کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

چگونه با فرزندان در خانه انگلیسی صحبت کنیم؟

۴.۵
(۳۲)

اگر کسی بتواند به زبان انگلیسی صحبت کند، به این معناست که می تواند با ۱.۴۵ میلیارد نفر یا حدود ۲۰٪ از مردم روی زمین ارتباط برقرار کند! چرا به فرزندانمان چنین فرصت شگفت انگیزی را ندهیم؟


🎧 فایل صوتی این مقاله را بشنوید 🎧

با شنیدن هم می‌توانیم یاد بگیریم! 🙌✨


 

در ادامه می‌خوانید:

 

روش های انگلیسی صحبت کردن با فرزندان در خانه

در اینترنت، دنیایی از منابع سرگرم کننده انگلیسی آنلاین فقط برای بچه‌ها و تکنیک های بسیاری برای یادگیری ساده زبان برای کل خانواده وجود دارد. در پایین ۶ روش آموزش زبان انگلیسی در خانه به کودکان را بررسی میکنیم:

 

۱. یادگیری را با ابزارهای آنلاین انگلیسی سرگرم کننده کنید

بهترین راه برای شروع تدریس زبان به کودک در خانه این است که یادگیری زبان انگلیسی را چنان سرگرم‌کننده کنید که بچه‌ها حتی متوجه نشوند که شما می‌خواهید یک زبان جدید به آنها بیاموزید. ابزارهای آنلاین زبان انگلیسی زیر با انیمیشن های انگلیسی، آهنگ های ساده انگلیسی و داستان های سرگرم کننده توجه آنها را جلب می کند.

 

۱. PBS Kids: Vocabulary Games

PBS Kids: Vocabulary Games PBS Kids برخی از خلاقانه ترین منابع آنلاین را برای آموزش کودکان از طریق بازی ها، آهنگ ها و ویدیوها دارد که یادگیری را سرگرم کننده می کند. این سایت برای کودکان انگلیسی زبان طراحی شده است، اما بخش واژگان آن برای آموزش کلمات انگلیسی به زبان آموزان عالی است.

در این وبسایت، بازی، داستان، پازل کلمات و موارد دیگری وجود دارد. بسیاری از آنها از شخصیت‌هایی استفاده می‌کنند که ممکن است بچه‌ها قبلاً از برنامه کودک های بین‌المللی شناخته‌شده کودکان مانند «خیابان کنجد؛ sesamestreet» بشناسند. با این بازی ها و فعالیت های سرگرم کننده، انگیزه و یادگیری بچه ها آسان است.

بیشتر بخوانید:

 

۲. LearnEnglish Kids

LearnEnglish KidsBritish Council این سایت ر به صورت اختصاصی برای آموزش زبان کودکان پیشنهاد میکند. این وبسایت تمام مهارت های زبانی ضروری مانند گوش دادن، خواندن، نوشتن، گرامر و واژگان را پوشش می دهد.

چرخیدن در این سایت واقعا لذت بخش است، چرا که بخش سرگرمی و بازی نیز دارد. همچنین منابع قابل چاپ زیادی در این وبسایت موجود است که میتوانید برای تمرین انگلیسی در خانه یا هنگام سفر با خانواده از آنها استفاده کنید.

 

۳. ESL Games Plus

ESL Games PlusESL Games Plus ویدیوها و فعالیت های آنلاین تعاملی چالش برانگیزی را برای بچه ها و نوجوانان ارائه می دهد. در این وبسایت بازی های جالب زیادی برای یادگیری لغات، گرامر و تلفظ وجود دارد. اگر فرزندان شما عاشق بازی با گوشی هوشمند یا تبلت هستند، این بازی ها باعث می‌شوند که زمان استفاده از وسایل الکترونیکی به زمانی برای یادگیری زبان انگلیسی تبدیل شود.😎

بازی “Sentence Monkey” برای تمرین دستور زبان و ساخت جمله برای کودکان جذاب است.

 

۴. FluentU

FluentUFluentU یک برنامه یادگیری زبان است که زبان آموزان را در زبان انگلیسی غرق می کند. این وبسایت دارای کلیپ‌های ویدیویی کوتاه سرگرم‌کننده مانند تریلرهای فیلم، کلیپ‌های کارتونی و… است.

این برنامه به لطف زیرنویس هایش، یادگیری همه این فیلم ها را آسان می کند. توجه داشته باشید که ویدیوها برای کودکان فیلتر نمی‌شوند، بنابراین توصیه می‌شود که ابتدا ویدیوها را تماشا کنید و با صلاحدید خودتان آن‌ها را برای تماشا به همراه کودکان دست‌چین کنید.

 

۲. یک روتین خانوادگی برای یادگیری انگلیسی ایجاد کنید

یک روتین خانوادگی برای یادگیری انگلیسی ایجاد کنیدیادگیری زبان انگلیسی را به یک روال در خانواده خود تبدیل کنید. زمانی از روز را انتخاب کنید که کودکان شما هوشیارتر باشند و کار کردن با آنها آسان باشد، نه زمانی که آنها خواب آلود یا گرسنه هستند. برای این زمان مشخص، نامی را مشخص کنید؛ مانند «English time» که هر روز منتظر آن باشند.

این زمان روزانه ای است که با فعالیت های انگلیسی، درس ها یا صحبت کردن به زبان انگلیسی با هم می گذرانید. کودکان کوچکتر معمولاً دامنه توجه کمتری دارند، بنابراین آموزش به آنها را با ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در هر جلسه شروع کنید. با بزرگتر شدن آنها زمان را افزایش دهید.

در حالی که مهم است تا حد امکان به روال خود پایبند باشید، اما خوب است که انعطاف پذیر باشید. اغلب اوقات، خلق و خو و سطح انرژی کودک شما ممکن است بر انگیزه او برای یادگیری تأثیر بگذارد.

کودکان زمانی که بسیار خسته و حواس پرت هستند، توجهی ندارند. بنابراین از سطح خلق و خو و انرژی فرزندتان به عنوان راهنما استفاده کنید، بعضی روزها ممکن است بخواهید این زمان را جابجا کنید یا حتی یک روز استراحت کنید.

 

۳. موضوعات انگلیسی را انتخاب کنید که برای فرزندتان جالب است

موضوعات انگلیسی را انتخاب کنید که برای فرزندتان جالب استبرای اینکه کودک را در مورد صحبت کردن به زبان انگلیسی مشتاق کنید، از طریق موضوعاتی که از قبل به آنها علاقه مند هستند آموزش را شروع کنید. در واقع با توجه به علایق فرزندتان شروع کنید تا بدانید کدام بازی ها، آهنگ ها یا فعالیت ها او را تشویق به یادگیری می کند.

به عنوان مثال، اگر فرزند شما عاشق سگ است، می توانید قبل از خواب “صد و یک سگ خالدار | The Hundred and One Dalmatians” را برای او بخوانید و انیمیشن آن را صبح فردا با هم تماشا کنید. سپس در طول زمان روتین انگلیسی خود، می توانید واژگانی مانند پارس(bark)، توله سگ(puppy) و پنجه ها(paws) را آموزش دهید و از کودک خود بخواهید از کلمات مربوط به سگ در یک جمله استفاده کند.

از آنجایی که شما روی موضوعی تمرکز می کنید که فرزندتان به آن اهمیت می دهد، دیرتر خسته می‌شود.

 

۴. از وسایل، ژست ها و حالات صورت استفاده کنید

از وسایل، ژست ها و حالات صورت استفاده کنیداز وسایل، حرکات و حالات صورت استفاده کنید تا توجه کودکتان را جلب کنید و او را به کلماتی که آموزش می دهید علاقه مند کنید. مثلا اگر هنگام گفتن «خداحافظ» به زبان انگلیسی، دست خود را تکان دهید و بوسه هوایی نشان دهید، توجه فرزندتان را به خود جلب خواهید کرد و واژگان را به یاد ماندنی‌تر خواهید کرد.

اگر در حالی که قاشقی را از آشپزخانه خود به کودکتان می دهید کلمه “spoon” را بگویید، آنها ارتباط فوری بین کلمه و شی ایجاد می کنند. بچه های کوچکتر از در دست گرفتن و لمس کردن اشیا و تقلید حرکات شما لذت می برند.

 

۵. روی گرامر وسواس نداشته باشید

روی گرامر وسواس نداشته باشیداگر می شنوید که کودک خردسالتان از گرامر نادرست استفاده می کند، چه کاری باید انجام دهید؟ آیا باید هر بار آنها را اصلاح کنید؟ من می‌گویم باید اشتباهات کوچک را رها کنید و اجازه دهید به جای آن آزادانه صحبت کنند.

این بدان معنا نیست که شما نباید آنها را اصلاح کنید. شما می توانید و باید که گاهی اوقات اشتباهاتشان را تصحیح کنید اما خیلی روی نشان دادن اشتباهات آنها تمرکز نکنید. تصحیح بیش از حد ممکن است باعث شود که آنها علاقه خود را به یادگیری از دست بدهند و آنها را از صحبت کردن به زبان انگلیسی منصرف کنید.

در عوض، صبور باشید، حتی اگر آنچه را که به آنها آموخته اید فراموش کنند یا به اشتباهات مشابه ادامه دهند. کودکان اغلب از طریق تکرار یاد می گیرند. اگر یک کلمه یا ساختار دستور زبان را به اندازه کافی تکرار کنید، این احتمال وجود دارد که آنها به طور طبیعی آن را به روش صحیح یاد بگیرند.

 

۶. در طول روز به دنبال فرصتی برای تمرین و تکرار انگلیسی باشید

در طول روز به دنبال فرصتی برای تمرین و تکرار انگلیسی باشیددر حین انجام فعالیت‌های روزانه خود به دنبال فرصت هایی باشید تا واژگان جدید را به فرزندتان گوشزد کنید. به عنوان مثال، اگر اغلب کودک خود را به طبیعت گردی می برید، می توانید توجه او را به کلمات جالبی برای پرندگان، حشرات، حیوانات و درختانی که در طول مسیر می بینید جلب کنید.

شما می توانید با اشاره به چیزی هیجان انگیز، علاقه فرزندتان را جلب کنید.

مثلا بگویید:”بیا نگاه کن، پروانه ای در حال بالا رفتن از برگ است! | Come look, there’s a butterfly climbing on a leaf»

این ممکن است باعث شود کودک شما سوالاتی مانند “پروانه چیست؟ | ?What is a butterfly” بپرسدکه به شما فرصتی عالی برای معرفی و بحث در مورد واژگان جدید مانند حشرات، حشرات، بال ها و غیره می دهد.

این نوع یادگیری منظم و روزمره باعث می شود زبان انگلیسی با زندگی بچه ها مرتبط تر به نظر برسد. همچنین به آنها کمک می کند تا انگلیسی را تمرین کنند و کلمات جدید را در یک محیط آرام و سرگرم کننده یاد بگیرند. بعلاوه، اگر خودتان در حال مطالعه زبان انگلیسی هستید، به دانش واژگان شما نیز خواهد رسید!

 

سخن آخر!

با این ایده های عملی، شما آماده هستید که نقش خود را به عنوان اولین و مورد اعتمادترین معلم انگلیسی فرزندتان شروع کنید. تمرین انگلیسی را با کودکان خود ادامه دهید و ببینید که هر روز روانتر و با اعتماد به نفس بیشتری انگلیسی صحبت می‌کنند. فراموش نکنید از این زمان لذت ببرید!

راستی! شما می‌توانید در کنار این راهکارها، از یک معلم خصوصی انگلیسی کودکان نیز کمک بگیرید تا از اصولی بودن روش خود و پیشرفت کودکتان مطمئن شوید. موفق باشید!

منبع: fluentu.com

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۵ / ۵. تعداد نظرات ۳۲

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *