کلاس آنلاین زبان فرانسوی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان فرانسه

۱ فروردین (۲۰ مارس) روز جهانی زبان فرانسه|روز جهانی فرانکوفونی

۵
(۴)

اول فروردین روز جهانی زبان فرانسه است. زبانی که از قلب اروپا نشأت گرفته و در سرتاسر جهان محبوب شده است. طبق آخرین آمار در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۵۰ میلیون نفر به زبان فرانسوی صحبت می‌کردند.

زبان فرانسوی، به عنوان زبان دیپلماسی، عشق و زبانی برای بیان هنر و فرهنگ، شناخته می‌شود. پس با ما همراه باشید تا با تاریخچه‌ی این زبان آشنا شویم و حقایقی جالب را در مورد آن یاد بگیریم.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

تاریخچه‎ زبان فرانسوی

روز جهانی زبان فرانسه که با نام روز جهانی فرانکوفونی نیز شناخته می‌شود، بهانه‌ای است برای اینکه تاثیر این زبان را در فرهنگ و تاریخ جهانی جشن بگیرند. تاریخ ۲۰ مارس در سال ۲۰۱۰ از طرف سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (UNESCO) و سازمان بین‌المللی فرانکوفونی (La Francophonie) مشخص شده است.

La Francophonie سازمانی است که نمایندگی کشورها و مناطقی را بر عهده دارد که زبان فرانسه زبان رسمی آن‌هاست و یا به طور گسترده‌ در آن مناطق صحبت می‌شود.

روز جهانی زبان فرانسه فرصتی است برای اینکه آگاهی خود را درباره اهمیت تنوع زبانی، چندزبانه بودن و نقش و تاثیر بسزای زبان فرانسوی به‌ عنوان یک زبان جهانی، افزایش دهید.

این زبان علاوه بر اینکه بسیار جذاب و شنیدنی است، یکی از زبان‌های کاری و رسمی سازمان ملل متحد اروپا، قاره آفریقا، امریکای شمالی و کشور کانادا نیز محسوب می‌شود.

 

روز زبان فرانسوی را چگونه جشن بگیریم؟

روز جهانی زبان فرانسوی فرصتی فوق‌العاده است تا خود را با زیبایی و ارزش فرهنگی آن آشنا کنید.

چطور ۲۰ مارس را جشن بگیریم؟
یادگیری عبارات روزمره و ساده فرانسوی یا کلمات پرکاربرد فرانسوی روز خود را با یادگیری عبارات یا کلمات پرکاربرد فرانسوی شروع کنید. اصطلاحات و عبارات پرکاربرد، علاوه بر اینکه دایره لغات شما را گسترش می‌دهند، نکات زیادی را در مورد فرهنگ فرانسوی‌زبانان به شما می‌آموزند.

اگر تا حدودی به زبان فرانسوی تسلط دارید و اصطلاحات پرکاربرد و پایه برای شما تکراری است، می‌‌توانید ضرب المثل‌های زبان فرانسه را یاد بگیرید.

امتحان کردن یک غذای فرانسوی یک غذا یا خوراکی فرانسوی را با نام کامل و تلفظ دقیقش امتحان کنید! مثلاً کروسان یا به قول فرانسوی‌ها: «کقوسان»!😊
تماشای فیلم‌های محبوب کشور فرانسه یا سریال‌های فرانسوی در این روز می‌توانید خود را در دنیای سینمای فرانسه غرق کنید. می‌توانید یک فیلم کلاسیک فرانسوی که دنیای سینما را متحول کرد، انتخاب کنید. مثلاً یکی از فیلم‌های کارگردان بنام فرانسوی، ژان-لوک گدار.

اگر مشغول به یادگیری زبان فرانسوی هستید، برای لذت بیشتر می‌توانید سریال‌ها و یا فیلم‌های فرانسوی را بر اساس سطح خود در این زبان انتخاب کنید.

ساخت فهرستی از آهنگ‌های فرانسوی با توجه به ژانر موسیقی مورد علاقه‌ی خود می‌توانید زمانی از این روز را به درست کردن فهرستی از آهنگ‌های فرانسوی اختصاص دهید. اجازه دهید تا لحن‌، ریتم و شعرهای زیبای فرانسوی شما را به دنیای پر انرژی و متنوع موسیقی ببرد.

می‌توانید پلی‌لیست خود را با دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید و آن‌ها را در این تجربه لذت بخش سهیم کنید.

خواندن کتاب یا رمان‌های فرانسوی با خواندن یک کتاب، داستان کوتاه و یا حتی شعر، می‌توانید خود را در ادبیات فرانسوی غرق کنید.

برای این کار می‌توانید به سراغ رمانی بروید که بر زندگی و طرز فکر بسیاری از ما تاثیر گذاشته است؛ بی‌نوایان اثر «ویکتور هوگو» که یکی از شاهکارهای ادبیات فرانسه است.

شرکت در دوره یا کلاس‌ خصوصی زبان فرانسه اگر به یادگیری مهارت‌های زبان فرانسوی علاقه‌مند هستید، می‌توانید در دوره‌ها و یا کلاس‌های خصوصی زبان فرانسوی ثبت نام کنید.

بسیاری از پلتفرم‌ها، مثل هایتاکی، کلاس‌های آنلاین و خصوصی زبان‌های متفاوت از جمله فرانسه را ارائه می‌دهند. از هر جایی و در هر زمانی می‌توانید در این کلاس‌ها شرکت کنید.

اگر وقت جستجو در بین آهنگ‌ها را ندارید، در زیر چند موسیقی پیشنهادی از آهنگ‌های فرانسوی که می‌توانید در Spotify، Apple Music یا پلتفرم‌های دیگر پخش موسیقی پیدا کنید را آورده‌ایم:

  • آهنگ “Careless Love” از Madeleine Peyroux (2004)
  • آهنگ “La Vie en Rose” از Edith Piaf (1947)
  • آهنگ “Joe le taxi” از Vanessa Paradis (1987)
  • آهنگ “L’amour” از Karim Ouellet (2012)

یادگیری زبان فرانسه با آهنگ ها

 

۳ حقیقت جالب در مورد زبان فرانسه

 

زبان فرانسه، زبان عشق است

زبان فرانسه اغلب به عنوان “زبان عشق” شناخته می‌شود. ویژگی‌های آهنگین این زبان باعث شده است که اینگونه نام گذاری شود. بسیاری از مردم در سراسر جهان زبان فرانسه را با ابزار عشق و علاقه عمیق مرتبط می‌دانند.

 

مردم در پنج قاره به این زبان صحبت می‌کنند

زبان فرانسه فقط به کشور فرانسه محدود نمی‌شود؛ بلکه در پنج قاره دیگر نیز کاربرد دارد.

علاوه بر این‌ها ۲۹ کشور، زبان فرانسوی را به عنوان یک زبان رسمی قبول دارند که همین امر باعث شده که یکی از پرگویش‌ترین زبان‌ها شناخته شود.

 

برخی از واژگان فرانسوی به زبان فارسی وارد شده‌اند

زبان فارسی به طور گسترده از واژگان فرانسوی تاثیر پذیرفته است. در زمینه‌های متفاوت می‌توانید شاهد به کار بردن کلمات فرانسوی در زبان فارسی باشید، حتی کلمات روزمره مانند باتری، املت، بنزین، آناناس، آسانسور و…

 

سخن پایانی

حتماً تا حالا متوجه شده‌اید که این رویداد چیزی بیشتر است یک جشن است و شما به بهانه این روز می‌توانید فعالیت‌های جذاب و متفاوتی را برنامه ریزی کنید.

اگر امکانش را داشته باشید حتی می‌توانید برای یک سفر به کشور فرانسه در این روز، برنامه‌ریزی کرده و از خیابان‌های سنگفرش شده‌ی پاریس تا مناظر متنوع گردشگری و بهترین موزه‌ی دنیا یعنی موزه‌ی لوور لذت ببرید و به تماشای غروب دل‌انگیز بر فراز برج ایفل بنشینید! راستی شما چه چیزهایی از دنیای فرانسوی‌زبانان می‌دانید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *