راه سریع یادگیری ایتالیایی

❌در حین آموزش دیدن به زبان ایتالیایی، به هیچ وجه کارهای زیر را انجام ندهید!

  1. بهتر است همزمان، یادگیری زبان دیگری را شروع نکنید.
  2. روند آموزش را به تاخیر نیندازید و زمان آن را جز به ضرورت، تغییر ندهید.
  3. هرگز از چند منبع، روش یا کلاس مختلف استفاده نکنید، اگر روش موثر نبود، آن را تغییر دهید.
  4. با اشتباه کردن، آموزش را رها نکنید، هر قدر که می‌خواهد بزرگ باشد!
  5. تمام روز خودتان را درگیر نکنید، این کار باعث خستگی مفرط خواهد شد، آهسته پیش بروید.

 

آموزش زبان ایتالیایی از صفر به کمک HiTalki

اگر به فکر یادگیری زبان ایتالیایی هستید اما هیچ پیش زمینه‌ای ندارید، اصلا نگران نباشید. ما در هایتاکی بستری را فراهم کرده‌ایم تا شما، بتوانید بهترین مدرس ها را انتخاب کرده و دوره آموزشی موردنظرتان را انتخاب کنید. در این سایت شما این امکان را دارید که تا ۵ بار، در جلسات آزمایشی بعضی اساتید شرکت کنید؛ این جلسات در جهت تصمیم‌گیری بهتر شما برای انتخاب استاد زبان ایتالیایی در نظر گرفته شده‌اند. در صورتی که با این جلسات، نتوانستید کلاس مناسب خود را پیدا کنید، می‌توانید با پرداخت هزینه در جلسات آزمایشی دیگری هم حضور یابید.

فرقی نمی‌کند شما زبان ایتالیایی را برای کار کردن نیاز دارید یا تحصیل یا حتی مسافرت، تمامی این زیرمجموعه‌ها با قیمت‌های متنوع، در اختیار شماست. همچنین، در پلتفرم HiTalki این امکان را خواهید داشت که در اغلب موارد، روز و ساعت کلاس را متناسب با وقت آزاد خود تنظیم کنید؛ در این پلتفرم امکان انتخاب کلاس خصوصی ایتالیایی به صورت آنلاین یا حضوری، بسته به شرایط شما، وجود دارد.

 

ادبیات، هنر و تاریخ، بهانه یادگیری زبان ایتالیایی

شهر رم، پایتخت کشور ایتالیا، مهد فرهنگ و تمدن در اروپای قدیم بوده‌ است. این کشور، شناسنامه‌ای پربار در زمینه هنرهای زیبا دارد. به همین دلیل، اگر به هنر و فرهنگ علاقمند باشید، یادگیری زبان ایتالیایی شما را با جهانی تازه آشنا خواهد کرد.

در زمینه موسیقی، نام افرادی همچون پوکینی، وردی، روسینی و بلینی در تاریخ ایتالیا می‌درخشد . در حیطه نقاشی، لئوناردو داوینچی و بوتچیلی پریماورا از نام‌آوران هستند. یادگیری زبان این کشور، شما را بیشتر و عمیق‌تر با این هنرمندان و آثارشان آشنا خواهد کرد.

در زمینه ادبیات، هیچ چیز بهتر از این نیست که متون را به زبان اصلی بخوانید؛ حتی بهترین ترجمه‌ها نیز دچار دخل و تصرف اندکی می‌شوند و هرگز زیبایی اصلی اثر را منتقل نخواهند کرد، به همین جهت آموزش دقیق و اصولی زبان ایتالیایی، می‌تواند لذت شما را از خواندن آثار دانته، ایتالو کالوینو، النا فرانته و دیگر نویسندگان نام‌آور این کشور، دو چندان کند.

بیشتر بخوانید: متون ساده ایتالیایی برای یادگیری زبان در سطح مبتدی تا متوسط

فهم ادبیات هیچ کشوری با آشنایی دست و پا شکسته با زبان آن کشور و دانستن حروف الفبا میسر نمی‌شود؛ زیرا هنر و ادبیات، والاترین قسمت فرهنگ هر کشور هستند و تنها مطالعه لایه‌های عمیق فرهنگی، به ما در فهم این آثار کمک خواهد کرد.

 

نتیجه گیری

یاد گرفتن زبان جدید از جمله زبان ایتالیایی فرآیندی زمان‌بر است و ممکن است برای هر کسی، با یک روش خاص موثر واقع شود. در این مقاله از وبلاگ HiTalki درباره اهمیت انتخاب روش صحیح یادگیری، انواع روش‌ها، روش‌های تکمیلی، بایدها و نبایدها و عوامل موثر بر سرعت یادگیری زبان ایتالیایی صحبت کردیم. امیدواریم بعد از خواندن این متن، اطلاعات موردنیازتان را کسب کرده و قدمی مثبت در راه یادگیری برداشته باشید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ / ۵. تعداد نظرات ۸

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *