کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
نکات و روش های تدریسزبان انگلیسی

چگونه معلم خصوصی تافل شویم؟ | ۴ گام حیاتی برای معلم تافل

۵
(۵)

آزمون TOEFL یکی از آزمون‌های بسیار مهم برای افرادی به شمار می‌رود که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان داشته و زبان مادری‌شان انگلیسی نیست. با افزایش روزمره تعداد داوطلبان برای شرکت در این آزمون، بازار کار خوبی برای تدریس خصوصی و ایجاد آمادگی در زبان آموزان به منظور رسیدن به نمرات بالا به وجود آمده است.

اگر قصد دارید مطالب مرتبط با این آزمون را به صورت خصوصی تدریس کنید و نمی‌دانید نقطه شروع و مسیرتان دقیقا کجاست، ما در این مقاله راهنمای جامعی را برای‌تان فراهم کرده‌ایم.

با خواندن این مطلب و در نهایت تبدیل شدن به یک مدرس خصوصی آزمون TOEFL قادر خواهید بود درآمد، مهارت‌های زبانی و حرفه‌ای خود را یک پله بالاتر برده و به طور چشمگیری ارتقا دهید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

چگونه معلم خصوصی تافل شویم؟

گام به گام تا تبدیل شدن به یک معلم خصوصی تافل

 

۱. در آزمون تافل شرکت کنید و نمره بالا بگیرید

برای تدریس خصوصی تافل، الزامی به داشتن مدرک و گواهینامه این آزمون نیست؛ اما توصیه می‌کنیم که در TOEFL شرکت کرده و به مراتب نمره بالایی نیز کسب کنید.

بیشتر بدانید: گواهینامه ها و مدارک مورد نیاز برای معلم زبان انگلیسی شدن

این کار به شما کمک می‌کند تا:

  • با موارد و مباحث آن آشنا شوید.
  • مهارت‌های مورد نیاز را فرا بگیرید.
  • و در نهایت بتوانید به طور موثری به بقیه افراد آموزش دهید.

از طرفی دیگر، داشتن مدرک تافل نشان‌دهنده مهارت و درک بالای شما در زبان انگلیسی است؛ چیزی که نشان می‌دهد می‌توانید مطالب مرتبط با مهارت‌های چهارگانه خواندن (Reading)، نوشتن (Writing)، گوش دادن (Listening) و صحبت کردن (Speaking) را به خوبی بفهمید.

 

دیگر فواید شرکت در آزمون تافل برای تدریس خصوصی

علاوه بر اینکه با شرکت در آزمون تافل می‌توانید مهارت‌های زبانی خود را برای تبدیل شدن به معلمی بهتر محک بزنید و نشان دهید، در این فرایند باید مهارت‌های دیگری نیز کسب کنید:

امتیازات ویژه‌ با شرکت در آزمون تافل
۱ کسب درک عمیقی از آزمون و روند آن
  • هر بخش از آزمون تافل دارای فرمت منحصر به فرد، زمان‌بندی مخصوص و سوالات متنوعی است.
  • برای اینکه به یکی از بهترین معلم‌های خصوصی تافل تبدیل شوید، علاوه بر مهارت‌های چهارگانه زبان نیز باید به این نکات تسلط داشته باشید.
  • این دانش به شما کمک می‌کند تا بتوانید زبان آموزان را به نحو بهتری راهنمایی کرده و برای هر فرد با توجه به چالش‌های شخصی‌ و مهارت‌های مورد نیازش برنامه درسی بچینید.

بیشتر بدانید: راهنمای نوشتن لسن پلن حرفه ای برای تدریس زبان+ نمونه لسن پلن

  • در نهایت، داشتن درک عمیقی از آزمون تافل و به دنبال آن توانایی هدایت حرفه‌ای زبان آموزان، میزان رضایت افرادی که در کلاس‌های شما شرکت می‌کنند را بالاتر برده و همین قضیه باعث پیشرفت بهتر و بیشتر شما خواهد شد.
۲ آشنایی با استراتژی‌های موثر در تدریس
  • آشنایی کامل با آزمون TOEFL به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید استراتژی‌ها و روش‌های تدریس منحصر به فردی را برای هر زبان آموز طراحی کنید.
  • برای مثال، داشتن درک کاملی از متون مورد استفاده در آزمون، به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ای را طراحی کنید که نکات مهم برای پیدا کردن کلمات کلیدی متن و ایده‌های اصلی را پوشش بدهد.
  • چیدن استراتژی‌های کارآمد برای کمک به موفقیت زبان آموزان در این آزمون بسیار مهم است.

بیشتر بدانید: روش‌های مدرن تدریس زبان | راهنمای جامع و کاربردی

۳ یادگیری نحوه مقابله با چالش‌های زبان آموزان
  • با مرور سوالات آزمون و انواع نحوه پاسخگویی افراد به آن‌ها متوجه خواهید شد که چه چالش‌ها و اشتباهاتی به طور گسترده در این زمینه رخ می‌دهد.
  • این دانش به شما کمک می‌کند تا بتوانید از بروز آن‌ها در جلسات خصوصی خود توسط زبان آموز جلوگیری کنید.
  • در نهایت این امر باعث می‌شود که هم در زمان صرفه جویی شود و هم داوطلب اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد.
۴ آشنایی با تمرینات و تکالیف کاربردی‌
  • یکی از راه‌های بسیار مهم در مسیر آماده‌سازی داوطلبان برای آزمون TOEFL، دادن تمرینات و تکالیف کاربردی و مفید به منظور تقویت مهارت‌های آن‌ها است.
  • شما وقتی می‌توانید این کار را به خوبی انجام دهید که با سوالات و مواد آزمون و همچنین نحوه نمره‌دهی داوران در آزمون‌های قبلی آشنا باشید.

بیشتر بدانید: بهترین و جدیدترین روش های تدریس تافل برای مدرسان حرفه ای

  • تمرینات مفید، علاوه بر تقویت مهارت زبان آموز به آشنایی بیشتر او با سوالات آزمون و در نهایت کاهش اضطراب و افزایش اعتماد به نفس او کمک بسیار زیادی خواهد کرد.
۵ آشنایی با نحوه ارائه بازخوردهای آگاهانه‌
  • بازخوردهایی به پیشرفت داوطلبان تافل کمک می‌کند که آن‌ها را مسیر دستیابی به نمرات بالا در این آزمون هدایت کند.
  • اگر شما ندانید که رعایت چه نکات و فاکتورهایی می‌تواند به رسیدن به نمرات بالا ختم شود، بازخورد شما بی‌فایده خواهد بود.
  • علاوه بر مفید بودن راهنمایی‌ها، آن‌ها باید کاربردی نیز باشند؛ یعنی با توجه به نقاط قوت و ضعف زبان آموز، توانایی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی او ارائه شوند.
  • یکی از نشانه‌هایی که می‌تواند به شما بگوید بازخوردهای موثر و آگاهانه‌ای به زبان آموز داده‌اید، این است که پیشرفت و انگیزه‌اش برای ادامه دادن فرایند یادگیری و جلسات خصوصی افزایش پیدا کرده باشد.

بیشتر بدانید: تصحیح اشتباهات زبان آموزان و ارائه فیدبک | روش های تصحیح اشتباهات

 

۲. مهارت‌های نرم تدریس خصوصی را کسب کنید

همان قدر که کسب مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی اهمیت دارد، مهارت‌های نرم نیز مهم است. در واقع، این مهارت‌های نرم هستند که تاثیر بیشتری بر روی زبان آموزان خواهند گذاشت؛ چیزهایی که کلاس‌های شما را جذاب‌تر و و پویاتر خواهد کرد.

مهارت‌های نرم در تدریس توضیحات
۱ توانایی برقراری ارتباط موثر با زبان آموزان تمرین این مهارت به شما کمک می‌کند تا در کنار انتقال اطلاعات و دانش خود، بتوانید به احساسات و افکار زبان آموزان درباره آزمون گوش کرده و به آن‌ها راه‌حل‌های موثر بدهید.
۲ داشتن صبر و شکیبایی آماده‌سازی داوطلبان برای شرکت در آزمون تافل می‌تواند مسیری چالش برانگیز باشد؛ به همین دلیل باید صبوری، نحوه حفظ آرامش و خونسردی خود را در برخورد با چالش‌های کلاس خصوصی یاد بگیرید.
۳ منعطف بودن در شرایط مختلف منعطف بودن در برگزاری جلسات خصوصی آزمون تافل، یعنی اینکه بتوانید با شرایط و سطوح مختلف زبان آموزان خود را سازگار کرده و برای هرکدام مسیری منحصر به فرد طراحی کنید تا نیازهای آن‌ها به خوبی برآورده شود.

مقالات مرتبط:

 

۳. گروه هدف یا مخاطبان خود را بشناسید

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، داوطلبان آزمون TOEFL افراد غیر انگلیسی زبانی هستند که برای اهداف مختلفی در این آزمون شرکت می‌کنند. در اکثر موارد، کسب گواهینامه تافل برای موقعیت‌های زیر یک الزام است:

مخاطبان آزمون TOEFL توضیحات
۱ متقاضیان پذیرش در دانشگاه یا مهاجرت تحصیلی
  • بسیاری از دانشگاه‌ها و فضاهای آکادمیک که در کشورهای انگلیسی زبان قرار دارند، هنگام ثبت نام از داوطلبان می‌خواهند که مدرک آزمون تافل خود را با حداقل نمره مورد نظرشان ارائه دهند.
  • نداشتن این مدرک باعث عدم پذیرش در کشور مقصد می‌شود.
  • علاوه بر گرفتن پذیرش در دانشگاه، مدرک تافل برای گرفتن بورسیه تحصیلی و درخواست ویزای دانشجویی نیز به کار می‌رود.
  • پس یکی از گروه‌هایی که هنگام تدریس خصوصی تافل با آن‌ها روبرو خواهید شد، دانشجویانی هستند که قصد ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان را دارند.
۲ متقاضیان استخدام در شرکت‌ها یا مهاجرت کاری بسیاری از شرکت‌های بین المللی انگلیسی زبان نیز داشتن مدرک و گواهینامه آزمون تافل را یک الزام می‌دانند؛ به خصوص موقعیت‌های شغلی‌ای که به طور گسترده نیازمند برقراری ارتباط اجتماعی (مثل پزشک، وکیل و…) هستند.

پس یکی دیگر از گروه‌هایی که هنگام تدریس خصوصی تافل با آن‌ها روبرو خواهید شد، افرادی هستند که قصد پیدا کردن موقعیت شغلی تازه در کشورهای انگلیسی زبان را دارند.

 

۴. شروع به جذب زبان آموز و تدریس کنید

بعد از رسیدن به درک عمیقی از آزمون تافل و آشنایی با زبان آموزانی که با آن‌ها در طول تدریس روبرو خواهید شد، نوبت به پیدا کردن زبان آموزن برای انتقال دانش و مهارت‌هایتان در کلاس‌های خصوصی تافل می‌رسد.

برای پیدا کردن داوطلبان TOEFL می‌توانید از فضاهای زیر کمک بگیرید:

پیدا کردن داوطلبان TOEFL توضیحات
۱ پلتفرم‌های آموزش زبان  آنلاین

۲ رسانه‌های اجتماعی (سوشال مدیا)
  • از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار مانند اینستاگرام، لینکدین و توییتر برای معرفی خود به عنوان معلم خصوصی آزمون تافل استفاده کنید.
  • سعی کنید مهارت‌ها و دانش خود را در این برنامه‌ها برجسته کنید تا از دیگران متمایز شوید.
۳ برگزاری کارگاه‌ها یا وبینارهای رایگان
  • کارگاه‌ها یا وبینارهای رایگانی در مورد آزمون تافل، نحوه آمادگی برای آن و… برگزار کنید.
  • محتوای این کارگاه‌ها می‌تواند نشان دهنده مهارت و دانش شما در این زمینه به افراد علاقه‌مند باشد.
  • سعی کنید در آخر جلسه نیز کلاس‌های خصوصی خود را تبلیغ کرده و در صورت امکان برای افراد تخفیف در نظر بگیرید.
۴ درست کردن محتواهای آموزشی
  • درباره آزمون تافل وبلاگ بنویسید،
  • ویدئوهایی برای YouTube درست کنید.
  • و…
۵ شبکه‌سازی
  • در رویدادها، کنفرانس‌ها و تجمعات مرتبط با آزمون تافل حضور پیدا کنید.
  • سعی کنید با دیگر معلمان خصوصی ارتباط برقرار کرده و در صورت امکان با آن‌ها همکاری کنید.
۶ تبلیغات محلی یا لوکال
  • آگهی‌های کلاس‌های تدریس خود را در تابلوهای اعلانات، تراکت‌ها و… در دید مردم محلی بگذارید.

بیشتر بدانید: چگونه برای تدریس خصوصی زبان آموز پیدا کنیم؟

حقوق معلم خصوصی تافل

 

درآمد معلم خصوصی تافل چقدر است؟

جواب این سوال به این بستگی دارد که در کجا تدریس کنید. برای مثال، با برگزاری کلاس‌های خصوصی تافل در پلتفرم هایتاکی شما می‌توانید به ازای هر جلسه ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تومان کسب کنید؛ طبیعتا هرچقدر که در طول روز کلاس‌های بیشتری برگزاری کنید، این میزان درآمد نیز بیشتر خواهد شد.

 

سخن پایانی

تبدیل شدن به یک معلم خصوصی تافل موفق و مشهور، نیازمند سخت کوشی، کسب مهارت‌های زبانی و مهارت‌های نرم است. با دنبال کردن و نکته‌برداری از مطالبی که در این مقاله ذکر کردیم، می‌توانید به طور موثر به هدف خود نزدیک شده و پیشرفت روز افزون داشته باشید.

یادتان باشد که کلید موفقیت در این مسیر، استمرار و تمرین است. همچنین سعی کنید با آخرین تغییرات آزمون تافل، جدیدترین روش‌های تدریس و تبلیغات نیز آشنا باشید. بعد از شروع تدریس نیز خود را به روز نگه دارید، از دانش آموزان بازخورد بخواهید و سعی کنید با چالش‌ها و مشکلات آن‌ها همدلی کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *