کلاس آنلاین زبان آلمانی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان آلمانی

۱۰ عبارت عامیانه آلمانی برای آنکه مانند بومی ها حرف بزنید

۵
(۴)

اگر در حال یادگیری زبان آلمانی هستید، آشنایی با عبارات عامیانه و نحوه استفاده از آن‌ها می‌تواند شما را یک پله نسبت به بقیه زبان آموزان بالاتر ببرد. علاوه بر این شما درک عمیق‌تری زبان و فرهنگ خواهید داشت و می‌توانید منظور خود را واضح‌تر برسانید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

چرا دانستن عبارات عامیانه آلمانی مهم است؟

همانطور که اشاره کردیم، اگر می‌خواهید مانند یک بومی آلمانی به نظر برسید، باید عبارات عامیانه یاد بگیرید. می‌توان گفت یادگیری آن‌‌ها بهترین راه برای این است که مردم فکر کنند آلمانی، زبان مادری شماست.

علاوه بر این‌ها شما موقعیت‌های اجتماعی روزمره، فیلم‌ها و موسیقی زبان آلمانی را بهتر درک می‌کنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید با ترکیب کردن عبارات عامیانه با ضرب المثل‌های آلمانی، تشخیص شما از یک فرد بومی بسیار سخت خواهد شد.

 

مهم‌ترین عبارات عامیانه زبان آلمانی

 

۱. عبارت آلمانی Alter!

می‌توان از این عبارت عامیانه آلمانی برای نشان دادن تعجب، احوالپرسی‌های غیررسمی یا به‌عنوان بهانه‌ای برای شرکت کردن در مکالمه جدید استفاده کرد. Alter در واقع کوتاه شده اصطلاح Alter Schwede است که به فارسی «پیرمرد سوئدی» معنی می‌شود که در مکالمات روزمره، معمولاً به معنی «پسر!» است. برای اینکه نحوه استفاده از این عبارت عامیانه آلمانی برایتان بیشتر روشن شود به مثال‌های زیر توجه کنید:

جمله آلمانی معنی فارسی
 Alter, was geht ab? پسر، چه خبر؟
Alter! Ist das euer Auto? پسر! این ماشین تو هست؟
Alter Schwede! Was hast du gemacht? خدای من! تو چیکار کردی؟

هنگامی که از این عبارت در ابتدای یک جمله استفاده کنید، بیشتر نشان دهنده تعجب یا باور نکردن یک قضیه خواهد بود. همچنین هنگامی که Alter همراه با کلمه Schwede بیاید، برای نشان دادن شوکه شدن به کار می‌رود.

عبارت های عامیانه زبان آلمانی

 

۲. عبارت عامیانه Geil

عبارت آلمانی Geil در اکثر موارد برای توصیف هر چیزی که هیجان انگیز، جالب و یا خوشمزه به نظر می‌رسد استفاده می‌شود؛ اما در معنی لغوی، این کلمه به معنای «شاخ» است. شاید بتوان این عبارت را هم معنا با عبارت عامیانه فارسی «شاخ درآوردن» دانست. برای اینکه نحوه استفاده از این عبارت عامیانه آلمانی برایتان بیشتر روشن شود به مثال‌های زیر توجه کنید:

جمله آلمانی معنی فارسی
Man, das Essen war so geil! پسر، آن غذا عالی بود!
Was hat sie gemacht? Geil! او چیکار کرد؟ چه زیرکانه!
Ich habe ein geiles Restaurant gefunden. من یک رستوران واقعا جالب پیدا کردم.

 

۳. عبارت عامیانه آلمانی Irre

این عبارت در آلمانی به معنای «دیوانه» است که هم در موقعیت‌های مثبت و هم منفی به کار برده می‌شود؛ اما اغلب در موقعیت‌ها و وضعیت‌های منفی می‌توانید کاربرد آن را ببینید. برای اینکه نحوه استفاده از این عبارت عامیانه آلمانی برایتان بیشتر روشن شود به مثال‌های زیر توجه کنید:

جمله آلمانی معنی فارسی
Der Typ is Irre! آن مرد دیوانه است!
Ich fand es Irre, wie schlecht ihren Kundendienst war. این واقعا دیوانه‌ کننده است که چقدر مشتری مداری آن‌ها افتضاح است.
Es war total Irre, was sie gemacht hat چیزی که او گفت واقعا احمقانه بود.

اسلنگ های آلمانی

 

۴. عبارت آلمانی Prima

عبارت عامیانه آلمانی Prima راهی برای بیان کردن این است که شخصی یا چیزی بسیار عالی است. هرگاه این عبارت را بشنوید، یعنی چیز خوبی وجود دارد. برای اینکه نحوه استفاده از این عبارت عامیانه آلمانی برایتان بیشتر روشن شود به مثال‌های زیر توجه کنید:

جمله آلمانی معنی فارسی
Das ist prima! آن عالی است!
Er ist ein prima Kerl! آن آدم درجه یک است.
Sie macht das prima. او این کار را بسیار عالی انجام می‌دهد.

 

۵. عبارت عامیانه Verdammt

Verdammt نیز یکی دیگر از عبارات عامیانه آلمانی است که به کار بردن آن به شما کمک می‌کند که مانند یک بومی به نظر برسید. معنای لغوی این عبارت به فارسی مانند «لعنتی» است. برای اینکه نحوه استفاده از این عبارت عامیانه آلمانی برایتان بیشتر روشن شود به مثال‌های زیر توجه کنید:

جمله آلمانی معنی فارسی
Verdammt, ich hab mein Handy zuHause vergessen. لعنتی! موبایلم را در خانه جا گذاشت.
Der verdammte Verkehr geht mir auf den Keks این ترافیک لعنتی روی اعصابم است.
Verdammt, FC Köln haben schon wieder verloren. لعنتی، FC Köln دوباره باخت.

عبارت های آلمانی پرکاربرد برای استفاده در مکالمه

 

۶. عبارت آلمانی Servus

Servus یکی از عبارت عامیانه آلمانی است که ریشه آن از عبارت لاتینی به معنای «در خدمت شما» نشات گرفته است. در موقعیت‌های روزمره، هم هنگام سلام و شروع گفتگو و هم موقع خداحافظی و پایان گفتگو می‌توان این عبارت را به کار برد.

بیشتر بدانید: جملات و عبارات روزمره زبان آلمانی برای موقعیت‌های مختلف

از این عبارت هنگامی استفاده کنید که شخص مقابل خود را به خوبی می‌شناسید. معمولا نوجوانان Servus را در صحبت‌هایشان استفاده می‌کنند. برای اینکه نحوه استفاده از این عبارت عامیانه آلمانی برایتان بیشتر روشن شود به مثال‌ زیر توجه کنید:

جمله آلمانی معنی فارسی
Servus, was geht ab سلام، چه اتفاقی دارد می‌افتد؟

 

۷. عبارت عامیانه Mahlzeit

عبارت Mahlzeit برای شروع مکالمات استفاده می‌شود که در معنای لغوی به معنای «وقت غذا» است. به طور کلی، این عبارت می‌تواند معانی متفاوتی مثل «صبح بخیر» یا  «هی!» داشته باشد که به شما کمک می‌کند با استفاده از ان بیشتر شبیه به یک بومی آلمانی به نظر برسید. است. این کلمه ریشه رسمی‌تری دارد که به صورت Gesegnete Mahlzeit و به معنای «وقت غذای پربرکت» است.

بنابراین، با استفاده Mahlzeit می‌توانید در مکالمات کوتاه دوستانه شرکت کنید. برای اینکه نحوه استفاده از این عبارت عامیانه آلمانی برایتان بیشتر روشن شود به مثال‌ زیر توجه کنید:

جمله آلمانی معنی فارسی
Mahlzeit Alter, was geht? هی رفیق، چه خبر؟

 

۸. عبارت عامیانه آلمانی Assi

این اصطلاح عامیانه درواقع مخفف کلمه آلمانی asozial است که یعنی «ضد اجتماعی». به طور کلی، Assi یک عبارت عامیانه آلمانی تحقیرآمیز است که نزدیک‌ترین عبارت عامیانه در فارسی به آن «آشغال!» یا «مزخرف!» است. این کلمه می‌تواند به عنوان یک صفت برای توصیف ویژگی‌های یک نفر استفاده شود.

برای مثال، هنگام استفاده از عبارت Assi در زبان آلمانی، فرد ممکن است قصد داشته باشد تا در مورد فردی به خاطر بد اخلاقی، بی‌سوادی، بی‌کاری یا بی‌حوصلگی صحبت کند. برای اینکه نحوه استفاده از این عبارت عامیانه آلمانی برایتان بیشتر روشن شود به مثال‌ زیر توجه کنید:

جمله آلمانی معنی فارسی
Junge Leute, die rauchen, sind assi افراد جوانی که سیگار می‌کشند مزخرف هستند.

 

۹. عبارت آلمانی Hammer

Hammer یکی دیگر از عبارت‌های عامیانه آلمانی و بسیار پرکاربرد است که استفاده از آن باعث می‌شود همانند یک فرد بومی به نظر برسید. این عبارت می‌تواند برای بیان و نشان دادن لذت یا نارضایتی شدید استفاده شود.

Hammer را می‌توان به عنوان پیشوند نیز استفاده کرد که کلمه‌ای که به آن چسیبیده است را تشدید و تاکید می‌کند؛ به عنوان مثال، hammergeil به معنی «بسیار جالب» و یا hammerscheiße به معنای «بسیار به دردنخور» است. برای اینکه نحوه استفاده از این عبارت عامیانه آلمانی برایتان بیشتر روشن شود به مثال‌‌های زیر توجه کنید:

جمله آلمانی معنی فارسی
Du bist der Hammer! تو بهترین هستی.
۱۵ Euro für ein Bier?! Das ist ja der Hammer ۱۵ یورو برای یک آبجو؟ این خیلی گران است.
ch ess nur hammerselten Döner من خیلی کم کباب می‌خورم.

 

۱۰. عبارت عامیانه Na Ja

عبارت عامیانه آلمانی Na ja را در حوزه وسیعی از وضعیت‌های روزمره می‌توانید استفاده کنید. می‌توان گفت معادل آن در زبان فارسی همان «بسیار خوب» است. اغلب در ابتدای جملات برای آرام پیش بردن چیزی که اختلاف نظری را در پی دارد استفاده می‌شود.

همچنین از این عبارت می‌توانید در پاسخ به سوال “حالت چطور است؟” استفاده کنید. برای اینکه نحوه استفاده از این عبارت عامیانه آلمانی برایتان بیشتر روشن شود به مثال‌‌های زیر توجه کنید:

جمله آلمانی معنی فارسی
  1. Hans ist so nett!
  2. Na ja, so nett ist er auch nicht
  1. Hans بسیار آدم خوبی است!
  2. بسیار خوب، او آنچنان هم خوب نیست.
  1. Na ja, so nett ist er auch nicht
  2. Na ja…
  1. سلام! حالت چطور است؟
  2. بد نیستم

عبارت های عامیانه و روزمره آلمانی

 

چه منابع و راه‌هایی برای یادگیری عبارت های عامیانه آلمانی هست؟

یادگیری عبارات عامیانه به زبان آلمانی می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین شکل ممکن با مردم محلی در ارتباط باشید و در فهم و ارتباط بهتر با زبان آلمانی پیشرفت کنید. در زیر چند راه برای یادگیری عبارات عامیانه به زبان آلمانی آورده شده است:

۱ استفاده از منابع آموزشی منابع آموزشی متنوعی برای یادگیری زبان آلمانی وجود دارند که شامل کتاب‌های یادگیری آلمانی، ویدئوها، پادکست‌های آلمانی، و نرم‌افزارهای آموزشی مختلف می‌شوند.

بیشتر بدانید: بهترین و کامل ترین نرم افزارها برای یادگیری زبان آلمانی

۲ تماشای فیلم و سریال‌های آلمانی تماشای سریال‌ها و فیلم‌های آلمانی می‌تواند به شما کمک کند تا با لهجه و عبارات عامیانه زبان آلمانی آشنا شوید.
۳ کلاس‌های زبان حضور در کلاس‌های زبان آلمانی با استفاده از کتاب‌های درسی و منابع آموزشی متنوع می‌تواند به شما کمک کند تا عبارات عامیانه را یاد بگیرید.

بیشتر بدانید: یادگیری سریع و آسان زبان آلمانی با کلاس خصوصی

۴ مکالمه با بومی‌زبانان مکالمه با افراد بومی زبان آلمانی به شما این امکان را می‌دهد تا عبارات و اصطلاحات عامیانه را در موقعیت‌های واقعی به کار ببرید و با تلفظ و استفاده صحیح آنها آشنا شوید.

بیشتر بدانید: جملات و عبارات کلیدی آلمانی برای استفاده در مکالمه‌ ها

۵ استفاده از برنامه‌های آموزشی آنلاین برنامه‌های آموزشی آنلاین مختلفی وجود دارند که امکان یادگیری زبان آلمانی را از طریق تمرین مهارت‌های مختلف ارائه می‌دهند.
۶ خواندن متون و رمان‌ها خواندن متون و رمان‌های زبان آلمانی می‌تواند به شما کمک کند تا با لغات و عبارات عامیانه آشنا شوید.
۷ استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان آلمانی برنامه‌های موبایلی مختلفی مانند Duolingo، Babbel، Rosetta Stone و… وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا به صورت تعاملی و بازی‌محور زبان آلمانی را یاد بگیرید.

بیشتر بدانید: تکنیک‌های کاربردی برای یادگیری زبان آلمانی در خانه به صورت خودآموز

با ترکیب این روش‌ها و پیوستن به فرایند یادگیری پیوسته، شما می‌توانید به سرعت عبارات عامیانه زبان آلمانی را یاد بگیرید و در مکالمات خود از آنها استفاده کنید.

 

لوگو پرچم آلمان

سخن پایانی

طبیعتا این مقاله لیست کامل عبارات عامیانه آلمانی که باعث می‌شود مانند یک بومی به نظر برسید را پوشش نداده است؛ اما با یادگیری همین تعداد نیمی از این راه رفته‌اید.
این نکته را در نظر داشته باشید که در کنار یادگیری این عبارات برای اینکه مانند یک بومی به نظر برسید، نیاز به تقویت مهارت‌های زبانی دیگر به خصوص شنیداری (Listening) و گفتاری (Speaking) دارید.

شما چه عبارات عامیانه دیگری را در ارتباط با زبان آلمانی یاد گرفته‌‌اید؟

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *