کلاس آنلاین زبان ایتالیایی با اساتید برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان ایتالیایی

بهترین رمان ها برای یادگیری زبان ایتالیایی

۵
(۴)

اگر در حال یادگیری زبان ایتالیایی هستید، کاوش در دنیای وسیع ادبیات ایتالیایی راهی مطمئن است تا درک و مهارت خود را نسبت به این زبان افزایش دهید و با فرهنگ و تاریخ غنی ایتالیا آشنا شوید. خواندن یک داستان یا رمان روشی هیجان‌انگیز و مؤثر برای یادگیری زبان است. خواندن می‌تواند دایره لغات، درک املا، دستور زبان و درک شما از زبان نوشتاری را بهبود بخشد.

به همین دلیل ما فهرستی از عناوین قابل‌توجه و در دسترس را گردآوری کرده‌ایم که برای کسانی که قصد یادگیری و تقویت زبان ایتالیایی خود با این روش را دارند بسیار مفید خواهد‌بود.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

انتخاب رمان برای یادگیری زبان ایتالیایی

علاوه بر مشاهده فیلم و سریال های ایتالیایی، گوش کردن به آهنگ های ایتالیایی و استفاده از اپلیکیشن های یادگیری ایتالیایی، یکی دیگر از راه‌ های یادگیری زبان ایتالیایی، خواندن است. اما باید دید که بهترین راه برای به‌دست‌آوردن بیشترین ارزش و یادگیری زبان از طریق خواندن چیست؟ مهم‌ترین توصیه این است که همیشه بهتر است آنچه را که بیشتر از آن لذت می‌برید بخوانید! چه داستان‌های کلاسیک، کتاب‌های کمدی، رمان‌های عاشقانه، علمی تخیلی، روزنامه‌ها یا زندگی‌نامه‌ها؛ خواندن زمانی که از آن لذت ببرید و برای انجام آن انگیزه داشته باشید بسیار مفید خواهد بود. در مطالعه یک کتاب برای یادگیری زبان بحث مطالعه فعال و مطالعه غیرفعال مطرح است.

مطالعه فعال مستلزم تجزیه‌وتحلیل واقعی کتاب است. شما واژگانی را که نمی‌دانید تحقیق و یادداشت خواهید کرد و به گرامر و ساختار توجه زیادی خواهید داشت. این کار به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های زبانی خود را توسعه دهید. از سوی دیگر، خواندن غیرفعال شامل خواندنی است که سعی می‌کنید از جستجوی واژگان خاص یا تمرکز بر یادگیری زبان اجتناب کنید.

نمایی از سانتاماریا ونیز

با خواندن فعال و غیرفعال، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که پیشرفت زبانی خوبی دارید و درعین‌حال از آنچه می‌خوانید لذت می‌برید. ازاین‌گذشته، این مهم‌ترین بخش است، زیرا اگر آن را سرگرم‌کننده ندانید، دیگر نمی‌خواهید به خواندن آن ادامه دهید!

مهم نیست که چه مدت است که روی یادگیری زبان ایتالیایی کار می‌کنید، منابع بسیار متنوعی مانند برنامه‌ها و کتاب‌های یادگیری زبان ایتالیایی وجود دارد که می‌تواند به شما در ایجاد مهارت‌های زبانی کمک کند. در این مقاله سعی داریم تا به شما در پیداکردن بهترین منابع برای یادگیری زبان ایتالیایی کمک کنیم.

 

بهترین رمان‌ ها برای یادگیری زبان ایتالیایی

 

بهترین رمان‌ های ایتالیایی برای زبان‌آموزان در سطح مبتدی

هنگامی که به دنبال بهترین کتاب‌ها برای یادگیری زبان ایتالیایی هستید، یا مبتدی هستید یا می‌خواهید دانش خود را در مورد زبان، فرهنگ و شیوه زندگی ایتالیایی بهبود بخشید. تعداد زیادی کتاب با زبان ساده برای افراد در سطح مبتدی وجود دارد که می‌توانید برای یادگیری سراغ کتاب‌های صوتی آن‌ها نیز بروید.

در ادامه مقاله لیستی از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری زبان ایتالیایی را آورده‌ام که شما را در ماجراجویی ادبی خود از سطح مبتدی تا پیشرفته همراهی می‌کند.

 

۱. مجموعه کتاب‌های کورتو مالتی

این مجموعه کتاب مصور ماجراهای یک کاپیتان دریانورد به نام کورتو مالتی را در طول جنگ جهانی اول و در طول قرن بیستم به نمایش می‌گذارد. این مجموعه توسط نویسنده و هنرمند کمیک ایتالیایی، هوگو پرات نوشته شده است و شروعی عالی برای مبتدیان است؛ چرا که فرمت کتاب کمیک  است و می‌تواند به شما در درک طرح کمک کند. کتاب‌های کمیک شامل مجموعه‌ای از تصاویر به هم پیوسته هستند که همراه با متن‌هایی که بصورت زیرنویس یا دیالوگ‌هایی آمده‌اند، داستانی را روایت می‌کنند. کتاب‌های کمیک می‌توانند بهترین انتخاب برای زبان‌آموزان در سطح مبتدی باشد.

مجموعه کتاب‌های کورتو مالتی

 

۲. کتاب من نمی‌ترسم اثر نیکولو آمانیتی

داستان کتاب من نمی‌ترسم، اثر نیکولو آمانیتی، در دهۀ ۱۹۷۰ در حومه جنوبی ایتالیا اتفاق می‌افتد. نثر نسبتاً ساده آن که برای خوانندگان جوان در نظر گرفته شده است، مطمئناً برای زبان‌آموزان ایتالیایی که در سطوح ابتدایی یا متوسط ​​هستند مناسب‌تر است. این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های ایتالیایی برای زبان‌آموزان با سطح مبتدی است.

کتاب من نمی‌ترسم اثر نیکولو آمانیتی

 

بهترین رمان‌های ایتالیایی برای زبان‌آموزان در سطح متوسط

 

۳. کتاب قرن بیستم (۱۹۰۰)

Novecento که به معنای «قرن بیستم» است، مونولوگ تئاتری تک‌پرده‌ای از الساندرو باریکو درباره پسر جوانی است که در یک کشتی بخار رها شده و توسط ماشین‌کار کشتی به فرزندی پذیرفته شده است. پسر برای مدتی ناپدید می‌شود و وقتی دوباره ظاهر می‌شود، می‌تواند پیانو را عالی بنوازد. زبان این کتاب تا حدودی محاوره ای است که این مسئله این کتاب را تا حدی برای افراد با سطح متوسط مناسب می‌کند. در سال ۱۹۹۸ فیلمی به نام “افسانه پیانیست در اقیانوس” از روی داستان این کتاب ساخته شد.

کتاب قرن بیستم (1900)

 

 ۴. کافه زیر دریا اثر استفانو بنی

رمان کافه زیر دریا مجموعه داستان کوتاهی از طنزپرداز ایتالیایی استفانو بنی (Stefano Benni) است. درحالی‌که شهرت بنی عمدتاً به‌خاطر نقدهای گزنده و خنده‌دارش از جامعه و فرهنگ مدرن ایتالیا است، این مجموعه کمیک به هجو شخصیت‌های ادبی، ترانه‌ها، و شخصیت‌های تاریخی در سراسر جهان، از خانم مارپل، ادگار آلن‌پو، تا زیگموند فروید می‌پردازد.

داستان‌های کوتاهی از این دسته، تمرین خوبی برای زبان‌آموزان ایتالیایی هستند، زیرا اغلب در زمان کوتاه‌تری می‌توانید داستان را به پایان برسانید، درحالی‌که خواندن یک رمان می‌تواند تعهد بزرگ‌تری باشد. سبک استفانو بنی، به طور ویژه،  سبکی واضح است و خواندن کتاب‌های او برای زبان‌آموزان ایتالیایی در سطح مبتدی و متوسط مناسب است. به‌علاوه، ازآنجایی‌که داستان‌های او تا حد زیادی عناصر جامعه ایتالیا را هجو می‌کند، مزیت دیگر کتاب‌هایش یادگیری در مورد فرهنگ معاصر ایتالیا است.

 کافه زیر دریا اثر استفانو بنی

در کافه زیر دریا هر اتفاقی ممکن است بیفتد. کافه‌ای که همه ما دوست داریم یک شب به آنجا برویم تا داستان گارسن، مرد کلاه‌دار، پری دریایی، ملوان، مرد نامرئی، خون‌آشام و دیگر حامیان مرموز را بشنویم.

 

بهترین رمان‌های ایتالیایی برای زبان‌آموزان در سطح پیشرفته

 

۵. رمان ایتالیایی دوست باهوش من اثر النا فرانته

این رمان اولین رمان از سری چهار رمان النا فرانته (Elena Ferrante) است. این سری رمان که رمان‌های ناپلی (Neapolitan) نامیده می‌شود،  داستانی از زندگی دو دختر نابالغ را روایت می‌کند که در حومه ناپل زندگی می‌کنند. زندگی ‌آن‌ها در طبیعتی خشن و خسته‌کننده می‌گذرد.

L’amica geniale در سطح بین‌المللی موفقیت‌آمیز بود. همچنین نویسنده نیز توجه جامعه جهانی را به خود جلب کرده است، زیرا زندگی او در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در واقع، مردم حتی نام واقعی نویسنده را نمی‌دانند، “النا فرانته” یک اسم مستعار است.

رمان با دنبال‌کردن دو دختر نوجوان که قهرمانان داستان هستند، در یک محله قدیمی و فقیرنشین حومه ناپل، در میان انبوهی از شخصیت‌های فرعی که در طول سفرشان در این رمان بادقت و جزئیات فراوانی توصیف می‌شوند، آغاز می‌شود. نویسنده به ماهیت پیچیده دوستی بین دو دختر کوچک، بین دو دختر نوجوان و بین دو زن، به دنبال رشد فردی ‌آن‌ها، نحوه تأثیرگذاری ‌آن‌ها بر یکدیگر، احساسات خوب و بدی که یک رابطه واقعی و مستحکم را در طول دهه‌ها پرورش می‌دهد می‌پردازد. سپس تغییراتی را که در زمانی بیش از پنجاه سال بر ناحیه ناپل ایتالیا اتفاق افتاده و دوستی و پیوند ‌آن‌ها را متحول کرده است روایت می‌کند.

رمان ایتالیایی دوست باهوش من اثر النا فرانته

 

۶. رمان ایتالیایی شهرهای ناپیدا (نامرئی) اثر ایتالو کالوینو

(شهرهای نامرئی) نوشته ایتالو کالوینو به‌جرئت یکی از تحسین‌شده‌ترین رمان‌های ایتالیایی قرن بیستم است. این داستان که در سال ۱۹۷۲ منتشر شد، کاوشگر مشهور مارکوپولو را دنبال می‌کند که برای امپراتور کوبلای خان، شهرهای عجیب‌وغریب و خارق‌العاده‌ای را که در طول سفرهایش با ‌آن‌ها روبرو شده است، توصیف می‌کند. این رمان با الهام از سفرنامه قرن سیزدهم مارکوپولو، به سؤالات عمیق و پیچیده در مورد تجربه و ادراک انسان می‌پردازد.

ایتالو کالوینو به‌خاطر داستان‌های تخیلی، روزنامه‌نگاری و مقالات انتقادی‌اش، هم در ایتالیا و هم در سراسر جهان مورد تحسین قرار می‌گیرد. در زمان مرگش، او پرفروش‌ترین نویسنده معاصر ایتالیایی بود. نثر او نسبتاً شفاف است و براین‌اساس، آثار او به ترجمه کمک می‌کنند و برای افرادی که در یادگیری زبان ایتالیایی در سطح متوسط و فراتر هستند، کمک‌کننده است. کتاب‌های او علاوه بر اینکه با لحنی کمیک نوشته شده و شما را می‌خنداند، شما را وامی‌دارد تا عمیقاً در مورد زندگی و جهان اطرافتان فکر کنید.

رمان ایتالیایی شهرهای ناپیدا (نامرئی) اثر ایتالو کالوینو

 

۷. رمان ایتالیایی بارون درخت نشین اثر ایتالو کالوینو

بارون درخت نشین به طور جدی یک کتاب عالی است. داستان این رمان در قرن هجدهم ایتالیا اتفاق می‌افتد، این رمان داستان زندگی پسر جوانی را در خانواده‌ای اصیل است که روزی در اقدامی کودکانه و طغیان‌کننده علیه والدینش، از درختی بالا می‌رود و حاضر نمی‌شود پایین بیاید. وقتی پدر و مادرش به خواسته‌های پسرشان تن نمی‌دهند، به‌جای تسلیم‌شدن و پایین آمدن از درخت، او روی درخت‌ها می‌ماند و تصمیم می‌گیرد زندگی‌اش را روی شاخه‌ها، خارج از تأثیر خانواده‌اش و جامعه پیش ببرد. این کتاب خیلی زود به شهرت رسید و توجه جهان و شخصیت‌های تاریخی برجسته آن روز مانند ولتر نویسنده فرانسوی را به خود جلب کرد.

رمان ایتالیایی بارون درخت نشین اثر ایتالو کالوینو

این داستان پرماجرا و طنز، دومین داستان از سه‌گانه رمان‌های مرتبط با موضوعی است که کالوینو در دهه ۱۹۵۰ با عنوان I nostri antenati (اجداد ما) نوشت. هر یک از رمان‌ها در یک دوره زمانی از تاریخ می‌گذرد و از طریق دریچه‌ای طنزآمیز و خارق‌العاده به بررسی پرسش‌های خود و رابطه افراد با جامعه می‌پردازد.

 

۸. رمان ایتالیایی شکل آب اثر آندره آ کامیلری

ایتالیایی‌ها عاشق رمز و راز هستند. La forma dell’Acqua (شکل آب) اولین کتاب از سری طولانی کتاب‌های آندره آ کامیلری (Andrea Camilleri) است که به دنبال بازرس مونتالبانو در حال بررسی اسرار در شهر خیالی سیسیلی ویگاتا است.

اگرچه این کتاب به زبان ایتالیایی استاندارد نوشته شده است، اما کامیلری در تکه‌هایی از گویش و دستور زبان سیسیلی استفاده می‌کند تا به داستان طعمی بومی و محلی بدهد. داستان‌های بازرس مونتالبانو در ایتالیا بسیار محبوب است و الهام‌بخش چندین سریال تلویزیونی ایتالیا است.

رمان ایتالیایی شکل آب اثر آندره آ کامیلری

 

۹. رمان آنک نام گل اثر اومبرتو اکو

داستان این کتاب روایتی از سال ۱۳۲۷، در مورد  خانواده‌ای با نام بندکتین است که در صومعه‌ای ثروتمند ایتالیایی مظنون به بدعت هستند و برادر ویلیام باسکرویل برای تحقیق وارد  این صومعه می‌شود. هنگامی که ناگهان مأموریت ظریف او برای شناخت بندیکتین‌ها تحت‌الشعاع هفت مرگ عجیب قرار می‌گیرد، تصمیم می‌گیرد؛ مانند یک کارگاه وارد عمل شود. ابزارهای او منطق ارسطو، الهیات آکویناس و بینش‌های تجربی راجر بیکن است که همه با طنزی تلخ و کنجکاوی وحشیانه به سلاح درخشانی تبدیل شده‌اند. او شواهد، نمادهای مخفی و دست‌نوشته‌های رمزگذاری شده را رمزگشایی می‌کند و در هزارتوی وهم‌انگیز صومعه، جایی که “جالب‌ترین چیزها در شب اتفاق می‌افتد” جستجو می‌کند.

رمان آنک نام گل اثر اومبرتو اکو

 

نکات یادگیری زبان ایتالیایی با خواندن رمان ها

غیر از پشتکار، صبر و تمرین نکاتی وجود دارد که باید هنگام خواندن کتاب باهدف یادگیری زبان رعایت کنید:

  • وقتی با کلمات، عبارات یا ساختارهای گرامری جدیدی مواجه می‌شوید که نمی‌شناسید، سعی کنید تا جایی که می‌توانید معنای آن را از متن استخراج کنید تا جریان خواندن شما قطع نشود.
  • اگر نتوانستید معنی آن را باتوجه‌به محتوای داستان و جملات قبل و بعد آن پیدا کنید، آن را نشانه‌گذاری کنید تا بعداً معنای آن را جستجو کنید.
  • با صدای بلند خواندن را تمرین کنید. این یک راه خوب برای کار بر روی توانایی‌های درک شنیداری و مهارت صحبت کردن به زبان ایتالیایی شماست.
  • اگر با لغات ناآشنا مواجه شدید، سعی کنید با استفاده از قواعد تلفظ، تلفظ صحیح آن را بجا بیاورید و یا از استاد زبان یا دوست ایتالیایی خود کمک بگیرید.
  • سعی کنید کتابهای صوتی را انتخاب کنید. گوش دادن به کتاب های صوتی علاوه بر اینکه درک شنیداری شما را افزایش می دهد، شما را با تلفظ صحیح کلمات نیز آشنا می‌کند.

 

سخن پایانی

خواندن، بخش مهمی از یادگیری در هر زبانی است و به شما کمک می‌کند متفاوت فکر کنید. با خواندن نه‌تنها دایره لغات شما وسیع‌تر می‌شود، بلکه هنگام خواندن کتاب نحوه ساختار جملات و چگونگی اتصال کلمات برای ساخت یک جمله نیز در ذهنتان نقش می‌بندد. در واقع با خواندن مداوم علاوه بر اینکه قدرت خواندن، درک مطلب و دایره واژگان خود را بهبود می‌دهید، مهارت شنیداری خود را نیز تقویت می‌کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. عالی
    فقط از کجا دانلود کنم؟
    ممنون
    اگر صوتی متنی هم معرفی کنید که یکی داستان تعریفف میکنه عالییی میشد

    1. وقت بخیر. میتونید اسم کتاب رو که ابتداش بنویسید دانلود کتاب …. توی گوگل بزنید تا براتون سایتهایی که اون و دارن بیاره. اما ما خودمون هم تمام تلاشمون و می کنیم تا در اسرع وقت لینکها رو بزاریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *