کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

چطور با وجود مشغله زیاد زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

۳.۸
(۲۰)

بسیاری از ما زندگی پرمشغله ای داریم، هر فرد به طور متوسط  بیش از هشت ساعت در روز کار می کند یعنی حدودا ۴۵ ساعت در هفته همزمان با شغل خود، رسیدگی به امور خانواده و فرزندان، مراودات خانوادگی و فامیلی و … به راحتی می‌توان متوجه شد که زمان باقیمانده ما بسیار کم است اما شبانه روز برای همه ما یکسان است و ۲۴ ساعت در روز و ۱۶۸ ساعت در هفته زمان داریم.

فهرست مطالب:

 

خیلی از ما بیشترین وقت آزاد خود را صرف گشت و گذار در اینترنت، چک کردن اینستاگرام و فیسبوک و ایمیل و یا به تماشای فیلم وسریالهای هفتگی می کنیم و گمان می کنیم برای یادگیری وقت نداریم.

اما خبر خوب این است که میلیون ها نفر در سراسر جهان راه هایی برای یادگیری یک زبان جدید در کنار فعالیت های روزانه خود پیدا کرده اند و آن را با دیگران به اشتراک گذاشته اند که قطعا شما هم می توانید آنها را انجام دهید و از تجارب آنها استفاده کنید. فقط باید بدانید یادگیری زبان  جدید نیازمند زمان و برنامه ریزی است، چنانچه منابع درست و مفید را در دست داشته باشید و بدانید از اینترنت در جهت یادگیری استفاده کنید، حتی پرکارترین و پرمشغله‌ترین فرد هم که باشید، می توانید انگلیسی را براحتی اما با برنامه یاد بگیرید.

 

نکات یادگیری زبان انگلیسی با مشغله زیاد

 

۱- برنامه ریزی و یادگیری در بازه های زمانی کوچک

برنامه ریزی و یادگیری در بازه های زمانی کوچکخیلی از ما روزانه با وسایل حمل و نقل عمومی به سرکار می رویم یا مسیری را برای رسیدن به محل کار یا دانشگاه طی میکنیم و یا موقع صرف نهار فرصت را برای چک کردن ایمیل های شخصی یا پیامهای فیسبوک صرف می کنیم این زمانها که به نام زمانهای مرده هستند می توانند برای شما فرصتی طلایی برای یادگیری باشند چرا که همان چند دقیقه می توانید به یک موزیک یا به پادکست‌های انگلیسی گوش بدهید، شاید نتوانید صحبت کنید یا چیزی بنویسید اما می توانید و مهارت لیسنینگ خود را بالا برید.

به این نوع یادگیری که در زمانهای مرده ما اتفاق می افتد یادگیری غیر فعال گفته می شود در مقابل یادگیری فعال است که با شرکت در کلاس زبان انگلیسی یا خواندن کتب مخصوص و در کل صرف زمانهای خاص برای یادگیری است. قطعا همه ما با این بخش از یادگیری زبان بهانه می آوریم که فرصت کافی برای یادگیری نداریم اما اگر بتوانیم از روش غیر فعال ذهن خودرا کم کم آماده کنیم بعد از گذشت چند هفته خواهیم دید چقدر اشتیاق یادگری در ما بیشتر شده است.

زمانی که می دانید انسان پر مشغله ای هستید و نیاز به یادگیری زبان انگلیسی دارید قبل از هرچیز بهتر است زمانی را برای برنامه ریزی وقت خود بگذارید.

اما اگر برنامه ای داشته باشید که یک ساعت تمرین باشد و همین یک ساعت به بازه های ده دقیقه ای یا یک ربعی تقسیم شود شما براحتی می پذیرید که این برنامه را در خلال کارهای روزانه خود داشته باشید؛ تقسیم بندی ساعات طولانی به بازه های کوچک مثلا ۱ساعت به ۴ بازه ۱۵ دقیقه ای. زمانبندی یادگیری در طول روز مهمترین کاری است که در ابتدای یادگیری باید انجام دهید.

به جدول زیر دقت کنید:

۱۰ دقیقه ۱۰ دقیقه ۱۰ دقیقه ۱۰ دقیقه ۵ دقیقه ۵ دقیقه ۱۰ دقیقه یک ساعت
یادگیری کلمه جدید در جمله یادگیری یک اصطلاح یادگیری گرامر با تمرین گوش دادن به موسیقی یا اخبار انگلیسی مرور مطالب ضبط صدای خود به انگلیسی نوشتن یک متن انگلیسی

این زمان زمانهای تقریبی هستند که به عنوان مثال اورده شده اند، شما میتوانید براحتی برنامه ای را برای خودتان تنظیم کنید که منعطف با زندگی و کار شما باشد.

بیشتر بخوانید: قانون ۵ دقیقه و استفاده از آن در یادگیری زبان ها

 

۲- گرفتن معلم خصوصی

گرفتن معلم خصوصیزمانی که شما وقت زیادی برای آزمون و خطا در کلاس های عمومی ندارید و نمی توانید برای شروع ترم جدید صبر کنید تا ثبت نام ها تکمیل شوند و مجدد سر کلاس حاضر شوید. بهترین راه داشتن یک راهنما با عنوان معلم خصوصی است.

اگر قصد دارید به زبان انگلیسی مسلط شوید، روی یک معلم خصوصی زبان سرمایه گذاری کنید. صحبت کردن با یک معلم انگلیسی متخصص حتی یک بار در هفته می تواند پیشرفت شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

شما می توانید به طور منظم در مورد زبان انگلیسی سؤال بپرسید، در مورد کلمات جدید مرتبط با زندگی خود صحبت کنید و در مورد مهارت های انگلیسی خود بازخورد دریافت کنید. زمانی که در مقابل کسی احساس مسئولیت می کنید و در همان حال احساس راحتی نیز دارید، براحتی به یک روال یادگیری منظم پایبند می شوید. با یک معلم انگلیسی یادگیری را پیش ببرید در آنصورت خواهید دید که برنامه ای شخصی سازی شده برای شما تهیه شده که بدون اینکه متوجه شوید باعث ارتقا یادگیریتان می شود.

شما میتوانید از یک کلاس خصوصی زبان انگلیسی در پلتفرم هایتاکی نهایت بهره را برای یادگیری زبان انگلیسی‌تان ببرید. چرا که تعداد زیادی معلم ارزیابی شده با شرایط و مهارتهای متفاوت در یک جا جمع شده اند و انتخاب شما را بنا به هدفتان راحتتر کرده اند.

 

۳- روی واژگان کسب و کار خود تمرکز کنید

روی واژگان کسب و کار خود تمرکز کنیداگر شما فرد پر مشغله ای باشید این بدین معناست که زمان زیادی را برای کسب و کار یا حرفه خود صرف می کنید.حال فرض کنیم در همین حرفه شما تمام واژگان و اصطلاحات آن را به زبان انگلیسی بدانید و در کنار افعال ساده جمله هایی بسازید که روزانه با آنها سر و کار دارید.فکر نمی کنید که پس از گذشت چند ماه در کار خود به زبان انگلیسی حرفه ای می شوید؟

English Club رایج ترین واژگان را برای مشاغل مختلف مانند تبلیغات، بازاریابی و بانکداری فهرست می کند. واژگان جدید را روی برگه های برچسب دار بنویسید و آنها را در محل کار یا دور میز خود بچسبانید.

این تمرین یکی از بهترین تمرین ها برای غرق شدن در دنیای زبان انگلیسی همزمان با کارتان است.

 

۴- از تکنولوژی نهایت استفاده را ببرید

از تکنولوژی نهایت استفاده را ببریددر حال حاضر چند اپلیکیشن برای یادگیری زبان انگلیسی در گوشی خود دارید؟ احتمالا حداقل یکی! چه تعداد بازی زبان اصلی روی گوشی خود دارید؟ برنامه های زیادی که همه ما روی گوشی های هوشمند خود داریم میتوانند نقش مکمل را در یادگیری زبان انگلیسی بازی کنند. برنامه های فلش کارتی، جهت یادآوری و یا پادکست ها و یا هر برنامه ی دیگری میتواند یادگیری ما را تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

 

۵- منابع و مکمل های یادگیری زبان انگلیسی را بشناسید

شناسایی منابع یادگیری به شما کمک می کند که مثل گذشته ها راجع به یادگیری زبان انگلیسی فکر نکنید و این مسیر را مسیر سخت و خشکی تصور نکنید.

 

مروری بر منابع قابل دسترس برای یادگیری زبان انگلیسی

منابع قابل دسترس برای یادگیری زبان انگلیسی

  1. اهنگ های انگلیسی، اخبار، کتاب های صوتی انگلیسی و هر آنچه به زبان انگلیسی قابل شنیدن است.
  2. کتابهای انگلیسی اکادمیک و یا رمان‌های یادگیری زبان انگلیسی و داستان ها
  3. فلش کارتهای یادگیری انگلیسی چه انلاین و چه فیزیکی
  4. فیلم ها و سریال های زبان اصلی و برنامه های کانال های یوتیوب
  5. نرم افزار های یادگیری زبان انگلیسی و همچنین چت کردن به زبان انگلیسی
  6. دیکشنری های آنلاین
  7. کلاس های خصوصی زبان انگلیسی

 

۶- از منابع شخصی سازی شده برای سطح خود استفاده کنید

از منابع شخصی سازی شده برای سطح خود استفاده کنیدبرنامه های شخصی سازی شده به برنامه هایی گفته می شوند که طبق سطح شما در زبان انگلیسی طراحی و برنامه ریزی می شوند.

مثلا شاید شما کتاب امریکن انگلیش فایل یک را در دست داشته باشید اما ندانید از کجای کتاب شروع کنید. اگر از همان اول کتاب شروع کنید در حالی که سطحتان بالاتر باشد خوب یقینا دلزدگی پیش می آید و یا بالعکس. حال با کمک یک معلم خصوصی می توانید براحتی برنامه ای شخصی سازی شده مطابق نیاز های خود داشته باشید. پس با مشغله های زیادی که دارید حتما از یک معلم باتجربه برای راهنمایی ها و برنامه هایش برای خودتان کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: چگونه برای شاگرد خود برنامه درسی بنویسم؟

 

۷- تفریحات کاربردی

تفریحات کاربردیافراد مشغول تمایل دارند که از تمام فرصت هایی که برای تفریح دارند استفاده کنند.اینکه شما در وقت آزاد یا تعطیل خود کلاس زبان بروید باعث می شود که از یادگیری زبان انگلیسی چندان لذت نبرید.اما وقتی قرار است سفر کنید به یاد زبان انگلیسی خود می افتید شاید در برنامه های سفری یا برنامه ریزی های تفریحیتان تاثیری داشته باشد.

دورهمی های زبان انگلیسی که برخی موسسات یا شرکت های مهاجرتی برگزار می کنند میتوانند تفریح جالبی برای روزهای تعطیل شما باشند. اگر هم می توانید به کشورهای دیگر براحتی سفر کنید، می توانید کشورهای انگلیسی زبان را در اولویت قرار دهید.

بیشتر بخوانید: کتاب های یادگیری زبان انگلیسی برای سفر

 

سخن آخر

روش هایی که در بالا اشاره شدند برخلاف شرکت کردن در کلاس های حضوری و مطالعه کتاب های طولانی و سنگین زبان، وقت گیر و کسل کننده نیستند بلکه خیلی هم سرگرم کننده هستند و می توانید در طول روز براحتی آن ها را انجام دهید. علاوه بر این با این تکنیک ها زبان را به صورت کاربردی یاد می گیرید و پس از مدتی می توانید پیشرفت خود را در انگلیسی ببینید  صحبت کنید، بنویسید و خوب بفهمید.البته روان شدن و مثل یک نیتیو صحبت کردن زمان بر خواهد بود و مستلزم تمرین وتکرار است فراموش نکنید که کار نیکو کردن از پر کردن است.👩‍💻

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳.۸ / ۵. تعداد نظرات ۲۰

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *