۴۲ کتاب یادگیری زبان انگلیسی تجاری برای موضوعات و سطوح مختلف
برای افراد شاغل و تاجران حرفهای که میخواهند مهارتهای انگلیسی خود را بهبود بخشند، خواندن کتاب های یادگیری زبان انگلیسی تجاری میتواند راهی بسیار موثر برای یادگیری باشد.
کتاب های یادگیری انگلیسی تجاری نه تنها اطلاعات ارزشمندی در مورد موضوعات تجاری خاص ارائه میدهند، بلکه به خوانندگان کمک میکنند تا مهارتهای مهم زبانی را توسعه دهند. با مطالعه کتابهای کسب و کار، فراگیران میتوانند:
- درک مطلب خود را بهبود بخشند
- دایره لغات خود را افزایش دهند
- مفاهیم جدید کسب و کار را بیاموزند
علاوه بر این، کتابها با مضمون کسب و کار میتوانند منبع خوبی برای زبان آموزان انگلیسی تجاری باشند که میخواهند مهارتهای نوشتاری خود را تمرین کنند. با خواندن و پاسخ دادن به مطالب موجود در کتابهای کسبوکار، زبانآموزان میتوانند تواناییهای نوشتاری خود را تقویت کنند و به افرادی با اعتماد به نفس بیشتر در زبان انگلیسی تبدیل شوند. چه به دنبال بهبود مهارتهای انگلیسی خود برای کار باشید یا به سادگی دانش کسب و کار خود را گسترش دهید، خواندن اینگونه کتابها راهی عالی برای دستیابی به اهدافتان است.
در ادامه میخوانید:
- کتابهای عمومی در زمینه تجارت
- کتابهای کسب و کار در زمینه آموزش واژگان
- کتابهای گرامر کسب و کار
- کتابهای تجاری در حوزه یادگیری عبارات انگلیسی
- کتابهای کسب و کار برای مهارت نوشتن
- کتابهای تجاری انگلیسی برای یادگیری در زمینهی ارائه و سخنرانی
- کتابهایی برای مکالمات در جلسات و گفتگوهای تجاری
- ده کتاب درسی انگلیسی برای تجارت
- معرفی کتاب های تجاری منتشر شده در ایران برای یادگیری زبان
- معرفی دیگر روش های یادگیری زبان انگلیسی برای تجارت
- سخن آخر
کتابهای عمومی در زمینه تجارت
مناسب برای زبان آموزان سطح مبتدی
۱- ساخت یک مدیر: وقتی همه به شما نگاه میکنند چه باید کرد
- نام انگلیسی: The Making of a Manager: What to Do When Everyone Looks to You by Julie Zhuo
- نویسنده:جولی ژو
- سطح زبان آموز انگلیسی: مبتدی
- مزایا: بررسی موقعیتهای تجاری واقعی
- معایب: از یک کتاب درسی جامع اطلاعات بیشتری کسب میکنید.
کتاب جولی ژو با عنوان «ساخت یک مدیر: وقتی همه به شما نگاه میکنند چه باید کرد» برای هر کسی که در یک موقعیت مدیریتی است، خواندنی است. در آن، ژو از تجربیات خود به عنوان معاون طراحی فیس بوک استفاده میکند تا بینشهایی را در مورد آنچه برای یک مدیر موفق لازم است ارائه دهد. یکی از موضوعات کلیدی کتاب، اهمیت ایجاد روابط قوی با اعضای تیم است. Zhuo تاکید میکند که شناخت اعضای تیم خود در سطح شخصی ضروری است تا بتوانید نقاط قوت و ضعف فردی آنها را درک کنید.
۲- صفر تا یک: یادداشتهایی در مورد استارت آپها یا نحوه ساختن آینده
- نام انگلیسی: Zero to One: Notes on Start Ups, or How to Build the Future by Blake Masters
- نویسنده: بلیک مسترز
- سطح زبان آموز انگلیسی: مبتدی
- مزایا: منبع مهارتهای زبان انگلیسی تجاری
- معایب:: تمرکز کمتر روی معلمان انگلیسی
صفر تا یک: یادداشتهایی درباره استارتآپها یا نحوه ساختن آینده توسط بلیک مسترز استدلال قانعکنندهای است برای اینکه چرا استارتآپها برای توسعه فناوریها و محصولات جدیدی که میتوانند دنیا را تغییر دهند ضروری هستند. Masters ادعا میکند که استارتاپها تنها راه ایجاد محصولات واقعاً نوآورانه هستند و کلید موفقیت، ساختن چیزی جدید است نه صرفاً بهبود آنچه در حال حاضر وجود دارد. او همچنین از یک رویکرد مشتری محور برای توسعه محصول دفاع میکند و استدلال میکند که بهترین راه برای دستیابی به موفقیت، تمرکز بر یک بازار خاص است.
مناسب برای زبان اموزان سطح متوسط
تفکر، سریع و آهسته
- نام انگلیسی: Thinking, Fast and Slow by Daniel Kahneman
- نویسنده: دانیل کانمن
- سطح زبان آموز انگلیسی: متوسط
- مزایا: منبع عالی واژگان انگلیسی
- معایب: روی تجارت روزمره تمرکز نمیکند.
دانیل کانمن، روانشناس برنده جایزه نوبل، در کتاب خود به نام تفکر، سریع و آهسته، دو سیستمی را بررسی میکند که طرز تفکر ما را هدایت میکنند. سیستم ۱ سریع، شهودی و احساسی است، در حالی که سیستم ۲ کندتر، مشورتیتر و منطقیتر است. این کتاب بررسی میکند که چگونه این دو سیستم بر قضاوتها و تصمیمهای ما تأثیر میگذارند و چگونه سوگیریهای ما میتواند ما را به بیراهه بکشاند. خواندن کتاب تفکر، سریع و آهسته برای هر کسی که به روانشناسی یا رفتار اقتصادی علاقه دارد ضروری است.
مناسب برای زبان اموزان سطح پیشرفته
۱- آنچه در مدرسه بازرگانی هاروارد به شما میآموزند
- نام انگلیسی: What They Teach You at Harvard Business School by Philip Delves Broughton
- نویسنده: فیلیپ دلوز بروتون
- سطح زبان آموز انگلیسی: پیشرفته
- مزایا: نگاهی عمیق به تجربه تجاری هاروارد
- معایب: تمرکز کمتر بر موضوعات انگلیسی
فیلیپ دلوز بروتون در «آنچه در مدرسه بازرگانی هاروارد به شما یاد میدهند» نگاهی درونی به این مؤسسه معتبر ارائه میکند و برنامه درسی و فرهنگی یکی از نخبهترین مدارس تجارت جهان را بررسی میکند. براتون با تکیه بر تجربیات خود به عنوان یک دانشجو، استدلال میکند که بسیاری از آنچه در هاروارد تدریس میشود در دنیای واقعی تجارت کاربرد چندانی ندارد. به ویژه، او از تمرکز مدرسه بر مطالعات موردی انتقاد میکند، که به اعتقاد او رویکرد تحلیلی و محدود را برای حل مسئله تشویق میکند. در عوض، بروتون از رویکرد خلاقانهتر و شهودیتر به تجارت حمایت میکند.
بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های یادگیری لغات انگلیسی از سطح مبتدی تا پیشرفته
کتابهای کسب و کار در زمینه آموزش واژگان
برای زبان آموزان سطح مبتدی
واژگان تجاری خود را بسازید
- نام انگلیسی: Build Your Business Vocabulary by John Flower
- نویسنده: جان فلاور
- سطح زبان آموز انگلیسی: مبتدی
- مزایا: واژگان تجاری دروس در دسترس و ساده است.
- معایب: برای اطلاعات بیشتر در حوزه کسب و کار کلاسیک به منابع بیشتری نیاز است.
جان فلاور در «واژگان کسب و کار خود را بسازید»، راهنمای گام به گامی برای بهبود دایره لغات خود در اختیار خوانندگان قرار میدهد. کتاب با بحث در مورد اهمیت واژگان در دنیای تجارت آغاز میشود. سپس فلور استراتژیهایی را برای گسترش دایره لغات ارائه میدهد، از جمله خواندن گسترده و استفاده از فرهنگ لغت.
برای زبان آموزان سطح متوسط
۱- واژگان تجاری در عمل
- نام انگلیسی: Business Vocabulary in Practice by Sue Robbins
- نویسنده: سو رابینز
- سطح زبان آموز انگلیسی: متوسط
- مزایا: یک مکمل عالی برای همراهی با زبان آموزان در سطحهای متفاوت است.
- معایب: جایگزین مناسب و کاملی برای کتاب های یادگیری زبان انگلیسی تجاری دیگر با این مضمون نیست.
Business Vocabulary in Practice کتابی است که برای آموزش واژگان مورد نیاز خوانندگان برای موفقیت در دنیای تجارت طراحی شده است. کتاب با تمرکز بر اصطلاحات تجاری رایج، مانند “بیانیه ماموریت” و “منابع انسانی” شروع میشود. سپس به بحث در مورد اصطلاحات خاصتر مربوط به حسابداری، امور مالی، بازاریابی و تجارت میپردازد.
۲- واژگان ضروری کسب و کار توسط میلیونرهای کتابخوان
- نام انگلیسی: Essential Business Vocabulary by The Millionaire’s Playbook
- سطح زبان آموز انگلیسی: متوسط
- مزایا: یک معرفی عالی برای تجارت در همه سطوح.
- معایب: تمرکز محدود اما قوی بر مفاهیم اساسی کسب و کار.
در این کتاب که توسط میلیونرهای کتابخوان نوشته شده، نویسندگان راهنمایی مختصری در مورد مهمترین اصطلاحات تجاری ارائه میدهند. این کتاب به چهار بخش تقسیم شده است: اصطلاحات مالی، شرایط بازاریابی و فروش، شرایط مدیریت و اصطلاحات منابع انسانی. هر بخش یک تعریف مختصر از مفاهیم کلیدی و همچنین مثالهایی از نحوه استفاده از آنها در مشاغل برای دنیای واقعی ارائه میدهد.
برای زبان آموزان سطح پیشرفته
واژگان تجاری در حال استفاده – پیشرفته
- نام انگلیسی: Business Vocabulary in Use — Advanced with Answers by Bill Mascull
- نویسنده: بیل ماسکول
- سطح زبان آموز انگلیسی:پیشرفته
- مزایا: درسهای عالی در حوزه زبان آمیخته با تمرینهایی برای تجارت.
- معایب: کتابی قوی در زمینه کسب و کار است اما، نه برای مبتدیان.
واژگان تجاری بیل ماسکول – Advanced with Answers یک راهنمای مفید برای کسانی است که میخواهند دایره لغات تجاری خود را بهبود بخشند. این کتاب به چهار بخش تقسیم شده است: واژگان پایه کسب و کار، ساختارهای سازمانی، پول و بانکداری و بازاریابی. هر بخش شامل تمرینهای مختلفی است که به خوانندگان کمک میکند تا کلمات جدید را یاد بگیرند و تمرین کنند. این کتاب همچنین شامل واژه نامه ای از اصطلاحات تجاری است که آن را به منبعی ارزشمند برای هر کسی که به دنبال گسترش دایره لغات تجاری خود است تبدیل میکند.
کتابهای گرامر کسب و کار
مناسب برای زبان آموزان مبتدی
۱- انگلیسی تجاری آکسفورد: گرامر و تمرین تجارت
- نام انگلیسی: Oxford Business English: Business Grammar and Practice by Michael Duckworth
- نویسنده: مایکل داکورث
- سطح زبان آموز انگلیسی: مبتدی
- مزایا: کتابی عالی برای یادگیری و تمرین گرامر در کنار یادگیری مهارتهای ارتباطی در تجارت
- معایب: برای جنبههای مختلف کسب و کار به منابع اضافی نیاز خواهید داشت.
کتاب گرامر و تمرین تجارت یک راهنمای مرجع ضروری برای هر کسی است که میخواهد گرامر و مهارتهای ارتباطی خود را بهبود بخشد. این کتاب تمام جنبههای اصلی گرامر از جمله زمان فعل، ضمایر، صفت و قید را پوشش میدهد. همچنین شامل یک بخش جامع در مورد استراتژیهای ارتباطی، مانند گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن موثر در تجارت است.
بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های یادگیری گرامر زبان انگلیسی
۲- گرامر و تمرین کسب و کار؛ از بهترین کتاب های یادگیری زبان انگلیسی تجاری
- نام انگلیسی: Business Grammar & Practice by Nick Brieger, Simon Sweeney
- نویسنده: نیک بریگر، سایمون سوینی
- سطح زبان آموز انگلیسی: مبتدی
- مزایا: کتابی عالی برای تقویت مهارتهای ارتباطی انگلیسی.
- معایب: برای دروس گرامر پیشرفته به منابع بیشتری نیاز خواهید داشت.
این کتاب برای کمک به زبان آموزان در بهبود گرامر و تقویت مهارتهای نوشتاری زبان انگلیسی طراحی شده است. کتاب با مروری بر مفاهیم اساسی دستور زبان مانند ساختار جمله، زمان فعل و اسم و ضمایر شروع میشود. سپس به سراغ موضوعات پیشرفته تری مانند مکاتبات تجاری، گزارش نویسی و ارائه میرود.
مناسب برای زبان آموزان متوسط
رهبر بازار: متوسط: گرامر تجاری و استفاده از آن
- نام انگلیسی: Market Leader: Intermediate: Business Grammar and Usage by Peter Strutt
- نویسنده: پیتر استرات
- سطح زبان آموز انگلیسی: متوسط
- مزایا: این کتاب برای افرادی که گرامر ضعیفی دارند عالی است.
- معایب: کتاب کاملی در زمینه تجارت نیست و به منابع بیشتری برای یادگیری در این زمینه نیاز است.
این کتاب یک منبع ارزشمند برای هر کسی است که میخواهد گرامر خود را بهبود بخشد. این کتاب شامل تمرینها و فعالیتهای متنوع و همچنین توضیحات واضح در مورد مفاهیم کلیدی است.
مناسب برای زبان آموزان پیشرفته
سازنده دستور زبان تجاری جدید
- نام انگلیسی: Business Grammar Builder New. Student’s Book by Paul Emmerson
- نویسنده: پل امرسون
- سطح زبان آموز انگلیسی: پیشرفته
- مزایا: مرجع عالی برای یادگیری گرامر در حوزه کسب و کار.
- معایب: برای این کتاب به مهارتهای پیشرفته در(English as a Second) ESL نیاز دارید.
این کتاب برای کمک به خوانندگان در بهبود مهارتهای دستور زبان و ایجاد اعتماد به نفس در هنگام برقراری ارتباط در محیطهای تجاری طراحی شده است و کتاب طیفی از موضوعات از جمله زمان فعل، صفت و قید، حروف اضافه و گفتار مستقیم و غیرمستقیم را در بر میگیرد.
کتابهای تجاری در حوزه یادگیری عبارات انگلیسی
مناسب برای زبان آموزان مبتدی
به زبان انگلیسی تجاری بهتر صحبت کنید و درآمد بیشتری کسب کنید
- نام انگلیسی: Speak Better Business English and Make More Money by Amy Gillett
- نویسنده: امی گیلت
- سطح زبان آموز انگلیسی: مبتدی
- مزایا: یک منبع عالی برای ارائه موفق
- معایب: برای تکمیل یادگیری به کتابهای دستور زبان انگلیسی نیاز دارید.
امی گیلت در کتاب خود به نام به زبان انگلیسی تجاری بهتر صحبت کنید و درآمد بیشتری کسب کنید، راهنمای جامعی برای بهبود مهارتهای انگلیسی تجاری شما ارائه میدهد. این کتاب طیف گسترده ای از موضوعات، از درک اصطلاحات رایج تجاری تا تسلط بر آداب ارسال ایمیل را پوشش میدهد.
مناسب برای زبان آموزان متوسط
۱- کتاب عبارات حل تعارض
- نام انگلیسی: The Conflict Resolution Phrase Book by Barbara Mitchell
- نویسنده: باربارا میچل
- سطح زبان آموز انگلیسی: متوسط
- مزایا: یک منبع عالی برای یادگیری معاملات تجاری در کنار یادگیری عبارات کاربردی انگلیسی برای تجارت
- معایب: برای یادگیری با این کتاب نیاز به کتابهای مکمل در زمینه دستور زبان وجود دارد.
کتاب عبارات حل تعارض نوشته باربارا میچل یک راهنمای مختصر و گام به گام برای مدیریت تعارض در محل کار ارائه میدهد. کتاب با توضیح انواع مختلف تعارض و نحوه شناسایی آنها شروع میشود. سپس چارچوبی برای حل تعارض از طریق ارتباط موثر فراهم میکند.
۲- انگلیسی تجاری مانند یک آمریکایی صحبت کنید
- نام انگلیسی: Speak Business English Like an American by Amy Gillett
- نویسنده: امی گیلت
- سطح زبان آموز انگلیسی: متوسط
- مزایا: منبع عالی برای سخنرانی تجاری آمریکایی.
- معایب: منحصراً به انگلیسی آمریکایی محدود میشود.
کتاب انگلیسی تجاری را مانند یک آمریکایی صحبت کنیدیک راهنمای جامع برای تسلط بر عباران انگلیسی برای تجارت است. این کتاب با بحث در مورد مهارتهای مختلفی که برای برقراری ارتباط موثر در محیط کار مورد نیاز است آغاز میشود. سپس یک نمای کلی از دستور زبان، واژگان، و تلفظ ارائه میدهد.
مناسب برای زبان آموزان پیشرفته
عبارات عالی برای جلسات توسط
- نام انگلیسی: Perfect Phrases for Meetings by Don Debelak
- نویسنده: دان دبلاک
- سطح زبان آموز انگلیسی: پیشرفته
- مزایا: یک منبع عالی برای ایجاد نوشتار تجاری موثر
- معایب: مناسب دانش آموزان سطح پیشرفته
این کتاب ابزارهایی را در اختیار خوانندگان قرار میدهد که برای موفقیت جلسه بعدی خود نیاز دارند. این کتاب با ارائه توصیههایی در مورد نحوه برنامه ریزی و آماده شدن برای یک جلسه، از جمله نکاتی در مورد ایجاد دستور کار و تنظیم فضای جلسه شروع میشود. سپس یک راهنمای گام به گام برای اجرای یک جلسه سازنده، از ابتدا تا انتها ارائه میدهد.
کتابهای کسب و کار برای مهارت نوشتن
مناسب برای زبان آموزان مبتدی
تجاری نوشتن برای مبتدیها
- نام انگلیسی: Business Writing For Dummies by Natalie Canavor
- نویسنده: ناتالی کاناور
- سطح زبان آموز انگلیسی: مبتدی
- مزایا: یک کتاب کلاسیک مقدماتی.
- معایب: از نظر رویکرد گسترده و سطحی است و به منابع بیشتری نیاز خواهید داشت.
کتاب تجاری نوشتن برای آدمکها اثر ناتالی کاناور یک راهنمای آسان برای استفاده است که اصول نوشتن در یک محیط تجاری را پوشش میدهد. کتاب با بحث در مورد انواع مختلف نوشتن تجاری، از جمله یادداشت ها، گزارش ها، پیشنهادات و ایمیلها شروع میشود. سپس نویسنده نکاتی را در مورد چگونگی موثرتر نوشتن ارائه میدهد، مانند واضح و مختصر بودن و …
مناسب برای زبان آموزان متوسط
۱- راهنمای HBR برای نوشتن کسب و کار بهتر
- نام انگلیسی: HBR Guide to Better Business Writing by Bryan A. Garner
- نویسنده: برایان آ. گارنر
- سطح زبان آموز انگلیسی: متوسط
- مزایا: تمام جنبههای تجاری نوشتن را پوشش میدهد.
- معایب: رویکرد آن محدود است و به منابع بیشتری برای یادگیریهای تکمیلی نیاز است.
رایان آ. گارنر در این کتاب به خوانندگان توصیههای مختصر و کاربردی در مورد چگونگی بهبود مهارتهای نوشتاری خود ارائه میدهد. این کتاب طیفی از موضوعات، از دستور زبان و سبک گرفته تا ساختار و ارائه را پوشش میدهد. گارنر توصیههای خاصی در مورد چگونگی واضح تر، مختصرتر و متقاعدکنندهتر کردن نوشتن ارائه میدهد.
۲- نوشتنی که کار میکند: چگونه یادداشت ها، نامه ها، گزارش ها، سخنرانی ها، رزومه ها، طرحها و سایر مقالات تجاری خود را بهبود بخشید
- نام انگلیسی: Writing That Works: How to Improve Your Memos, Letters, Reports, Speeches, Resumes, Plans, and Other Business Papers by Kenneth Roman
- نویسنده: کنت رومن
- سطح زبان آموز انگلیسی: متوسط
- مزایا: راهنمای جامع برای نوشتن
- معایب: گفتار را پوشش نمیدهد.
کنت رومن در کتاب Writing That Works به خوانندگان راهنمایی میکند که چگونه تجاری نوشتن خود را بهبود بخشند. رومن با تأکید بر اهمیت، وضوح و اختصار شروع میکند و استدلال میکند که این دو ویژگی مهمترین آیتمهای نوشتن هستند.
مناسب برای زبان آموزان پیشرفته
تنها کتاب نوشتن برای کسب و کار که همیشه به آن نیاز خواهید داشت
- نام انگلیسی: The Only Business Writing Book You’ll Ever Need by Laura Brown
- نویسنده: لورا براون
- سطح زبان آموز انگلیسی: پیشرفته
- مزایا: گسترده و مختصر.
- معایب: برای زبان آموزان سطح مبتدی و متوسط کتاب دشواری است.
این کتاب یک راهنمای جامع برای نوشتن در دنیای تجارت است و طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش میدهد، از ایجاد ایمیلهای موثر تا نوشتن گزارشهای مختصر. چه یک نویسنده باتجربه کسب و کار باشید و چه تازه شروع به کار کرده باشید، این کتاب مهارتهایی را که برای برقراری ارتباط شفاف و موثر در هر محیط کسب و کار نیاز دارید را به شما آموزش میدهد.
کتابهای تجاری انگلیسی برای یادگیری در زمینهی ارائه و سخنرانی
مناسب برای زبان آموزان مبتدی
کتاب طلایی مهارتهای سخنرانی و تجاری
- نام انگلیسی: The Golden Book of Business Presentation Skills by Prajeet Budhale
- نویسنده: پرچیت بودال
- سطح زبان آموز انگلیسی: مبتدی
- مزایا: یک منبع عالی برای ساختن ارائه ها.
- معایب: دانش آموزان انگلیسی به ابزارهای گرامری بیشتری نیاز دارند.
کتاب طلایی مهارتهای ارائه کسب و کار توسط پرجیت بودال راهنمای جامعی برای ارائه ارائههای موثر است. این کتاب طیف وسیعی از موضوعات را شامل میشود، از آماده شدن برای ارائه تا ارائه آن به گونه ای که مخاطب را درگیر خود کند.
بیشتر بخوانید: نکات ارائه سخنرانی به زبان انگلیسی
مناسب برای زبان آموزان متوسط
۱- اعترافات یک سخنران عمومی
- نام انگلیسی: Confessions of a Public Speaker by Scott Berkun
- نویسنده: اسکات برکون
- سطح زبان آموز انگلیسی: متوسط
- مزایا: رویکرد روانشناختی بیشتری را پوشش میدهد.
- معایب: برای یادگیری زبان به منابع اضافی دیگری نیز نیاز دارید.
اسکات برکون در کتاب خود به نام به خوانندگان دیدی از پشت صحنه دنیای سخنرانی عمومی حرفه ای ارائه میدهد. برکون با تکیه بر تجربه خود به عنوان یک سخنران محبوب، دیدگاه خودی را در مورد همه چیز از ساختن یک سخنرانی موثر گرفته تا مقابله با ترس از صحنه ارائه میدهد.
۲- مانند TED صحبت کنید: ۹ راز سخنرانی در جمع برترین ذهنهای جهان
- نام انگلیسی: Talk Like TED: The 9 Public Speaking Secrets of the World’s Top Minds by Carmine Gallo
- نویسنده: کارمین گالو
- سطح زبان آموز انگلیسی: متوسط
- مزایا: الهام بخش، و سطح گسترده اطلاعات
- معایب: برای یادگیری انگلیسی کتاب کاملی نیست.
کارمین گالو در کتاب خود با عنوان «مثل TED صحبت کنید: ۹ راز سخن گفتن عمومی ذهنهای برتر جهان»، رازهایی را فاش میکند که برخی از موفقترین افراد جهان برای ارائه سخنرانیهای جذاب از آنها استفاده میکنند. به گفته گالو، کلید ارائه یک سخنرانی شایسته تمرکز بر سه چیز است: محتوا، ساختار و ارائه.
بیشتر بخوانید: TED Talks چیست؟ سخنرانیهای TED برای یادگیری زبان انگلیسی
مناسب برای زبان آموزان پیشرفته
انقلاب در سخنرانی کسب و کار: راه جدید و جسورانه برای الهام بخشیدن به اکشن، آنلاین یا روی صحنه
- نام انگلیسی: Business Presentation Revolution: The Bold New Way to Inspire Action, Online or on Stage by Phil Waknell
- نویسنده: فیل واکنل
- سطح زبان آموز انگلیسی: متوسط تا پیشرفته.
- مزایا: به شما کمک میکند تا مهارتهای ارائه بهتری ایجاد کنید.
- معایب:شما به تمرین انگلیسی بیشتری برای یادگیری نیاز دارید.
نویسنده این کتاب راه جدیدی برای الهام بخشیدن به عمل از طریق ارائه ارائه میدهد. فیل واکنل، با بحث در مورد مشکلات روشهای ارائه فعلی شروع میکند. او سپس روش خود را معرفی میکند که آن را “راه جدید جسورانه” مینامد. این روش بر ایجاد ارائههایی متمرکز است که از نظر بصری جذابتر و جذابتر باشند.
کتابهایی برای مکالمات در جلسات و گفتگوهای تجاری
مناسب برای زبان آموزان مبتدی
مکالمه انگلیسی: گفتگوهای جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی
- نام انگلیسی: English Conversation Made Natural: Engaging Dialogues to Learn English by Language Guru
- سطح زبان آموز انگلیسی: مبتدی
- مزایا: یک منبع عالی برای دانشجویان جدید انگلیسی
- معایب: کسب و کار را در همه سطوح پوشش نمیدهد.
مکالمه انگلیسی طبیعی شده: گفتگوهای جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی توسط استاد زبان منبعی موثر برای کسانی است که به دنبال بهبود مهارتهای مکالمه انگلیسی خود هستند.
بیشتر بدانید: موضوعات مهم برای تسلط بر مکالمات تجاری به انگلیسی
مناسب برای زبان آموزان متوسط
۱- چگونه با هر کسی ملاقاتی داشته باشیم: قدرت فروش بکر بازاریابی تماسی
- نام انگلیسی: How to Get a Meeting with Anyone: The Untapped Selling Power of Contact Marketing by Stu Heinecke
- نویسنده: استیو هاینکه
- سطح زبان آموز انگلیسی: متوسط
- مزایا: منبع عالی برای گفتگوی تجاری
- معایب: ممکن است موضوعاتی را پوشش دهد که خیلی به آنها نیاز ندارید.
استو هاینکه در کتاب خود، “چگونه با هر کسی ملاقاتی داشته باشیم: قدرت فروش استفاده نشده بازاریابی تماسی”، قدرت بازاریابی تماسی را آشکار میکند – رویکردی منحصر به فرد و اغلب نادیده گرفته شده برای فروش. Heinecke توضیح میدهد که اکثر مردم فروش را به عنوان یک بازی اعدادی میبینند و سعی میکنند تا حد امکان تماسهای سرد برقرار کنند یا ایمیلهای بیشتری ارسال کنند به امید اینکه در چند جلسه به ثمر برسند.
۲- با من صحبت کن
- نام انگلیسی: Talk to Me by Dean Nelson
- نویسنده: دین نلسون
- سطح زبان آموز انگلیسی: متوسط
- مزایا: کامل و جالب.
- معایب: نه منحصراً برای دانشجویان انگلیسی
دین نلسون در کتاب خود به نام با من صحبت کن، به بررسی قدرت ارتباط و تأثیر آن بر زندگی ما میپردازد. نلسون از طریق ترکیبی از داستان ها، تحقیقات و تأمل شخصی نشان میدهد که چگونه توانایی برقراری ارتباط موثر میتواند منجر به موفقیت بیشتر در زندگی و روابط شود.
مناسب برای زبان آموزان پیشرفته
مکالمات ضروری: ابزارهایی برای صحبت کردن وقتی ریسکها زیاد است، نسخه سوم
- نام انگلیسی: Crucial Conversations: Tools for Talking When Stakes are High, Third Edition by Joseph Grenny
- نویسنده: جوزف گرنی
- سطح زبان آموز انگلیسی: متوسط تا پیشرفته.
- مزایا: یک ابزار عالی برای سخنرانی
- معایب: برای زبان آموزان متوسط تا پیشرفته طراحی شده و برای زبان آموزان مبتدی دشوار است.
کتابی است که به خوانندگانش کمک میکند تا به راحتی از پس مکالمات دشوار برآیند. کتاب با تعریف گفتگوهای ضروری شروع میکند و سپس به ارائه ابزارها و نکاتی برای مدیریت مؤثر این نوع مکالمات میپردازد.
ده کتاب درسی انگلیسی برای تجارت
مناسب برای زبان آموزان مبتدی
۱- مبانی مدیریت؛ از بهترین کتاب های یادگیری زبان انگلیسی تجاری
- نام انگلیسی: Fundamentals of Management by Dr. Mike Smith
- نویسنده: مایک اسمیت
- سطح زبان آموز انگلیسی: مبتدی
- مزایا: واضح و مختصر.
- معایب: برای تکمیل این به منابع ESL نیاز دارید
دکتر مایک اسمیت در کتاب مبانی مدیریت، مروری روشن و مختصر از اصول کلیدی مدیریت ارائه میدهد. او موضوعاتی مانند برنامه ریزی، سازماندهی و کنترل را پوشش میدهد و تصاویری را برای کمک به خوانندگان برای درک مفاهیم ارائه میدهد.
۲- انگلیسی تجاری عالی: عبارات، افعال و واژگان برای صحبت کردن روان انگلیسی
- نام انگلیسی: Great Business English: Phrases, Verbs, and Vocabulary for Speaking Fluent English by Dr Hilary F. Moore MBA
- نویسنده: هیلاری اف مور
- سطح زبان آموز انگلیسی: مبتدی
- مزایا: جامع و مفید
این کتاب راهنمای جامعی برای بهبود مهارتهای انگلیسی تجاری شما است و طیفی از موضوعات از جمله گرامر، واژگان، تلفظ و آداب تجارت را پوشش میدهد.
مناسب برای زبان آموزان متوسط
۱- کسب و کار مسئول: کتاب آموزشی یادگیری مدیریت، شایستگی و نوآوری
- نام انگلیسی: Responsible Business: The Textbook for Management Learning, Competence and Innovation by Oliver Laasch
- نویسنده: الیور لاش
- سطح زبان آموز انگلیسی: متوسط
- مزایا: برای نقشهای رهبری عالی است.
- معایب: اطلاعات محدود برای مبتدیان در زمینه انگلیسی تجاری
نویسنده در این کتاب مروری جامع از حوزه کسب و کار مسئولانه ارائه و ابعاد مختلف مسئولیت از جمله مسئولیت زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی را مورد بحث قرار میدهد.
۲- تجارت، ویرایش چهارم
- نام انگلیسی: Business, Fourth Edition by Mike Schofield
- نویسنده: مایک اسکافیلد
- سطح زبان آموز انگلیسی: متوسط
- مزایا: استراتژیک و ساختارمند.
- معایب:شما به منابع ESL اضافی نیاز دارید.
یک راهنمای جامع برای شروع و راه اندازی یک کسب و کار موفق است. این کتاب طیف گسترده ای از موضوعات را شامل میشود، از انتخاب ساختار کسب و کار مناسب و ثبت کسب و کار شما، استراتژیهای بازاریابی و فروش، مدیریت مالی و حسابداری.
۳- قانون، تجارت و جامعه
- نام انگلیسی: Law, Business and Society by Tony McAdams
- نویسنده: تونی مک آدامز
- سطح زبان آموز انگلیسی: متوسط
- مزایا: دارای مضمون تاریخی و اطلاعات گسترده
- معایب: کمتر روی دستور زبان و گفتار متمرکز شده است.
تونی مک آدامز در کتاب خود با عنوان قانون، تجارت و جامعه، مروری بر نظام حقوقی و تأثیر آن بر کسب و کارها ارائه میدهد. او با بحث در مورد ریشههای قانون شروع میکند و آن را به یونانیان باستان باز میگرداند. او سپس به بررسی چگونگی تکامل قانون در طول زمان میپردازد و تغییرات کلیدی را که از زمان انقلاب صنعتی رخ داده است برجسته میکند.
۴- رهبری زبان است: قدرت پنهان آنچه میگویید و آنچه انجام نمیدهید
- نام انگلیسی: Leadership Is Language: The Hidden Power of What You Say and What You Don’t by L. David Marquet
- نویسنده: دیوید مارگت
- سطح زبان آموز انگلیسی: متوسط
- مزایا: یک منبع عالی برای نقشهای رهبری.
- معایب: برای خواندن در کنار این به منابع ESL نیاز دارید.
دیوید مارگت در این کتاب نقش مهمی را که زبان در رهبری ایفا میکند را بررسی میکند. او استدلال میکند که کلماتی که ما استفاده میکنیم تأثیر عمیقی بر اطرافیان ما میگذارد و رهبران باید مراقب پیامهایی باشند که میفرستند.
۵- کلماتی که ذهن را تغییر میدهند: ۱۴ الگو برای تسلط بر زبان نفوذی
- نام انگلیسی: Words That Change Minds: The 14 Patterns for Mastering the Language of Influence by Shelle Rose Charvet
- نویسنده: شل رز چاروت
- سطح زبان آموز انگلیسی: متوسط
- مزایا: یک منبع عالی برای گفتگوهای تجاری
این کتاب اصول کلیدی متقاعدسازی را خلاصه میکند و راهبردهای مشخصی برای استفاده از زبان برای تأثیرگذاری بر دیگران در اختیار خوانندگان قرار میدهد.
۶- ارتباطات تجاری به زبان انگلیسی ساده
- نام انگلیسی: Business Communication in Plain English by Marc Roche
- نویسنده: مارک راچ
- سطح زبان آموز انگلیسی: متوسط
- مزایا: منبع قوی برای مبتدیان کسب و کار.
- معایب: به اندازه کافی بر آموزش انگلیسی تمرکز ندارد
مارک روش در “ارتباطات تجاری به زبان انگلیسی ساده” راهنمای مختصری برای بهبود مهارتهای نوشتاری خود در اختیار خوانندگان قرار میدهد. روشه با بحث در مورد اهمیت وضوح و ایجاز در نوشتن تجاری شروع میکند و نکات متعددی را برای دستیابی به این اهداف ارائه میدهد.
مناسب برای زبان آموزان پیشرفته
۱- مقدمه ای بر تجارت
- نام انگلیسی: Introduction to Business by Lawrence J. Gitman
- نویسنده: لارنس جی. گیتمن
- سطح زبان آموز انگلیسی: پیشرفته
- مزایا: اصول کسب و کار را پوشش میدهد.
- معایب: به منابع بیشتری برای یادگیری انگلیسی نیاز است.
لارنس جی گیتمن در کتاب مقدمه ای بر تجارت، مروری بر مبانی تجارت ارائه میدهد. او موضوعاتی مانند اخلاق تجاری، مدیریت، بازاریابی و امور مالی را پوشش میدهد. او همچنین شامل اطلاعاتی در مورد انواع مختلف کسب و کار، از جمله مالکیت انفرادی، مشارکت، و شرکتهای بزرگ است.
۲- ایمیل تجاری: بنویسید تا برنده شوید. زبان انگلیسی تجاری و ضروریات ایمیل نویسی حرفه ای
- نام انگلیسی: Business Email: Write to Win. Business English & Professional Email Writing Essentials by Marc Roche
- نویسنده: مارک راچ
- سطح زبان آموز انگلیسی: پیشرفته
- مزایا: متنوع و آموزنده
- معایب: شما به منابع ESL اضافی نیاز دارید.
این کتاب یک راهنمای مفید برای کسانی است که میخواهند مهارتهای ایمیل نویسی خود را بهبود بخشند و موضوعات مختلفی از جمله نحوه نوشتن ایمیلهای واضح و مختصر، نحوه قالب بندی پیامهای ایمیل و نحوه جلوگیری از اشتباهات رایج را پوشش میدهد.
معرفی کتاب های تجاری منتشر شده در ایران برای یادگیری زبان
۱- واژگان بازرگانی در انگلیسی
- نام انگلیسی: Business English Words
- نویسنده: دیوید ایستمنت
- انتشارات: کتابدار
- سال انتشار: ۱۳۹۱
- مترجم: سمیه سیدی
کتاب واژگان بازرگانی در انگلیسی، شامل بیش از ۲۵۰ واژه بسیار مهم در زمینه بازرگانی است. این کتاب به جنبههای متنوعی از دنیای تجارت مانند بودجه، محصولات، خدمات، فروش و بازاریابی پرداخته است.
۲- انگلیسی تجاری را مثل یک آمریکایی صحبت کنید
- نام انگلیسی: Speak Business English Like an American
- نویسنده: ایمی جیلت
- انتشارات: نشر داریا
- سال انتشار: ۱۴۰۰
- مترجم: احسان غلامحسین پور
کتاب انگلیسی تجاری به عنوان یک اثر پرفروش، به قلم ایمی جیلت، بیش از ۳۵۰ عبارت و اصطلاح تجاری آمریکایی را شامل میشود. این کتاب در محیطهای تجاری بسیار کاربردی و مفید است و با تمرکز بر مکالماتی مرتبط به هم و در حوزه تجارت، اصطلاحات آمریکایی را به شما ارائه میدهد.
۳- آموزش مکالمات انگلیسی تجارت و کسب و کار (برای مدیران و صاحبان مشاغل)
- نام انگلیسی: English Conversations for Business and Trade (for Managers and Professionals)
- انتشارات: کلید پژوه
- سال انتشار: ۱۳۹۸
- مترجم: کبری سبزعلی یمقانی
این کتاب دارای دو زبان است و دارای دو فصل است که بیش از ۹۰ مکالمه انگلیسی برای صاحبان کسب و کار را شامل میشود. فصل اول کتاب شامل بخشهایی مانند ۱: مذاکرات تجاری، ۲: واردات و صادرات و ۳: نمایشگاه تجاری است. هر یک از این بخشها شامل زیربخشهای متعددی است. در فصل دوم، مکالمات انگلیسی در محیط کار آمده است که به طور جزئی شامل سه بخش ارتباط با رئیس، ارتباط با مشتریان و ارتباط با همکاران میشود.
۴- واژه نامه رژیم تجاری ایران: اصطلاحات، قوانین و مقررات، وزارتخانهها و سازمانها
- انتشارات:شرکت چاپ و نشر بازرگانی
- سال انتشار: ۱۳۹۲
- مترجم: وحید بزرگی
کتاب “واژهنامه رژیم تجاری ایران: اصطلاحات، قوانین و مقررات، وزارتخانهها و سازمانها” نوشتۀ وحید بزرگی، حاوی یک لغتنامه فارسی – انگلیسی در حوزۀ بازرگانی و تجارت است.
این واژهنامه اصطلاحات و مفاهیم مربوط به رژیم تجارت خارجی و سؤالات و پاسخهای مرتبط با آن را شامل میشود و برخی مدخلهای مرتبط دیگر نیز به آن افزوده شده است. این واژهنامه به منظور استفاده محدود داخلی تهیه شده است و به همین دلیل، اصول و قواعد دقیق و فنی فرهنگنویسی کاملاً در آن رعایت نشده است.
معرفی دیگر روش های یادگیری زبان انگلیسی برای تجارت
روشهای متفاوت و مختلفی وجود دارد که میتوان از آنها برای یادگیری زبان انگلیسی و استفاده در تجارت کمک گرفت. در ادامه، تعدادی از این روشها را برای شما توضیح میدهیم:
۱. شرکت در کلاس خصوصی زبان انگلیسی تجاری: شرکت در کلاسهای زبان میتواند یک راه موثر در یادگیری زبان برای تجارت باشد. در این کلاسها، با استفاده از روشهای تدریس حرفهای، مهارتهای شفاهی و نوشتاری زبان را بهبود میبخشید و اصول ارتباطات تجاری را نیز فرا میگیرید.
۲. اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی: در دنیای امروز، منابع آموزشی آنلاین بسیاری برای یادگیری زبان به منظور تجارت وجود دارد. وبسایتهای یادگیری زبان انگلیسی، برنامهها و پلتفرمهای موبایل با منابع آموزشی متنوع، ویدئوها و تمرینهای تعاملی میتوانند به شما در یادگیری زبان برای تجارت کمک کنند.
۳. خواندن و ترجمه متون تجاری: خواندن کتابهای آموزش انگلیسی به خصوص متون تجاری به زبان مورد نظر و ترجمه آنها به زبان خود میتواند به شما در فهم بهتر اصطلاحات و واژگان تجاری کمک کند. میتوانید از منابع مختلفی مقالات، روزنامهها، کتاب های یادگیری زبان انگلیسی تجاری و قراردادها را مطالعه کنید. سپس با استفاده از روش های ترجمه متون انگلیسی، متون را ترجمه کرده و معنای کلمات و عبارات تجاری را درک کنید. این تمرین به شما کمک میکند تا دایره واژگان و عبارات تخصصی مورد نیاز برای تجارت را بهبود بخشید.
۴. گوش دادن به پادکستها و فایلهای صوتی: گوش دادن به پادکستها و فایلهای صوتی و آهنگهای انگلیسی، مکالمات تجاری و شرایط کسب و کار و همچنین دیدن فیلمهای انگلیسی و سریالها به زبان انگلیسی به شما کمک میکند تا مهارت شنیداری خود را بهبود بخشید و به عبارات و اصطلاحات تجاری بیشتری آشنا شوید.
۵. تمرین و تکرار: یکی از مهمترین عوامل در یادگیری زبان برای تجارت، تمرین و تکرار مداوم است. سعی کنید هر روز زمانی را به یادگیری زبان اختصاص دهید و تمرینهای مکالمه، خواندن، نوشتن و تمرینهای شنیداری را به صورت منظم انجام دهید. با تکرار مداوم، مهارتهای زبانیتان را تقویت خواهید کرد.
بیشتر بخوانید: مهمترین لغات و اصطلاحات مدیریت به زبان انگلیسی ویژه مدیران موفق
سخن آخر
باید تاکید کنم که یادگیری زبان برای تجارت نیازمند صبر، پشتکار و تمرکز است. هر چند روشها و کتابهایی که بالا ذکر شد میتوانند به شما در یادگیری زبان تجاری کمک کنند، اما برای دستیابی به موفقیت و تسلط کامل بر زبان، نیازمند تمرکز و تلاش مستمر هستید. به خودتان زمان بدهید و با انگیزه به این مسیر بپیوندید. با تمرکز بر یادگیری زبان، در دنیای تجارت بینالمللی به پیشرفت و موفقیت بیشتری دست خواهید یافت.
منابع: