کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

۲۲ رمان انگلیسی جذاب برای نوجوانان برای یادگیری و تقویت زبان

۴.۳
(۱۷)

ازبهترین دورانهای زندگی هریک از ما دوران نوجوانیست دورانی پر ازتخیلات، شور اشتیاق برای یادگیری ، مملو از کنجکاوی دنیای دوروبر و ماجراجوی..دوران نوجوانی فرصتی طلایی برای یادگیری ست، چرا که قدرت تخیل نوجوان باعث می شود که خلاقیت او شکوفاتر شود.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

ازبهترین ابزارها برای افزایش قدرت تخیل و خیالپردازی نوجوانها مطالعه کردن است مخصوصا مطالعه کتاب داستان و رمان های انگلیسی. با مطالعه رمانهای مخصوص در این دوران می توان قدرت کشف دنیای پیرامون نوجوان را زنده کرد بطوریکه تا آخر زندگی از این خلاقیت بهره برده و آموخته هایشان را عملی می کند.

 

چگونه می توانیم با کمک رمان، زبان خود را تقویت کنیم؟

برای اینکه بتوانید در این مرحله در کنار کلاس گروهی یا کلاس خصوصی زبان انگلیسی، زبان خود را از طریق کتاب داستان تقویت کنید می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. نسخه فارسی کتاب را نیز تهیه کنید و همزمان یک پاراگراف از کتاب انگلیسی و یک پاراگراف از کتاب فارسی آن بخوانید، ببینید توانسته اید مطلب را درست حدس بزنید؟!
  2. کتاب داستان را با صدای بلند بخوانید، با هیجان و فراز و فرود
  3. نسخه صوتی کتاب را نیز تهیه کنید و سعی کنید بعد از گوش دادن به یک پاراگراف، آن را خودتان با صدای بلند بخوانید.
  4. گاهی در کنار کارهای دیگر، نسخه صوتی کتاب را پلی کنید و بگذارید گوشتان با صدا، آواها و کلمات بیشتر آشنا شود.
  5. قسمت هایی از کتاب را اجرا کنید. خودتان جای شخصیت قرار بگیرید و سپس متن را بازخوانی کنید.

چگونه می توانیم با کمک رمان، زبان خود را تقویت کنیم؟

بیشتر بخوانید: جذابترین رمان های یادگیری انگلیسی برای کودکان

 

بهترین رمان های زبان انگلیسی برای نوجوانان برای تقویت زبان

در پایین به معرفی تعدادی از رمان‌های جذاب و دوست داشتی نوجوانان می پردازیم:

 

۱. The Little Prince(شازده کوچولو)

The Little Prince(شازده کوچولو)

یکی از رمانهای موفق درمیان نوجوانان و جوانان رمان شازده کوچولو نوشته آنتوان دو سنت اگزوپری است این کتاب از زبان کودکی مسافر است که از سیا کی به نام B612 آمده و سوالات او و پاسخهای که به آنها داده می شود شاید جواب خیلی از سوالهای زندگی امروزی ما باشد. این کتاب در زمان چاپ و انتشار، بالغ بر ۲۰۰ میلیون نسخه از آن فروخته شد که نشان از موفقیت این کتاب در میان نسل جوان و نوجوان آن زمان دارد.

 

۲. Daddy-Long-Leg (بابا لنگ دراز)

Daddy-Long-Leg (بابا لنگ دراز)

کتاب بابا لنگ دراز اثر خانم جیم وبستر است.این اثر ابتدا به صورت داستان دنباله دار هر هفته در مجله آمریکایی خانه بانوان منتشر می شد اما در ۱۹۱۲ به صورت کتاب درآمد و نظر خیلی از خوانندگان خود را به محیط یتیم خانه ها و کمک و حمایت از نسل کودک و نوجوان حاضر در آنها جلب کرد. داستان درباره‌ی دختری جوان، بااستعداد و پر انرژی به‌ نام جودی آبوت است، که مشغول تحصیل در کالج می باشد. جودی در کودکی خانواده‌اش را از دست داده است و از بچگی با حمایت مردی خیر که تا به حال او را ندیده است زندگی می‌کند.

 

۳. Harry Potter books (سری کتابهای هری پاتر)

Harry Potter books (سری کتابهای هری پاتر)

هری پاتر مجموعه ای ازرمانهایی است که به سبک خیالپردازانه نوشته شده است حتما فیلم‌هایی که از روی کتاب‌های هری پاتر نوشته شده را دیده‌اید و با داستان‌های آن آشنایی دارید نویسنده این سری کتابها خانم جی کی رولینگ می باشد در هر قسمت از داستانهای این کتاب اتفاقات جالب و مهیجی رخ می دهد که خواننده یا بیننده را میخکوب کرده و دوست دارد تا انتها را بخواند قطعا قسمتهایی از این کتاب باب میل بسیاری از نوجوانان می باشد.مجموعه هری پاتر داستان پسری به نام هری است که همراه با رون و هرمیون با دسیسه های جادوگر شیطانی مبارزه کرده و اورا شکست می دهند.

 

۴. Little women (زنان کوچک)

Little women (زنان کوچک)

کتاب رمان زنان کوچک نوشته لوییزا می آلکوت نویسنده آمریکایی است که به نوعی زندگی نامه خود را به تصویر کشیده است. داستان در بوستون و درست پس از پایان جنگ داخلی اتفاق می افتد رمان و داستان چهار خواهری را تعریف می‌کند که برای غلبه بر فقر و تبدیل شدن به زنانی مفید و خودکفا، سخت در تلاش اند. او در این رمان به موفقیت رسیده است و توانسته انچه مد نظرش بوده را نشان دهد. داستان کتاب به گونه ای است که اغلب دختران نوجوان در این سن تمایل دارند زنانی قوی را الگوی خود قرار دهند.

 

۵. The Lord of the Rings ( ارباب حلقه ها)

The Lord of the Rings ( ارباب حلقه ها)

مجموعه کتابهای رمان ارباب حلقه‌ها، اثر جی.ار.ار تالکین، شاهکاری تکرارنشدنی است. این مجموعه ، پرمخاطب‌ترین و یکی از به یاد ماندنی‌ترین و دوست داشتنی‌ترین حکایت‌ها در دنیای ادبیات جهان است و نه تنها نوجوانان بلکه مورد پسند بسیاری از خوانندگان ادبیات کلاسیک می باشد.

 

۶. The Alchemist (کیمیاگر)

The Alchemist (کیمیاگر)

کتاب کیمیاگر از شاهکارهای آقای پاِئولو کوئیلو است که به تمام زبانهای دنیا ترجمه شده و قطعا زندگی بسیاری از خوانندگان خود را تحت تاثیر قرار داده است. شخصیت اصلی این رمان، چوپانی است اسپانیایی که یک رؤیا را بارها در خواب می بیند و تصمیم می گیرد عازم سفری به صحرای مصر ‌شود تا رؤیایش را تحقق بخشد. او در این رؤیا می‌بیند که باید گنجی را در نزدیکی اهرام مصر پیدا کند. سانتیاگو گوسفندانش را می‌فروشد تا سریعتر به این سفر برود اما در همان ابتدای راه، چالشی جدی او را برای مدتی طولانی از سفر بازمی‌دارد. این توقف، برای او درس‌های زیادی دارد و باعث می شود تجربه های زیادی را بیاموزد.

بیشتر بخوانید: رمان‌های شاهکار جهان با ترجمه انگلیسی برای تقویت زبان

 

۷. Great Expectations (آرزوهای بزرگ)

Great Expectations (آرزوهای بزرگ)

آرزوهای بزرگ از بهترین‌ها برای نوجوانان است که در دوران نوجوانی باید خوانده شود. این کتاب نوشته چارلز دیکنز، نویسنده‌ی مشهور انگلیسی است که به عنوان یکی از شاهکارهای ادبی در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ قرار گرفته است. راوی داستان آرزوهای بزرگ پسر ۷ ساله‌ای به نام پیپ است که جریان زندگی‌اش را تا ۳۵ سالگی شرح می‌دهد. پیپ با خواهر و شوهرخواهر آهنگرش زندگی می‌کنند. آنها در یک خانه روستایی زندگی فقیرانه‌ای دارند.

پس ازمدتی زنی میانسال و ثروتمند به نام خانم هاویشام از پیپ می‌خواهد تا گاهی اوقات برای حرف زدن و همنشینی به او سربزند.او زنی بداخلاق است که در یک خانه‌ی قدیمی، غم گرفته و غبار آلود زندگی می‌کند. معشوقه‌ی خانم هاویشام هنگام مراسم عروسی، او را ترک کرده و این اتفاق سبب تنفر او از مردها شده است او می‌خواهد که از مردها انتقام بگیرد. خانم هاویشام دختر خوانده‌ای زیبا، اما مغرور به نام استلا دارد و او را هم مثل خودش متنفر و کینه‌جو از مردان تربیت کرده است. پس از مدتی رفت و آمد، بیب دچار عشق استلا میشود. ادامه داستان را حتما بخوانید که شما را جذب خود خواهد کرد.

 

۸. The Hunger Games ( بازی های گرسنگی)

The Hunger Games ( بازی های گرسنگی)

کتاب عطش مبارزه اثر سوزان کالینز می باشد که در سال ۲۰۰۸ به چاپ رسید و بدلیل اینکه توجه نوجوانان زیادی را به خود جلب کرد توانست جایگاه ویژه ای در میان این قشر داشته باشد. چرا که شخص اول داستان دختری ۱۶ ساله است که با چند فرد نوجوان دیگر تا سر حد مرگ به رقابت می پردازند.

 

۹. The Book Thief (کتاب دزد)

The Book Thief (کتاب دزد)

کتاب کتاب دزد مهمترین اثر یک نویسنده استرالیایی، مارکوس زوساک ۱۹۷۵ می باشد که داستانی بسیار هیجان انگیز از جنگ را روایت میکند. لیزل شخصیت اصلی کتاب علاقه فراوانی به مطاله دارد و سعی می کند با خواندن کتاب خود را سرگرم کند.

 

۱۰. Esperanza Rising (از سرزمین های انگور)

Esperanza Rising (از سرزمین های انگور)

کتاب از سرزمین های انگوررمانی است نوشته پم مونیوس رایان.این کتاب که داستان دختری ثروتمند را روایت می کند که بعد از تحولات منطقه ای زندگی او کاملا تغییر پیدا می کند و از سرزمین اجدادیش مجبور به مهاجرت به آمریکا می شود.این کتاب برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ منتشر شد.

 

۱۱. The Perks Of Being A Wallflower ( مزایای گوشه گیر بودن)

The Perks Of Being A Wallflower ( مزایای گوشه گیر بودن)

مزایای گوشه گیر بودن نوشته استیفن چباسکی است که در سال ۲۰۰۰ به یکی از پرفروش ها تبدیل شد و رتبه بسیار خوبی در حوزه نوجوانان از آن خود کرد.

این رمان که حول زندگی یک نوجوان به نام چارلی است می باشد که تفکرات، ایده هاو تقابل دوره نوجوانی و بزرگسالی او را تشریح می کند.

 

۱۲. To Kill a Mockingbird (کشتن مرغ مقلد)

To Kill a Mockingbird (کشتن مرغ مقلد)

کشتن مرغ مقلد اثر برجسته خانم هارپر لی است که در سراسر جهان شهرت بسیاری دارد. در بسیاری از مدارس آمریکا این کتاب یکی از پر تقاضاترین ها در میان دانش آموزان می باشد. این کتاب از زبان کودکی ۶ ساله می باشد داستان دفاع یک وکیل را روایت می کند که روی پرونده ی یک سیاه پوست به اتهام تجاوز به یک دختر سفید پوست کار می کند.

 

۱۳. The Hate U Give( نفرتی که تو می کاری)

The Hate U Give( نفرتی که تو می کاری)

کتاب نفرتی که تو میکاری اثر انجی توماس است که در سال ۲۰۱۷ توانست توجه مخاطیان زیادی را از سراسر دنیا به خود جلب کند. این کتاب تقابل زندگی سیاهپوستان با سفید پوستان را با روایت کردن داستان نوجوانی که نمی داند در کدام دنیا زندگی می کند نشان میدهد.

 

۱۴. Divergent (ناهمتا)

Divergent (ناهمتا)

کتاب Divergent اولین کتاب از مجموعه کتاب های Divergent می باشد. Veronika Roth این کتاب اولین تجربۀ این نویسندۀ آمریکایی است که توسط آن به شهرت زیادی رسید.باور این کتاب بر این است که متفاوت بودن بهای زیادی دارد. داستان کتاب آینده ای را متصور می شود که وقتی فردی به سن ۱۶ سالگی می رسد باید از بین ۵ فرقه ای که در دنیا حکومت می کند یکی را انتخاب کند و…

 

۱۵. The Giver (بخشنده)

The Giver (بخشنده)

کتاب بخشنده اثر لوئیس لوری است که وقایع را از زبان پسری ۱۲ ساله بررسی می کند. این کتاب توانست تاثیر بسیار زیادی روی مخاطبان نوجوان خود داشته باشد.داستان یکسان سازی انسان ها با کشتن خاطرات آنهاست که در این بین این پسر می تواند همه چیز را بعد از این یکسان سازی به یاد بیاورد.

 

۱۶. Speak (یه چیزی بگو)

Speak (یه چیزی بگو)

کتاب یه چیزی بگو اثر Laurie Halse Anderson درسال ۱۹۹۹ نوشته شد که داستان یک دورهمی ساده ای را بیان می کند که بخاطر یک سهل انگاری تبدیل به فاجعه ای در زندگی دختر داستان میشد. آنها در یک دبیرستان مشغول تحصیل هستند و این دورهمی روی زندگی همه شان تاثیر می گذارد.

 

۱۷. Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children (خانه دوشیزه پرگرین برای بچه های عجیب و غریب)

Miss Peregrine's Home for Peculiar Children (خانه دوشیزه پرگرین برای بچه های عجیب و غریب)

این کتاب که در سال ۲۰۱۱ توسط رنسام ریگز نوشته شد توانست مخاطبان نوجوان زیادی را به سمت خود بکشاند. داستان با یک واقعه تراژیک خانوادگی شروع می‌شود که جیکوب ۱۶ ساله را راهی سفری به جزیره‌ای دوردست می‌کند، جایی که جیکوب جوان خرابه‌های یتیم‌خانه‌‌ی خانم پرگرین را در آنجا پیدا می‌کند. او متوجه می‌شود که بچه‌های این یتیم‌خانه اصلا ادمهای معمولی نبودند.

 

۱۸. Stargirl (دختر ستاره ای)

Stargirl (دختر ستاره ای)

این کتاب اثر Jerry Spinelli به بیان ترس ها و تفاوتها و شهرت و تغییرات که با اولین عشق در دوره نوجوانی اتفاق می افتند می پردازد و با کشاندن مخاطبان به مدرسه ای ساده اما با شخصیت اصلی داستان که نمیخواهد معمولی باشد داستان را پیش میبرد.

 

۱۹. Animal Farm (مزرعه حیوانات)

Animal Farm (مزرعه حیوانات)

کتاب مزرعه‌ی حیوانات یکی از آثار ماندگار جورج اورول، نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی است. در سال ۱۹۴۵ میلادی در انگلستان منتشر شد و در اواخر دهه‌ی ۱۹۵۰ میلادی به شهرت رسید. مشهورترین جمله‌ی کتاب شعاری است که از تحریف شعار اولیه‌ی جنبش یعنی: همه‌ی حیوانات برابرند، به وجود آمده است. همه برابرند اما بعضی برابرتر.

 

۲۰. arround the world in 80 days (دور دنیا در ۸۰ روز)

arround the world in 80 days (دور دنیا در 80 روز)

دور دنیا در ۸۰ روز نوشته نویسنده فرانسوی ژول ورن در سال ۱۸۷۳ نگارش شده است. آثار ژول ورن بیشتر تخیلی و ماجراجویانه است و پس از خانم آگاتا کریستی کتابهای او رکورد بیشترین تعداد ترجمه را در کل دنیا دارد. داستان راجع به یک انگلیسی است که با دوستانش شرط می بندد که می تواند دور دنیا را در ۸۰ روز طی کند و سفر خود را آغاز می کند این سفر پر از اتفاقات جالب و هیجان انگیزی است که برای او و همراهانش همراه با طنز و خنده اتفاق می افتد.این داستان از پرمخاطب ترین داستانهای جهان به شمار می رود.

 

۲۱. Sophie’s World (دنیای سوفی)

Sophie's World (دنیای سوفی)

دنیای سوفی، یک رمان فلسفی از نویسنده نروژی به نام یوستین گُردر است. در این اثر که در سال ۱۹۹۱ میلادی منتشر شده است، تاریخ فلسفه به زبان ساده برای نوجوانان شرح داده می شود.

داستان این کتاب در مورد دختری پانزده ساله به نام سوفی است از شخصی به نام آلبرتوناکس نامه های عجیبی دریافت میکند. نامه هایی که در آنها سوالات فلسفی مطرح میشود، سوالاتی مانند: جهان چگونه پدید آمده‌ است؟

این سوالات با آموزش مفاهیم ابتدایی فلسفه، ایدیولوژی نوجوانان را تحریک می کند و آنها را برای رویایی با بسیار از سوالات موجود در ذهنشان آماده می کند.

 

۲۲. The Catcher in the Rye (ناتور دشت)

The Catcher in the Rye (ناتور دشت)

ناتور دشت رمانی کلاسیک از از جی. دی. سلینجر که برای اولین بار در سال ۱۹۵۱ به چاپ رسید است. این داستان از زبان پسری نیویورکی و شانزده ساله به نام هولدن کالفیلد است. او در شرایطی خاص، مدرسه اش در پنسیلوانیا را ترک گفته و سه روز را به صورت مخفیانه در نیویورک می‌گذراند. این رمان بیانگر خشم‌ها و سرکشی‌های دوران نوجوانی است.

مقالات مرتبط:

 

کلام آخر

داستانهایی که در بالا اشاره شد داستانهایی هستند که در طول سالها مورد استقبال نوجوانان از سراسر دنیا بوده اند. اگر شما هم کتاب داستان یا رمان های دیگری میشناسید، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. موفق باشید.😀

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۳ / ۵. تعداد نظرات ۱۷

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *