کلاس آنلاین زبان ایتالیایی با اساتید برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان ایتالیایی

بهترین سوالات تعیین سطح مبتدی و کودکان زبان ایتالیایی (۲۶ سوال در قالب های متنوع)

۵
(۵)

اهمیت و تأثیر تعیین سطح در شروع فرایند یادگیری زبان ایتالیایی و یا شروع همکاری در موسسات ایتالیایی زبان موضوع غیرقابل انکاری است.
ایتالیایی به عنوان یکی از زبان‌های برجسته اروپایی، در سراسر جهان به عنوان زبانی زیبا و غنی شناخته می‌شود. این زبان نقش مهمی در فرهنگ، هنر، موسیقی و ادبیات جهان ایفا می‌کند و برای تعامل بین ملت‌ها و افراد اهمیت زیادی دارد.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

با توجه به افزایش تبادل فرهنگی و تجاری بین کشورها، تعیین سطح زبان ایتالیایی برای افرادی که قصد یادگیری این زبان را دارند، جایگاه خاصی دارد.
در این مقاله بهترین سوالات تعیین سطح مبتدی و کودکان در زبان ایتالیایی را به شما معرفی می‌کنیم و به بررسی روش‌های مختلفی که برای تعیین سطح زبان ایتالیایی استفاده می‌شود، می‌پردازیم.

 

اهمیت تعیین سطح زبان ایتالیایی

تسلط بر زبان ایتالیایی، همچون سایر زبان‌ها، یک مهارت ارزشمند و چالش‌برانگیز است که دستیابی آن، نیاز به رویکردهای مختلفی دارد.

وقتی برای اولین بار به فکر یادگیری زبان ایتالیایی بیفتید، تعیین سطح بخش اجتناب ناپذیر این پروسه خواهد بود. فرایند تعیین سطح نقش مهمی در برنامه ریزی برای روند یادگیری‌تان خواهد داشت.

سوالات تعیین سطح مبتدی و کودکان زبان ایتالیایی

 

آزمون تعیین سطح زبان ایتالیایی، مانند بسیاری از زبان‌ها، ابزاری برای ارزیابی مهارت‌های زبانی شما در مهارت‌های چهارگانه (شنیداری، خواندن، نوشتن و مکالمه) است. از این آزمون برای انتخاب دقیق‌ترین دوره‌های آموزشی و تعیین مدرس مناسب برای شما در موسسات آموزشی استفاده می‌شود.

 

انواع آزمون‌های تعیین سطح مبتدی و کودکان زبان ایتالیایی

موسسه‌ها یا اساتید، از مجموعه سوال‌های متفاوتی برای ارزیابی سطح زبان ایتالیایی شما استفاده می‌کنند. سوالات شفاهی، کتبی، چند گزینه‌ای و سوال‌هایی مانند جای خالی را با واژگان مناسب پرکنید و… جزو این دسته سوالات بوده و به دو صورت مجازی و آنلاین قابل برگزاری هستند.

 

تعیین سطح شفاهی زبان ایتالیایی

۱. تعیین سطح زبان ایتالیایی به صورت شفاهی

برای تعیین سطح مبتدی و کودکان در زبان ایتالیایی که به صورت شفاهی انجام می‌شود، مهارت‌هایی مانند تلفظ صحیح کلمات، معنای واژگان و جمله بندی درست، برای ارزیابی ملاک است. در این آزمون، مهارت‌های مختلف زبان از جمله گرامر، واژگان، مهارت شنیداری و مکالمه نیز بررسی می‌شود.

سوالات آزمون می‌تواند شامل بخش‌های مختلفی باشد که به مهارت‌های زبانی فرد اشاره دارند. برای مثال، سوالاتی درباره معرفی خود، روتین‌های روزمره، اوقات فراغت و هدف از یادگیری زبان ممکن است پرسیده شود.

بیشتر بخوانید: چطور زبان ایتالیایی را روان صحبت کنیم؟ راهکارهای یادگیری سریع‌تر

 

۲. آزمون تعیین سطح آنلاین زبان ایتالیایی

علاوه بر روش‌های سنتی شفاهی و کتبی، برای تعیین سطح زبان ایتالیایی چندین آزمون آنلاین را می‌توانید پیدا کنید که به شما کمک خواهد کرد.

به عنوان مثال، Classgap یک آزمون آنلاین رایگان ایتالیایی بر اساس چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها (CEFR) ارائه می‌دهد که شامل ۲۰ سوال چند گزینه‌ای است و تکمیل کردن آن حدود ۱۰ دقیقه زمان خواهد برد.
این آزمون هم مهارت‌های نوشتاری و هم درک مطلب را می‌سنجد و نتیجه آن نشان می‌دهد شما در کجای این مقیاس قرار دارید، از ابتدایی‌ترین سطح، A1، تا پیشرفته‌ترین، یعنی C2.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد مهم ترین آزمون های زبان ایتالیایی

تعیین سطح مبتدی زبان ایتالیایی

 

چنین سایت‌هایی برای اینکه خودتان مهارت زبانی خود را بسنجید مناسبند، اما برای شرکت در دوره‌ای موسسه‌های دیگر یا ارائه مدرک تعیین سطح کافی نیستند.

شما می‌توانید برای تقویت مهارت‌های زبانی خود، از معلم‌های خصوصی زبان ایتالیایی در هایتاکی کمک بگیرید و زبان ایتالیایی را از سطح کاملاً مبتدی تا پیشرفته بیاموزید.

در هایتاکی یک جلسۀ آزمایشی رایگان خواهید داشت که در طی آن علاوه بر آشنایی با مدرس و هماهنگی‌های لازم با او، سطح شما هم به‌صورت رایگان تعیین می‌شود تا ادامۀ یادگیری زبان ایتالیایی را دقیقاً از سطحی که در آن قرار دارید شروع کنید.

۳. آزمون تعیین سطح کتبی

در آزمون تعیین سطح کتبی نیز مهارت‌های رایتینگ و گرامر مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این قسمت، سوالات معمولا از ساده به سخت‌تر و پیچیده‌تر تغییر می‌کند.

روش کتبی نسبت به شفاهی مزایا و معایب خود را دارد که عبارتند از:

  • دقت بیشتر

در آزمون کتبی، به دلیل داشتن فرصت بیشتر استرس کمتری خواهید داشت و با دقت بیشتری به سوالات پاسخ می‌دهید.

  • امکان بررسی گسترده‌تر

در آزمون کتبی می‌توان به صورت گسترده‌تری به مهارت‌های زبانی فرد پرداخت و از طریق سوالات مختلف، سطح زبان ایتالیایی را به دقت بررسی کرد. اما به دلیل عدم وجود فاکتورهایی مانند لهجه و تلفظ ، ریدینگ و مهارت شنیداری، این فاکتورها در تعیین سطح زبان آموز لحاظ نخواهد شد.

  • امکان ارزیابی مجدد

در صورت نیاز می‌توان به راحتی آزمون کتبی را مجدداً انجام داد و سطح زبان آموز را بررسی کرد.

سوالات آزمون تعیین سطح زبان ایتالیایی برای مبتدیان

 

بهترین سوالات تعیین سطح کودکان و مبتدیان در زبان ایتالیایی

 

سوالات تعیین سطح آزمون‌های شفاهی و آنلاین

 

۱. سوالات مربوط به معرفی خود

معرفی ابتدایی یک گفت‌وگو به سوالات ساده و معمولاً پیرامون مشخصات فردی شما مرتبط است. در این مرحله، از شما خواسته می‌شود که اطلاعات پایه‌ای را ارائه دهید، مانند نام، سن، جنسیت و مکان زندگی. به عنوان مثال:

.Il mio nome è Ali ?Qual è il tuo nome
نام من علی است. نام شما چیست؟
.Ho 20 anni ?Quanti anni hai
من ۲۰ سال دارم. چند سالت است؟
.Sono di Iran ?Di dov’è
من اهل ایران هستم. اهل کجا هستید؟

 

۲. سوالات مرتبط با خانواده

معرفی نیز یک بخش مهم از تعیین سطح مبتدی است. از شما درمورد تعداد افراد خانواده‌تان، نقش والدین و همچنین وضعیت تاهل شما می‌پرسند. به عنوان مثال:

.Nella mia famiglia siamo 4 persone ?Quanti membri ci sono nella tua famiglia
در خانواده‌ام ۴ نفر هستیم. چند نفر در خانواده شما هستند؟
.Sì, mio padre lavora .Tuo padre lavora
بله، پدرم کار می‌کند. پدرتان کار می‌کند؟
.Sì, sono sposato/a ?Sei sposato/a
بله، متاهل/مجرد هستم. متاهل/مجرد هستید؟

 

۳. سوالات در مورد شغل

سوالاتی که به افراد اجازه می‌دهند در مورد علایق و سرگرمی‌های خود صحبت کنند نیز جزو سوالات مبتدی تعیین سطح می‌شوند. ممکن است سوالات در مورد ورزش‌ها، موسیقی و همچنین تفریحات علاقه‌مندی شما باشند.
به عنوان مثال:

.Sì, mi piace il calcio ?Ti piace il calcio
بله، فوتبال را دوست دارم. ورزش فوتبال را دوست دارید؟
.Mi piacciono le canzoni pop ?Che tipo di musica ascolti
من آهنگ پاپ دوست دارم. چه نوع موسیقی گوش می‌دهید؟
.Nel mio tempo libero faccio sto ascoltando musica ?Cosa fai nel tuo tempo libero
در اوقات فراغتم آهنگ گوش می‌کنم. وقت فراغتتان چه می‌کنید؟

 

۴. علایق و اهداف شخصی

پس از پاسخ دادن به سوالات قبل وارد مرحله جدیدی از آزمون می‌شویم.
در این بخش سوالات تعیین سطح مبتدی در زبان ایتالیایی به سوالاتی پیچیده‌تر و مفصل‌تر در مورد علاقه‌مندی‌ها و اهداف فردی تبدیل می‌شود. در این قسمت از زبان آموز خواسته می‌شود که با جزییات بیشتری در مورد علایق و اهداف خود صحبت کند.

این سوالات برای شناخت بهتر شخصیت و هدف‌گذاری فردی استفاده می‌شود. به عنوان مثال:

آیا برای آینده خود برنامه ای دارید؟ ?hai qualche progetto per il tuo future
اهداف شما چه هستند؟ ?quali sono i tuoi obiettivi

به سوالات بالا می‌توانید به این صورت پاسخ دهید:

من می‌خواهم به ایتالیا مهاجرت کنم. .Mi piacerebbe immigrare in Italia
من به تحصیل در ایتالیا فکر می‌کنم. .Sto pensando di studiare in Italia
من والیبال را دوست دارم و می‌خواهم والیبالیست شوم. .Mi piace la pallavolo e voglio diventare un pallavolista

به عنوان زبان آموز با چنین سوالاتی معمولا باید در مورد اهداف، علایق و آینده‌ای که برای خود در نظر دارید به صورت خلاصه صحبت کنید. به عنوان مثال، می‌توانید به تحصیلات بیشتر، شغل‌های فرهنگی و هنری، یا حتی دستیابی به موقعیت‌های شغلی خاص اشاره کنید.

 

۵. سوالات مرتبط با رشته تحصیلی و شغل اعضای خانواده

شغل مادر/پدر شما چیست؟ ?Cosa fa tua madre/tuo padre
رشته تحصیلی شما چیست؟ ?Qual è il tuo corso di studio

 

۶. فعالیت‌ها روتین و روزمره

یکی از بهترین سوالاتی که برای تعیین سطح مبتدی در زبان ایتالیایی می‌تواند پرسیده شود، در مورد فعالیت‌های روتین و روزمره شما است:
چه تفریحات یا چه عادت‌هایی دارید؟
پاسخ این سوال می‌تواند آگاهی و توانایی شما در استفاده از واژگان و گرامر زبان ایتالیایی را نشان دهد.

همچنین باید توجه داشت که پاسخ اینگونه سوالات برای افراد در سطح مبتدی بیشتر شامل جملات ساده و کوتاه می شود. بنابراین به راحتی می توان از نوع پاسخ و انتخاب واژگان و استفاده درست یا نادرست از گرامر تاحدودی سطح زبان آموز را مشخص کرد.

بیشتر بخوانید: متون ساده ایتالیایی برای یادگیری زبان در سطح مبتدی تا متوسط

برنامه روزانه شما چیست؟ ?Qual è la tua routine quotidiana
معمولاً در اوقات فراغت خود چه می کنید؟ ?Cosa fai solitamente nel tempo libero

پاسخ:

Mi sveglio alle 6.
Alle 6.50 vado a prepararmi una tazza di tè e a stirare i vestiti. Mi faccio una doccia e mi vesto. Di solito in inverno indosso jeans, camicette, giacche o maglieria e stivali.
In estate indosso una comoda camicia e pantaloni di cotone. Mi pettino, mi trucco. Metto le cose che mi servono nella borsa e vado alla stazione degli autobus.
Salgo sull’autobus alle 8:15 e ci vogliono circa 20 minuti per raggiungere la destinazione.

ترجمه فارسی:

من ساعت ۶ صبح بیدار می‌شوم. ساعت ۶.۵۰ می‌روم تا یک فنجان چای درست کنم و لباس‌هایم را اتو کنم. دوش می‌گیرم و لباس می‌پوشم. من معمولا در زمستان شلوار جین، بلوز، کاپشن یا بافت و چکمه می‌پوشم. در تابستان هم یک پیراهن و شلوار نخی و راحت می‌پوشم. موهایم را شانه میزنم و آرایش می‌کنم. وسایلی که به آنها نیاز دارم را در کیفم قرار می‌دهم و به سمت ایستگاه اتوبوس می‌روم. ساعت ۸.۱۵ سوار اتوبوس می‌شوم و حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا به مقصد برسم.

بیشتر بخوانید: جملات ساده روزمره برای یادگیری زبان ایتالیایی

 

۷. ویژگی‌های شخصیتی

این قسمت برای زبان آموزان مبتدی، جزو سوالات متوسط رو به بالا محسوب می‌شود. برای پاسخ به این سوالات هم مانند بخش قبلی زبان آموز می‌تواند طبق سلیقه خود پاسخ دهد. استفاده از واژگان متنوع و توجه به گرامر ایتالیایی نیز مهم است. سوالات زیر نمونه‌ای از سوالاتی هستند که درمورد ویژگی‌های شخصیتی پرسیده می‌شوند:

نقاط ضعف شما کدامند؟ ?Quali sono le tue debolezze
شخصیت شما چگونه است؟ ?Com’è la tua personalità

در جواب این دو سوال می‌توان اینگونه پاسخ داد:

Mi interessa la musica, ma non sono molto brava. Perché tutta la mia attenzione è stata rivolta alle attività sportive e all’apprendimento della lingua italiana. Ma lo imparerò velocemente se voglio.

ترجمه فارسی:

من به نوازندگی علاقه دارم ولی در این زمینه مهارت زیادی ندارم. چون تمام توجهم به فعالیت‌های ورزشی و یادگیری زبان ایتالیایی بوده است. اما اگر بخواهم آن را سریع یاد می‌گیرم.

 

سوالات تعیین سطح آزمون‌های کتبی

در سوالات تعیین سطح کتبی برای کودکان و افراد مبتدی، معمولاً از تصاویر هم استفاده می‌شود. تعدادی از این سوالات عبارتند از:

…… Questa immagine mostra una

این تصویر …. را نشان می‌دهد.

Arancia (پرتقال)
Anguria (هندوانه)
Melograno (انار)
Mela (سیب)

 

?Di che colore è questa farfalla

این پروانه چه رنگی است؟

Blu (آبی)
Verde (سبز)
Giallo (زرد)
Rosso(قرمز)

 

(دیروز در خانه تکالیفم را …. )     ?Ieri ……… i compiti a casa
L’ho fatto (انجام دادم) lo faro (انجام خواهم داد)
avete fatto (انجام دادی) avevi scritto (نوشته بودی)

سوالات تعیین سطح کودکان برای زبان ایتالیایی

 

 (دوستم معمولا در استخر …..)   ?Il mio amico di solito ………. in piscina
Lui gioca a football (فوتبال بازی می‌کند.) Disegna (نقاشی می‌کشد.)
Nuota (شنا می‌کند.) Nuotare (شنا)

 

 (مادر من در مدرسه کار می‌کند. او یک …. است)           ?……….Mia madre lavora a scuola. Lui è un
Infermiera (پرستار) il dottore (دکتر)
Insegnante (معلم) Sarto (خیاط)

 

گرامر فعل

?Quando vogliamo rivolgerci a qualcuno rispettosamente, il pronome ………..………. Noi usiamo

زمانی که بخواهیم یک نفر را محترمانه مخاطب قرار دهیم از ضمیر  ………. استفاده می کنیم؟

(شما)   Lei

(تو)     Tu

مصدر فعل Vedere  (دیدن)  را صرف کنید.

io…………  (من …..)

tu vedi  (تو دیدی)

lui/lei vede  (او دید)

noi vediamo  (ما دیدیم)

voi …………… (شما ………)

loro………….  (آن‌ها ……….)

تعیین سطح مبتدی و کودکان زبان ایتالیایی

 

اعدادی را که به حروف نوشته شده‌اند به عدد صحیح وصل کنید.

Uno ۵
۴۰ ۶
۶۰ ۹
۸۰ Quaranta
Cinque Otto
Sei Sessanta
Settanta ۷۰
۸ Ottanta
Nove ۱

 

Quanto fa dieci più cinque? (ده به اضافه پنج چند می‌شود؟)

Cinque (5) Zero (0)
Quindici (15) Venti (20)

این سوالات با توجه به سطح زبانی کودکان به تدریج پیچیده‌تر می‌شوند و به ایجاد تعاملات زبانی و تقویت مهارت‌های شنیداری و شفاهی کودکان کمک می‌کنند.
داوران آزمون‌های تعیین سطح زبان ایتالیایی کودکان از این سوالات به عنوان ابزارهای ارزیابی در مراحل مختلف استفاده می‌کنند تا برنامه ریزی درستی برای پیشرفت آن‌ها در نظر بگیرند و به آنها در یادگیری زبان کمک کنند.

سوالات آزمون کتبی تعیین سطح زبان ایتالیایی برای کودکان و افراد مبتدی

 

ویدیوهای سوالات تعیین سطح مبتدی و کودکان به زبان ایتالیایی

 

۲۵ سوال برای تعیین سطح زبان‌آموزان مبتدی زبان ایتالیایی با پاسخ:

 

سوالات تعیین سطح A1 برای زبان ایتالیایی با پاسخ:

 

سوالات تعیین سطح A2 برای زبان ایتالیایی با پاسخ:

 

روشن‌های تعیین سطح کودکان و افراد مبتدی برای زبان ایتالیایی

تعیین سطح زبان کودکان در گروه سنی ۳ تا ۷ سال می‌تواند از روش‌های سرگرم‌کننده که می‌توانند آموزشی هم باشند بهره‌مند باشد.

هر یک از این روش‌ها به نحوی به توسعه مهارت‌های زبانی و تقویت ارتباطات زبانی کودکان کمک می‌کنند. در آزمون تعیین سطح کودکان، می‌توان از این روش‌ها به صورت ترکیبی و یا تعدادی از آن‌ها استفاده کرد:

 

۱. بازی با کلمات و استفاده از تصاویر

تعیین سطح کودک با کمک بازی‌ها می‌تواند به برقراری راحت‌تر با کودک و ارزیابی سطح او کمک کند.
همچنین بازی‌های مبتنی بر کلمات ایتالیایی به توسعه دایره واژگانی کودکان کمک می‌کند. در این موارد می‌توان از کارت‌های تصویری و استفاده کرد و یا حین بازی با اشیا مختلفی مثل عروسک حیوانات دانش واژگان کودک مورد ارزیابی قرار گیرد.

تعیین سطح زبان ایتالیایی کودکان با بازی و سرگرمی

 

۲. گوش دادن به آهنگ‌های ایتالیایی

آهنگ‌های کودکانه ایتالیایی می‌توانند در ارزیابی مهارت شنیداری کودکان مؤثر باشند.
با پخش کردن آهنگ‌های کودکانه و ساده ایتالیایی، در مورد معنی بعضی قسمت‌ها و یا به صورت درک مطلب سوال پرسیده می‌شود تا علاوه بر مهارت واژگان و گرامر، مهارت شنیداری او نیز مورد ارزیابی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: معرفی موسیقی‌های برتر برای یادگیری زبان ایتالیایی با آهنگ+ متن، ترجمه و دانلود

 

۳. دیدن انیمیشن‌های زبان اصلی ایتالیایی

به عنوان یک مرحله از تست تعیین سطح، در این روش نیز مانند روش قبلی، می‌توان در مورد دیالوگ‌ها، شخصیت‌های انیمیشن و موضوع داستان سوالاتی از کودک پرسید.

این روش‌ها به افزایش تفهیم و مهارت‌های مکالمه کودکان کمک می‌کنند. علاوه بر این از جمله روش‌هایی هستند که برای ارزیابی توانایی‌های زبانی آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: فیلم‌ها و سریال‌های دیدنی برای یادگیری زبان ایتالیایی در سطوح مختلف

 

سخن پایانی

آزمون تعیین سطح در مورد کودکان و بزرگسالان مبتدی، می‌تواند شامل سوالات ساده و مفاهیم ابتدایی ایتالیایی و موضوعات روزمره باشد.
اگر در سطح مبتدی قرار داشته باشید، برنامه آموزشی شما به شکلی طراحی می‌شود که در یادگیری اصول و مهارت‌های سطح متوسط زبان ایتالیایی و کامل کردن اطلاعات ابتداییتان به شما کمک شود.

از رویکردهای تعاملی و تعلیمی برای کودکان و بازی‌های آموزشی برای جلب توجه و اشتیاق به پاسخگویی در جلسه تعیین سطح نیز می‌توان استفاده کرد.

مقالات مرتبط:

انواع سوالات تعیین سطح پیشرفته زبان ایتالیایی همراه پاسخ

به یاد داشته باشید که یادگیری زبان ایتالیایی یک سفر جذاب ولی پرچالش است که با تعهد و تلاش مداوم به بهره‌وری خواهد انجامید.😊🙌 

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *