بهترین موضوعات برای بحث و تقویت مکالمه زبان انگلیسی در سطح پیشرفته
تقویت مکالمه زبان انگلیسی در سطح پیشرفته یکی از چالشهایی است که برای زبان آموزان بسیار اهمیت دارد. تسلط بر زبان انگلیسی، بهعنوان یک زبان جهانی، نهتنها برای مکالمه در زندگی روزمره، بلکه برای موفقیت در آزمونهای بینالمللی مانند آیلتس نیز بسیار حیاتی است.
در ادامه میخوانید:
- موضوعات پرتکرار و محبوب برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی در سطح پیشرفته
- نمونه اسپیکینگ آیلتس در سطح پیشرفته پارت اول تا سوم
- چگونه مکالمه آیلتس خود را تقویت کنیم؟
- سخن پایانی
در این مقاله، به بررسی ۱۱ موضوع پرکاربرد برای بحث و تقویت مکالمه زبان انگلیسی در سطح پیشرفته و روان صحبت کردن به زبان انگلیسی در چنین موقعیتهایی خواهیم پرداخت. همچنین، سه پارت اصلی مکالمه آزمون آیلتس، یعنی بخشهای گفتگوی کلی، گفتگوی تخصصی و گفتگوی آکادمیک را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داده و مثالی عملی از سوالها و نحوۀ پاسخگویی به آنها را ذکر میکنیم.
اگر در بخشهای پایانی سطح متوسط زبان انگلیسی هستید و دوست دارید با موضوعات مکالمه در این سطح نیز بیشتر آشنا شوید، مطالعۀ مقاله «بهترین موضوعات برای بحث و تقویت مکالمه زبان انگلیسی در سطح متوسط» را به شما توصیه میکنیم.
موضوعات پرتکرار و محبوب برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی در سطح پیشرفته
- هنر (Art)
- تبلیغات (Advertisements)
- کتابها (Books)
- اخبار (News)
- علم (Science)
- تکنولوژی، کامپیوتر و اینترنت (Technology, computer and internet)
- سلامتی (Health)
- کمک کردن (Help)
- حافظه (Memory)
- قوانین (Rules)
- حمل و نقل (Transportation)
۱. هنر (Art)
سؤالاتی که میتوان برای این موضوع مطرح کرد عبارتند از:
سوالات | ترجمه فارسی | |
۱ | ?How do people in your country feel about art
|
مردم کشور شما نسبت به هنر چه احساسی دارند؟ |
۲ | ?Do people in your country prefer music over art
|
آیا مردم کشور شما موسیقی را به هنر ترجیح میدهند؟ |
۳ | ?What are some traditional art forms in your country
|
برخی از هنرهای سنتی در کشور شما کدامند؟ |
۴ | ?How has art changed in the past few decades in your country
|
هنر در چند دهه گذشته در کشور شما چگونه تغییر کرده است؟ |
۵ | ?Let’s move on from art in your country to art education. Do you think children should study art in school
|
بیایید از هنر در کشور شما به آموزش هنر برویم. به نظر شما بچهها باید در مدرسه هنر بخوانند؟ |
۶ | ?How can children benefit from learning about art
|
کودکان چگونه میتوانند از یادگیری هنر بهره ببرند؟ |
۷ | ?Do you think the government should provide support for art and cultural activities
|
به نظر شما دولت باید از فعالیتهای فرهنگی و هنری حمایت کند؟ |
برای مشارکت در این مکالمه بهتر است از این واژگان و عبارتها هم در جملات خود استفاده کنید:
واژه یا اصطلاح | معنی | |
۱ | a work of art /a work of music / a work of literature
Meaning: a painting, sculpture, book, play, piece of music etc |
یک اثر هنری / یک اثر موسیقی / یک اثر ادبی
معنی: نقاشی، مجسمه، کتاب، نمایشنامه، قطعه موسیقی و غیره |
۲ | the portrayal of something/somebody
Meaning: the act of showing or describing something /somebody in a book, painting, play or film |
به تصویر کشیدن چیزی/ کسی
معنی: عمل نشان دادن یا توصیف چیزی/ کسی در کتاب، نقاشی، نمایشنامه یا فیلم |
۳ | a private viewing
Meaning: an occasion when a few people are invited to look at an exhibition of paintings before it is open to the public. |
یک مشاهده خصوصی
معنی: مناسبتی که از چند نفر دعوت میشود تا نمایشگاهی از نقاشیها را قبل از باز شدن برای عموم تماشا کنند. |
۴ | to be a connoisseur of
Meaning: an expert on matters involving the judgment of beauty, quality or skill in art or music |
خبره بودن
معنی: متخصص در امور مربوط به قضاوت زیبایی، کیفیت یا مهارت در هنر یا موسیقی |
۵ | a priceless portrait
Meaning: a painting of a person that is extremely valuable |
یک پرتره گرانبها
معنی: نقاشی یک شخص که ارزش فوقالعادهای دارد. |
۶ | to commission a work of art
Meaning: to officially ask somebody to paint a picture or compose a piece of music for you |
سفارش یک اثر هنری
معنی: رسماً از کسی بخواهید که برای شما یک تصویر بکشد یا یک قطعه موسیقی بسازد. |
۷ | an art movement
Meaning: a group of artists who share similar ideas |
یک جنبش هنری
گروهی از هنرمندان که عقاید مشابهی دارند. |
۸ | the imposition of censorship
Meaning: the act of preventing something from being available to the public, because it is considered offensive or a political threat |
تحمیل سانسور
معنی: عمل جلوگیری از در دسترس قرار گرفتن چیزی بهدلیل توهین یا تهدید سیاسی |
۹ | literary and artistic heritage
Meaning: the traditon of writing or painting that a country, city or town has had for many years, distinguishing it as an important part of its character |
میراث ادبی و هنری
معنی: سنت نوشتن یا نقاشی که یک کشور، شهر یا شهر برای سالیان متمادی داشته است و آن را بهعنوان بخش مهمی از شخصیت آن متمایز میکند. |
۱۰ | a literary genius
|
یک نابغه ادبی |
۱۱ | genres of music
|
ژانرهای موسیقی |
۱۲ | a concert venue
|
محل برگزاری کنسرت |
۱۳ | folk songs
|
آهنگهای محلی |
۲. تبلیغات (Advertisements)
ازجمله سؤالاتی که در این موضوع مطرح میشود عبارتند از:
سوالات | ترجمه فارسی | |
۱ | ?What are popular types of advertising in today’s world
|
انواع تبلیغات محبوب در دنیای امروز چیست؟ |
۲ | ?What type of media advertising do you like most
|
چه نوع تبلیغات رسانهای را بیشتر دوست دارید؟ |
۳ | ?Do you think advertising influences what people buy
|
آیا فکر میکنید تبلیغات بر خرید مردم تأثیر میگذارد؟ |
۴ | ?What factors should be taken into account when making advertisements
|
در تبلیغات چه فاکتورهایی را باید در نظر گرفت؟ |
۵ | ?Is advertising really necessary in modern society
|
آیا واقعاً تبلیغات در جامعه مدرن ضروری است؟ |
۶ | ?Let’s move on from types of advertising to the impact of advertising on children. How does advertising influence children
|
بیایید از انواع تبلیغات به تأثیر تبلیغات بر کودکان برویم. تبلیغات چگونه بر کودکان تأثیر میگذارد؟ |
۷ | ?Is there any advertising that can be harmful to children
|
آیا تبلیغاتی وجود دارد که برای کودکان مضر باشد؟ |
برای مشارکت در این مکالمه بهتر است از این واژگان و عبارتها هم در جملات خود استفاده کنید:
واژه | معنی | واژه | معنی | ||
۱ | Commercials
|
تبلیغات | ۹ | Imagery
|
تصویرسازی |
۲ | Tantalizing
|
وسوسهانگیز | ۱۰ | Live up to its hype
|
به تبلیغ ادامه دادن |
۳ | Product placement
|
قرار دادن محصول | ۱۱ | Celebrity endorsement
|
تأیید سلبریتیها |
۴ | Inclined to purchase
|
تمایل به خرید | ۱۲ | Potential customers
|
مشتریان بالقوه |
۵ | Turn someone off
|
بیعلاقه کردن کسی نسبت به چیزی | ۱۳ | Pop-ups
|
پاپآپ/ تبلیغات ناگهانی اینترنتی |
۶ | Subconscious
|
ناخودآگاه | ۱۴ | Website traffic
|
ترافیک و بازدید سایت |
۷ | Brand awareness
|
آگاهی از برند | ۱۵ | Jingle
|
موسیقی همراه با تبلیغات |
۸ | Telemarketing
|
بازاریابی تلفنی | ۱۶ | Buying power
|
قدرت خرید |
۳. کتابها (Books)
سؤالاتی که میتوان برای این موضوع مطرح کرد عبارتند از:
سوالات | ترجمه فارسی | |
۱ | ?Do people read more nowadays
|
آیا امروزه مردم بیشتر مطالعه میکنند؟ |
۲ | ?Do you read before going to bed
|
آیا قبل از خواب مطالعه میکنید؟ |
۳ | ?In your opinion, how will e-books affect paper books
|
به نظر شما کتابهای الکترونیکی چه تأثیری بر کتابهای کاغذی خواهند داشت؟ |
۴ | ?What’s the difference between films and books
|
تفاوت فیلم و کتاب چیست؟ |
۵ | ?Let’s move on to the topic of traditional literature in your country. What is one example of traditional literature in your country
|
بیایید به موضوع ادبیات سنتی کشور شما برویم. یک نمونه از ادبیات سنتی در کشور شما چیست؟ |
۶ | ?Do you like reading the traditional literature of your country
|
آیا خواندن ادبیات سنتی کشورتان را دوست دارید؟ |
بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های یادگیری زبان انگلیسی + دانلود رایگان
برای مشارکت در این مکالمه بهتر است از این واژگان و عبارتها هم در جملات خود استفاده کنید:
واژه | معنی | واژه | معنی | ||
۱ | Gripping
|
[داستان] گیرا و جذاب | ۱۰ | Spine-tingling
|
بسیار ترسناک |
۲ | Poignant
|
تأثیرگذار و غمانگیز | ۱۱ | A tear-jerker
|
اشکآور |
۳ | Non-fiction books
|
کتابهای غیرداستانی | ۱۲ | A twist
|
پیچ و تغییرات داستان |
۴ | Tale
|
داستان | ۱۳ | Tome
|
کتاب بزرگ و مفصل |
۵ | Thrillers or action books
|
کتابهای هیجانانگیز و اکشن | ۱۴ | A strong plotline
|
خط داستانی قوی |
۶ | Cultural heritage
|
میراث فرهنگی | ۱۵ | addictive
|
اعتیادآور |
۷ | inspirational
|
الهامبخش | ۱۶ | thought-provoking
|
تأملبرانگیز |
۸ | e-reader
|
کتابخوان الکترونیکی | ۱۷ | from cover to cover
|
از صفحۀ اول تا آخر |
۹ | hardcover
|
کتاب جلد سخت/ گالینگور | ۱۸ | intricate plot
|
طرح پیچیده داستان |
۴. اخبار (News)
سؤالاتی که میتوان برای این موضوع مطرح کرد عبارتند از:
سوالات | ترجمه فارسی | |
۱ | ?How do people get their news in today’s society
|
مردم چگونه اخبار خود را در جامعه امروز دریافت میکنند؟ |
۲ | ?How do you think people will get their news in the future
|
فکر میکنید مردم در آینده چگونه اخبار خود را دریافت خواهند کرد؟ |
۳ | ?How does modern technology affect the delivery of news
|
فناوری مدرن چگونه بر ارائه اخبار تأثیر میگذارد؟ |
۴ | ?Do you prefer to receive yours by reading it, or by listening to the news on the radio, TV or the internet
|
آیا ترجیح میدهید با خواندن، اخبار را دریافت کنید یا با گوش دادن به اخبار رادیو، تلویزیون یا اینترنت؟ |
۵ | ?What kind of person can become a good journalist
|
چه نوع آدمی میتواند روزنامهنگار خوبی شود؟ |
۶ | ?Do you believe everything you read in the newspaper
|
آیا هرچه در روزنامه میخوانید باور میکنید؟ |
۷ | ?Let’s move on to the topic of good news. In your opinion, when do people share good news
|
بیایید به موضوع خبر خوب برویم. به نظر شما چه زمانی مردم خبرهای خوب را به اشتراک میگذارند؟ |
۸ | ?How do people share good news
|
مردم چگونه اخبار خوب را به اشتراک میگذارند؟ |
برای مشارکت در این مکالمه بهتر است از این واژگان و عبارتها هم در جملات خود استفاده کنید:
واژه | معنی | واژه | معنی | ||
۱ | The daily
|
روزنامه | ۱۰ | A weekly publication
|
نشریه هفتگی |
۲ | headlines
|
سرفصلهای روزنامه | ۱۱ | weather report
|
گزارش آب و هوا |
۳ | editorial
|
سرمقاله | ۱۲ | local news
|
اخبار محلی |
۴ | a news anchor
|
مجری خبر | ۱۳ | columnist
|
ستوننویس |
۵ | a photojournalist
|
عکاس- خبرنگار | ۱۴ | yellow journalism
|
روزنامهنگاری زرد |
۶ | information overload
|
بیش از حد در معرض اخبار و دادهها بودن | ۱۵ | invasion of privacy
|
تجاوز به حریم خصوصی |
۷ | circulation
|
تیراژ | ۱۶ | eye-catching
|
تصویر یا طرح چشمنواز |
۸ | sensational news
|
اخبار هیجانی | ۱۷ | paparazzi
|
عکاس آزاد که افراد مشهور را دنبال میکند. |
۹ | front page
|
صفحه اول | ۱۸ | fact-checkers
|
راستیآزمایی کنندگان اخبار |
۵. علم (Science)
سؤالاتی که میتوان برای این موضوع مطرح کرد عبارتند از:
سوالات | ترجمه فارسی | |
۱ | ?Do you think science is important
|
به نظر شما علم مهم است؟ |
۲ | ?Do you think science can change our society
|
به نظر شما علم میتواند جامعه ما را تغییر دهد؟ |
۳ | ?Which area of science has been the most important in the last one hundred years
|
کدام حوزه علم در صد سال اخیر مهمترین بوده است؟ |
۴ | ?Let’s move on to talk about inventions. What do you think have been some of the most important inventions in the past 100 years or so
|
بیایید در مورد اختراعات صحبت کنیم. فکر میکنید برخی از مهمترین اختراعات در ۱۰۰ سال گذشته یا بیشتر چه بودهاند؟ |
۵ | ?Do you think there will be any negative effects resulting from future technology
|
آیا فکر میکنید اثرات منفی ناشی از فناوری آینده وجود خواهد داشت؟ |
برای مشارکت در این مکالمه بهتر است از این واژگان و عبارتها هم در جملات خود استفاده کنید:
واژه | معنی | واژه | معنی | ||
۱ | Placebo
|
دارونما | ۹ | side effects
|
عوارض جانبی |
۲ | Proof
|
اثبات | ۱۰ | Experiment
|
آزمایش |
۳ | Scientific
|
علمی | ۱۱ | discoveries
|
اکتشافات |
۴ | breakthroughs
|
پیشرفتها | ۱۲ | articles
|
مقالات |
۵ | scientist
|
دانشمند | ۱۳ | A branch of science
|
شاخهای از علم |
۶ | Popular science
|
علم عامه | ۱۴ | Biology
|
زیستشناسی |
۷ | Social Sciences
|
علوم اجتماعی | ۱۵ | Nuclear power plants
|
نیروگاههای هستهای |
۸ | the exception, not the rule
|
استثنا، نه قاعده | ۱۶ | the downside
|
جنبه منفی |
۶. تکنولوژی، کامپیوتر و اینترنت (Technology, computer and internet):
سؤالاتی که میتوان برای این موضوع مطرح کرد عبارتند از:
سوالات | ترجمه فارسی | |
۱ | ?How often do you use the Internet
|
شما چقدر از اینترنت استفاده میکنید؟ |
۲ | ?What do you mainly use a computer for
|
بهطور عمده از کامپیوتر برای چه کاری استفاده میکنید؟ |
۳ | ?Do you use the Internet for your studies
|
آیا از اینترنت برای مطالعه خود استفاده میکنید؟ |
۴ | ?Has the internet made your job / studies easier
|
آیا اینترنت کار/ تحصیل شما را آسانتر کرده است؟ |
۵ | ?Which device do you prefer to use for browsing the internet
|
ترجیح میدهید از کدام دستگاه برای مرور اینترنت (وبگردی) استفاده کنید؟ |
۶ | ?What kind of technological developments have made the biggest impact on our lives
|
چه نوع تحولات تکنولوژیکی بیشترین تأثیر را بر زندگی ما گذاشته است؟ |
۷ | ?Do you think people rely too much on modern technology
|
فکر میکنید مردم بیش از حد به فناوری مدرن متکی هستند؟ |
۸ | ?Do you think we need to know much about computers
|
به نظر شما آیا ما باید در مورد کامپیوتر اطلاعات زیادی داشته باشیم؟ |
۹ | ?Do you agree that some people use technology for communication too much
|
آیا قبول دارید که برخی افراد بیش از حد از فناوری برای برقراری ارتباط استفاده میکنند؟ |
۱۰ | ?What is the most important piece of technology in our lives
|
مهمترین فناوری در زندگی ما چیست؟ |
۱۱ | ?Do you think that the rate of technological expansion will slow down in the years to come
|
فکر میکنید سرعت گسترش فناوری در سالهای آینده کند میشود؟ |
۱۲ | ?Do you think men and women view technological devices differently
|
فکر میکنید نگاه مردان و زنان به دستگاههای فناوری متفاوت است؟ |
برای مشارکت در این مکالمه بهتر است از این واژگان و عبارتها هم در جملات خود استفاده کنید:
واژه | معنی | واژه | معنی | ||
۱ | Access to the Internet
|
دسترسی به اینترنت | ۱۰ | Advances in technology
|
پیشرفت در حوزه فناوری |
۲ | Back up your files
|
تهیه نسخه پشتیبان از فایلها | ۱۱ | Computer literate
|
مسلط به کامپیوتر |
۳ | Control remotely
|
کنترل از راه دور | ۱۲ | Electronic Funds Transfer
|
پرداختهای الکترونیکی |
۴ | Emerging technology
|
فناوری در حال ظهور | ۱۳ | Glued to the screen
|
وابسته/ معتاد به صفحه نمایش |
۵ | Hacking into the network
|
هک کردن شبکه | ۱۴ | Internet of Things
|
اینترنت اشیاء |
۶ | Internet-enabled
|
وسایلی که به اینترنت دسترسی دارند | ۱۵ | Re-install the programs
|
نصب مجدد برنامهها |
۷ | Shop online
|
خرید آنلاین | ۱۶ | Social media networks
|
شبکههای اجتماعی |
۸ | State-of-the-art technology
|
تکنولوژی روز | ۱۷ | Surfing the web
|
وبگردی |
۹ | Wireless hotspots
|
نقاط اتصال بیسیم | ۱۸ | To Log in
|
ورود به سیستم |
توجه داشته باشید که واژگان مربوط به فناوری، مانند خود تکنولوژیها سرعت تغییر و تحول زیادی دارند و هر چند سال یک بار و با تغییر تکنولوژیها تغییر خواهند کرد.
۷. سلامتی (Health)
در حوزۀ سلامتی معمولاً چنین سؤالاتی مطرح میشوند:
سوالات | ترجمه فارسی | |
۱ | ?How can people improve their health
|
مردم چگونه میتوانند سلامت خود را بهبود بخشند؟ |
۲ | ?Do elderly people exercise much in your country
|
آیا افراد مسن در کشور شما زیاد ورزش میکنند؟ |
۳ | ?Do you think all illnesses can be prevented
|
به نظر شما آیا میتوان از همه بیماریها پیشگیری کرد؟ |
۴ | ?Do you think that illnesses will be less common in the future
|
فکر میکنید در آینده بیماریها کمتر دیده شوند؟ |
۵ | ?Do you think healthcare should be free
|
به نظر شما مراقبتهای بهداشتی باید رایگان باشند؟ |
۶ | ?What makes someone a good doctor
|
چه چیزی باعث میشود کسی یک دکتر خوب باشد؟ |
برای مشارکت در مکالمههایی که موضوع آنها سلامتی افراد است، بهتر است از این واژگان و عبارتها هم در جملات خود استفاده کنید:
واژه | معنی | واژه | معنی | ||
۱ | fitness
|
تناسب اندام | ۱۰ | healthy diet
|
رژیم غذایی سالم |
۲ | health problems
|
مشکلات سلامتی | ۱۱ | health risk
|
خطر سلامتی |
۳ | unhealthy
|
ناسالم | ۱۲ | poor health
|
وضعیت نامناسب سلامتی |
۴ | health care
|
مراقبتهای بهداشتی | ۱۳ | mental health
|
سلامت روان |
۵ | regular exercise
|
ورزش منظم | ۱۴ | in good shape
|
در شرایط بدنی خوب |
۶ | balanced diet
|
رژیم غذایی متعادل | ۱۵ | dietary habit
|
عادت غذایی |
۷ | overweight
|
اضافه وزن | ۱۶ | addiction
|
اعتیاد |
۸ | get over
|
از دست دادن سلامتی | ۱۷ | to be under the weather
|
احساس ناخوشی |
۹ | to be on the mend
|
بهبود پس از بیماری | ۱۸ | to feel washed out
|
احساس خستگی بعد از بیماری |
۸. کمک کردن (Help)
از این سؤالات میتوانید برای بحث و مکالمه پیرامون این موضوع ایده بگیرید:
سوالات | ترجمه فارسی | |
۱ | ?Do you like helping others
|
آیا دوست دارید به دیگران کمک کنید؟ |
۲ | ?Have you ever refused to help others
|
آیا تا به حال از کمک به دیگران خودداری کردهاید؟ |
۳ | ?Do you think people are less willing to help others these days compared to the past
|
آیا فکر می کنید مردم این روزها نسبت به گذشته کمتر تمایل دارند به دیگران کمک کنند؟ |
۴ | ?Have the way people help each other changed compared to previous generations
|
آیا نحوه کمک مردم به یکدیگر نسبت به نسلهای قبلی تغییر کرده است؟ |
۵ | ?Do people today trust others as much as they used to in the past
|
آیا مردم امروز به اندازه گذشته به دیگران اعتماد دارند؟ |
۶ | ?How do people in your community help each other
|
افراد جامعه شما چگونه به یکدیگر کمک میکنند؟ |
۷ | ?Let’s move on to the topic of educating children to help people. In your view, should children be taught to help others
|
بیایید به موضوع آموزش کودکان برای کمک به مردم بپردازیم. به نظر شما آیا باید به کودکان آموزش داد که به دیگران کمک کنند؟ |
۸ | ?In your opinion, how can we encourage children to help others
|
به نظر شما چگونه میتوانیم کودکان را تشویق کنیم که به دیگران کمک کنند؟ |
۹ | ?What about students? How can students, such as high-school students, help each other
|
در مورد دانشآموزان چطور؟ دانشآموزان مانند دانشآموزان دبیرستانی چگونه میتوانند به یکدیگر کمک کنند؟ |
برای مشارکت در مکالمههایی که موضوعشان پیرامون کمک کردن به دیگران است، بهتر است از این واژگان و عبارتها هم در جملات خود استفاده کنید:
واژه | معنی | واژه | معنی | ||
۱ | Contribute
|
بخشیدن | ۶ | Charitable
|
خیریه |
۲ | volunteer
|
داوطلبانه | ۷ | charity shop
|
مغازه خیریه |
۳ | refuge
|
پناهگاه | ۸ | get back on their feet
|
دوباره روی پای خود ایستادن |
۴ | generous people
|
افراد سخاوتمند | ۹ | Donate
|
هدیه کردن |
۵ | Appeal
|
درخواست کردن | ۱۰ | Raise Money
|
پول جمع کردن (برای اهداف خیریه) |
۹. حافظه (Memory)
در این موضوع معمولاً چنین سؤالاتی برای بحث و مکالمه مطرح میشوند:
سوالات | ترجمه فارسی | |
۱ | ?Do you think it’s important to have a good memory
|
به نظر شما داشتن حافظه خوب مهم است؟ |
۲ | ?Why do sometimes people forget things
|
چرا گاهی مردم چیزهایی را فراموش میکنند؟ |
۳ | ?Which do you think is more important to remember, a business meeting or a meeting with a friend
|
به نظر شما یادآوری کدام یک مهمتر است؛ یک جلسه کاری یا جلسه با یک دوست؟ |
۴ | ?Are there any things that are especially important for people to memorize
|
آیا چیزهایی وجود دارند که به خاطر سپردن آنها برای افراد مهم باشد؟ |
۵ | ?Let’s move on from memory to family history. Why do people want to remember their family history
|
بیایید از خاطره به تاریخچه خانوادگی برویم. چرا مردم میخواهند سابقه خانوادگی خود را به خاطر بسپارند؟ |
۶ | ?What can you do to learn more about your family history
|
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیشینه خانوادگی خود چه کاری میتوانید انجام دهید؟ |
برای مشارکت در بحثهایی که موضوعشان حافظه و ذهن است، بهتر است از این واژگان و عبارتها هم در جملات خود استفاده کنید:
واژه | معنی | واژه | معنی | ||
۱ | remember
|
به یاد آوردن | ۷ | memories
|
خاطرات |
۲ | remind
|
به یاد آوردن | ۸ | reminder
|
یادآور |
۳ | memorial
|
یادبود | ۹ | Mind Games
|
بازیهای ذهن |
۴ | perception
|
ادراک | ۱۰ | consciousness
|
آگاهی |
۵ | contemplation
|
تفکر | ۱۱ | cognizance
|
شناخت |
۶ | grasp
|
فهم | ۱۲ | anamnesis
|
سرگذشت |
۱۰. قوانین (Rules)
در حوزۀ قوانین معمولاً چنین سؤالاتی مطرح میشوند:
سوالات | ترجمه فارسی | |
۱ | ?Why do we have rules in society
|
چرا در جامعه قوانین داریم؟ |
۲ | ?Do you think it’s necessary to set up rules about overworking people
|
فکر میکنید لازم است قوانینی برای افراد پرکار وضع کنید؟ |
۳ | ?What are some examples of rules that exist in many families
|
چند نمونه از قوانینی که در بسیاری از خانوادهها وجود دارند چیست؟ |
۴ | ?What are some rules that exist in schools or workplaces in your country
|
قوانینی که در مدارس یا محل کار در کشور شما وجود دارند چیست؟ |
۵ | ?Do you think that the students themselves should have a say in what kinds of school rules there are
|
به نظر شما خود دانشآموزان باید در مورد چه نوع قوانین مدرسه نظری داشته باشند؟ |
برای مشارکت در مکالمههایی که موضوع اصلی آنها درباره قوانین است، استفاده از این واژگان و عبارتها در جملات توصیه میشود:
واژه | معنی | واژه | معنی | ||
۱ | General population
|
جمعیت عمومی | ۵ | Social contact
|
تماس اجتماعی |
۲ | Disruptive behavior
|
رفتار اخلالگرانه | ۶ | Correctional facility
|
کانون اصلاح و تربیت |
۳ | Training academy
|
آکادمی آموزشی | ۷ | Internal politics
|
سیاست داخلی |
۴ | Safe environment
|
محیط امن | ۸ | Punishment
|
مجازات |
۱۱. حمل و نقل (Transportation)
سؤالاتی که میتوان برای این موضوع مطرح کرد عبارتند از:
سوالات | ترجمه فارسی | |
۱ | ?Have the types of transportation people use changed much over the last few decades
|
آیا انواع وسایل حمل و نقلی که مردم استفاده میکنند در چند دهه اخیر تغییر زیادی کرده است؟ |
۲ | ?How has transportation improved in recent years
|
حمل و نقل در سالهای اخیر چگونه بهبود یافته است؟ |
۳ | ?Do you think transportation is likely to continue to improve in the future
|
آیا فکر میکنید حمل و نقل احتمالاً در آینده بهبود خواهد یافت؟ |
۴ | ?What is your take on introducing transportation passes
|
نظر شما در مورد معرفی کارتهای حمل و نقل چیست؟ |
۵ | ?Let’s move on to the transportation system in your country. It is faster to travel by public transportation or by car in your country
|
بیایید درباره سیستم حمل و نقل در کشور شما صحبت کنیم. در کشور شما آیا سفر با وسایل نقلیه عمومی سریعتر است یا با ماشین؟ |
۶ | ?What are the impacts of Uber on transportation in your country
|
تأثیرات Uber بر حمل و نقل در کشور شما چیست؟ |
برای مشارکت در این مکالمه بهتر است از این واژگان و عبارتها هم در جملات خود استفاده کنید:
واژه | معنی | واژه | معنی | ||
۱ | overpass
|
پل هوایی | ۷ | noise pollution
|
آلودگی صوتی |
۲ | traffic jam
|
راهبندان | ۸ | environmentally-friendly
|
سازگار با محیط زیست |
۳ | business trip
|
سفر کاری | ۹ | commute
|
رفت و آمد |
۴ | space travel
|
سفر فضایی | ۱۰ | autonomous vehicle
|
ماشین خودران (بدون راننده) |
۵ | high-speed rail
|
راهآهن پرسرعت | ۱۱ | transport system
|
سیستم حمل و نقل |
۶ | public transport
|
حمل و نقل عمومی | ۱۲ | infrastructure
|
زیرساخت |
نمونه اسپیکینگ آیلتس در سطح پیشرفته پارت اول تا سوم
یکی از مهمترین آزمونهای زبان انگلیسی که اغلب افراد برای شرکت در آن به تقویت مهارتهای مکالمه میپردازند، آزمون آیلتس است. سوالات مکالمه در این آزمون ویژه بوده و سه بخش کلی دارد.
در ادامه و برای آشنایی شما عزیزان در عمل با سؤالات مکالمه آزمون آیلتس و نحوۀ پاسخگویی به آنها در موضوع «صحبت درباره کتابها» نمونه سوالات هر کدام از بخشها را به همراه پاسخ ذکر کردهایم.
بیشتر بخوانید: مهمترین و معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی
به واژهها و عبارتهایی که در طول پاسخها پررنگ و بولد شدهاند توجه داشته باشید. اینها کلماتی هستند که استفاده از آنها امتیاز شما را بهطور قابل توجهی افزایش خواهند داد.
موضوع مکالمه: کتابها، فیلمها و هنر |
۱. سوالات اسپیکینگ آیلتس پارت اول به همراه پاسخ
در این بخش از آزمون اسپیکینگ آیلتس، ممتحن خود را معرفی کرده و هویت شما را برای شرکت در آزمون آیلتس بررسی میکند.
ممتحن از شما سوالات سادهای میپرسد که جوابهای کلی برای پاسخگویی به آنها کفایت میکند. هدف از قسمت ۱ امتحان این است که شما احساس راحتی و آرامش کنید و برای دو بخش بعدی مکالمه آماده شوید.
ممتحن:
?Do you enjoy reading for pleasure
آیا از خواندن برای لذت لذت میبرید؟
زبانآموز:
Yes, I do, but I admit that, with all my studies right now, I don’t have a lot of time to curl up with a book. When I do, for example on holiday, I love thrillers or action books with a strong plot line which I can read .cover to cover in a few hours
بله، دارم، اما اعتراف می کنم که با تمام مطالعاتم در حال حاضر، زمان زیادی برای صرف یک کتاب کردن ندارم. مثلاً در تعطیلات این کار را انجام میدهم. عاشق کتابهای هیجانانگیز یا اکشن با خط داستانی قوی هستم که میتوانم آنها را در عرض چند ساعت بخوانم.
ممتحن:
?Would you rather watch a film or read in your free time
ترجیح میدهید در اوقات فراغت خود فیلم ببینید یا مطالعه کنید؟
زبانآموز:
Oh, I would far rather distract myself with a great rom-com movie than read as by the time I get home from work I am shattered! I know movies leave less to the imagination than books, however, I do sometimes watch films which have been adapted from fiction, for example, Emma by Jane Austin, which gave me an insight into strong characterisation and main .themes
من ترجیح میدهم خودم را با یک فیلم مشغول کنم تا این که وقتی از سر کار به خانه برمیگردم، کتاب بخوانم! میدانم که فیلمها نسبت به کتابها کمتر به تخیل میپردازند، با این حال، من گاهی اوقات فیلمهایی را تماشا میکنم که از داستان اقتباس شدهاند. به عنوان مثال، اما اثر جین آستین، که به من بینشی نسبت به شخصیتپردازی قوی و مضامین اصلی داد.
ممتحن:
?What was the last book you read and would you recommend it
آخرین کتابی که خواندید چه بود و آیا آن را توصیه میکنید؟
زبانآموز:
In fact, I have recently finished an inspiring book called The Human History. It was recommended to me by a colleague, and the themes are philosophy, kindness and communication. I found the narrative captivating, compelling and surprisingly comprehensible. I would definitely recommend it to anyone interested in understanding humanity a little better.
من اخیراً مطالعه یک کتاب الهامبخش بهنام تاریخ بشر را به پایان رساندهام که یکی از همکارانم آن را معرفی کرده بود و موضوعات آن فلسفه، مهربانی و ارتباط است. من روایت را فریبنده، قانعکننده و بهطرز شگفتانگیزی قابل درک یافتم. قطعاً آن را به هر کسی که علاقهمند به درک بهتر انسانیت است توصیه میکنم.
۲. سوالات اسپیکینگ آیلتس پارت دوم به همراه پاسخ
در این بخش از آزمون، از شما خواسته می شود که دربارۀ موضوعی که روی کارتی نوشته و به شما میدهند یک سخنرانی کوتاه داشته باشید. شما یک دقیقه فرصت خواهید داشت تا آنچه را که میخواهید بگویید آماده کنید و سپس از شما انتظار می رود ۱ تا ۲ دقیقه صحبت کنید. وقتی زمان تمام شد، ممتحن برای تکمیل این مرحله از آزمون یکی دو سوال دیگر میپرسد.
موضوع:
.Describe a book or a film that had a strong impact on you کتاب یا فیلمی را توصیف کنید که تاثیر زیادی روی شما داشته است. |
بیشتر بخوانید: نکات ارائه سخنرانی به زبان انگلیسی
شما برای پاسخگویی به این سؤال، باید جواب این پرسشها را در متن صحبت خود بیاورید:
- ?What was it (چه بود؟)
- ?When you read or saw it (کِی آن را خواندید یا دیدید؟)
- ?How it influenced you (چگونه بر شما تأثیر گذاشت؟)
- ?And say if you liked it and why (و بگویید که آن را دوست داشتید یا نه؟ و چرا؟)
پاسخ زبانآموز:
When I used to live in Paris as a teenager, I became rather obsessed with watching what might be called ‘artistic’ French films. My favourite was called Paris at Midnight and was directed by Louis Truffaut. Often he filmed in black and white and told a rather dark story – the genre could be described as black humour or drama, I suppose.
While many of my friends were happily absorbed in the latest James Bond movie or other rather commercial blockbusters, I took pride in educating myself in the traditions of the French cinema and trying to learn a bit of French at the same time.
This film in particular had a lasting impression on me – I think in fact, it had been adapted from a best seller and since, it has inspired other cartoon spin-offs and series as well. The beautiful, mysterious heroine was both provocative and enchanting – it was impossible to predict how she would react in a situation, which kept the tension in the film very high. Added to this was a haunting musical score, written by a famous French musician, and this also became a top selling album in the charts.
This film, and others like it, inspired me to work harder on my French language skills and to really investigate the history and culture of Paris in greater depth. At the time, I would have said that I enjoyed it, but in hindsight, I think it was probably not a very relaxing watch, and today, I would opt for something less intellectual!
وقتی در نوجوانی در پاریس زندگی میکردم، نسبت به تماشای فیلمهای فرانسوی «هنری» وسواس زیادی پیدا کردم. فیلم مورد علاقه من پاریس در نیمه شب نام داشت و لویی تروفو آن را کارگردانی کرده بود. او اغلب سیاه و سفید فیلم میگرفت و داستان نسبتاً تاریکی را تعریف میکرد؛ فکر میکنم این ژانر را میتوان طنز سیاه یا درام توصیف کرد.
در حالی که بسیاری از دوستانم با خوشحالی جذب آخرین فیلم جیمز باند یا دیگر فیلمهای پرفروش تجاری شده بودند، من افتخار میکردم که خود را با سنتهای سینمای فرانسه آموزش دهم و در همان زمان سعی کردم کمی زبان فرانسه را بیاموزم.
این فیلم بهطور خاص تأثیر ماندگاری بر من گذاشت. فکر میکنم درواقع از یک کتاب پرفروش اقتباس شده بود و از آن زمان الهامبخش سایر اسپینآفها و سریالهای کارتونی نیز بوده است. قهرمان، زیبا و مرموز فیلم مسحورکننده بود. نمیتوانستی پیشبینی کنی که او در یک موقعیت چه واکنشی نشان میدهد و همین مسئله تنش را در فیلم بسیار بالا نگه میداشت. علاوه بر این، یک موسیقی دلهره آور، نوشته یک موسیقیدان مشهور فرانسوی، نیز به فیلم اضافه شد و این آلبوم هم به پرفروشترین آلبوم جدول تبدیل شد.
این فیلم و سایر فیلمهای مشابه آن، به من انگیزه داد تا بیشتر روی مهارتهای زبان فرانسویام کار کنم و تاریخ و فرهنگ پاریس را عمیقتر بررسی کنم. در آن زمان میگفتم که از آن لذت بردم، اما با نگاهی به گذشته، فکر میکنم احتمالاً ساعات چندان آرامشبخشی را (با تماشای آن فیلمها) نگذراندهام و امروز، چیزی کمتر روشنفکرانه را برای تماشا انتخاب میکردم!
بیشتر بخوانید: رمانهای جذاب و خواندنی برای یادگیری زبان انگلیسی
۳. سوالات اسپیکینگ آیلتس پارت سوم به همراه پاسخ
بخش ۳ آزمون اسپیکینگ آیلتس شامل بحثی است که در آن سؤالات پیچیدهتر و دقیقتری مطرح میشوند و شما میتوانید پاسخهای خود را با ذکر جزئیات و نظرات تحلیلی، بسط بدهید.
موضوع سؤالات پارت سوم معمولاً در ادامۀ موضوعات بخش دوم هستند. سؤالات معمولاً بهطور کامل انتزاعی هستند و ممکن است فکر کنید که ممتحن بارها و بارها یک چیز را از شما می پرسد. وقتی این اتفاق میافتد، ممتحن در حال ارزیابی است که آیا شما میتوانید همان چیز را به روشی متفاوت و با عبارات و کلمات جدید و تازه بیان کنید یا نه.
ممتحن:
?Do you think people go to the cinema as much as they used to
فکر میکنید مردم مثل گذشته به سینما میروند؟
زبان آموز:
No, and there has been a sea change in the way people chose to view films nowadays which has been reinforced by the recent pandemic when cinemas and theatres were closed. Even before this disaster, many film-goers had the option to pay for online streaming of the latest releases via the internet so they could enjoy the thrills of the cinema but without leaving their sofas. Companies like Netflix and Amazon have led the way in this new trend and now commission films and drama series of their own.
نه، و در شیوهای که مردم برای تماشای فیلمهای امروزی انتخاب میکنند، تغییری اساسی ایجاد شده است که با همهگیری اخیر کرونا، که سینماها و سالنها بسته بودند، تقویت شده است.
حتی قبل از این فاجعه، بسیاری از تماشاگران فیلم این امکان را داشتند که هزینه پخش آنلاین آخرین نسخههای منتشرشده را ازطریق اینترنت پرداخت کنند تا بتوانند از هیجانهای سینما لذت ببرند، بدون اینکه مبل خود را ترک کنند. شرکت هایی مانند نتفلیکس و آمازون در این روند جدید پیشتاز هستند و اکنون فیلمها و سریالهای درام خود را سفارش میدهند.ممتحن:
Should art still play a role in education for students at school, as well as books and films?
آیا هنر همچنان باید در آموزش دانشآموزان در مدرسه نقش داشته باشد، کتاب و فیلم؟
زبانآموز:
It is true that for many young adults and school children art is not part of their usual education, and they are only able to access an understanding of great, historic and influential paintings if they study art. Many educators argue that art should play as big a role as the appreciation of books or film in the curriculum as art offers an equally valid perspective on a country’s cultural background and heritage.
درست است که برای بسیاری از جوانان و دانشآموزان، هنر بخشی از آموزش شیوه معمول آنها نیست و تنها در صورتی میتوانند به درک نقاشیهای بزرگ، تاریخی و تأثیرگذار دست یابند که مفاهیم هنر را مطالعه کنند. بسیاری از مربیان استدلال میکنند که هنر باید به اندازه قدردانی از کتاب یا فیلم در برنامه درسی نقش مهمی ایفا کند، زیرا هنر دیدگاهی به همان اندازه معتبر در مورد پیشینه و میراث فرهنگی یک کشور ارائه میدهد.
ممتحن:
?What do you think about e-books
نظر شما در مورد کتابهای الکترونیکی چیست؟
Alline: In my opinion, paperback or hardback books are much better and reading a book from an e-reader just doesn’t feel the same for me. Many readers value the sensation of turning pages and that special smell of paper. I think that the look and feel of a book can never be replaced by an e-reader, but I understand usefulness of electronic books. It is very convenient to be able to carry hundreds of books in your pocket especially when travelling or studying.
به نظر من کتابهای شومیز یا جلد سخت بسیار بهتر هستند و خواندن کتاب از کتابخوان الکترونیکی برای من با آن کتابها یکسان نیست. بسیاری از خوانندگان برای احساس ورق زدن و بوی خاص کاغذ ارزش قائل هستند.
من فکر میکنم که ظاهر و احساس یک کتاب را هرگز نمیتوان با یک کتابخوان الکترونیکی جایگزین کرد، اما مفید بودن کتابهای الکترونیکی را درک میکنم. این بسیار راحت است که بتوانید صدها کتاب را در جیب خود حمل کنید، مخصوصاً هنگام مسافرت یا مطالعه.
مقالات مرتبط:
- سریالهای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی
- فیلمهای جذاب برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی
- انیمیشنهای برتر برای یادگیری زبان انگلیسی در سطوح مختلف
چگونه مکالمه آیلتس خود را تقویت کنیم؟
- هنگام شروع تمرین اسپیکینگ آیلتس، لازم است معیارهای امتیازدهی را بدانید. این به شما کمک میکند تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید.
- یک شریک مکالمه داشته باشید. داشتن یک شریک برای مکالمه میتواند اعتماد به نفس شما را تقویت کرده و کمک کند تا روانتر و مسلطتر حرف زدن را مدام تمرین کنید.
- در دورههای اسپیکینگ و بحث آزاد (فری دیسکاشن) ثبت نام کنید. سریعترین راه برای پیشرفت زمانی است که از یک متخصص دربارۀ مهارتهای زبانی خود بازخورد دریافت کنید. به این منظور میتوانید در کلاسهای خصوصی مکالمه زبان انگلیسی هایتاکی شرکت کنید.
بیشتر بخوانید: کلاس فری دیسکاشن (Free Discussion) یا بحث آزاد انگلیسی چیست؟
- سوالات چند سال اخیر اسپیکینگ آیلتس را که توسط زبانآموزان آزمونهای قبل گزارش شده است مطالعه و تمرین کنید. این به شما ایده میدهد که ممتحنها در زمان پاسخگویی به یک سوال، چه انتظاراتی از شما دارند.
سخن پایانی
در این مقاله با موضوعات محبوب و پرکاربردی که میتوان در مکالمههای سطح پیشرفته درباره آنها صحبت کررد آشنا شدیم. اگر زبانآموز سطح متوسط هستید و قصد شرکت در آزمونهای تعیین سطح پیشرفته را دارید و میخواهید با ساختار و نوع سورالاتی که در این آزمونها مطرح میشوند آشنا شوید، مطالعۀ مقالۀ «بهترین سوالات تعیین سطح پیشرفته در زبان انگلیسی» را به شما پیشنهاد میکنیم.
حتماً میدانید که میتوان بهصورت آنلاین و در سایتهای تعیین سطح زبان انگلیسی هم در این آزمونها شرکت کرد. سوالات این وب سایتها معمولاً استاندارد هستند و به همین دلیل میتوانید روی تعیین سطح دقیق خودتان در این وب سایتها حساب کنید.
مقالات مرتبط:
- سوالات استاندارد برای تعیین سطح زبان انگلیسی
- راهنمای جامع سطح های زبان انگلیسی به ترتیب استاندارد CEFR
منابع: