کلاس آنلاین زبان ایتالیایی با اساتید برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان ایتالیایی

فواید یادگیری زبان ایتالیایی+ معرفی کشور ایتالیا

۵
(۵)

شاید در وهله اول به نظر برسد آموختن زبان ایتالیایی چه ضرورتی دارد؟ چرا که مردمان کمی در جهان به زبان ایتالیایی صحبت می‌کنند. درست است که تعداد زیادی به این زبان صحبت نمی‌کنند، اما فواید یادگیری زبان ایتالیایی کم نیست.

در این مقاله قرار است کمی بیشتر با کشور ایتالیا آشنا شویم و فواید یادگیری این زبان را باهم مرور کنیم.

 

مهم‌ترین فواید یادگیری زبان ایتالیایی چیست؟

 

۱. معماری و دکوراسیون

یادگیری این زبان برای افرادی که در حوزه‌های در تجارت، هنر و دکوراسیون فعالیت دارند، مهم است.

ایتالیا در هنرهایی مثل طراحی داخلی، مد، گرافیک، طراحی مبلمان و … یک سمبل جهانی است و حرف اول را می‌زند.
به دلایل حرفه‌ای برای بخش‌های خاصی که شرکت‌های ایتالیایی در آن‌ها رهبران جهانی هستند، زبان ایتالیایی کاربرد متفاوتی پیدا کرده است و بنابراین برای رشد حرفه‌ای و پیشرفت شغلی دانستن این زبان بسیار مفید است. 

معماری و دکوراسیون در ایتالیا

 

۲. تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا

برای تحصیل در دانشگاه‌های برتر ایتالیا، لازم است ایتالیایی را بیاموزید.
این کشور هر ساله پذیرای هزاران دانشجوی خارجی است و یکی از کشورهای اروپایی است که بیشترین دانشجویان بین المللی را بورسیه می‌کند.

در حال حاضر ایتالیا کشوری پیشرو در زمینه آموزش و فناوری است. بنابراین یادگیری در این محیط می‌تواند کلید پیشرفت حرفه‌ای شما باشد.

دانشگاه های ایتالیا

 

۳. دسترسی به گنجینه‌های هنری

نزدیک نیمی از گنجینه‌های هنری جهان در ایتالیاست. بنابراین یادگیری ایتالیایی برای افرادی که به تاریخ هنر، موسیقی، زبان‌شناسی، باستان‌شناسی و روابط بین الملل علاقمند هستند مفید است.

این کشور یکی از زیباترین و غنی‌ترین کشورهای جهان ازنظر تاریخی است و دارای بیشترین میراث جهانی یونسکو در جهان است! 

تمام زبان تخصصی مورد استفاده در موسیقی کلاسیک (سوپرانو، ویولونسل، آداجیو، کنسرتو…) هنوز ایتالیایی است، چون زبان ایتالیایی اصلی‌ترین زبان تشکیل دهنده آن‌هاست.

موزه های ایتالیا

 

۴. ایتالیا: پیشتاز صنعت گردشگری

ایتالیا مدت‌هاست که آهنربای صنعت گردشگری است و همواره در صدر فهرست مقاصد خارجی برای سفرهای تعطیلات در جهان به‌خصوص اروپاست.
همچنین کشوری بسیار متنوع است از شمال تا جنوب، از استراحتگاه‌های ساحلی گرفته تا مناظر کوهستانی خارق‌العاده را می‌توانید در این کشور ببینید.

فقط یک راه واقعی برای ورود به فضای آن شهرها و مناطق زیبا وجود دارد که  آن هم صحبت کردن به زبان محلی است. در این صورت می‌توانید با مردم ارتباط برقرار کرده و آنها هم جاهای خاصی را که می‌شناسند و دوست دارند، به شما معرفی خواهند کرد.

بیشتر بدانید: بهترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیا (نظر توریست‌ ها)

زبان ایتالیایی ابزار اصلی و موثر برای کشف زیبایی‌های ایتالیا است، کشوری که در عین مدرن بودن هنوز مبادی آداب سنتی و مرموز است. 

گردشگری ایتالیا

مقالات مرتبط:

 

۵. کشور تکنولوژی و صنعت

ایتالیا با داشتن فناوری‌های پیشرفته در زمینه رباتیک، ماشین‌های الکترومکانیکی، کشتی‌سازی، مهندسی فضا، ماشین‌آلات ساختمانی و تجهیزات حمل‌ونقل، خوب ظاهر شده؛ به‌طوری که بسیاری از این شرکت‌ها در ایالات متحده هم دفاتری دارند.

تکنولوژی و صنعت در ایتالیا

 

۷. اقتصاد شکوفا

ایتالیا یکی از هفت اقتصاد برتر جهان در بین کشورهایی چون بریتانیا، روسیه و چین است و یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است.

 

۸. تجارت پررونق

شرکت‌های آمریکایی بسیاری ازجمله IBM، General Electric، Motorola، City Bank و Price Waterhouse با ایتالیا تجارت می‌کنند و در آن دفتر دارند. همچنین شرکت‌های آمریکایی در حال گسترش در ایتالیا تقاضای زیادی برای طراحان نرم افزار، مهندسان سیستم، پشتیبانی فنی، بازاریابان و مدیرانی دارند که به زبان ایتالیایی و انگلیسی صحبت می‌کنند.

درنتیجه کارفرمایان اکنون به دنبال کارمندانی هستند که به بیش از یک زبان صحبت کنند، و درواقع افرادی که می‌توانند ایتالیایی یا به زبان‌های دیگر صحبت کنند، شانس بیشتری برای انتخاب شدن داشته و اغلب خود را در مشاغلی با دستمزد بهتر و جایگاه بالاتری خواهند یافت.

 

۹. سرزمین غذاهای خوشمزه

ایتالیا کشور غذاهای خاص و خوشمزه و رستوران‌های متنوع و مدرن است.
خیابان‌های سراسر جهان مملو از رستوران‌های ایتالیایی با نام‌های ایتالیایی است. اگر دقت کرده باشید، متوجه خواهید شد که تمام نام‌های پیتزا کلاسیک، تمام کلمات مربوط به قهوه‌سازی هنوز در سرتاسر جهان به زبان ایتالیایی بیان می‌شوند.

غذاها و رستوران های ایتالیا

 

۱۰. فوتبال ایتالیا

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل محبوبیت ایتالیا در بین دیگر کشورهای جهان، فوتبال و فوتبالیست‌های این کشور است. بر کسی پوشیده نیست که دانستن این زبان برای ورزشکارانی که آرزوی بازی در تیم‌های جهانی را دارند چقدر مهم و تعیین کننده است.

تیم ملی فوتبال ایتالیا

 

سخن پایانی

یادگیری زبان جدید راهی برای خارج شدن از منطقه امن شماست؛ چه ایتالیایی چه هر زبان دیگری. زیرا می‌توانید با گروهی کاملاً جدید از افراد صحبت کرده و فرهنگ کاملاً جدیدی را با آنها به اشتراک بگذارید.

ایتالیایی یکی از محبوب‌ترین زبان‌هاست. آهنگین بودن این زبان واقعاً به ماندن کلمات در ذهن شما کمک می‌کند. این زبان  نسبت به زبان‌های دیگر به لاتین نزدیک‌تر بوده و کلمات مشابه و ریشه‌های مشابهی با زبان‌های دیگر دارد. 

در حین یادگیری، پیدا کردن چیزی که برای شما جالب باشد، آسان خواهد بود؛ چه تماشای فیلم‌های معروف ایتالیایی و چه خواندن روزنامه های ایتالیایی یا گوش دادن به موسیقی ایتالیایی در نهایت خواهید دید که می‌توانید یک فرهنگ متفاوت را درک کرده و آن را با فرهنگ خود مقایسه و یا حتی تلفیق کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *