کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان سوئدی

چگونه زبان سوئدی را به بهترین روش یاد بگیریم؟

۳.۶
(۱۷)

زبان سوئدی، زبان مادری مردمان زیادی در کشورهای اسکاندیناوی است. در سوئد و بخش‌هایی از نروژ و فنلاند مردم به این زبان صحبت می‌کنند. بنابراین اگر قصد مهاجرت یا تحصیل در این کشورها را دارید یا اگر می‌خواهید با فرهنگ این منطقه بیشتر آشنا شوید، یادگیری زبان سوئدی قدم مهمی است.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

چرا می خواهید سوئدی یاد بگیرید؟

پیش از این که مسیر یادگیری‌تان را شروع کنید، بهتر است دلایل و مسیر یادگیری را برای خودتان روشن نمایید. این کار کمک می‌کند انگیزه‌تان را در زمان یادگیری حفظ کنید و با انرژی بیشتری پیش بروید. در اولین قدم، یادتان باشد، با یادگیری زبان سوئدی درهای ورود به منطقه‌ای توسعه یافته از دنیا را به روی خود گشوده‌اید که امکان پیشرفت زیاد، و زندگی مرفهی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

زبان سوئدی زبان رسمی کشور سوئد است. بنابراین با وجود این که سوئدی‌ها به خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند، برای زندگی در سوئد به زبان سوئدی نیاز پیدا خواهید کرد. اما یک نقطه قوت در یادگیری زبان سوئدی این است که اگر زبان انگلیسی شما خوب باشد، سوئدی را راحت و سریع یاد خواهید گرفت. زیرا شباهت‌های زیادی بین زبان انگلیسی و سوئدی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: مزایای یاد گرفتن یک زبان جدید چیست؟

شباهت زبان سوئدی و انگلیسی

 

بنابراین از ابتدا یک برنامه مشخص برای خود بریزید. پس از خواندن این مقاله، منابع و روش‌های انتخابی خودتان را مشخص کنید و هر روز، زمانی را به تمرین و یادگیری زبان سوئدی اختصاص دهید. اگر وقتتان خیلی پر است می‌توانید با زمان کمی در هر روز شروع کنید، مثل ۱۰ دقیقه در روز. به مرور سعی کنید این زمان را بیشتر کنید. علاوه بر آن، تا جایی که می‌توانید هدف روشنی برای خود انتخاب نمایید. داشتن هدف دقیق و روشن به متمرکز ماندن شما در مسیر یادگیری کمک می‌کند.

خبر خوب این است اگر یک برنامه یادگیری خوب داشته باشید، در مدت زمان حدود یک سال می‌توانید به خوبی سوئدی صحبت کنید.

 

۱- با تلفظ ها شروع کنید

الفبای زبان سوئدی تقریباً مشابه با زبان انگلیسی است. اما علاوه بر آن سه مصوت اضافه‌تر دارد. بنابراین برای آن که بتوانید به راحتی کلمات سوئدی را بخوانید، ابتدا یادگیری تلفظ‌ها را در این زبان شروع کنید. ترکیب تعداد کمی از صامت‌ها، صداهای جدید ایجاد می‌کند که آن‌ها را نیز می‌توانید به آسانی یاد بگیرید. روش تلفظ و ترکیب حروف را در وب‌سایت tandem.net مشاهده کنید.

الفبای زبان سوئدی

 

یک دیکشنری معتبر روی گوشی موبایلتان نصب کنید یا از دیکشنری‌های آنلاین برای چک کردن تلفظ‌ها استفاده نمایید.

بهترین راه برای یادگیری تلفظ حروف الفبای سوئدی تمرین و تکرار است.

 

۲- کلمات و عبارت های پایه و پرکاربرد را یاد بگیرید

به عنوان یک مبتدی باید کلمه به کلمه شروع کنید. ابتدایی‌ترین کلمات هر زبان را یاد بگیرید و پس از آن سراغ عبارت‌های روزمره پرکاربرد بروید. نیازی نیست در قدم‌های اول خودتان را درگیر گرامر و ساختار جمله کنید. فقط شکل درست تلفظ و راه درست استفاده از آن‌ها را یاد بگیرید.

عبارت‌های پرکاربرد روزمره شامل سلام و احوالپرسی، تشکر، عذرخواهی، خوش‌آمدگویی، درخواست کردن و… است. تعداد زیادی از عبارت‌های ساده و پرکاربرد را می‌توانید در وب‌سایت clozemaster.com مطالعه کنید و با جزئیات کاربرد آن‌ها آشنا شوید.

مکالمه به زبان سوئدی

 

۳- با گرامر زبان سوئدی آشنا شوید

خوشبختانه گرامر زبان سوئدی تا حد زیادی شبیه به گرامر زبان انگلیسی است. بنابراین اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید، خیلی سریع می‌توانید در یادگیری زبان سوئدی پیشرفت کنید.

صرف فعل‌ها، ساختار جمله و ساختار کلی زبان سوئدی و انگلیسی دقیقاً یکی است. پس با این قسمت از گرامر که آشناتر است شروع کنید. در قدم بعدی سراغ جزئیات متفاوت این زبان بروید. برای یادگیری بهتر، هر گرامری که یاد می‌گیرید را در تمرین‌های روزانه‌تان به کار ببرید.

 

۴- مهارت شنیداری خود را بالا ببرید

یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که باید روی آن تمرکز کنید، مهارت شنیداری است. هر چه گوشتان به شنیدن زبان سوئدی عادت کند بهتر است. به ترانه‌های سوئدی گوش کنید، کتاب صوتی به زبان سوئدی بشنوید، یا یک پادکست سوئدی خوب را دنبال کنید.

از همان ابتدای یادگیری زبان سوئدی، گوش کردن به ترانه‌های سوئدی را شروع کنید. کم کم می‌توانید معنی ترانه‌ها را بفهمید. از فرصت‌هایی که در راه هستید، یا در ترافیک گیر افتاده‌اید؛ می‌توانید برای تقویت مهارت شنیداری استفاده کنید. حتی وقتی در حال انجام کارهای خانه هستید هم می‌توانید از یک آهنگ در پس‌زمینه، لذت ببرید. اگر به موسیقی راک علاقه دارید می‌توانید آهنگ‌های گروه سوئدی معروف Kent را بشنوید و اگر موسیقی پاپ را ترجیح می‌دهید کارهای Veronica Maggio را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین موسیقی ها و آهنگ های یادگیری زبان سوئدی برای سطح مبتدی تا پیشرفته+ دانلود، متن و ترجمه

کتاب صوتی سوئدی

 

اگر به پادکست علاقه‌مندید، کمی که پیشرفت کردید می‌توانید از مجموعه کمدی Alex and Sigges لذت ببرید.

 

۵- کتاب های سوئدی بخوانید

مطالعه کتاب می‌تواند اثر زیادی بر پیشرفت شما در یادگیری زبان سوئدی داشته باشد. با کتاب‌های کودکان شروع کنید و کم کم سطح کتاب‌ها را بالاتر ببرید. برای شروع می‌توانید سراغ داستان‌هایی نیز بروید که برای سطح مبتدی نوشته شده‌اند. تعدادی از این داستان‌ها را می‌توانید در سایت onlinebooks.library.upenn.edu مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب‌ های یادگیری زبان سوئدی مبتدی تا پیشرفته

هر داستان را دو یا سه بار بخوانید و به ساختار ها دقت کنید

پس از آن سعی کنید یک بار خلاصه داستان را به زبان سوئدی تعریف کنید. حتی می‌توانید صدای خودتان را ضبط کنید.

 

۶- با کمک یک مدرس حرفه‌ای سرعت خود را چند برابر کنید

بهترین راه برای یادگیری زبان سوئدی این است که تمام قدم‌ها را از ابتدا اصولی و دقیق بردارید. برای این کار می‌توانید از یک مدرس حرفه‌ای کمک بگیرید. یک مربی کارآزموده شما را با یک برنامه منظم برای یادگیری هر ۴ مهارت زبانی آماده می‌کند.

با استفاده از کلاس‌های تدریس خصوصی زبان سوئدی در هایتاکی می‌توانید این زبان را از بهترین مدرس‌های زبان سوئدی یاد بگیرید. با توجه به شرایط و ترجیح خودتان می‌توانید از کلاس‌های خصوصی آنلاین یا حضوری استفاده کنید. بنابراین سریع‌تر به هدفی که دارید می‌رسید.

یک مدرس خوب، سرعت یادگیری شما را چند برابر بیشتر می‌کند.

بیشتر بدانید: چند نوع کلاس برای یادگیری یک زبان جدید داریم؟

 

۷- اجازه بدهید یادگیری زبان سوئدی بخشی از تفریحاتتان باشد

برای آن که یادگیری زبان سوئدی برایتان شیرین‌تر شود آن را جزئی از تفریحاتتان قرار دهید.

برنامه‌های تلویزیونی و فیلم و سریال های زبان سوئدی ببینید. در ابتدا شاید بهتر باشد از زیرنویس انگلیسی استفاده کنید. کمی که پیش رفتید، فیلم‌ها را با زیرنویس سوئدی ببینید. اصطلاحاتی که در فیلم‌ها و برنامه‌ها یاد می‌گیرید را در یک دفترچه یادداشت کنید و گاهی مرور کنید. یا برای به خاطر سپردنشان از یک اپلیکیشن لایتنر روی گوشی موبایلتان کمک بگیرید.

یک کانال نمایشی برنامه‌های سوئدی SVT play وجود دارد. روی آن بگردید، برنامه مورد علاقه خود را پیدا کنید و از آن لذت ببرید.

یادگیری زبان سوئدی با فیلم

 

کار کردن با بعضی از اپلیکیشن‌ها مثل duolingo هم واقعاً جالب است. یادگیری با آن را شروع کنید. طراحی خیلی خوبی دارد و یادگیری را برایتان لذت‌بخش می‌کند.

بیشتر بدانید: بهترین اپلیکیشن ها و نرم افزارهای یادگیری زبان سوئدی

آشپزی کردن هم می‌تواند بخشی از برنامه تفریحی‌تان باشد. دستور پخت غذاهای سوئدی را به زبان سوئدی پیدا کنید و آن‌ها را بپزید. همزمان هم می‌توانید تعداد زیادی واژه و اصطلاح کاربردی یاد بگیرید.

 

۸- از ابتدای یادگیری، مکالمه را شروع کنید

برای شروع حرف زدن اصلاً وقت را تلف نکنید. از همان ابتدا عبارت‌های ساده و پرکاربرد را یاد بگیرید و همان‌ها را به کار ببرید. آن‌قدر تکرار کنید که در تلفظ‌ها مهارت پیدا کنید. باید خجالت کشیدن را کنار بگذارید. اگر جرأت بد بودن در کاری را نداشته باشید، هرگز در آن کار خوب نخواهید شد. بنابراین از اشتباه کردن نترسید.

در ابتدا می‌توانید با آینه تمرین کنید. اما حتماً با صدای بلند این کار را بکنید، طوری که خودتان صدای خودتان را بشوید. می‌توانید هر هفته تعدادی سوال روی آینه بچسبانید و هر روز که جلوی آینه می‌روید به روش‌های متفاوت به آن‌ها جواب بدهید. برای هفته بعد می‌توانید یک مجموعه سوال جدید انتخاب کنید. موضوع این سوالات می‌تواند معرفی خودتان، چیزهای مورد علاقه‌تان، شغلتان، وضعیت آب و هوا، اوضاع اقتصادی و هر موضوع دیگری باشد که به آن علاقه‌مندید.

تمرین زبان سوئدی با آینه

 

در کنار تمرین با خودتان، حتماً سعی کنید در دنیای واقعی با کسی حرف بزنید. در جمع سوئدی‌ها وارد شوید. برای مثال می‌توانید از سایت onlineswedishclub.com استفاده کنید. یا در شبکه‌های اجتماعی با سوئدی‌ها چت کنید. در کلاس خصوصی مکالمه زبان سوئدی شرکت کنید.

فراموش نکنید مکالمه به زبان سوئدی را باید بخشی از برنامه روزانه‌تان قرار دهید. حتی اگر فقط چند دقیقه باشد.

 

سخن پایانی

یادگیری زبان سوئدی درهای چند کشور اروپایی توسعه یافته را به سوی شما می‌گشاید. به آسانی می‌توانید با مردم این کشورها ارتباط برقرار کنید، به این کشورها مهاجرت کنید، تحصیلاتتان را در آن‌ها ادامه بدهید، یا با آن‌ها به داد و ستد بپردازید. شاید هم در مورد فرهنگ مردمی که ریشه‌هایشان به وایکینگ‌ها برمی‌گردد کنجکاو باشید. در هر صورت بهتر است هر چه سریع‌تر شروع کنید.

حتماً تجربه‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳.۶ / ۵. تعداد نظرات ۱۷

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *