کلاس آنلاین زبان ایتالیایی با اساتید برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان ایتالیایی

۱۸ تا از فیلم ها و سریال های یادگیری زبان ایتالیایی در سطوح مختلف

۴.۶
(۱۱)

یادگیری زبان جدید، برای زبان آموزان در هر رده سنی مزایای بسیاری از قبیل: بهبود عملکرد مغزی، افزایش میزان توجه فردی، گسترش ارتباطات اجتماعی و بین‌المللی و… دارد. یکی از زبان‌هایی که می‌توانید به سادگی فرآیند یادگیری آن را آغاز کنید، زبان شیرین ایتالیایی است. شما نیاز دارید تا با بهترین ترفندها برای یادگیری زبان ایتالیایی آشنا شوید. یکی از این ترفندها استفاده از فیلم و سریال‌های مناسبِ سطح زبان آموز است. در ادامه به معرفی و توضیح بهترین فیلم ها و سریال های یادگیری زبان ایتالیایی خواهیم پرداخت.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

بهتر است فیلم و سریال های مناسب برای یادگیری زبان ایتالیایی را چند بار تماشا کنید تا به تمام عبارات و دیالوگ‌ شخصیت‌های مهم فیلم مسلط شوید.

این تکرارها، زمینه موفقیت و یادگیری شما را بسیار بیشتر می‌کند. برای انتخاب فیلم‌ها بهتر است ژانرهایی را انتخاب کنید که از تماشای آن‌ها لذت می‌برید و از دیدن چندین باره‌ آن‌ها خسته نمی‌شوید. در ادامه به معرفی سه فیلم برای افرادی که به تازگی تصمیم به یادگیری زبان ایتالیایی گرفته‌اند، خواهیم پرداخت.

 

بهترین فیلم های یادگیری زبان ایتالیایی

 

فیلم های یادگیری زبان ایتالیایی برای سطح مبتدی

 

۱. فیلم La vita è bella (زندگی زیباست)

داستان فیلم “زندگی زیباست” حول محور شخصی به نام گویید می‌‌گردد که طی جریان عاشقانه‌ای با زنی مسیحی ازدواج می‌‌کند. در ابتدای داستان اشاراتی کوچک به یهودی‌ ستیزی در دوران جنگ جهانی دوم می‌‌شود. با این حال، در نیمه دوم فیلم، بینندگان بیش از پیش با نگرانی‌‌ها و سختی‌‌‌های یهودیان آشنا می‌شوند و… .

La vita è bella ، بهترین فیلم یادگیری زبان ایتالیایی

 

فیلم زندگی زیباست از سری فیلم‌هایی است که به دلیل بیان روان و کلمات ساده آن، بهتر است هر یادگیرند‌ه‌ی سطح مبتدی آن را تماشا کند.

ژانر لینک دانلود رایگان لینک پخش آنلاین تریلر سال انتشار امتیاز IMDB
درام، عاشقانه، کمدی ۱۹۹۷ ۸.۶

 

۲. فیلم La meglio gioventù (بهترین دوران جوانی)

این فیلم درباره دو برادر ایتالیایی به نام‌های «نیکولا» و «متیو» است که ماجراهای زندگی آن دو را بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۲۰۰۰ دنبال می‌کند.

فیلم La meglio gioventù به شما این امکان را می‌دهد تا جنبه‌های کلیدی تاریخ ایتالیا مانند مافیای سیسیل و سیل فلورانس را به روشی ساده و در عین حال جذاب بررسی کرده و کلمات و اصطلاحات جدیدی را یاد بگیرید.

La meglio gioventù، بهترین فیلم ایتالیایی برای مبتدیان

ژانر لینک دانلود لینک پخش آنلاین تریلر سال انتشار امتیاز IMDB
درام، رمانتیک ۲۰۰۳ ۸.۵

 

۳. فیلم Manuale d’amore (راهنمای عشق)

راهنمای عشق یک فیلم کمدی رمانتیک پرفروش ایتالیایی در چهار قسمت است که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد. در هر یک از این چهار قسمت، زوج متفاوتی را دنبال می‌کند که بر مرحله خاصی از یک رابطه عاشقانه معمولی تمرکز دارند.

 

“راهنمای عشق” در سال ۲۰۰۵، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (کارلو وردون) و بهترین فیلمنامه را دریافت کرد و نامزد ۲۱ جوایز دیگر نیز شد. پس تماشای این فیلم جذاب را از دست ندهید.

Manuale d’amore ، بهترین فیلم یادگیری ایتالیایی برای مبتدیان
ژانر لینک دانلود لینک پخش آنلاین تریلر سال انتشار امتیاز IMDB
عاشقانه، کمدی ۲۰۰۵ ۶.۳

 

فیلم های یادگیری زبان ایتالیایی برای سطح متوسط

پس از رسیدن به سطح متوسط در زبان ایتالیایی، نوبت می‌رسد به فیلم‌هایی که عبارات و دیالوگ‌‌های بیشتری دارند. پیشنهاد می‌کنیم زمانی که نسبت به دیالوگ‌های فیلم‌های قبلی کاملا مسلط شدید، به سراغ مشاهده این سطح از فیلم‌ها بروید.

بهتر است برای یادگیری زبان ایتالیایی از طریق مشاهده فیلم هایی با سطح متوسط؛ تمرکز بالا، تکرار بسیار و استفاده حتمی از زیرنویس‌ها را فراموش نکنید.

 

۴. فیلم Viva la libertà (زنده باد آزادی)

داستان این فیلم از طریق استفاده مداوم از طنز روایت می‌شود.
با توجه به اینکه فیلم به موضوعات بحث برانگیزی مانند آزادی بیان و نظام سیاسی ایتالیا می‌پردازد، “زنده باد آزادی” به زبان‌آموزانی که در سطح متوسط ​​هستند، پیشنهاد می‌شود.

Viva la libertà یک فیلم عالی برای یادگیری و گوش دادن به لهجه‌‌های ایتالیایی است، زیرا همه بازیگران آن ایتالیایی هستند. تماشای این فیلم به شما کمک می‌کند با تلفظ‌ها و لهجه‌های اصلی این زبان آشنا شوید.

Viva la libertà بهترین فیلم برای سطح متوسط

 

به دلیل ژانر این فیلم و همراه شدن آن با روایتی طنزگونه، عبارات و اصطلاحات اجتماعی و سیاسی در فیلم زنده باد آزادی بسیار زیاد است و دید گسترده‌ای به شما خواهد داد.

ژانر لینک دانلود لینک پخش آنلاین تریلر سال انتشار امتیاز IMDB
درام، کمدی ۲۰۱۳ ۷

 

۵. فیلم Nuovo Cinema Paradiso (سینما پارادیزو)

سینما پارادیزو، نام فیلمی غم‌انگیز و اجتماعی محصول سال ۱۹۸۸ است.

سالواتوره توتو یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم و عاشق فیلم و سینماست. تنها تفریح او رفتن به سینما و بازی با نگاتیوهاست. این موضوع باعث شکل‌گیری رابطه‌ای عمیق بین او و آلفردو، آپاراتچی تنهای سینما پارادیزو، می‌شود.

Nuovo Cinema Paradiso، بهترین فیلم یادگیری زبان ایتالیایی

ژانر لینک دانلود رایگان لینک پخش آنلاین تریلر سال انتشار امتیاز IMDB
رمانتیک ۱۹۸۸ ۸.۵

 

۶. فیلم Il Portaborse (مرد بله)

جزاره بوترو، وزیر جوانی است که به فساد معروف است. او به دنبال یک سخنگوی مناسب می‌گردد و روحیه مناسب را در پروفسور لوچیانو ساندولی پیدا می‌کند. سندولی فردی بسیار خوب و مودب، مثبت اندیش و سرشار از امید است، اما متاسفانه موقعیت اقتصادی فاجعه باری دارد. بنابراین او بلافاصله جو جدید را می‌پذیرد و… .

Il Portaborse ، بهترین فیلم برای یادگیری زبان ایتالیایی

ژانر لینک پخش آنلاین تریلر سال انتشار امتیاز IMDB
 کمدی ۱۹۹۱ ۷

 

۷. فیلم Pane e tulipani (نان و لاله‌ها)

این فیلم داستان روزالبا، زنی خانه‌دار را روایت می‌کند که با شوهر و پسرانش از تعطیلات خود لذت می‌برند، وقتی اتوبوس بدون او حرکت می‌کند، در آن لحظه، او تصمیم می‌گیرد به خانه نیاید و به ونیز برود.

این کمدی با برنده شدن جایزه دیوید دی دوناتلو به عنوان “بهترین فیلم”، جزء پر جایزه ترین فیلم‌های ایتالیایی در سال ۲۰۰۰ بوده است. با تماشای این فیلم می‌توانید تصویری غیر توریستی از ونیز که یکی از قسمت‌های اصلی فیلم نیز می‌باشد را کشف کنید.

فیلم Pane e tulipani (نان و لاله‌ها) برای یادگیری زبان ایتالیایی با فیلم و سریال

ژانر لینک دانلود لینک پخش آنلاین سال انتشار امتیاز IMDB
 کمدی ۲۰۰۰ ۷.۳

 

فیلم های یادگیری زبان ایتالیایی برای سطح پیشرفته

افرادی که به یادگیری زبان ایتالیایی در سطح پیشرفته مشغول هستند بهتر است چند نکته را حتماً مدنظر داشته و سپس فیلم‌هایی با این ویژگی‌ها انتخاب کنند:

  1. شما به عنوان یک زبان آموز سطح پیشرفته، بر بسیاری از کلمات، عبارات و دیالوگ‌ها مسلط هستید، پس شاید انتخاب فیلم‌هایی که صرفاً بر کلمات ابتدایی و مکالمات روزمره ایتالیایی تمرکز دارد، به یادگیری عبارات و کلمات جدید کمک چندانی نکند.
  2. اغلب فیلم‌ها با ژانرهای تاریخی، جنایی، تخصصی (در یک زمینه خاص مثلا وکالت)، بیوگرافی و از این قبیل، بر کلمات تخصصی‌تر تمرکز دارند و دیالوگ‌های این سبک از فیلم‌ها، غنی از عبارات و اصطلاحات جدید هستند.
  3. یادگیری کلمات جدید تخصصی از طریق این فیلم‌ها، علاوه بر آشنایی بیشتر با فرهنگ و گروه‌های مختلف کشور ایتالیا، استفاده و کاربرد آن‌ها را در موقعیت‌های مختلف به شما نشان می‌دهد.

با توجه به ویژگی‌های ذکر شده، فیلم‌هایی که در ادامه معرفی شده جزء بهترین فیلم و سریال های یادگیری زبان ایتالیایی در سطح پیشرفته هستند.

 

۸. فیلم La Dolce Vita (زندگی شیرین)

روزنامه ‏نگارى به نام «مارچلو روبینى» با نوشتن مطالب جنجالى و داستان رسوایى‏‌ها تأمین معاش مى‏‌كند. او در حالى كه جاه‏ طلبى‏‌هاى ادبى نیز دارد در منجلاب جامعه‏‌ى فاسد رُم گرفتار آمده و بى‏‌اعتنا به اصول اخلاقى مى‏‌كوشد تا خودش را پیدا كند.

La Dolce Vita، بهترین فیلم برای یادگیری زبان ایتالیایی

ژانر لینک دانلود رایگان لینک پخش آنلاین تریلر سال انتشار امتیاز IMDB
درام، کمدی ۱۹۶۰ ۸

 

۹. فیلم I Cento Passi (صد قدم)

این درام ایتالیایی در دهه ۵۰ در سینیسی (شهر کوچکی در سیسیل) می‌گذرد. داستان جوزپه پپینو ایمپاستاتو، یک فعال ایتالیایی است که توسط رئیس مافیا، ترور می‌شود.
این فیلم زندگی‌نامه‌ای، نقش مهمی را که پپینو در رویارویی با مافیای سیسیل ایفا کرد و بر فرهنگ و سیاست دهه‌های ۶۰ و ۷۰ تأثیر گذاشت را به تصویر می‌کشد.

I Cento Passi، بهترین فیلم یادگیری زبان ایتالیایی در سطح پیشرفته

 

درصورتی که علاقه‌مند به سریال‌های جنایی هستید، این فیلم به شما کمک می‌کند، به صورت همزمان علاوه بر لذت بردن از فیلم، به یادگیری موضوعات، اصطلاحات و عبارات فرهنگی مربوط به کشور ایتالیا بپردازید.

ژانر لینک دانلود لینک پخش آنلاین تریلر سال انتشار امتیاز IMDB
زندگی نامه، جنایی، درام ۲۰۰۰ ۷.۶

 

بهترین سریال ها برای یادگیری زبان ایتالیایی

تا به حال به تماشای سریال‌ به زبان ایتالیایی فکر کرده‌اید تا مهارت‌های شنیداری و دایره لغات خود را بهبود ببخشید؟ ثابت شده که این روش یادگیری کارآمد است و به شما این امکان را می‌دهد تا زبان ایتالیایی را در حین تفریح ​​یاد بگیرید!

اگر عاشق سریال‌ها هستید و فرصت و حوصله پیگیری یک داستان را از ابتدا تا انتها دارید، بهتر است که سریال‌های ایتالیایی را تماشا کنید. در ادامه سریال‌هایی در سطوح مختلف معرفی شده است که به شما در یادگیری و تکرار عبارات و اصطلاحات ایتالیایی کمک می‌کند.

 

سریال های یادگیری زبان ایتالیایی برای سطح مبتدی

 

۱. سریال Médico de Familia (پزشک خانوادگی)

مسائل اجتماعی و مسائل خانوادگی در این سریال تلویزیونی کمدی با هم آمیخته شده است. این فیلم داستان ناچو مارتین یک پزشک خانوادگی است که اخیراً بیوه شده و باید یاد بگیرد که چگونه با خانواده بزرگ خود ماریا، چچو و آنیتا رفتار کند.

Médico de Familia ، بهترین سریال برای یادگیری زبان ایتالیایی

 

سریال پزشک خانوادگی، سرشار از مکالمات روزمره بوده و در طی ۹ فصل آن، بارها این عبارت‌ها تکرار می‌شوند. این سریال برای تسلط و آمادگی به مکالمات زبان ایتالیایی بسیار مناسب است.

ژانر لینک تماشای آنلاین در یوتیوب لینک پخش آنلاین تریلر سال انتشار امتیاز IMDB
کمدی درام ۱۹۹۹ -۱۹۹۵ ۵.۲

 

۲. سریال Tutti pazzi per amore (همه دیوانه برای عشق)

Tutti Pazzi Per Amore یک مجموعه تلویزیونی ایتالیایی است که از ۷ دسامبر ۲۰۰۸ تا ۱ ژانویه ۲۰۱۲ در شبکه Rai 1 در سه فصل پخش شد.

این سریال در رُم می‌گذرد و داستان عشق پدری مجرد به نام پائولو جورجی و مادری مجرد به نام لورا دل فیوره و ماجراهای خانواده بزرگی که از رابطه آن‌ها سرچشمه می‌گیرد را دنبال می‌کند.

یال Tutti pazzi per amore (همه دیوانه برای عشق)

ژانر لینک پخش آنلاین تریلر سال انتشار امتیاز IMDB
 عاشقانه ۲۰۱۲ – ۲۰۰۸ ۷.۴

 

۳. سریال Skam Italia (ننگ بر ایتالیا)

ننگ بر ایتالیا نسخه ایتالیایی سریال تحسین‌شده و مبتکرانه نروژی است که گروهی از نوجوانان را در زندگی روزمره‌شان در مدرسه، عشق و اوقات فراغت دنبال می‌کند. ننگ بر ایتالیا که در ۵ فصل ساخته شده، از سریال‌های پر مخاطب چند سال اخیر است.

نوع بیان در این سریال پرمخاطب، قابل درک و مناسب برای یادگیرندگان سطح مبتدی است، دانستن عبارات و اصطلاحات به کار رفته در این سریال نیز برای هر یادگیرنده‌ سطح مبتدی لازم است.

Skam Italia، بهترین سریال برای یادگیری زبان ایتالیایی

ژانر لینک دانلود لینک پخش آنلاین تریلر سال انتشار امتیاز IMDB
عاشقانه، درام ۲۰۲۲ -۲۰۱۸ ۹.۵

 

سریال های یادگیری زبان ایتالیایی برای سطح متوسط

 

۴. سریال L’amica geniale (دوست باهوش)

النا که حالا زنی سالخورده می‌باشد متوجه می‌شود که دوست قدیمی‌اش لیلا بدون هیچ ردی ناپدید شده است.

در خانه‌ای که پر از کتاب است النا پشت میز کامپیوترش می‌نشیند و شروع به نوشتن داستان دوستیِ دیرینه‌ای می‌کند که در سال ۱۹۵۰ با دیدار لیلا در مدرسه ابتدایی آغاز شده بود. داستانی که روایتگر ۶۰ سال دوستی است و… .

تا به‌حال ۳ فصل از این سریال ساخته شده است.

L’amica geniale بهترین سریال برای یادگیرندگان سطح متوسط ایتالیایی

ژانر لینک دانلود رایگان لینک پخش آنلاین تریلر سال انتشار امتیاز IMDB
درام ۲۰۱۸ ۸.۶

 

۵. سریال Boris (بوریس)

این کمدی اتفاقات روزانه بین کارگردانان، بازیگران و تیم‌های سازنده یک نمایش را به سخره می‌گیرد.
این سریال که در ۳ فصل ساخته شده، موضوع بسیار جالبی دارد که به شما این امکان را می‌دهد کمی بیشتر در مورد دنیای تجارت نمایشی (با رویکردی طنز) بدانید.

Boris، بهترین سریال یادگیری زبان ایتالیایی

ژانر لینک پخش آنلاین تریلر سال انتشار امتیاز IMDB
 کمدی ۲۰۱۰ -۲۰۰۷ ۸.۶

 

۶. سریال The Young Pope (پاپ جوان)

در این سریال ایتالیایی، جود لارا در نقش یک پاپ فوق محافظه کار کلیسای کاتولیک، سنت‌ها و شیوه‌های جا افتاده واتیکان را به چالش می‌کشد. به‌عنوان مثال، راهبه‌ای خواهر مری را برای خدمت به عنوان مشاور اصلی خود به کار می‌گیرد. او کلیسا را به سمت و سوی جدیدی می‌برد و باعث ایجاد اختلال در داخل و خارج واتیکان می‌شود.

این مجموعه، موضوعات ظریفی را لمس می‌کند و راهی عالی برای نگاه دقیق‌تر به رابطه پیچیده ایتالیا با کلیسا است.

The Young Pope، بهترین فیلم یادگیری زبان ایتالیایی

 

این سریال نامزد ۲ جایزهٔ به عنوان پربیننده‌ترین فیلم و ۵ جایزه دیگر است.

ژانر لینک دانلود رایگان لینک پخش آنلاین تریلر سال انتشار امتیاز IMDB
درام ۲۰۱۷ ۸.۳

 

سریال های یادگیری زبان ایتالیایی برای سطح پیشرفته

 

۷. سریال I Medici (دکترها)

خاندان مدیچی که ابتدا بانک‌دار بودند، در مدت کوتاهی به جمع قدرت‌مداران بزرگ و نجیب‌زادگان پیوستند و نفوذشان نه تنها در ایتالیا، بلکه کل اروپا را متحوّل کرد. صعود این خاندان از تاجرانی ساده به قدرت‌مندترین افراد ایتالیا، موجب انقلاب فرهنگی و اقتصادی در اروپا شد. خاندان مدیچی با استفاده از قدرت و منابع گسترده، تفکّرات سنتی را به چالش کشیدند و… .

 I Medici، بهترین سریال برای یادگیری زبان ایتالیایی

 

سریال دکترها که در ۳ فصل ساخته شده، به یادگیرندگان سطح پیشرفته پیشنهاد شده است؛ زیرا در این سریال از کلمات و عبارت‌های مختلف در خصوص تحولات فرهنگی و اقتصادی اروپا صحبت شده است، که برای یادگیرندگان سطح پیشرفته مناسب و مفید خواهد بود. 

ژانر لینک دانلود رایگان لینک پخش آنلاین تریلر سال انتشار امتیاز IMDB
 تاریخی، درام، زندگی نامه ۲۰۲۰ -۲۰۱۶ ۷.۹

 

۸. سریال Il Commissario Montalbano (کمیسر مونتالبانو)

Il Commissario Montalbano یکی از معروف‌ترین سریال‌های ایتالیایی که در سرتاسر جهان دیده شده است. این فیلم داستان کمیسر پلیس سیسیلی سالوو مونتالبانو را روایت می‌کند که شخصیتی پیچیده و جذاب است. این سریال که در ۱۲ فصل ساخته شده است، در ایتالیا جزء سریال‌های موفقیت‌آمیز می‌باشد.

Il Commissario Montalbano ، بهترین سریال معمایی برای یادگیری زبان ایتالیایی

 

کمیسر مونتالبانو با ترکیبی از گویش‌های ایتالیایی و سیسیلی صحبت می‌کند، بنابراین برای فهم بهتر این سریال زیرنویس هماهنگ با سریال لازم است.

ژانر لینک دانلود لینک پخش آنلاین تریلر سال انتشار امتیاز IMDB
جنایی، درام، معمایی ۱۹۸۹ ۸.۳

 

۹. سریال Gomorra (گومورا)

«گومورا» سریالی جنایی-درام است که در سال ۲۰۱۴ بر اساس رمان گومورا نوشته شده و توسط روبرتو ساویانو دز ۵ فصل ساخته شد.
داستان درباره سیرو است که طبق سنت، در تلاش برای پیدا کردن رئیس بعدی جرم و جنایت است. مبارزات داخلی بر سر قدرت، او و تمام زندگی و خانواده اش را در معرض خطری قرار می‌دهد که… .

Gomorra ، بهترین سریال برای یادگیری زبان ایتالیایی

ژانر لینک دانلود رایگان لینک پخش آنلاین تریلر سال انتشار امتیاز IMDB
درام، هیجان انگیر ۲۰۱۴ ۸.۷

بیشتر بخوانید: بهترین رمان های یادگیری زبان ایتالیایی

 

چرا برای یادگیری زبان ایتالیایی، تماشای فیلم و سریال پیشنهاد می‌شود؟

تأثیر فیلم‌ و سریال‌ها بر یادگیری زبان جدید به شدت در بین معلمان، دانش‌آموزان، زبان آموزان و سایر کارشناسان زبان مورد بحث قرار گرفته است. بهبود مهارت‌های زبان ایتالیایی از طریق مشاهده فیلم و سریال‌های ایتالیایی بسیار سرگرم کننده بوده و برای زبان آموزان بسیار موثر و مفید است.

موضوعاتی که در فیلم‌های ایتالیایی به نمایش در می‌آیند، اغلب گویای مواردی هستند که در این کشور رخ می‌دهد، ممکن است کمی دور از ذهن باشد، اما بیشتر فیلم‌ها، نگاهی عالی به زندگی افراد بومی واقعی به شما می‌دهند. می‌توانید ببینید که کدام موضوعات در این کشور مهم هستند و افراد چگونه موقعیت‌های مختلف زندگی را مدیریت می‌کنند.

چرا برای یادگیری زبان ایتالیایی، تماشای فیلم و سریال پیشنهاد می‌شود؟

 

در ادامه به اصلی‌ترین دلایل یادگیری زبان از طریق فیلم و سریال‌ها اشاره خواهیم کرد. 

 

۱. فیلم ها چند حسی هستند و موجب ارتباط بیشتر با یادگیرندگان می‌شوند.

اگر به دنبال بهترین روش ها برای یادگیری زبان ایتالیایی هستید، به منابعی نیاز خواهید داشت که چند حسی باشند و ارتباط زیادی با شما برقرار کنند. یادگیری زبان ایتالیایی با فیلم دقیقاً چنین تجربه‌ای را برایتان رقم خواهد زد.

ما از فیلم‌هایی که تماشا می‌کنیم، نکات زیادی یاد می‌گیریم؛ فیلم‌های ایتالیایی نیز زمینه بصری را برای یادگیری این زبان فراهم می‌کند. در واقع شما به وسیله مشاهده فیلم‌های ایتالیایی، با شخصیت‌ها و کاراکترهای هر فیلم ارتباط برقرار می‌کنید و از این طریق می‌توانید به بسیاری از رفتار‌ها، آداب و فرهنگ‌های کشور ایتالیا پی ببرید.

با مشاهده فیلم‌ها و سریال ها با انواع تلفظ‌ها و لهجه‌های زبان ایتالیایی آشنا خواهید شد.

اولین چیزی که هنگام مشاهده فیلم یاد می‌گیرید این است که شخصیت‌ها به صورت روان صحبت می‌کنند و این موضوعی کاملاً طبیعی است، فیلم‌های ایتالیایی در درجه اول برای افراد بومی در نظر گرفته شده‌اند نه زبان آموزان. در نتیجه با روال عادی زندگی ایتالیایی زبان‌ها آشنا می‌شوید.

یادگیری زبان ایتالیایی از طریق مشاهده فیلم‌های بومی چند هدف را به دنبال دارد:

  • کمک به افزایش قدرت شنیداری زبان آموزان
  • تلاش برای عادت کردن به زبان ایتالیایی
  • یادگیری کلمات و اصطلاحات جدید

فیلم ها و سریال های یادگیری زبان ایتالیایی

 

۲. فیلم ها ابزارهای ظریف، متنوع و انعطاف پذیر برای یادگیری زبان ایتالیایی هستند.

راهی برای یادگیری زبان ایتالیایی با تماشای فعال فیلم‌ها وجود دارد که به شما امکان می‌دهد برای هر سطح زبانی که دارید، فیلم‌های مناسب را آنالیز کنید. از طریق مشاهده فیلم‌ و سریال های زبان ایتالیایی، با مجموعه‌ای از زمینه‌ها، موضوعات و داستان‌های بسیار متنوعی آشنا خواهید شد. کافی است:

  • زمینه، عبارات و اصطلاحات مربوط به هر فیلم را بررسی نمایید.
  • ژانرها و موضوعات مورد نظر خود را استخراج کنید.
  • با فیلم‌های کوتاه شروع کنید.
  • هر فیلم را بیش از دو بار ببینید.

صرف نظر از ژانر هر فیلم، یک فیلم ایتالیایی گنجینه‌ای از درس‌های ارزشمند شما است. یک فیلم در واقع می‌تواند زمینه‌های مختلفی از ذهن شما را درگیر کند. یک صحنه از یک فیلم می‌تواند شامل واژگان و عباراتی باشد که بافت و تفاوت‌های ظریفی در هر یک از بخش‌های فرهنگی، اقتصادی و… به شما آموزش دهد.

میزان خلاقیت و استفاده مناسب از این عبارات، کاملاً به شما بستگی دارد تا از یک فیلم، بهره بیشتری ببرید.

 

۳. فیلم های ایتالیایی مغز شما را آرام کرده و به شما کمک می‌‌کنند بتوانید بهتر این زبان را یاد بگیرید.

حتی اگر در حال تماشای یک فیلم اکشن یا هیجان‌انگیز هستید، بخشی از مغزتان می‌داند که زمان تماشای فیلم‌ها برابر با زمان استراحت شما است. در این زمان مغز شما به یک آرامش نسبی خواهد رسید. مطالعات علمی نشان داده‌اند که آرامش ذهن موجب می‌شود تا مغز امواج تتا تولید کرده و اطلاعات جدیدی را پذیرا باشد.

مزایای یادگیری زبان ایتالیایی با تماشای فیلم ها و سریال ها

 

چه زمانی برای یادگیری زبان ایتالیایی بهتر از زمانی است که آرام، راحت و کاملاً ریلکس هستید؟

تماشای بهترین فیلم و سریال های یادگیری زبان ایتالیایی، یک راه عالی برای متقاعد کردن روان خودتان است که به خوبی در راه تسلط به زبان ایتالیایی قدم برداشته‌اید. در این صورت به توانایی‌ خود در یادگیری این زبان اعتماد خواهید کرد؛ زیرا در سطح ناخودآگاه شنیدن جملات به زبان ایتالیایی به زودی به طبیعت دوم شما تبدیل خواهد شد.

یکی دیگر از ترفندهای یادگیری زبان ایتالیایی، استفاده از تدریس خصوصی زبان ایتالیایی است که سرعت یادگیری شما را افزایش خواهد داد. شما می‌توانید همراه یک معلم خصوصی روال یادگیری را شروع کرده و ادامه دهید.

 

۴. زیرنویس‌ها قدرتمندترین وسیله کمک آموزشی برای یادگیری بیشتر از طریق فیلم‌ها هستند. 

زیرنویس‌ فیلم‌های ایتالیایی بیشترین تاثیر را بر روی یادگیری زبان‌آموزان مبتدی و متوسط می‌گذارد.

با وجود آن که استفاده از زیرنویس‌ فیلم‌های ایتالیایی می‌توانند برای افراد با سطوح مبتدی بسیار مفید باشند، اما به مرور زمان این موضوع با بالا رفتن سطح افراد کمتر می‌شود، بهتر است با بالا رفتن هر سطح، میزان چالش را برای خودتان نیز بیشتر کنید.

در ابتدای یادگیری بهتر است تمامی فیلم‌ها را با زیرنویس ببینید و  پس از تسلط به عبارت‌ها و اصطلاحات، سعی کنید یک بار دیگر بدون زیرنویس فیلم را تماشا کنید.

در صورتی که بدون زیرنویس متوجه بعضی قسمت‌های فیلم نشدید، بخش‌هایی از آن را حدس بزنید و متوجه کلیات موضوع نیز بشوید، در این مرحله اگر بتوانید این‌کار را انجام دهید، قابل قبول بوده و عملکرد خوبی داشته‌اید.

چطور با تماشای فیلم و سریال زبان ایتالیایی یاد بگیریم؟

 

پس از تسلط بر روی بخش‌های مختلف فیلم مورد نظر، حالا نوبت می‌رسد به اینکه بدون زیرنویس از ابتدا تا انتهای فیلم را تماشا کنید و از آن لذت ببرید.

در هر سطح می‌توانید با استفاده از همین روش، به مرور، با عبارت‌های بسیاری از طریق فیلم آشنا شده و آن‌ها را در موقعیت‌های مختلف به کار بگیرید. این کار به تقویت مهارت صحبت کردن به زبان ایتالیایی شما کمک میکند.

 

سخن پایانی

یادگیری هر مهارت و هر زبان خارجه‌ای نیازمند استمرار، توجه و تمرین است. برای اثربخش بودن روش‌های مختلف یادگیری زبان‌های خارجه بهتر است در یک بازه‌ زمانی مشخص آن روش را به کار گرفته تا بتوانید اثرات آن را به خوبی ارزیابی کنید.

مجموعه هایتاکی تلاش می‌کند تا بهترین فیلم و سریال های یادگیری زبان ایتالیایی را به تفکیک زبان‌آموزان برای سطوح متنوع یادگیری، ارائه دهد. تمامی فیلم‌ها و سریال‌های معرفی شده در کنار کلاس‌ها و روش‌های مختلف یادگیری زبان ایتالیایی مانند کلاس های خصوصی زبان ایتالیایی تجاری و کلاس های زبان ایتالیایی عمومی و یا خواندن کتاب های یادگیری زبان ایتالیایی، می‌توانند در ایجاد نتایجی درخشان کمک کننده باشند.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۶ / ۵. تعداد نظرات ۱۱

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *