کلاس آنلاین زبان آلمانی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان آلمانی

۱۱ مورد از بهترین وب سایت های تعیین سطح زبان آلمانی

۳.۹
(۱۰)

آیا قصد یادگیری حرفه‌ای زبان آلمانی به کمک دوره‌های مختلف را دارید؟ آیا می‌توانید بگویید که یک سخنور حرفه‌ای به زبان آلمانی هستید یا یک فرد مبتدی یا متوسط؟ اگر جواب خوبی برای این سوال ندارید، به یک آزمون تعیین سطح زبان آلمانی نیاز خواهید داشت.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

شما می‌توانید تعیین سطح زبانی آلمانی را به کمک آزمون‌های آنلاین استاندارد در منزل خود انجام دهید. بدون آنکه نیاز به ثبت نام، انتظار کشیدن و یا رفتن به جایی داشته باشید. ما در این مطلب بهترین وب سایت های تعیین سطح زبان آلمانی به زبان فارسی و انگلیسی را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید از وجود آن‌ها بهره ببرید. همچنین می‌گوییم که چرا به یک آزمون برای تعیین سطح نیاز دارید.

 

چرا باید در یک آزمون تعیین سطح زبان آلمانی شرکت کنید؟

استفاده از منابع و روش‌های مختلف یادگیری زبان آلمانی، برای یادگیری عمیق زبان آلمانی ضروری است. اگر قصد یادگیری زبان آلمانی را دارید می‌توانید روش هایی مانند استفاده از اپلیکیشن های آلمانی و نرم‌افزارهای زبان آلمانی، کتاب‌های آموزشی آلمانی، فیلم های آلمانی و سریال های آلمانی زبان، موسیقی و آهنگ های آلمانی و… در کنار راهنمایی مدرسین حرفه‌ای های‌تاکی، استفاده کنید. اگر نیاز به گواهی تعیین سطح داشته باشید یا در حال آموزش هستید و می‌خواهید به آموزش زبان آلمانی در سطوح بالاتر ادامه دهید، می‌توانید با یک آزمون تعیین سطح، وارد سطح بعدی آموزش شوید.

یک آزمون تعیین سطح آلمانی که برای آن گواهینامه هم ارائه می‌شود، ثابت می‌کند شما در بین زبان آموزان آلمانی در سراسر جهان، در چه جایگاهی قرار دارید. اگر قصد کار کردن در کشورهای آلمانی زبان مانند آلمان، اتریش، سوئیس و لیختن اشتاین را داشته باشید، ارائه‌ی گواهینامه‌ای از سطح زبان شما در رزومه‌تان، می‌تواند شما را نسبت به سایرین متمایز کند. البته در شرایطی که مدرک سطح پیشرفته (C1) را ارائه دهید، شانس بیشتری برای استخدام در یک موقعیت کاری حرفه‌ای نسبت به سایر افراد خواهید داشت.

دلیل دیگر برای شرکت در آزمون های تعیین سطح زبان آلمانی، تحصیل در کشورهایی نظیر آلمان و اتریش است. لازم به ذکر است که اگر قصد تحصیل به زبان آلمانی را داشته باشید، بدون گذراندن آزمون‌های معتبر بین‌المللی زبان آلمانی و دریافت گواهینامه‌ی تعیین سطح زبان آلمانی، این کار امکان‌پذیر نخواهد بود. در ادامه به معرفی سطوح مختلف زبان آلمانی و قابلیت‌های زبان‌اموزان در هر سطح می‌پردازیم.

سطوح مختلف زبان آلمانی

 

بهترین وب سایت های تعیین سطح زبان آلمانی

۱- مکتب‌خونه

در سایت مکتب‌خونه شما با ۶ آزمون ۲۵ تستی مواجه می‌شوید که از سطح A1 تا B2 دانش زبان آلمانی شما را می‌سنجد. با دادن پاسخ صحیح به حداقل ۸۰ درصد از سوالات، می‌توانید در آزمون بعدی شرکت کنید. در غیر این صورت سطح زبان تعیین شده برای شما، همان سطح است. محیط این سایت به زبان فارسی است.

مکتب خونه

 

۲- Sprach institut Berlin

مدرسه‌ی آموزش زبان Sparch در برلین(Sprach institut Berlin)، آزمونی رایگان برای تعیین سطح زبان آلماتی زبان‌آموزان در هر سطحی از زبان آلمانی طراحی کرده است که به کمک آن با دقتی بالا، سطح زبان آلمانی خود را تخمین بزنند.

Sprach institut Berlin

 

شما به کمک این وب‌سایت تعیین سطح زبان آلمانی می‌توانید با انتخاب هر سطح به سوالات آن سطح پاسخ دهید و در صورت قبولی، آزمون تعیین سطح زبان آلمانی بعدی را شروع نمایید. نکته‌ی قابل توجه درباره‌ی این سایت تعیین سطح زبان آلمانی این است که می‌توانید پس از اتمام آزمون، تمامی سوالات را به همراه جواب درست بازبینی کنید.

این سایت برای زبان‌آموزان زبان آلمانی با هر سطحی بسیار مفید و کاربردی است.

 

۳- گوته

بی‌شک یکی از معتبرترین موسسه‌های آموزش زبان آلمانی در سراسر دنیا، موسسه گوته است. اگر تا به حال به تحقیق درباره‌ی آزمون‌های معتبر زبان آلمانی پرداخته باشید، متوجه شده‌اید که گوته یکی از آن آزمون‌های معتبر را طبق استاندارد CEFR برگزار می‌کند.

شما می‌توانید با آزمون ارزیابی که در وب‌سایت گوته قرار داده شده، سطح زبان خود را از آشنایی با لغات تا دستور زبان آلمانی، تخمین بزنید. سوالات این آزمون برای ارزیابی مهارت شنیداری شما نیز مفید خواهد بود. پاسخگویی به سوالات این آزمون حدوداً ۳۰ دقیقه زمان شما را می‌گیرد اما سوالات به قدری جامع هستند که برای ارزیابی میزان مهارت زبان‌آموزان، انتخابی مناسب است.

سایت گوته

 

۴- Cactus

آزمون تعیین سطح آنلاین cactus شامل ۴۰ سوال تستی است و پس از پاسخگویی به آن‌ها، جواب تعیین سطح به آدرس ایمیل شما ارسال می‌گردد. لازم به ذکر است که در بین گزینه‌های سوالات جواب نمی‌دانم نیز وجود دارد، در نتیجه مجبور نیستید به همه‌ی سوالات پاسخ دهید.

Cactus

 

این آزمون روشی سریع برای رسیدن به این است که سطح زبان شما دقیقاً چقدر خوب است. برای تعیین سطح زبان آلمانی به کمک این آزمون آنلاین، ۶ سطح جهانی تعریف می‌شود که عبارتند از؛ A1 (مبتدی)، A2 (مقدماتی)، B1 (متوسط)، B2 (متوسط به بالا)، C1 (پیشرفته) و C2 (مسلط).

با استفاده از این آزمون آنلاین به راحتی سطح زبان خود را ارزیابی کنید.

 

۵- language trainers

در وب‌سایت language trainers شما با ۷۰ سوال تعیین سطح زبان آلمانی روبرو می‌شوید که به صورت تستی و جای خالی طراحی شده‌اند. پس از پاسخ دادن به ۱۰ سوال می‌توانید آزمون را به اتمام رسانده و نتایج آزمون را دریافت کنید و یا به ۱۰ سوال بعدی پاسخ دهید. لازم به ذکر است که با پاسخگویی به هر ۷۰ سوال، ارزیابی دقیق‌تری از سطح زبان خود دریافت خواهید کرد.

شما می‌توانید پس از دیدن نتایج آزمون، با توجه به امتیازی که دریافت نموده‌اید (از ۳۰ تا ۵۵۰ امتیاز)، به کمک جدولی که در همین سایت قرار داده شده است، سطح زبان آلمانی خود را از مبتدی تا پیشرفته تعیین نمایید.

بیشتر بخوانید:

سایت لنگواج ترینرز

 

۶- sprach caffe

در وب‌سایت sprach caffe تعداد ۶۶ سوال برای تعیین سطح زبان آلمانی طراحی شده است. این سوالات شامل تمامی مباحث دستور زبان آلمانی، لغات و ضمایر است و پاسخدهی به آن‌ها ۰ یا ۱ امتیاز برای شما به همراه خواهد داشت. در نهایت با پاسخ دادن به تمامی سوالات می‌توانید نتیجه تعیین سطح خود را ببینید.

شما می‌توانید سوالاتی برای سطوح A1 تا C2 در بین این سوالات ببینید و به آن‌ها پاسخ دهید.

sprach caffe

 

۷- Sprachschule Aktiv

شما به کمک آزمونی که در وب‌سایت Sprachschule Aktiv برای هر سطح قرار داده شده، می‌توانید سطح زبان آلمانی خود را از سطح A1.1 تا سطح C2.2 به صورت آنلاین ارزیابی کنید. این کار تنها از طریق پاسخگویی به چند سوال تستی و چند درک مطلب ممکن می‌شود.

این آزمون جامع برای هر سطحی از زبان آلمانی مناسب است و زبان‌آموزان می‌توانند پس از پاسخگویی به ۲۰ سوال اول، نتیجه‌ی آزمون خود را دریافت نمایند.

Sprachschule Aktiv

 

۸- deutsch-lernen

با آزمون تعیین سطح آنلاین و رایگانی که در وب‌سایت deutsch-lernen قرار داده شده، می‌توانید به راحتی سطح زبان خود را مشخص کنید و مهارت‌های خود را بسنجید.

مهم‌ترین مزیت آزمون تعیین سطح این سایت، دوگانه بودن آزمون‌های آن است. یعنی شما می ‌توانید با انتخاب یکی از دو حالت «آزمون کوتاه» و «آزمون طولانی» سطح زبان آلمانی خود را تعیین کنید. کافیست در نظر داشته باشید که آزمون کوتاه شامل ۳۰ سوال تستی و آزمون بلند شامل ۱۲۰ سوال تستی می‌باشد. طبیعتاً آزمون کوتاه زمان کمتری (حدوداً ۸ دقیقه) از شما می‌گیرد اما آزمون طولانی، حدوداً ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و دقیق‌تر می‌تواند دانش زبانی شما را ارزیابی کند.

به کمک آزمون‌های تعیین سطح ActiLingua  می‌توانید تخمین بزنید که از A1 تا C2 در کدام سطح قرار دارید.

ActiLingua 

 

۹- German Language School Berlin

مدرسه‌ی زبان آلمانی در برلین(German Language School Berlin)، یک آزمون آنلاین تعیین سطح زبان آلمانی طراحی کرده است که از سطح A1 تا C2 را پوشش می‌دهد. این آزمون بر اساس CEFL  طراحی شده و با وجود اینکه مهارت صحبت کردن به زبان آلمانی و شنیداری شما را نمی‌سنجد، اما قابل استناد برای شروع یادگیری زبان آلمانی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین وب سایت های یادگیری زبان آلمانی

پس از گذراندن این تست و پاسخگویی به تمامی ۶۳ سوال آن می‌توانید پاسخ‌ها را بارگزاری نمایید و نتیجه را دریافت کنید. به خاطر داشته باشید که تنها ۳۰ دقیقه برای پاسخگویی به این سوالات زمان دارید.

German Language School Berlin

 

۱۰- Anglo-German

موسسه‌ی آموزش زبان anglo-german با طراحی یک آزمون ۴۵ تستی می‌تواند به شما بگوید که دقیقا در کدام نقطه‌ی یادگیری زبان آلمانی قرار دارید. پاسخگویی به سوالات گوناگون و مختلف این آزمون حدوداً به ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد. با پاسخدهی به تمامی این سوالات می‌توانید نتایج خود را بر اساس استاندارد جهانی CEFR مشاهده نمایید.

آزمون آنلاین طراحی شده در این وب‌سایت کاملاً رایگان بوده به شما کمک می‌کند دانش زبانی خود را به راحتی در منزل ارزیابی نمایید. برای افرادی با سطح زبان مبتدی، آزمونی جدا در این سایت قرار داده شده است. کافیست انتخاب کنید که فردی مبتدی هستید یا فراتر از مبتدی!

Anglo-German

 

۱۱- ESL

یکی از وب‌سایت‌های مفید دیگر برای تعیین سطح زبان آلمانی، وب‌سایت ESL است. این سایت ۴۰ سوال چهار گزینه‌ای در اختیار زبان‌آموزان می‌گذارد که به کمک آن‌ها دانش خود را در زمینه‌ی واژگان و دستور زبان آلمانی مورد سنجش قرار دهند.

این آزمون تنها ۲۰ دقیقه از شما زمان می‌گیرد و برای ارزیابی دایره‌ی لغات آلمانی شما انتخابی مناسب است. سوالات تعیین سطح زبان آلمانی در این سایت یکی پس از دیگری نمایش داده می‌شوند. شما می‌توانید با پاسخ دادن به هر سوال، جواب خود را ثبت نموده و سوال بعدی را ببینید.

 ESL

 

کلام پایانی

شما ممکن است برای یادگیری زبان آلمانی دلایل متعددی داشته باشید. شاید قصد تحصیل در آلمان یا اتریش را داشته باشید یا قصد مهاجرت کاری به یکی از کشورهای آلمانی زبان را داشته باشید. در هر صورت لازم به ذکر است که برای یادگیری بهتر این زبان بهتر است از اساتید با تجربه کمک بگیرید.

استفاده از وب سایت های تعیین سطح زبان آلمانی که به شما معرفی کردیم، کار خوب و راحتی است. اما قطعاً کافی نیست. شما به کمک فردی با تجربه، راحت‌تر می‌توانید در تعیین سطح دقیق زبان آلمانی و همچنین یادگیری این زبان پیشرفت کنید. شما می‌توانید تعیین سطح زبان آلمانی را به کمک افراد با تجربه در پلتفرم هایتاکی تجربه کنید.

برای تعیین سطح زبان آلمانی به کمک یک مدرس خصوصی زبان آلمانی هایتاکی می‌توانید پروفایل اساتید را بررسی نمایید و پس از انتخاب مدرس مورد نظر، یک جلسه‌ی آزمایشی رایگان با ایشان بردارید و تعیین سطح زبان آلمانی را به راحتی و با بهترین دقت انجام دهید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳.۹ / ۵. تعداد نظرات ۱۰

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *