کلاس آنلاین زبان ایتالیایی با اساتید برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان ایتالیایی

۱۵ کتاب عالی یادگیری زبان ایتالیایی از مبتدی تا پیشرفته

۴.۷
(۹)

اگر قصد یادگیری زبان ایتالیایی را دارید، یکی از مواردی که به شما در این مسیر کمک می‌کند، انتخاب کتاب مناسب است.
اما یک کتاب مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟ بهترین کتاب های یادگیری زبان ایتالیایی، کتاب‌هایی «جامع» هستند. یعنی در آن‌ها به تمام جنبه‌های آموزش زبان از جمله آموزش لغات، دستور زبان، مهارت خواندن و شنیداری و… پرداخته می‌شود. همچنین یک کتاب مناسب باید دربرگیرنده‌ی تمرین‌ها و مثال‌های رایج باشد.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

بهتر است در همان ابتدای مسیر از کتابی استفاده کنید که تماماً به زبان ایتالیایی نوشته شده باشد. شاید فکر کنید برای یک فرد مبتدی این کار غیرممکن است. اما اینطور نیست. بهترین کار برای یاد گرفتن زبان ایتالیایی آن است که خود را در آن غرق کنید!

پس چه فردی مبتدی باشید و همین امروز تصمیم به یادگیری این زبان گرفته باشید و چه در سطح پیشرفته باشید و بخواهید روان‌تر به زبان ایتالیایی صحبت کنید، این مقاله برای شماست. با ما همراه باشید.

 

بهترین کتاب های یادگیری زبان ایتالیایی در سطح مبتدی

 

۱. مجموعه کتاب Nuovo Espresso

یکی از بهترین کتاب های یادگیری زبان ایتالیایی مجموعه‌ی اسپرسو است. این کتاب در ۶ جلد نوشته شده است که از سطح A1 تا C2 را پوشش می‌دهد. سطح A1 و A2 این کتاب برای افراد مبتدی قابل استفاده است. کتاب اسپرسو برای تقویت هر ۴ مهارت اصلی زبان آموزان اعم از شنیداری، نوشتاری، مکالمه و خواندن طراحی شده است. هر جلد از این مجموعه کتاب تمرین‌های به‌روزی برای مهارت‌های مکالمه و خواندن دارد. با انتخاب کتاب های اسپرسو می‌توانید پیشرفت خود در مسیر یادگیری زبان ایتالیایی را بسنجید.

Nuovo Espresso

لازم به ذکر است که متونی که در این کتاب برای تمرین مهارت خواندن آورده شده، شما را با فرهنگ ایتالیایی نیز آشنا می‌کند. سری کتاب های اسپرسو مرجعی رسمی برای زبان‌آموزانی به حساب می‌آید که قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارند.

 

۲. مجموعه کتاب Nuovo Progetto Italiano

این کتاب که در ۳ جلد نوشته شده است، در حقیقت یک منبع استاندارد و اصلی و یکی از بهترین کتاب های یادگیری زبان ایتالیایی از مبتدی تا پیشرفته به حساب می‌آید. جلد ۱ این کتاب برای یادگیری زبان ایتالیایی در سطح A1 وA2، جلد ۲ برای سطح B1 و B2 و جلد ۳ آن برای یادگیری تکمیلی در سطح C1 و C2 است. پس این مجموعه کتاب‌ها نیز انتخابی مناسب برای افرادی با سطح زبان مبتدی، متوسط و پیشرفته هستند.

Nuovo Progetto Italiano

سرعت مکالمات در این کتاب نسبت به کتاب‌های اسپرسو اندکی پایین‌تر است. از این رو تمایل زبان آموزان برای استفاده از این کتاب‌ها در هنگام شروع یادگیری این زبان، بیشتر است.

 

۳. مجموعه کتاب Learn Italian For Adult Beginners

در ۳۰ روز به ایتالیایی صحبت کنید! کتاب آموزش زبان ایتالیایی برای بزرگسالان، برای زبان‌آموزان مبتدی که قصد دارند به صورت خودآموز زبان ایتالیایی را یاد بگیرند انتخابی عالی برای شروع به حساب می‌آید. این کتاب جمعا شامل ۳ کتاب است که عبارتند از: کتاب کار کامل زبان ایتالیایی برای مبتدیان بزرگسال، عبارات ایتالیایی برای مبتدیان بزرگسال و یادگیری ایتالیایی با داستان‌های کوتاه برای مبتدیان بزرگسال.

بهترین کتاب‌های یادگیری زبان ایتالیایی از مبتدی تا پیشرفته

در این کتاب به جنبه‌های مختلف زبان ایتالیایی به صورت جداگانه پرداخته می‌شود. همانطور که می‌دانید یادگیری زبان ایتالیایی بسیار چالش برانگیز است. شما با استفاده از این کتاب و پرداختن به تمرینات اختصاصی هر بخش آن، می‌توانید در یادگیری زبان ایتالیایی گام به گام پیشرفت کنید. به خاطر داشته باشید که این کتاب به گونه‌ای طراحی شده است که هر زبان‌آموز با سرعت شخصی خود بتواند دروس آن را تکمیل کند.

 

۴. کتاب Italian Made Easy Level 1

آیا می‌خواهید خواندن، صحبت کردن و نوشتن به زبان ایتالیایی را مانند یک فرد بومی یاد بگیرید؟ این کتاب برای شما انتخابی مناسب است. این کتاب شما را با الفبای ایتالیایی، لهجه‌های مختلف ایتالیایی، جنسیت‌ها، تلفظ‌ها درست کلمات و قواعد استثنایی این زبان آشنا می‌کند. شما با استفاده از تمرینات مکرر این کتاب می‌توانید دائما توانایی‌های خود را به چالش بکشید.

کتاب‌های یادگیری زبان ایتالیایی

در این کتاب درس‌هایی درباره فرهنگ غنی کشور ایتالیا، نحوه صحبت کردن با یک دوست، مکالمه رسمی در محل کار و نحوه سفارش یک وعده غذای لذیذ می‌خوانید. این کتاب برای سطوح مبتدی انتخابی مناسب است.

 

۵. کتاب Italian made simple

هر کسی باید از یک جایی شروع کند! کتاب درسی Italian made simple با نگاهی مبتدی به لغات و دستور زبان ایتالیایی، عبارات رایج ایتالیایی را در مجموعه‌ای از متون درباره فرهنگ و تاریخ این کشور به شما می‌آموزد. اگر می‌خواهید با روش‌هایی جذاب مانند بازی کلمات و حل پازل، زبان ایتالیایی را یاد بگیرید، این کتاب گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

کتاب‌های یادگیری زبان ایتالیاییاین کتاب یک بسته‌ی ایتالیایی عالی و بی‌نقص برای افراد مبتدی‌ای که قصد دارند یادگیری زبان ایتالیایی را شروع کنند به حساب می‌آید.

 

۶. کتاب Italian Grammar: Barron’s Grammar Series

این کتاب برای مبتدیانی که به دنبال بهبود مهارت های گرامر زبان ایتالیایی هستند بسیار مناسب است.
کتاب همچنین بر گفتار، ساختار جمله، نقطه گذاری و زمان فعل تمرکز دارد. این راهنما همچنین شامل تمرین‌هایی برای تمرین و آزمایش تسلط شما و همچنین واژگان مفید روزانه است که در سایر کتاب‌های درسی مبتدی ممکن است حذف شوند.

کتاب Italian Grammar: Barron’s Grammar Series

 

۷. کتاب Italian Language and Culture: Beginner

با این مجموعه، نه فقط یک کتاب درسی، بلکه یک دوره آنلاین کامل که مطابق با کتاب طراحی شده است را دریافت میکنید.  این مجموعه کتاب دارای یک نسخه برای سطح متوسط و یکی برای سطح پیشرفته نیز دارد.

کتاب Italian Language and Culture: Beginner

 

۸. کتاب Italian Now! Level 1: L’italiano d’oggi

تنوع تمرینات این کتاب واقعاً عالی است. مانند هر کتاب درسی عالی ایتالیایی برای مبتدیان، دارای یک فرهنگ لغت دو زبانه و فهرستی از رایج ترین افعال بی قاعده است. شما اصول اولیه ساختار جمله ایتالیایی، عبارات گسترده، و نحوه ترکیب افعال را خواهید آموخت. این کتاب رویکردی مکالمه محور داشته و شامل تمرینات تعاملی است.

کتاب Italian Now! Level 1: L’italiano d’oggi

 

بهترین کتاب های یادگیری زبان ایتالیایی در سطح متوسط

 

۱. Easy Italian Reader Premium

مهارت خواندن ایتالیایی خود را با این کتاب تقویت کنید! Easy Italian Reader Premium بر این فرض است که بهترین راه برای یادگیری زبان این است که بلافاصله شروع به خواندن آن کنید. این مجموعه علاوه بر کتاب، شامل مجموعه فلش کارت از واژگان جدید برای هر مطالعه و یک واژه نامه دیجیتال ۱۵۰۰ کلمه ای به صورت آنلاین است.

Easy Italian Reader Premium

 

۲. Soluzioni! A Practical Guide to Italian Grammar

این کتاب یک راهنمای عالی برای زبان آموزان متوسط تا پیشرفته است. ساختار آن بر اساس بخش هایی از مهارت صحبت کردن و غیره است. درجه سختی بخش گرامری از اسان به سخت و واضح است.

Soluzioni! A Practical Guide to Italian Grammar

 

۳. L’italiano con i fumetti

این کتاب درواقع یک کتاب آموزش صریح نیست! بلکه یک راه جایگزین برای یادگیری ایتالیایی است. در واقع این کتاب، مجموعه ای از کمیک هایی است که به شما در یادگیری زبان ایتالیایی از طریق ۵ جلد کمک می کند. هر جلد یک داستان کمیک متفاوت است که هرکدام آنها شامل تعداد زیادی فعالیت و تمرین های مربوط به داستان ها هستند.

۳ کتاب اول برای دانش آموزان از سطح A1 تا A2 و دو کتاب آخر برای زبان آموزان متوسط عالی هستند. همچنین می توانید سعی کنید این کتاب ها را به صورت صوتی پیدا کنید تا بتوانید در حین رانندگی و یا در حین انجام چند کار، ایتالیایی یاد بگیرید.

 

بهترین کتاب های یادگیری زبان ایتالیایی در سطح پیشرفته

 

۱. مجموعه کتاب Practice Makes Perfect

سری کتاب‌های practice makes perfect یکی از بهترین کتاب های یادگیری زبان ایتالیایی است. این سری کتاب شامل چندین جلد با تاکید بر موضوعات مختلف است. در این سری از کتاب‌ها به صورت جداگانه به آموزش واژگان ایتالیایی، مکالمه و جمله‌سازی در زبان ایتالیایی، ضمایر و حروف اضافه، مهارت خواندن و درک مطلب، زمان افعال و دستور زبان ایتالیایی به صورت جداگانه پرداخته می‌شود.

بهترین کتاب‌های یادگیری زبان ایتالیایی از مبتدی تا پیشرفته

شما می‌توانید به کمک این سری از کتاب‌ها به یادگیری زبان ایتالیایی در هر سطحی بپردازید و در تمامی زمینه‌ها مهارت خود را با تمرین‌های مناسب موجود در این کتاب، ارتقا دهید. همچنین می‌توانید واژگان جدید را به خوبی بیاموزید و نحوه به کار بردن آن‌ها را در کنار دستور زبانی که می‌اموزید، تمرین کنید. شما امکان تهیه این کتاب‌ها به صورت جداگانه و همچنین به صورت یک جلد (All-in-one) را خواهید داشت. این کتاب پیشرفته با تمرینات فراوانی که دارد، به شما کمک می‌کند که در کمترین زمان ممکن به زبان ایتالیایی مسلط شوید.

 

۲. کتاب ECCO-Italian in Depth

این کتاب منبعی مناسب برای زبان‌آموزان در سطح پیشرفته است. خواندن این کتاب نیاز به دانش حداقلی از زبان ایتالیایی دارد. در این کتاب زبان‌آموزان با ۶۰۰۰ کلمه ایتالیایی و بیش از ۱۰۰۰ اصطلاح رایج در زبان ایتالیایی آشنا می‌شوند. در کتاب ECCO، هم کلمات و هم اصطلاحات به صورت موضوعی دسته‌بندی شده‌اند تا زبان‌آموزان بتوانند آنها را در یک مجموعه مشخص جستجو کنند.

بیشتر بدانید: اصطلاح های عامیانه ایتالیایی که شما را مثل بومی ها نشان می دهد

ECCO-Italian in Depth

همانطور که می‌دانید، بهترین حالت یادگیری لغات در یک زبان جدید، خواندن آن‌ها در یک متن است. در این کتاب نیز مثال‌هایی برای تمام لغات آورده شده است تا زبان‌آموزان به بهترین نحو با کاربرد این لغات آشنا شوند. توضیحات مربوط به دستور زبان نیز در صورت لزوم در همین کتاب ارائه شده است.

 

۳. کتاب Bar Italia

بار ایتالیا یکی از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان ایتالیایی در سطح پیشرفته و تکمیلی است. این کتاب با استفاده از مقالاتی در مورد فرهنگ، سبک زندگی و عادات جوامع ایتالیایی به زبان‌آموزان این امکان را می‌دهد که به واقعیت فرهنگ ایتالیایی نزدیک‌تر شوند و همچنین دانش خود را در زمینه‌ی زبان ایتالیایی ارتقا دهند. بسیاری از این مقالات در این کتاب از مطبوعات ایتالیایی آورده شده است.

Bar Italia

کتاب بار ایتالیا با هدف تقویت مهارت‌های صحبت کردن به زبان ایتالیایی، خواندن و نوشتن زبان‌آموزان در سطح پیشرفته نوشته شده است. البته سوالات و تمریناتی که در این کتاب با آن‌ها روبرو می‌شوید، به تدریج از سطح ساده تا سخت پیش می‌روند. این کتاب برای یادگیری زبان به هر دو صورت خودآموز و به کمک یک مدرس طراحی شده است.

 

۴. کتاب Grammatica avanzata della lingua italiana

یکی از بهترین کتاب های یادگیری زبان ایتالیایی برای زبان‌آموزانی که دانش خوبی از این زبان دارند، این کتاب است. بنابراین، برای زبان‌آموزانی با سطح زبان متوسط تا پیشرفته، یعنی از B1 تا C1 انتخابی مناسب به شمار می‌رود.

Grammatica avanzata della lingua italiana

در این کتاب به قواعدی از دستور زبان یا گرامر پرداخته می‌شود که با وجود پر استفاده بودن آن‌ها در زبان ایتالیایی، به ندرت در کتاب های آموزش زبان ایتالیایی، مطرح می‌شود. نکات گرامری مطرح شده در این کتاب بسیار واضح و روشن است. همچنین در این کتاب تمرینات و فعالیت‌های آموزنده‌ای درباره‌ی جامعه‌ی ایتالیا و فرهنگ آن می‌بینید. این کتاب به همان اندازه که برای آموختن به همراه یک مدرس مناسب است، انتخاب خوبی برای یادگیری به صورت خودآموز نیز می‌باشد.

 

سخن پایانی

یادگیری زبان ایتالیایی مانند هر زبان دیگری، مستلزم تمرین و تکرار فراوان است. پیش‌تر بهترین ترفندهای یادگیری زبان ایتالیایی را در مقاله‌ای آورده‌ایم. شما میتوانید برای یادگیری بهتر و سریعتر این زبان از روش هایی مانند استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای یادگیری ایتالیایی بهره ببرید و در سطوح بالاتر با دیدن بهترین فیلم ها و سریال های یادگیری زبان ایتالیایی و خواندن بهترین رمان های زبان ایتالیایی دانش خود را نسبت به این زبان تثبیت کنید. یادگیری این زبان به کمک کتاب‌های مختلف و در کنار آن با کمک گرفتن از یک استاد خصوصی زبان ایتالیایی، امکان‌پذیر می‌شود. به خاطر داشته باشید که انتخاب بهترین کتاب های یادگیری زبان ایتالیایی با توجه به مهارت‌های زبان‌آموزان و برعهده‌ی ایشان است.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۷ / ۵. تعداد نظرات ۹

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *