کلاس آنلاین زبان آلمانی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان آلمانی

معرفی ۱۴ تا از بهترین سایت های یادگیری زبان آلمانی از سطح مبتدی تا پیشرفته

۴.۲
(۱۲)

برای یادگیری هر زبان روش‌های متعددی وجود دارد. یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان آلمانی، استفاده از وب سایت‌هاست.
این وب سایت‌ها شامل یک برنامه درسی مشخص برای نظم دادن به روند یادگیری زبان آلمانی هستند. استفاده از وب سایت‌ برای یادگیری زبان آلمانی به افزایش مهارت‌های شما در این زبان کمک می‌کند.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

معرفی ۱۲ وب سایت برای یادگیری زبان آلمانی

تعدادی از وب سایت های شناخته شده در سراسر دنیا متعلق به موسسه‌های یادگیری زبان آلمانی می‌باشند. از طرف دیگر تعداد زیادی از وب‌سایت‌های مشهور آموزش آنلاین را آغاز کرده‌اند. این وب‌سایت‌ها دارای محتوای جدید و بروز هستند. برخی از وب‌سایت‌ها به دلیل وجود در فضای رقابتی دارای محتوای رایگان بوده و برخی دیگر برای ارائه خدمات هزینه یا حق عضویت دریافت می‌کنند. در ادامه این وب‌سایت‌ها را به صورت جزئی تر بررسی خواهیم کرد.

 

سایت Deutsch Akademie برای یادگیری زبان آلمانی

۱. سایت Deutsch Akademie

Deutsch Akademie یکی از جامع ترین منابع رایگان برای یادگیری زبان آلمانی می‌باشد. یکی از مزایای موجود در این وب‌سایت، استفاده از تمامی مطالب موجود بدون نیاز به خرید حساب کاربری می‌باشد. شما می‌توانید به عنوان یک بازدیدکننده، از بیش از ۲۰۰۰۰ تمرین گرامر و یادگیری لغات استفاده کنید.

این وب‌سایت بیش از ۸۰۰ ساعت منبع آنلاین را به شکل تعاملی فراهم می‌کند. دوره های موجود بر اساس چارچوب اروپایی مرجع طراحی شده اند. این منبع به عنوان نقطه شروعی برای یادگیری زبان آلمانی در نظر گرفته می‌شود.

این وب‌سایت زبان آلمانی را در تمام سطوح A1، A2، B1، B2، C1، C2 ارائه کرده است. دوره‌های تعریف شده در این وب‌سایت به صورت فشرده، تخصصی و آنلاین در مهارت‌های نگارش، تلفظ، مکالمه بوده و همچنین مهارت گرامر را نیز تقویت می‌کند. پیش از شروع یادگیری شما می‌توانید از مرکز مشاوره وب‌سایت نیز کمک بگیرید.

این وب سایت شامل بخش‌های آموزش رایگان، کلاس حضوری، دوره تابستانه، دوره‌های زمانبندی شده و دوره‌های ویژه کسب و کارها می‌باشد که هر کدام به صورت جداگانه شامل بخش‌های مختلف یادگیری مکالمه، نویسندگی، گرامر و واژگان هستند. شما می‌توانید با توجه به سطح خود در زبان آلمانی به یادگیری و تمرین این زبان بپردازید.

 

وب سایت Linguee.com

۲. سایت Linguee.com

این وب‌سایت روش متفاوتی را برای یادگیری زبان آلمانی پیش گرفته است. لینگویی در اصل یک فرهنگ لغت آنلاین و موتور جستجو است که برای ترجمه دقیق متون از آن استفاده می‌شود. این وب‌سایت همچنین بیش از ۱۰۰۰ ترجمه مرتبط را به شما ارائه می‌دهد.

وب‌سایت لینگویی توسط یک تیم حرفه‌ای اداره می‌شود. همچنین منابع خارجی و فرهنگ لغت داخلی این وب‌سایت به صورت مداوم توسط یک تیم از سردبیران حرفه ای بررسی می‌شود. لینگویی همچنین برای راهنمایی بهتر کاربران از جملات و مثال‌های کامل، به عنوان ترجمه متن مورد نظر شما استفاده می‌کند.

این وب‌سایت در حال حاضر از زبان‌های انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، پرتقالی، فرانسوی، روسی، ژاپنی، لهستانی، چینی، هلندی، سوئدی، دانمارک و برخی زبان‌های دیگر پشتیبانی می‌کند.

 

سایت هایتاکی برای یادگیری و تعیین سطح زبان آلمانی

۳. سایت هایتاکی HiTalki

هایتاکی یک وب سایت برای یادگیری زبان با معلمان خصوصی زبان آلمانی است که می‌توانید به‌صورت خصوصی و رایگان در آن تعیین سطح زبان آلمانی را انجام دهید و دقیقاً از سطحی که در آن قرار دارید، فرایند یادگیری خود را شروع کنید.

همچنین در بخش بلاگ‌های هایتاکی برای زبان آلمانی، می‌توانید به مطالب آموزشی زیادی مثل نحوه یادگیری زبان آلمانی با فیلم، موسیقی و… دسترسی داشته باشید.

 

 

Deutsche Welle (DW) site logo

۴. سایت Deutsche Welle (DW)

این وب‌سایت به عنوان یک شبکه بسیار قدرتمند در زمینه تولید ویدیو و برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی برون مرزی فعالیت می‌‌کند. دویچه وله شامل پادکست، مقالات کاربردی و اخبار بروز سیاسی نیز می‌باشد. در وب‌سایت دویچه وله، شما می‌توانید به یادگیری تلفظ صحیح زبان آلمانی نیز بپردازید.

دویچه وله سطوح A1,A2,B1,B2,C1 و C2 در زبان آلمانی را ارائه کرده است. این وب‌سایت همچنین دارای بخش آزمون برای تعیین سطح شما نیز می‌باشد. یکی دیگر از بخش‌های موجود در وب‌سایت دویچه وله موتور جستجو و ارائه مثال‌های مرتبط با یادگیری زبان آلمانی می‌باشد. این وب‌سایت یک مرجع کامل برای یادگیری زبان آلمانی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین وب سایت های تعیین سطح زبان آلمانی

 

وب سایت گوته و آموزش زبان آلمانی

۵. سایت گوته

این وب‌سایت توسط موسسه آموزش زبان آلمانی گوته که در سال ۱۳۷۴ تاسیس شده، اداره می‌شود. تاسیس این موسسه به دستور سفارت آلمان بوده و جهت بهبود روند یادگیری زبان آلمانی تاسیس شده است. گوته علاوه بر تقویت زبان آلمانی به کسب آگاهی در مورد فرهنگ آلمان کمک می‌کند.

وب سایت گوته در اصل کاملا رایگان و دسته بندی شده بر اساس سطح یادگیری و موضوع مورد مطالعه است. در گوته شما می‌توانید با سایر زبان آموزان نیز ارتباط برقرار کرده، سوال پرسیده و تجارب خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

وب‌سایت گوته دارای بهترین مدرسان و کارشناسان زبان آلمانی بوده و علاوه بر وب‌سایت، دوره‌های آنلاین و حضوری را نیز برای یادگیری زبان آلمانی برگزار می‌کند. این موسسه دارای بخش آزمون‌های رسمی و مورد نیاز مهاجرت نیز می‌باشد.

مقاله مرتبط:

 

وب سایت Deutsch info

۶. سایت Deutsch info

وب سایت Deutsch info بروزترین ابزارهای آموزشی را در دسته بندی وب‌سایت‌های یادگیری زبان آلمانی ارائه کرده است. دویچ اینفو علاوه بر ارائه پکیج و کلاس‎‌های آموزش آنلاین، امکان زندگی در کشور آلمان را نیز بررسی کرده و در این زمینه اطلاعاتی را در اختیار زبان آموزان قرار می‌دهد.

اگر قصد دارید به کشور آلمان مهاجرت کنید، این وب‌سایت به عنوان بهترین مرجع یادگیری زبان آلمانی به شما پیشنهاد می‌شود.

شما می‌توانید زبان آلمانی را به صورت رایگان، در هر زمان و هر مکان و با پشتیبانی از زبان‌های مختلف یاد بگیرید. دستور زبان، بازی‌ها و اطلاعات کاربردی فراوانی در مورد زندگی و کار در آلمان نیز در این وب‌سایت موجود هستند. یکی از نکات جالب در این وب‌سایت وجود اطلاعات واقعی، نکات و مصاحبه‌های افراد ساکن آلمان در رابطه با این کشور است.

 

وب سایت Deutsch learn

۷. سایت Deutsch learn

یکی دیگر از وب‌سایت‌های برتر جهت یادگیری زبان آلمانی، دویچ لرن می‌باشد. وب‌سایت دویج لرن به زبان آلمانی بوده و یکی از بهترین منابع برای یادگیری زبان آلمانی در سطح پیشرفته است.

بخش‌های مختلف این وب‌سایت شامل دوره‌های آنلاین، آزمون، دوره‌های بزرگسالان، مبتدی و پیشرفته برای یادگیری زبان آلمانی می‌باشد. دویچ لرن همچنین از بخشی جالب برای آشنا شدن با طنزهای آلمانی و متون حکیمانه تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: سوالات تعیین سطح زبان آلمانی برای افراد مبتدی و کودکان

 

وب سایت Leo.org

۸. سایت Leo.org

این وب سایت نیز یک فرهنگ لغت آنلاین دارد و به شما کمک می‌کند تا متون مختلف را از زبان آلمانی به انگلیسی یا از انگلیسی به آلمانی ترجمه کنید. با استفاده از این وب‌سایت شما می‌توانید ترجمه دقیق کلمات یا عبارات طولانی‌ را نیز دریافت کنید.

لئو همچنین فایل‌های صوتی ترجمه‌ها را نیز جهت بهبود تلفظ واژه‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. در بخش ” اطلاعات بیشتر” نیز، تعاریف و کلمات مرتبط با واژگان موجود در فرهنگ لغات ارائه می‌شوند. لئو علاوه بر امکانات ذکر شده، یک بخش انجمن آنلاین برای پرسش و پاسخ کاربران دارد.

در وب‌سایت لئو شما می‌توانید برای هر درس یک یادداشت اضافه نموده؛ متن آن را به صورت pdf دریافت کرده، یا فایل صوتی و ویدیویی آن را دانلود کنید.

 

سایت Memrise.com برای یادگیری رایگان زبان آلمانی

۹. سایت Memrise.com

این وب‌سایت به بهبود یادگیری شما در زمینه واژگان زبان آلمانی کمک می‌کند. میمرایز در ۳ نسخه وب‌سایت، نرم‌افزار IOS و اندروید قابل استفاده است. شما به عنوان یک کاربر به سادگی میتوانید از این وب‌سایت استفاده کنید. استفاده از میمرایز رایگان است و شما می‌توانید از حساب کاربری فیس بوک یا توییتر خود نیز برای ورود به این سیستم استفاده کنید.

وبسایت میمرایز به عنوان یکی از بهترین وب‌سایت‌های یادگیری زبان آلمانی شامل طیف گسترده‌ای از دروس زبان آلمانی، از سطح مبتدی تا پیشرفته بوده و بسیاری از موضوعات را پوشش می‌دهد. علاوه بر این، کاربران این وب‌سایت می‌توانند دروس خود را در میمرایز ایجاد کرده و به باقی کاربران ارائه دهند. میمرایز همچنین شامل یک کامیونیتی آلمانی زبان بوده که کاربران می‌توانند تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و زبان آلمانی را یاد بگیرند.

 

وب سایت Karambolage

۱۰. سایت Karambolage

وب سایت Karambolage نیز شامل یک ویدیو به سبک نمایش تلویزیونی کوتاه است که ارتباط بین زبان‌های آلمانی و فرانسوی را بررسی می کند و شباهت‌ها، تفاوت‌ها، کلمات و عبارات رایج و اصطلاحات موجود در فرهنگ این دو کشور را نمایش می‌دهد. محتوای این سایت توسط کانال تلویزیونی ARTE تولید و پخش می‌گردد.

بیشتر بخوانید: عبارات روزمره برای یادگیری زبان آلمانی

هر اپیزود حداکثر ۱۰ دقیقه بوده و به صورت آنلاین پخش می‌شود. برخی از بخش‌های این برنامه به شکل سرگرم کننده بوده، و برخی دیگر به همراه انیمیشن پخش می‌شوند. پایان هر قسمت دارای یک مسابقه بوده و بینندگان باید حدس بزنند که آیا زیرنویس ارائه شده در ویدیو به زبان آلمانی نوشته شده یا زبان فرانسه.

از ویژگی‌های مهم وب‌سایت یادگیری زبان آلمانی Karambolage می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این روش یادگیری بسیار جذاب و منحصربفرد است.
  • استفاده از این وب‌سایت رایگان بوده و شما نیازی به پرداخت هزینه برای یادگیری زبان آلمانی با استفاده از این وب‌سایت ندارید.
  • ویدیوهای موجود در وب‌سایت Karambolage مختصر، مفید و متنوع بوده و اکثرا  دارای موضوعات سرگرم کننده هستند.
  • آزمون موجود در انتهای هر مبحث، یک ویدیوی ۳۰ ثانیه‌ای با امکان مقایسه زبان آلمانی و فرانسوی می‌باشد.
  • بینندگان ویدیو باید با توجه به جزئیات موجود در آن حدس بزنند که زبان زیرنویس ویدیو آلمانی یا فرانسوی است.

 

سایت Deutsch-Uni Online برای یادگیری و تعیین سطح زبان آلمانی

۱۱. سایت Deutsch-Uni Online

DUO پورتال وب دسترسی آسان شما برای یادگیری آلمانی به منظور اهداف مختلف است. این وب سایت مهارت‌های برقراری ارتباط به زبان آلمانی را در هر سه سطح پایه، متوسط و پیشرفته و همچنین زبان آلمانی تجاری به شما آموزش می‌دهد.

 

سایت Grimm Grammar به منظور یادگیری زبان آلمانی

۱۲. سایت Grimm Grammar

یکی از سرگرم‌کننده‌ترین وب سایت‌های یادگیری زبان آلمانی، گرامر گریم است. در این سایت ۳۶ شخصیت قرن ۱۹ از داستان‌های کلاسیک در زمان سفر کرده اند تا به شما در یادگیری آلمانی کمک کنند!

ویژگی‌های سایت:

  • استفاده از آن رایگان است.
  • برای پرورش مهارت‌های زبان آلمانی در سطح مبتدی طراحی شده است.
  • بخش‌های گفتار به صورت جداگانه و در قالب طنز در مرورهای مقطعی معرفی می‌شوند. در ادامه با پیشرفت شما، موضوعات هم پیچیده‌تر خواهند شد.

 

وب سایت Babbel

۱۳. سایت Babbel

اگر به یادگیری زبان‌های خارجه علاقمند باشید، نام بابل را حتما شنیده‌اید. این وب‌سایت خدمات متفاوتی را به صورت غیررایگان ارائه می‌کند. دوره‌های یادگیری زبان آلمانی در این وب‌سایت به ۲ دسته تقسیم می‌شوند: بخش تلفظ و بخش واژگان

یکی از امکانات منحصربفرد این وب‌سایت ابزار تشخیص گفتار است. برای استفاده از این ابزار شما تنها به یک میکروفون نیاز دارید. استراتژی بابل به شما کمک می‌کند تا دایره لغات خود را بهبود داده و با کاربرد واژگان بیشتر آشنا شوید. این وب‌سایت به شما در یادگیری زبان با سطح‌های مبتدی، متوسط و پیشرفته کمک می‌کند.

 

وب سایت BBC

۱۴. سایت BBC

این وب‌سایت یکی از قدیمی‌ترین رسانه‌های جهان است که به کمک یادگیرندگان زبان آلمانی آمده است. کمدین‌ها، گویندگان خبر، راننده‌ها و… همه در پلتفرم بی‌بی‌سی به کمک شما می‌آیند.

وب‌‌سایت بی بی سی همچنین آزمونی دارد که به تعیین سطح شما کمک می‌کند. شما می‌توانید مهارت‌های خود را با تماشای اخبار کشور آلمان در وب‌سایت، تلویزیون و رادیو تقویت کنید. امکانات این وب‌سایت به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد.

 

چگونه از چند وب سایت فوق العاده برای یادگیری زبان آلمانی استفاده کنیم؟

در صورتی که زمان کافی برای شرکت در کلاس‌ برای یادگیری زبان آلمانی را ندارید، شما می‌توانید به صورت آنلاین این زبان را یاد بگیرید. با انتخاب چند وب سایت فوق العاده برای یادگیری زبان آلمانی و وب سایت‌های معتبر روند یادگیری شما آسان تر می‌شود. همچنین شما می‌توانید به صورت همزمان در کلاس‌های خصوصی زبان آلمانی شرکت کرده و از وب سایت های یادگیری زبان آلمانی برای تمرین بیشتر کمک بگیرید.

اگر قصد دارید به تنهایی یادگیری زبان آلمانی را شروع کنید، توجه داشته باشید که وب سایت های معتبر را انتخاب کنید.

استفاده از بسیاری از این وب سایت ها نیاز به ثبت نام دارد. این پروسه اغلب به صورت رایگان انجام می‌شود، اما ممکن است محتوای ارائه شده در وب سایت انتخاب شده برای یادگیری زبان آلمانی رایگان یا پولی باشد. برخی از این وب سایت‌ها از شما هزینه حق اشتراک دریافت می‌کنند. همچنین برخی دیگر از این وب سایت‌ها در قبال استفاده از دوره‌های ارائه شده مبلغی را دریافت می‌نمایند.

یادگیری زبان آلمانی با استفاده از وب سایت

 

همه وب سایت‌های یادگیری زبان آلمانی با یک ساختار یکسان فعالیت نمی‌کنند. یکی از مزایای وب سایت یادگیری زبان آلمانی، ارائه یک راهنمای آموزشی برای استفاده از وب سایت می‌باشد که استفاده از آن در سطح مقدماتی برای شما مفید است.

توجه داشته باشید که شما همیشه نیاز به اختصاص یک زمان مشخص به صورت روزانه برای یادگیری زبان دارید. به دلیل پیچیدگی زبان آلمانی، ۴۵ دقیقه الی یک ساعت زمان قابل قبولی برای تسلط بر زبان آلمانی و تمرین آن می‌باشد. سعی کنید هر ۴ مهارت زبانی شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن را در روند تمرین خود در نظر داشته باشید و در صورت احساس ضعف در یکی از این مهارت‌ها آن را بیشتر تمرین کنید.

 

دیگر منابع مهم برای یادگیری زبان آلمانی

در کنار استفاده از وب سایت‌ها، منابع زیاد دیگری نیز به‌عنوان مکمل برای یادگیری زبان آلمانی وجود دارند که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  1. یوتیوب
  2. توییتر
  3. وب‌سایت‌های خبری مانند: Spiegel Online، Die Welt و Süddeutsche Zeitung
  4. Easy German: مصاحبه‌ به زبان آلمانی
  5. German in Three Minutes: یادگیری اصول زبان آلمانی در ۳ دقیقه
  6. Deutsch für Euch: مجموعه‌ای از موضوعات مختلف در زبان آلمانی
  7. Get Germanized: مجموعه ویدیوهای جذاب به زبان آلمانی
  8. smarterGerman: یادگیری اصول زبان آلمانی در سطح مقدماتی

سایت ها و منابع دیگر برای یادگیری و آموزش زبان آلمانی

 

برای یادگیری بهتر زبان آلمانی، حتما استفاده از وب‌سایت‌ها را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهید.
همچنین اگر قصد دارید زبان آلمانی را با استفاده از کانال‌های یوتیوب یاد بگیرید از کانال‌های GERMAN-NESS، Jojo sucht das Glück، Bravo 5 و Life Swap غافل نشوید.

 

سخن پایانی

استفاده از وب‌سایت‌های آموزشی زبان آلمانی یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت مهارت و یادگیری هر چه بهتر زبان آلمانی است. در صورتی که زمان کافی برای یادگیری زبان آلمانی داشته و نیاز به یک راهنما در این مسیر دارید، می‌توانید از معلم‌های خصوصی زبان آلمانی مجموعه هایتاکی استفاده کنید. اگر سطح یادگیری شما مبتدی یا متوسط باشد، می‌توانید به خوبی از وب‌سایت‌ها استفاده کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۲ / ۵. تعداد نظرات ۱۲

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *