کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

راهنمای جامع یادگیری و تقویت زبان انگلیسی در نوروز ۱۴۰۳

۵
(۱۶)

نوروز، همواره یکی از جشن‌های فرهنگی مهم در جوامع مختلف جهان، به‌خصوص در میان فارسی‌زبانان، بوده است. ازطرفی ما همیشه برای آغاز یک مسیر، به دنبال یک نقطۀ معین برای شروع می‌گردیم و چه فرصتی بهتر از نوروز و آغاز بهار، برای شروع فرایند یادگیری یک زبان جدید مثل زبان انگلیسی؟

در این مقاله، به بررسی اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در نوروز ۱۴۰۳ و تکنیک‌ها و روش‌های یادگیری خواهیم پرداخت. اگر شما هم عاشق استفاده از هر فرصتی برای یادگیری و پیشرفت خودتان هستید، این مقاله برای شماست.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

آشنایی با سفره هفت سین به انگلیسی و نماد هر کدام از سین ها

یکی از مهم‌ترین اجزا و نشانه‌های نوروز و سال نو برای ایرانیان سفرۀ هفت سین است. چیدن این سفره و اجزایی که در آن قرار داده می‌شوند، نشانۀ خوش‌یمنی، رزق‌ و روزی و خوش‌شانسی برای سال جدید است.

در ادامه با نام هر کدام از اجزای هفت و نمادها و معانی آنها بیشتر آشنا می‌شویم. البته به جز هفت سین معروف که در ابتدای جدول ذکر شده‌اند (سیب، سرکه، سبزه، سماق، سمنو، سیر، سنجد)، چند سین و اجزای دیگر هم در سفره هفت سین حضور دارند که آنها را هم معرفی کرده‌ایم:

نماد نام تصویر

apples are a sign of health and beauty.

سیب نشانه سلامتی و زیبایی است.

Apple
سیب
هفت سین: سیب
vinegar represents age, wisdom and patience.

سرکه نشان دهنده سن، خرد و صبر است.

Vinegar
سرکه
هفت سین: سرکه

lentil or barley sprouts growing in a dish are a sign of rebirth.

جوانه های عدس یا جو که در ظرفی رشد می کنند نشانه تولد دوباره است.

Sabzeh (sprouts)
سبزه
هفت سین: سبزه

sumac berries represent the color of dawn before sunrise, and the beginning of a newday.

سماق نشان دهنده رنگ سحر قبل از طلوع آفتاب و آغاز یک روز جدید (و غلبه بر مشکلات) است.

Sumac
سماق
هفت سین: سماق

a sweet pudding made from wheat sprouts symbolize prosperity.

پودینگ شیرینی که از جوانه گندم تهیه می شود نماد رفاه است.

Samanu (sweet pudding)
سمنو
هفت سین: سمنو

garlic represents medicine.

سیر معرف دارو (سلامتی و درمان) است.

garlic
سیر
هفت سین: سیر

senjed(Russian Olive) symbolizes love as it is said that the sweet scent and fruit of a blossoming lotus tree can make lovers oblivious to all else.

سنجد نماد عشق و دوستی است؛ زیرا گفته می شود عطر و میوه شیرین یک درخت نیلوفر در حال شکوفه می تواند عاشقان را از همه چیز غافل کند.

senjed(Russian Olive)
سنجد
هفت سین: سنجد

coins are a sign of wealth and prosperity.

سکه نشانه ثروت و رفاه است.

coin
سکه
هفت سین: سکه

hyacinth or bulb flowers symbolize spring.

گل سنبل یا پیاز نماد بهار (شکوفایی و رشد) است.

Hyacinth
سُنبل
هفت سین: سنبل

a mirror represents the reflections of creation. Ancient Persians believed that creation took place on the first day of spring.

یک آینه بازتاب آفرینش را نشان می‌دهد. ایرانیان باستان معتقد بودند که آفرینش در اولین روز بهار اتفاق می‌افتد.

Mirror
آینه
هفت سین: آینه

candles placed on either side of the mirror symbolize enlightenment.

شمع های قرار داده شده در دو طرف آینه نماد روشنگری (نور و روشنایی) است.

(شمع همچنین نمایانگر آتش و حرارت زندگی و رشد و حیات است.)

Candle
شمع
هفت سین: شمع

Divan by Hafez or another book of poetry or holy book to represent tradition and wisdom.

دیوان حافظ یا کتاب شعر یا کتاب مقدس دیگری به نمایندگی از سنت و حکمت.

Divan by Hafez
دیوان حافظ
هفت سین: دیوان حافظ

fish symbolize Anahita the ancient Persian goddess of water and fertility.

ماهی نماد آناهیتا الهه آب و باروری (تازگی، تکاپو) ایرانی باستان است.

Fish
ماهی
هفت سین: ماهی

eggs painted in different colors by the children in the family represent fertility.

تخم مرغ هایی که توسط فرزندان خانواده به رنگ های مختلف رنگ آمیزی شده اند نشان دهنده باروری (زایش و تولد) است.

egg
تخم مرغ
هفت سین: تخم مرغ

 

اهمیت جشن نوروز در سراسر دنیا

نوروز، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جشن‌های فرهنگی در جهان، در سراسر دنیا به عنوان نمادی از تولد و شروع مجدد، جشن گرفته می‌شود.
این جشن، در کشورها و مناطق مختلفی از جهان، از جمله ایران، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، کره، آلبانی، کردستان عراق، کردستان ترکیه، و غیره، با شادی، آتش‌بازی، پختن غذاهای سنتی، دید و بازدید و… که همگی نمادهای زندگی جدید و شادابی هستند، برگزار می‌شود.

جشن نوروز در سراسر جهان

این جشن، نشان از اتحاد و همبستگی مردم در برابر آینده‌ای روشن و پرامید است و میان مردمان مختلف، احساس ارتباط و تعامل فرهنگی را تقویت می‌کند.

اما شاید برایتان جالب باشد که نوروز از سوی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، در آستانۀ سال ۱۴۰۲ با حضور یاسمین مقبلی، اولین فضانورد زن ایرانی تبار، در کاخ سفید جشن گرفته شد که گزیده‌ای از این مراسم را در ویدئوی زیر می‌بینید:

 

در دورۀ ریاست جمهوری اوباما هم این مراسم در کاخ سفید برگزار شده بود.

البته به‌جز این مراسم رسمی، که برای اولین بار برگزار می‌شد، در سال‌های گذشته نیز، روسای جمهور کشورهای مختلف، و ازجمله آمریکا، از تریبون‌های مختلف نوروز را تبریک گفته‌اند که ازجملۀ آنها می‌توان به سخنان باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۲۰۱۲ اشاره کرد که  نوروز را به فارسی‌زبانان سرار جهان و ایرانیان تبریک گفت.

تبریک نوروزی باراک اوباما

جشن نوروز در کاخ سفید

 

اهمیت هدف گذاری برای یادگیری زبان در سال جدید

هدف‌گذاری در سال جدید برای یادگیری زبان انگلیسی اهمیت زیادی دارد، زیرا این اقدام نه‌تنها به شما کمک می‌کند تا مسیر مشخصی برای پیشرفت خود ترسیم کنید، بلکه انگیزه و انرژی لازم برای پایداری در فرایند یادگیری را فراهم می‌سازد.

  • هدف‌های معقول و مشخص، همراه با زمانبندی دقیق، شما را به سوی اهدافتان هدایت می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند تا به صورت مؤثر‌تری منابع زمان و انرژی خود را مدیریت کنید.
  • تعیین هدف‌های یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند به شما اعتماد بنفس بیشتری بدهد و در ایجاد احساس موفقیت و پیشرفت مداوم کمک کند.
  • از طرف دیگر، داشتن اهداف مشخص و قابل اندازه‌گیری، امکان ارزیابی پیشرفت شما را فراهم می‌آورد و شما را متعهد به ادامه یادگیری می‌کند.

بیشتر بدانید: اهمیت استمرار و پیوستگی در فرایند یادگیری زبان جدید

نوروز و هدف گذاری برای یادگیری زبان

 

مزایای یادگیری زبان انگلیسی در نوروز

یادگیری زبان انگلیسی در تعیلات نوروز و سال نو، علاوه بر لذت و شادی فراوانی که این جشن‌های فرهنگی به همراه دارند، مزایای بسیاری دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است:

مزایای یادگیری زبان انگلیسی در عید نوروز
محیط مثبت و انگیزشی نوروز با فضای شاداب و انرژی مثبتی که ایجاد می‌کند، محیطی ایده‌آل برای یادگیری زبان انگلیسی فراهم می‌آورد. این فضا انگیزه‌بخش است و فرد را تشویق می‌کند تا به فعالیت‌های آموزشی بپردازد و مطالعه کند.
داشتن زمان آزاد بسیاری از افراد در دوره‌ نوروز دست از کارهای روزمره می‌کشند و زمان بیشتری برای سرمایه‌گذاری روی خود و یادگیری دارند. از این فرصت زمانی می‌توان برای تمرین و بهبود مهارت‌های زبانی استفاده کرد.
تغییر فصل نوروز به‌عنوان آغاز فصل جدیدی در سال، با خود تغییراتی ذهنی نیز به همراه دارد. این فصل جدید می‌تواند به عنوان آغازی تازه برای شروع یادگیری زبان انگلیسی در نظر گرفته شود.
استفاده از تعطیلات اکثر مردم در دوره‌ نوروز به تعطیلات می‌روند، که این فرصت را برای استفاده از منابع زبانی مختلف می‌توان به کار برد. شما می‌توانید حتی در مسافرت هم از فیلم‌ها و سریال‌های زبان اصلی و منابع آنلاین مثل وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی و… برای تقویت زبان کمک بگیرید.
رفع استرس و تنش یادگیری زبان انگلیسی و ورود به دنیای جدیدی از دانش و فرهنگ، می‌تواند یک راهکار موثر برای رفع استرس و تنش‌های روزمره در دوره‌ی نوروز استفاده شود.

 

چطور در تعطیلات نوروز و عید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

خواندن کتاب‌های آموزشی و رمان‌ها و داستان‌های انگلیسی خواندن کتاب‌ها، داستان‌ها، مقالات، یا حتی بلاگ‌پست‌ها به زبان انگلیسی می‌تواند یک روش مؤثر برای تقویت مهارت‌های خواندن و لغت‌آموزی باشد. در دوره‌ی نوروز، زمان کافی برای تمرین و مطالعه وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

گوش دادن به پادکست‌ها، کتاب‌های صوتی و آهنگ‌های انگلیسی گوش دادن به پادکست‌ها و فایل‌های صوتی و آهنگ‌های زبان انگلیسی به‌عنوان یک تکنیک موثر برای تقویت مهارت شنیداری و تقویت لهجه و تلفظ است. می‌توانید در طول تعطیلات نوروز از این فایل‌ها استفاده کنید.

بیشتر بدانید:

استفاده از برنامه‌های آموزشی آنلاین و اپلیکیشن‌ها استفاده از برنامه‌های آموزشی آنلاین و اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی مثل Duolingo، Rosetta Stone، و Babbel می‌تواند روشی موثر و سرگرم‌کننده برای یادگیری زبان باشد که می‌توانید در طول تعطیلات نوروز از آنها استفاده کنید.
شرکت در دوره‌های آموزشی استفاده از دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی در نوروز، می‌تواند یکی از بهترین راهکارها برای بهبود مهارت‌های زبانی باشد. این دوره‌ها معمولاً به‌صورت آنلاین یا حضوری برگزار می‌شوند و محتوای گوناگونی ازجمله مکالمه، گرامر، واژگان و مهارت‌های شنیداری در آنها ارائه می‌شود.
مشارکت در گروه‌های زبانی پیوستن به گروه‌های زبانی، سخنرانی‌های محلی یا حتی ارتباط با دیگران که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، می‌تواند به فرد کمک کند تا مهارت مکالمه و ارتباطات زبانی خود را بهبود بخشد.

بیشتر بدانید: نقش ارتباطات در یادگیری زبان

یادگیری زبان انگلیسی در نوروز

 

چطور در ایام نوروز انگیزه خودمان برای یادگیری زبان را حفظ کنیم؟

برای حفظ و حتی افزایش میزان اشتیاق و انگیزه خودتان به یادگیری و تقویت زبان انگلیسی در ایام نوروز، این تکنیک‌ها را امتحان کنید:

تعیین اهداف مشخص تعیین اهداف واقع‌گرایانه و مشخص در یادگیری زبان انگلیسی، می‌تواند انگیزه شما را بالا ببرد.
این اهداف می‌توانند شامل بهبود مهارت‌های مکالمه، درک بهتر متون انگلیسی، یا کسب نمره مورد نیاز برای گرفتن یک مدرک بین المللی زبان انگلیسی باشند.
پاداش‌ها و تقدیر از خودتان تعیین پاداش‌های کوچک برای دستیابی به اهداف زبانی می‌تواند به شما انگیزه بیشتری بدهد. این پاداش‌ها می‌توانند شامل خرید یک کتاب جدید یا تماشای یک فیلم مورد علاقه به زبان انگلیسی باشند.
مشارکت در چالش‌های زبانی شرکت در چالش‌های یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند برای شما انگیزه بیشتری ایجاد کند. مثلاً، شرکت در چالش‌های روزانه برای یادگیری واژگان جدید یا مکالمه با دوستان به زبان انگلیسی.
پیشرفت ملموس پیگیری و نوشتن پیشرفت‌های خود در یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند به شما انگیزه بیشتری بدهد. مشاهده بهبود در مهارت‌های خود مانند افزایش دایره لغات یا بهبود مکالمه، شما را متعهد به ادامه تلاش خواهد کرد.
احساس تعلق پیوستن به جامعه‌های زبانی، شرکت در کلاس‌ها و گروه‌های مطالعه، و ارتباط با افراد دیگری که در یادگیری زبان انگلیسی مشغول هستند، احساس انتساب به یک جامعه یادگیری را به شما می‌دهد و انگیزه شما را افزایش می‌دهد.

بیشتر بدانید: از دست ندادن انگیزه در زمان یادگیری زبان | چگونه انگیزه مان را حفظ کنیم؟

راه های حفظ انگیزه در زمان یادگیری زبان

 

کلمات و نمادهای نوروز و عید ایرانیان و معادل آنها به انگلیسی

در این بخش، برای آشنایی شما با نمادها و کلمات پرکاربرد نوروزی و بهاری، در ادامه به نام فارسی تعدادی از آنها به همراه معادل‌های انگلیسی‌شان اشاره شده است:

کلمه فارسی معادل انگلیسی
۱ نوروز Nowruz
۲ سال نو New Year
۳ هفت‌سین (سفره آرایی سنتی برای نوروز) Haft-Seen (a traditional table setting for Nowruz)
۴ سیب apple
۵ سرکه vinegar
۶ سنبل hyacinth flower
۷ پیروزی Victory
۸ برکت Blessing
۹ شادی Joy
۱۰ پایان زمستان End of winter
۱۱ نوید بهار Spring announcement
۱۲ بهار Spring
۱۳ شکرانه Gratitude
۱۴ روزهای تعطیل Holidays
۱۵ خوشی Happiness
۱۶ خانواده Family
۱۷ دوستی Friendship
۱۸ تمیزی و نظم Cleanliness and order
۱۹ جشن Celebration
۲۰  زیبایی Beauty
۲۱ طراوت Freshness
۲۲ عید Feast
۲۳ موسیقی Music
۲۴ شیرینی‌ها Sweets
۲۵ مراسم Ceremony

 

آهنگ های انگلیسی برای جشن گرفتن نوروز و تقویت زبان

البته آهنگ‌هایی که به طور خاص به مناسبت نوروز و جشن گرفتن سال نو ساخته شده‌اند معمولاً در فرهنگ غربی وجود ندارند، اما می‌توانید از آهنگ‌هایی که به تعطیلات، جشن و شادی اشاره دارند برای ایجاد فضایی شاد و پرشور برای یادگیری زبان استفاده کنید. در ادامه چند پیشنهاد از آهنگ‌های انگلیسی مناسب برای جشن و شادی در تعطیلات آمده است:

 آهنگ “Happy” از Pharrell Williams  آهنگ “Celebration” از Kool & The Gang  آهنگ “Can’t Stop the Feeling!” از Justin Timberlake
آهنگ “Uptown Funk” از Mark Ronson ft. Bruno Mars  آهنگ “Don’t Stop Believin'” از Journey  آهنگ “I Gotta Feeling” از The Black Eyed Peas
 آهنگ “Dancing Queen” از  ABBA  آهنگ “Good Times” از Chic  آهنگ “Shut Up and Dance” از Walk the Moon
 آهنگ “Party Rock Anthem” از  LMFAO ft. Lauren Bennett & GoonRock

 

سخن پایانی

فرصت تعطیلات نوروز، یک فرصت بی‌نظیر است که در کنار تفریح، سفر و شادی، برای یادگیری یک مهارت جدید مثل زبان یا تقویت آن هم وقت بگذاریم.

امیدواریم که بتوانید با استفاده از راهکارهایی که در این مقاله گفته شد، از فرصت باقیمانده تعطیلات، برای تقویت مهارت‌های زبانی خود و آغاز یک فرایند پیوسته و طولانی برای یادگیری زبان استفاده کنید و در پایان سال ۱۴۰۳ از میزان تسلط خود به زبان انگلیسی هیجان زده شوید و به خودتان افتخار کنید که در مسیر یادگیری ماندید.

سال نو مبارک. 🌹✨

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۱۶

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *