کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان عربی

معرفی ۱۱ سایت برای تعیین سطح زبان عربی

۵
(۳)

آزمون تعیین سطح زبان عربی آزمونی است که زبان آموزان برای تعیین کردن سطح دانش زبانی خود در آن شرکت می‌کنند تا به آن‌ها کمک کند بدانند که در هنگام یادگیری زبان عربی لازم است روی تقویت چه موضوعات و مهارت‌هایی بیشتر تمرکز کنند. همچنین اگر قصد شرکت در یکی از آزمون‌های زبان عربی را داشته باشید، اولین کار برای آمادگی برای آزمون آگاهی از سطح فعلی‌تان در این زبان است.

در ادامه می‌خوانید:

 

امروزه و با نفوذ اینترنت به همۀ جوانب زندگی افراد، آزمون‌های تعیین سطح هم معمولاً به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند. ما هم در این مقاله قرار است با چند نمونه از بهترین سایت‌های تعیین سطح زبان عربی آشنا شویم.

مقالات مرتبط:

 

معرفی سایت‌های انگلیسی زبان برای شرکت در آزمون‌های تعیین سطح زبان عربی

 

۱. سایت learning.aljazeera.net

در وب سایت learning.aljazeera و در صفحه‌ای برای تعیین سطح آنلاین وجود دارد که برای کمک به زبان‌آموزان در شناخت سطح خود در زبان عربی و شناسایی مهارت‌ها و دانش زبانی که برای افزایش یادگیری خود نیاز دارند طراحی شده است.

در این وب سایت می‌توانید انواع آزمون‌های زیر را انجام دهید:

  • تست خواندن عربی
  • تست لغات و عبارات عربی
  • آزمون مهارت/ سطح مبتدی عربی
  • آزمون مهارت/ سطح متوسط عربی
  • تست گرامر عربی

سایت learning.aljazeera.net

 

۲. سایت poll2know.com

در وب سایت انگلیسی- عربی poll2know می‌توانید در آزمون تعیین سطح زبان عربی شرکت کنید. آزمونی که به شما ارائه می‌شود شامل پنجاه سوال جامع مهارت‌های زبان عربی است که از تمایز حروف، خواندن و نوشتن، معانی واژگان، ساختارهای زبانی و مبانی دستور زبان شروع می‌شود. با شرکت در آزمون این سایت می‌توانید تشخیص دهید که آیا زبان عربی را به‌خوبی آموخته‌اید یا نه.

سایت poll2know.com برای تعیین سطح عربی

 

۳. سایت daleel-ar.com

این سایت با ارائه تعداد زیادی از فعالیت‌ها و تمرین‌های زبانی که تمام جنبه‌های زبان و مهارت‌های آن را پوشش می‌دهد، قصد دارد زبان‌آموزان عربی را به روش‌های مؤثر و سرگرم کننده برای بهبود توانایی‌های زبانی خود راهنمایی کند.
همچنین به دنبال احراز صلاحیت و تربیت معلمان عربی و ارتقای شایستگی‌های آنان در زمینه آموزش زبان عربی به غیر بومی‌هاست.

معرفی سایت های تعیین سطح زبان عربی

 

۴. سایت alifbee.com

این وب سایت یک شرکت فناوری مستقر در کانادا بوده و مأموریت آن این است که یادگیری زبان عربی را برای همه ازطریق استفاده از برنامه‌های آنلاین آسان‌تر کند. این شرکت تاکنون آزمون‌ها و برنامه‌های بسیاری از جمله AlifB ایجاد کرده که بیش از یک میلیون بار دانلود شده است.

پلتفرم های تعیین سطح آنلاین برای زبان عربی

 

۵. سایت berlitz.com

شرکت آزمون آنلاین وب سایت برلیتز برای تعیین سطح زبان عربی شما ضروری است. آزمون این سایت ۶۸ سوال دارد که قبل از شروع پاسخگویی لازم است دستورالعمل‌ها را به‌دقت بخوانید و مطابق با آن در آزمون شرکت کنید.

تمامی سوالات این آزمون تعیین سطح عربی به‌صورت تست‌های چند گزینه‌ای هستند. شما نمی‌توانید سؤالی را رد کنید و لازم است به همۀ آن‌ها پاسخ دهید. البته برای پاسخ نادرست امتیاز کسر نمی‌شود، اما سوالی که پاسخ نداده‌اید «نادرست» در نظر گرفته می‌شود.

مدت زمان آزمون حدود ۳۰ تا ۳۵ دقیقه است. بلافاصله بعد از امتحان نتایج روی صفحه، نمایش داده می‌شود و پس از پایان آزمون به آدرس ایمیل کاربر نیز ارسال خواهد شد. همچنین یک کپی از نتایج آزمون نیز پس از ثبت نام به مرکز زبان انتخابی ارسال می‌شود.

معرفی سایت berlitz.com

 

۶. سایت britishcouncil.tn

در این وب سایت می‌توانید از قسمت زبان عربی، در آزمون تعیین سطح شرکت کنید. اما قبل از هر چیز لازم است برای آزمون تعیین سطح ثبت نام کنید. برای رزرو نوبت آزمون تعیین سطح، مشخصات خود را در سایت تکمیل نمایید. برای تایید ثبت نام شما در آزمون، پیامکی روی تلفن همراه خود دریافت خواهید کرد.

امتحان تعیین سطح زبان عربی

 

معرفی سایت‌های عربی زبان برای شرکت در آزمون‌های تعیین سطح زبان عربی

 

۱. سایت iu.edu.sa

آزمون تعیین سطح زبان عربی این وب سایت با هدف اطلاع از سطح زبانی داوطلب، یافتن مسیر مناسب برای او در مطالعه یا یادگیری زبان انجام می‌گیرد.

همه زبان‌آموزانی که مایل به ثبت نام در هر رشته‌ای در دانشگاه از کشورهای غیرعربی هستند، لازم است در آزمون تعیین سطح زبان عربی شرکت کنند.

این آزمون به‌صورت آنلاین و ازطریق لینک تعیین شده و با توجه به زمان مشخص انجام می شود.

معرفی سایت سایت iu.edu.sa

 

۲. سایت freeiqquizz.com

در این وب سایت آزمونی برای افراد سطح متوسط در نظر گرفته شده است که درواقع یک آزمون دستور زبان عربی سطح دوم است.

وب سایت تعیین سطح زبان عربی

 

۳. سایت drs-ae.com

این سایت یک وب سایت «درس اماراتی» است که علاوه بر انتشار آخرین اخبار و تحولات فناوری‌های آموزشی در جهان، به دنبال پیشرفت دانش‌آموزان اماراتی ازطریق توسعه فناوری‌های آموزشی و استفاده از فناوری‌های روز است.

مقالات و ایده‌های متخصصان، کارشناسان و آماتورها در مورد زبان عربی در این وب‌سایت منتشر می‌شود.

همچنین در این سایت تلاش می‌شود تا معلمان عربی مشتاق را جذب کرده و آن‌ها را به همکاری برای تولید محتوا در بخش وبلاگ عربی در زمینه فناوری‌های آموزشی تشویق کنند تا ایده‌ها و تجربیات خود را منتشر کنند.

بیشتر بخوانید: کارآمدترین روش های تدریس زبان عربی

در حقیقت، این وبلاگ مهم‌ترین مقالات، تجربیات و اخباری را که توسط وب سایت‌های تخصصی خارجی پوشش داده می‌شود، ترجمه می‌کند. همچنین، برای مشتاقان به یادگیری زبان عربی، آزمون تعیین سطحی قرار داده است.

تعیین سطح عربی

 

۴. سایت arabiclanguageic.org

مرکز ملی سنجش، آزمون استاندارد زبان عربی را برای افراد غیر بومی در وب سایت خود در دسترس و آن را در اختیار ذینفعانی مانند دانشگاه‌ها و مؤسسات زبان عربی قرار داد تا از آن‌ها در تعیین سطح زبان عربی زبان‌آموزان استفاده کنند.

در حقیقت این وب سایت آزمون تعیین سطح زبان عربی خود را به‌عنوان کمکی از سوی مرکز سنجش، برای حمایت از زبان عربی و در جشن روز جهانی این زبان اجرا کرد.

معرفی سایت arabiclanguageic.org برای یادگیری زبان عربی

 

۵. سایت uae-study.com

این وب سایت قصد دارد جزئیات پاسخ سوالات آزمون تعیین سطح زبان عربی را که در قالب برنامه آموزشی جدید در امارات اجرا شده است، به علاقه‌مندان زبان عربی نشان دهد.

uae-study.com اولین وب سایتی است که جزئیات آزمون تعیین سطح زبان عربی را در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌دهد. سوال آزمون تعیین سطح زبان عربی از جمله سوالات آموزشی است که زبان‌آموزان در رسیدن به پاسخ صحیح با آن با مشکل مواجه شده‌اند. به همین دلیل آشنایی با سوالات تعیین سطح زبان عربی و پاسخ‌های آن‌ها برای پیشرفت در زبان عربی بسیار مهم است.

معرفی سایت سایت uae-study.com

 

سخن پایانی

چه در زبان عربی مبتدی باشید و چه زبان‌آموز سطح پیشرفته که می‌خواهید زبان عربی خود را به بالاترین سطح برسانید، شرکت در آزمون‌های تعیین سطح زبان عربی می‌تواند کمک زیادی به شما در راستای شناسایی نقاط قوت و ضعفتان در مهارت‌های مختلف بکند.

شما با شرکت در جلسۀ آزمایشی کلاس‌های خصوصی زبان عربی در هایتاکی می‌توانید تعیین سطح رایگان انجام دهید و بعد از آن بسته به نیاز خود در کلاس‌های خصوصی مکالمه زبان عربی، کلاس‌های خصوصی عربی عمومی یا کلاس‌های خصوصی آموزش و تقویت زبان عربی تجاری شرکت کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *