کلاس آنلاین زبان ایتالیایی با اساتید برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان ایتالیایی

چرا ایتالیایی یاد بگیریم؟ | ۱۲ دلیل قانع کننده برای یادگیری زبان ایتالیایی

۵
(۳)

یکی از زبان‌های پرطرفدار در دنیا، زبان ایتالیایی است. یادگیری زبان ایتالیایی علاوه بر اینکه مسیری به دنیای تاریخ و هنر برای ما می‌گشاید، ما را به دنیای غذاهای جذاب و موسیقی شنیدنی خود می‌برد.

یادگیری زبان ایتالیایی پلی به این دنیای پر رمز و راز گذشته و آینده برایتان می‌گشاید. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم با ۱۲ دلیل شما را قانع کنیم که چرا بهتر است زبان ایتالیایی را یاد بگیرید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

اهمیت یادگیری زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی، زبانی زیبا و کاربردی است. اگر شما هم به دوستی و ارتباط با مردم یکی از زیباترین و پربازدیدترین کشورهای جهان علاقه‌مند هستید، پس یادگیری زبان ایتالیایی می‌تواند انتخابی عالی برای شما باشد.

توضیحاتی درباره‌ی اهمیت زبان ایتالیایی
۱ ۶۲ میلیون نفر در دنیا به زبان ایتالیایی صحبت می‌کنند.
۲ این زبان بیستمین زبان پرکاربرد دنیا به شمار می‌رود.
۳ زبان ایتالیایی زبان رسمی کشورهای ایتالیا، سوئیس و بخش‌هایی از کرواسی و اسلوونی است. به عبارت دیگر، ایتالیایی‌زبان‌ها در سراسر جهان حضور دارند!
۴ کشور ایتالیا یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری است.
۵ هر ساله تعداد زیادی از افراد به دلایل کاری یا تحصیلی به کشور ایتالیا مهاجرت می‌کنند. این کشور می‌تواند انتخاب خوبی برای مهاجرت شما باشد.
۶ زبان ایتالیایی یکی از زبان‌های رسمی سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) است.

اگر هنوز شما را برای یادگیری زبان ایتالیایی قانع نکرده‌ایم، بگذارید دلایل بیشتری برای اهمیت یادگیری زبان ایتالیایی بیاوریم.

 

۱۲ دلیل قانع‌کننده برای یادگیری زبان ایتالیایی

 

۱. سفر به ایتالیا با چاشنی زبان ایتالیایی

اولین دلیلی که مردم تصمیم به یادگیری زبان ایتالیایی می‌گیرند، تمایل به سفر به ایتالیاست. اما سفر زمانی لذت‌بخش‌تر و جذاب‌تر می‌شود که بتوانید با مردم محلی به زبان خودشان ارتباط برقرار کنید.
این امر باعث می‌شود که تمام بخش‌های سفر شما، از رزرو قطار بین شهری تا سفارش غذا در یک رستوران، برایتان آسان‌تر شود. همچنین با برقراری ارتباط با افراد محلی، می‌توانید تجربیات فرهنگی اصیل‌تری داشته باشید.

این کشور، با معماری بی‌نظیر، تاریخی شگرف، غذاهای لذیذ و مردمی خونگرم، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. بنابراین، بدون شک یادگیری زبان ایتالیایی، حتی در حد ابتدایی، تجربه‌ی سفر شما به ایتالیا را دگرگون می‌سازد.

مزایای صحبت کردن به زبان ایتالیایی در سفر
۱ ارتباط موثر با مردم محلی
۲ صحبت کردن با فروشندگان و درنتیجه تجربه‌ی یک خرید به یادماندنی
۳ کمک گرفتن از تابلوهای راهنمای ایتالیایی زبان و درنتیجه گشت و گذار راحت‌تر در شهرها
۴ آگاهی از رازهای نهفته در توضیحات اماکن تاریخی و در نتیجه بازدید
۵ به سادگی طعم واقعی ایتالیا را خواهید چشید

بیشتر بخوانید: ۲۵ تا از بهترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیا

 

۲. با زبان ایتالیایی، منوی رستوران را به کام خود سفارش دهید!

تصور کنید منوی رستوران ایتالیایی را جلوی خود دارید و معنی تمام کلمات را می‌فهمید. دیگر نیازی به حدس زدن یا ترجمه کردن نیست.

غذاهای ایتالیایی، از پاستا گرفته تا پیتزا، در لیست پرطرفدارترین غذاهای دنیا قرار دارد. رستوران‌های ایتالیایی تقریباً در همه جای دنیا وجود دارند.
پس با یادگیری زبان ایتالیایی، در هر کجای دنیا که باشید، می‌توانید به راحتی در یک رستوران ایتالیایی غذا سفارش دهید.

 

۳. درک بهتر موسیقی ایتالیایی

ایتالیا یکی از کشورهایی است که در رشد دادن موسیقی، آن هم از نوع کلاسیک، تاثیر بسزایی داشته است. یادگیری زبان ایتالیایی، شما را به دنیایی از آهنگ‌ها و اشعار می‌برد که تنها با یادگیری زبان ایتالیایی می‌توانید آن‌ها را درک کنید.

جالب است بدانید موتسارت، آهنگساز سرشناس آلمانی، بسیاری از کارهای اپرای خود را به زبان ایتالیایی نوشته است.

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۷ موسیقی برتر برای یادگیری زبان ایتالیایی

۴. در دوستی و عشق را با یادگیری زبان ایتالیایی، باز کنید

حتماً شنیده‌اید که می‌گویند ایتالیایی‌ها جزو مهربان‌ترین و باوقارترین مردم دنیا هستند. آن‌ها خوش‌رفتار، شوخ‌طبع و بسیار صمیمی‌اند.اما گاهی اوقات، ممکن است در برقراری ارتباط با آن‌ها مشکل داشته باشید. به این دلیل که اغلب ایتالیایی‌ها اندکی تعصب نسبت به زبان خود دارند و در صحبت کردن به زبان انگلیسی حرفه‌ای نیستند.
از این جهت یادگیری زبان ایتالیایی به شما این امکان را می‌دهد تا با افراد بومی ایتالیا، روابطی دوستانه و عمیق‌تر برقرار کنید و روابطتان را پرورش دهید.

 

۵. یادگیری زبان ایتالیایی، راحت‌تر از آن‌چه فکر می‌کنید!

شاید برایتان سوال باشد که یادگیری زبان ایتالیایی چقدر آسان است؟

بر اساس رتبه‌بندی سختی زبان‌ها توسط مؤسسه‌ی معتبر آموزش زبان‌های خارجی ایالات متحده (FSI)، زبان ایتالیایی در گروه زبان‌های رده ۱ قرار می‌گیرد. در واقع طبق نظر FSI، یک فرد انگلیسی‌زبان به طور متوسط تنها به ۲۳ تا ۲۴ هفته یا ۵۷۵ تا ۶۰۰ ساعت آموزش زبان ایتالیایی نیاز دارد تا به سطح متوسط در زبان ایتالیایی دست یابد.

بر خلاف زبان‌هایی مانند فرانسوی یا انگلیسی، در ایتالیایی حروف بی‌صدا، صداهای گم‌شده و املای گیج‌کننده کم‌تر وجود دارد. بنابراین، یادگیری زبان ایتالیایی به دلیل شباهت‌ها و منطق حاکم بر آن، از آنچه فکر می‌کنید، آسان‌تر است.

شروع یادگیری زبان ایتالیایی و درست برداشتن قدم اول، اهمیت زیادی در ادامه‌ی مسیر یادگیری دارد. می‌توانید در شروع مسیر یادگیری این زبان از یک معلم خصوصی و حرفه‌ای زبان ایتالیایی کمک بگیرید.

 

۶. ریشۀ زبانی مشترک بین زبان‌های لاتین و ایتالیایی

زبان ایتالیایی ریشه‌ی مشترکی با زبان‌های خانواده‌ی لاتین مانند اسپانیایی و پرتغالی دارد. بنابراین هر یک از این زبان‌ها را یاد بگیرید، یادگیری دیگری نیز برایتان راحت می‌شود.

برخی از کلمات مشترک زبان ایتالیایی و اسپانیایی
کلمه به فارسی کلمه به ایتالیایی کلمه به اسپانیایی
بله
پدر padre padre
دست mano mano
رنگ سبز verde verde
احساس کردن sentire sentir
دویدن correre correr
آب acqua agua
زندگی vita vida

۷. زبان ایتالیایی، کلید موفقیت در دنیای شغلی

برای یافتن شغل رویایی خود، یادگیری زبان‌های بیشتر، موقعیت‌های کاری و شغلی شما را ارتقا می‌دهد. از این رو حق انتخاب بیشتری برای فضای کاریتان خواهید داشت.

مزایای یادگیری زبان ایتالیایی در دنیای شغلی
۱ تمایل کارفرمایان به استخدام افراد دو زبانه در یک نظرسنجی از ۲۱۰۰ بخش منابع انسانی در شرکت‌های مختلف، ۹۳ درصد از کارفرمایان اذعان داشتند که به افرادی که به زبان دیگری صحبت می‌کنند، با دید بهتری نگاه می‌کنند.حتی اگر شغل مورد نظر شما مستقیماً نیاز به دانستن زبان دیگری ندارد، کارفرمایان اغلب به استخدام متقاضیان دو زبانه تمایل بیشتری نشان می‌دهند. به این دلیل که آن‌ها را باتجربه‌تر و آگاه‌تر نسبت به جهان پیرامون می‌دانند.
۲ پیشرفت شغلی ایتالیا هشتمین اقتصاد بزرگ جهان و سومین اقتصاد بزرگ اروپا است. طبق بررسی «تحقیقات تجارت جهانی دیجیتال»، تعداد شرکت‌های آمریکایی که قصد توسعه‌ی کسب‌وکار خود در اروپا، علی‌الخصوص در ایتالیا، فرانسه و آلمان را دارند، رو به افزایش است.
بنابراین، یادگیری زبان ایتالیایی می‌تواند باعث پیشرفت شغلی شما شود.
۳ شانس بیشتر استخدام با یادگیری زبان ایتالیایی می‌توانید پای خود را فراتر از دنیای کار فارسی‌زبانان بگذارید و به دنبال شغل‌هایی بگردید که برای افراد مسلط به زبان ایتالیایی مناسب است.
۴ فرصت‌های شغلی متعدد یادگیری زبان ایتالیایی برای شما فرصت‌های کاری مختلفی به همراه خواهد داشت. برای مثال می‌توانید به عنوان یک مترجم در یک شرکت بین‌المللی استخدام شوید یا هر زمان که به زبان ایتالیایی به طور کامل مسلط شدید، به دنبال تدریس زبان ایتالیایی بروید.

 

۸. ایتالیایی، زبان سلامتی مغز!

پژوهشگران دانشگاه دارتموث نشان داده‌اند که مغز افراد دو زبانه، نسبت به افراد تک زبانه، دارای ارتباطات عصبی فعال‌تر و گسترده‌تری است.در واقع، یادگیری چندین زبان مانند یک «تمرین» برای مغز انسان عمل می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند که یادگیری زبان جدید، می‌تواند منجر به افزایش توانایی‌های ذهنی، مانند تقویت حافظه و دوری از آلزایمر شود. علاوه بر این، زبان ایتالیایی با داشتن حرکات دست بسیار رسا، به یادگیری بهتر زبان کمک می‌کند.

 

۹. افزایش اعتماد به نفس با یادگیری زبان ایتالیایی

بی‌شک، زبان ایتالیایی یکی از زیباترین زبان‌های جهان است! زبانی که بسیاری از هنرمندان، شاعران و مشاهیر در گذشته با آن سخن می‌گفتند. افرادی مانند: «ورسچه»، «فراری»، «میکل‌آنژ»، «لئوناردو داوینچی» و «کریستف کلمب» به زبان ایتالیایی صحبت می‌کردند.
از این رو صحبت کردن به زبان ایتالیایی به طور ذاتی اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد.

 

۱۰. سفر عمیق‌تر به دنیای سینمای ایتالیا

ایتالیا سرزمین کارگردانان مشهور جهانی مانند فلینی، آنتونیونی و ویسکونتی است. زیبایی‌شناسی بصری آثار آن‌ها، نه تنها سینمای امروز ایتالیا، بلکه سینمای بین‌المللی را تحت تاثیر قرار داده است.با یادگیری زبان ایتالیایی، می‌توانید درک عمیق‌تری از فیلم‌های ایتالیایی، احساسات و پیام‌های نهفته‌ی آن‌ها داشته باشید و به دنیای سینمای اصیل این کشور نزدیک‌تر شوید.همچنین می‌توانید فیلم‌ها و سریال‌های زبان ایتالیایی را به زبان اصلی و بدون نیاز به زیرنویس‌ها تماشا کنید و لذت ببرید.

 

۱۱. صحبت کردن با دستانتان را یاد بگیرید

اگرچه این ممکن است یک کلیشه به نظر برسد، اما چندان از حقیقت دور نیست. زمانی که یک فرد ایتالیایی احساس خود را ابراز می‌کند، از کل بدن خود استفاده می‌کند.

حرکات پرانرژی بخش جدایی ناپذیر از جذابیت زبان ایتالیایی است.

آیا می‌دانستید…؟

برای زبان بدن گسترده‌ی ایتالیایی‌ها، توضیحی تاریخی وجود دارد. به گفته ایزابلا پوگی، استاد روانشناسی ارتباطات در رم، ایتالیایی ها در زمان حمله بیزانس، یونان و اسپانیا برای برقراری ارتباط با یکدیگر، شروع به استفاده از دستان خود کردند.به این دلیل که پس از سقوط امپراتوری روم غربی، به دلیل ورود مهاجران و استعمارگران جدید از سایر مناطق جهان، زبان محلی دیگر جایگاهی نداشت و زبان مشترک با حرکات بدن جای خود را در میان مردم باز کرد.

 

۱۲. درباره دنیای مد ایتالیایی بیشتر بدانید

مد در ایتالیا نشان دهنده عشق دیرینه به تجمل و ظرافت است. رم و میلان پایتخت های اصلی مد، به ویژه برای لباس‌های Haute Couture (مد درجه یک) هستند.گوچی، دولچه گابانا، آرمانی، ورساچه، نینا ریچی و… لیست برندهای معتبر مد با شهرت جهانی هستند. مد ایتالیایی، به لطف سنت‌های قوی صنعتگری در شهرهای مختلف ایتالیا مانند فلورانس (چرم) و جنوا (پیراهن)، به سراسر جهان صادر شد.با یادگیری زبان ایتالیایی می‌توانید به دنیای مد و فشن قدم بگذارید.

 

سخن پایانی

زمانی که تصمیم می‌گیرید وقت و انرژی لازم برای یادگیری زبان ایتالیایی بگذارید، باید مطمئن باشید که به آن علاقه دارید و یادگیری این زبان با برنامه‌های زندگی و علایق شما همخوانی دارد.زبان ایتالیایی هم زبانی زیبا و هم زبانی کاربردی است. به همین دلیل می‌گوییم یادگیری زبان ایتالیایی زندگی شما را تغییر خواهد داد، از غذاهای ایتالیایی گرفته تا هنر، ادبیات و اپرا.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *