کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان چینی

۵۱ فیلم و سریال جذاب برای یادگیری زبان چینی

۵
(۷)

دیدن فیلم و سریال یکی از محبوب‌ترین راه‌های گذراندن اوقات فراغت در بین مردم در سراسر جهان است. داستان پیچیده، صحنه‌های دلخراش و دیالوگ‌های خوب اغلب فرد تماشاگر را ساعت‌ها درگیر می‌کند. در واقع، فیلم‌ها و سریال‌ها می‌توانند روشی باورنکردنی برای یادگیری زبان باشند.

فهرست مطالب:

 

فیلم‌ها اغلب فرهنگ، سبک زندگی، سنت و زبان یک کشور را به شکل ابتدایی آن منعکس می‌کنند. به علاوه، آنها زندگی روزمره مردمی را که در آنجا زندگی می‌کنند به تصویر می‌کشند. بنابراین باید گفت که  فیلم‌ها و سریال‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که در مورد زندگی روزمره و مدرن هستند، منابع آموزشی عالی زبان چینی هستند زیرا از دیالوگ‌های ساده استفاده می‌شود. علاوه بر این، آنها تصویر واقعی تری از فرهنگ چینی را نسبت به آنچه در کتاب‌های زبان چینی می‌بینید به شما نشان می‌دهند.

این نکته را بدانید که فیلم و سریال‌های چینی به تنهایی برای یادگیری زبان چینی کافی نیستند اما مشاهده آن‌ها همراه با مطالعه زبان چینی از طریق شرکت در کلاس خصوصی زبان چینی می‎تواند به شما در یادگیری این زبان کمک زیادی کند. بنابراین، در این مقاله، بهترین فیلم و سریال‌ها را برای یادگیری چینی معرفی می‌کنیم.

 

چرا بهتر است زبان چینی را با تماشای فیلم و سریال‌های چینی یاد گرفت؟

دیدن سریال و فیلم‌های چینی راهی عالی برای یادگیری اصطلاحات و ضرب المثل هاست. شما همچنین دیالوگ‌های چینی را می‌شنوید و با زبان اصیل ماندارین که توسط مردم محلی صحبت می‌شود،آشنا می‌شوید. تقریباً تمام نمایش‌ها و فیلم‌های چینی دارای زیرنویس چینی هستند. این یک مزیت قابل توجه است زیرا به شما امکان می‌دهد با نمادها،حروف و صداها آشنا شوید.

بنابراین، ما لیستی از بهترین فیلم و سریال برای یادگیری زبان چینی به زبان آموزان مبتدی، متوسط و پیشرفته را گردآوری کرده ایم. این لیست مطمئناً به شما در یادگیری زبان چینی کمک می‌کند.

 

فیلم های یادگیری زبان چینی

بهترین فیلم‌های چینی برای سطح مبتدی

۱- بادبادک آبی (لان فنگ ژنگ) – ۱۹۹۳ The Blue Kite (Lan Feng Zheng)

این فیلم، داستان تجربه خانواده‌های مختلف در چین را در طول انقلاب فرهنگی شرح می‌دهد. چیزی که این فیلم را منحصر به فرد می‌کند، روایت داستان از دید یک پسر کوچک (تیتو) بوده که شخصیت اصلی و جذاب فیلم است. او دوران کودکی خود را پشت سر می‌گذارد. در واقع باید گفت که فیلم بادبادک آبی لان فنگ ژنگ مملو از مکالمات زیبا بین کودک و اعضای خانواده است. علاوه بر این، با تماشای این فیلم، درک ارتباطات بین بزرگسالان ساده می‌شود. بادبادک آبی یک فیلم برجسته برای افرادی است که صحبت کردن به زبان چینی را تازه یاد می‌گیرند.

بادبادک آبی (لان فنگ ژنگ) - 1993 The Blue Kite (Lan Feng Zheng)

 

۲- شافت کور (مانگ جینگ) – ۲۰۰۳ Blind Shaft (Mang Jing)

Blind Shaft داستان گروهی از ماینرهای متعهد را روایت می‌کند که قصد دارند سریع درآمد کسب کنند. معدنچیان برای تحقق رویای خود، یکی از کارگران معدن را به قتل می‌رسانند و ادعا می‌کنند که مرگ او یک تصادف بوده است. آنها وانمود می‎کنند که اعضای خانواده متوفی هستند، تسویه حساب را از بیمه نامه گرفته و به شهر دیگری فرار می‌کنند.

شافت کور (مانگ جینگ) – 2003 Blind Shaft (Mang Jing)

 

معدنچیان که از سود حاصل این کار بسیار لذت می‌بردند، دوباره اقدام وحشیانه خود را تکرار کردند و این بار یک پسر نوجوان و ساده لوح را هدف قرار دادند اما در این راه با مشکلاتی روبرو شدند زیرا یکی از آنها با پسر کوچک رابطه دوستانه برقرار کرد. پس اگر عاشق داستان‌هایی در مورد مشکلات اجتماعی، حرص و طمع، افزایش ثروت و احساسات انسانی هستید، این یک فیلم چینی است که باید تماشا کنید.

 

۳- شکار هیولا (ژو یائو جی) – ۲۰۱۵ Monster Hunt (Zhuo Yao Ji)

اگر عاشق فیلم هستید، Monster Hunt یکی از بهترین فیلم‌ها در صنعت سینمای چین است. در حقیقت باید گفت که شکار هیولا فیلمی است که در دوران چین باستانی خیالی و زمانی که انسان‌ها و هیولاها با هم زندگی می‌کردند به تصویر کشیده شده است. بعد از مدتی انسان‌ها، غول‌ها را بیرون کردند. سپس، یک جنگ داخلی ویرانگر در پادشاهی هیولا آغاز شد که قدرت را یک وزیر شیطانی در دست گرفت.

شکار هیولا (ژو یائو جی) - 2015 Monster Hunt (Zhuo Yao Ji)

 

در این فیلم، نوزادی که تازه متولد شده با خصوصیات نیمه هیولا و نیمه انسانی است و آخرین و تنها امید به برقراری دوباره دوستی بین هیولاها و انسان‌ها را به وجود آورد. طنز موجود در فیلم و هنرهای رزمی عالی شما را همیشه سرگرم می‌کند. واژگان و جملات به کار رفته در این فیلم برای درک کردن بسیار ساده بوده و برای دانش آموزان مبتدی چینی مناسب است.

 

۴- زندگی کردن (هوژ) – ۱۹۹۴ To Live (Huo Zhe)

Huo Zhe یکی از بهترین فیلم‌های چینی است که تاکنون ساخته شده است. این درام چینی به کارگردانی ژانگ ییمو در سال ۱۹۹۴ با بازی جی یو و گونگ لی تولید شد. فیلم زندگی کردن، ما را به چین می‌برد و روایتگر دهه ۴۰ تا ۷۰ است. در طول فیلم، شما شاهد زندگی از نگاه فوگی و جیاژن، زن و شوهری با دو فرزند خواهید بود. در واقع باید گفت که دیالوگ‌های به کار رفته در این فیلم برای زبان آموزان سطح ابتدایی ایده آل هستند.

زندگی کردن (هوژ) - 1994 To Live (Huo Zhe)

 

۵- به دویدن ادامه دهید 奔跑吧 Bēnpǎo ba — Keep Running (2014-present)

این فیلم چینی که قبلاً با نام 奔跑吧兄弟 Bēnpǎo Ba Xiōngdì شناخته می‌شد و بر اساس نمایش کره ای Running Man ساخته شده بود، هفت میزبان مشهور را در مقابل مهمانان در مسابقه‌ای قرار می‌دهد تا مسابقات جدیدی را به پایان برسانند. این نمایش در چین بسیار موفق و سرگرم کننده است و برای زبان آموزان سطح مبتدی بسیار مناسب است.

به دویدن ادامه دهید 奔跑吧 Bēnpǎo ba — Keep Running (2014-present)

 

۶- یک زندگی زیبا (不再让你孤单 / Bù Zaì Ràng Ní Gū Dān) – 2011

پیرو (شو چی) با ژندونگ (لیو یه) آشنا می‌شود که از سرمایه‌اش استفاده کرده و به او کمک می‌کند تا تجارتی را راه‌اندازی کند. متأسفانه او بعداً اخراج و بر اثر اقداماتش دچار آسیب مغزی می شود. ژندونگ می‌رود، اما پیرو با وجود از دست دادن حافظه، به دنبال او می‌گردد. آنها ازدواج می‌کنند و در روستا تشکیل خانواده می‌دهند.

به دویدن ادامه دهید 奔跑吧 Bēnpǎo ba — Keep Running (2014-present)

 

این فیلم به درک جامعه چین کمک می‌کند. پیروی از این زبان نیز نسبتاً ساده است که آن را به یک تلنگر عالی برای یادگیری اصول اولیه زبان تبدیل می‌کند.

 

۷- تو سیب چشم من هستی (我们一起追的女孩 / Na Xie Nian، Wo Men Yi Qi Zhui De Nu Hai) – 2001

تو سیب چشم من هستی یک فیلم عاشقانه در دوران بلوغ است که در تایوان در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام توسط رمان‌نویس تایوانی، گیدنز کو، ساخته شده است. میشل چن نقش شن چیا یی، دانش آموز محبوب و برتر را بازی می‌کند. کو چن تونگ نقش  دانش آموزی دردسرساز و بداخلاق را بازی می‌کند که در نهایت نویسنده می‌شود.

تو سیب چشم من هستی (我们一起追的女孩 / Na Xie Nian، Wo Men Yi Qi Zhui De Nu Hai) - 2001

 

خلاصه داستان دو شخصیت اصلی و دوستان و خانواده آنها را در زندگی، از دبیرستان تا فراتر از آن، دنبال می‌کند. این فیلم دارای زبان ساده‌ای است که باعث می‌شود افراد مبتدی بتوانند آن را دنبال کنند و از آن یاد بگیرند.

بیشتر بخوانید: بهترین رمان های یادگیری زبان چینی

 

۸- بازگشت به خانه (落叶归根 / Lùo yè gūi gēn) – 2007

“بازگشت به خانه” یک فیلم کمدی کلاسیک چینی است که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد. این فیلم داستان مردی به نام ژائو را دنبال می‌کند که به دوست نزدیک و همکار خود لطف دارد. دوست او آرزو دارد پس از مرگ در منطقه سه دره دفن شود. بنابراین ژائو، اگرچه فقیر است، اما با جنازه دوست مرده خود به سراسر کشور سفر می‌کند و در این فرآیند، با افراد مختلف از هر طبقه‌ای ملاقات می‌کند و به او بینشی از مبارزات و داستان‌های آنها می‌دهد.

بازگشت به خانه (落叶归根 / Lùo yè gūi gēn) - 2007

 

داستان عمیقی که با عناصر کمدی ساخته شده است، تماشای آن را ضروری می‌کند. علاوه بر این، فیلم بازگشت به خانه زبان را به اندازه کافی برای مبتدیان ساده و آسان کرده است.

 

۹- راز (不能说的·秘密 / Bùnéng shuō de·mìmì) – ۲۰۰۷

“راز” یک سینمای چینی عاشقانه، لذت بخش و سرزنده است که در سال ۲۰۰۷ اکران شد. این فیلم با حضور جی چو به عنوان قهرمان داستان، فیلم سینمایی احساسی برای زبان آموزان چینی است. راز حماسه عشقی پرانرژی و ترسناک یک دانشجوی جوان و پرانرژی پیانو را فاش می‌کند که در عشقی سرکش با یک دختر شایان قرار می‌گیرد.

راز (不能说的·秘密 / Bùnéng shuō de·mìmì) - 2007

 

به لطف گویش ساده ماندارین که در فیلم استفاده شده است، درک زبان آسان است. همچنین، اگر عاشق موسیقی کلاسیک هستید، موسیقی متن دلپذیر در پس زمینه را دوست خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

 

۱۰- معادله عشق و مرگ (李米的猜想)، درام ۲۰۰۸

لی می یک راننده تاکسی در کونمینگ است که می‌خواهد دوست پسر گم شده خود را پیدا کند اما اخاذی، آدم ربایی و اشتباهاتی در این راه وجود دارد. باید گفت که این فیلم در سال ۲۰۰۸ جایزه جشنواره بین المللی فیلم سن سباستین را دریافت کرد.

معادله عشق و مرگ (李米的猜想)، درام 2008

 

۱۱- این چیزی نیست که من انتظار داشتم (喜欢你 / Xi Huan ni) – 2017

اگرچه عنوان این فیلم چینی به معنای “من تو را دوست دارم” ترجمه می‌شود اما در سال ۲۰۱۷ با “این چیزی نیست که من انتظار داشتم” منتشر شد. این فیلم بر اساس رمان “بالاخره، من تو را به دست می‌آورم” نوشته لان بای سه و مقدمه‌ای عالی برای طنز معاصر چینی است. همچنین، نمونه قابل توجهی از نحوه به کارگیری زبان در موقعیت‌های روزمره را نشان می‌دهد.

این چیزی نیست که من انتظار داشتم (喜欢你 / Xi Huan ni) - 2017

 

اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه در یک رستوران چینی سفارش دهید یا مثل فیلم‌ها حال و هوای عاشقی را تجربه کنید، مطمئن باشید که این فیلم سرگرم کننده ارزش وقت شما را دارد. در یک جمله باید گفت که این یکی از بهترین فیلم‌های چینی برای یادگیری این زبان است.

 

بهترین فیلم‌های چینی برای سطح متوسط

۱- آفتاب من 何以笙箫默 Hé yǐ sheng xiāo mò — My Sunshine (2015)

این داستان عاشقانه بر اساس رمان جدایی بی‌صدا اثر گو من، رابطه بین معشوق‌های دانشگاهی را که پس از هفت سال دوری دوباره به هم  می‌رسند را برجسته می‌کند. My Sunshine در چین موفقیت چشمگیری داشته و بیش از ۱۰ میلیارد بازدید آنلاین داشت. این نمایش با هدف جذب مخاطبان جوانتر تولید و به یکی از بهترین فیلم‌های چینی برای یادگیری زبان چینی تبدیل شد.

آفتاب من 何以笙箫默 Hé yǐ sheng xiāo mò — My Sunshine (2015)

 

در یک جمله باید گفت که دنبال کردن داستان، حتی بدون زیرنویس، آسان و زبان آن نیز محاوره‌ای و قابل فهم است.

 

۲- بیا ازدواج کنیم 咱们结婚吧 Zánmen jiéhūn ba  (۲۰۱۵)

یانگ تائو ۳۲ ساله پس از اینکه قبلاً در عشق صدمه دیده بود، تصمیم گرفت مجرد بماند. گوا ران ۳۶ ساله طلاق‌ها را در اداره ثبت ازدواج انجام می‌دهد و به اندازه کافی دلشکسته می‌بیند که او را از تمایل به ازدواج منصرف می‌کند. این فیلم فراز و نشیب‌های رابطه این زوج را پس از آشناشدن توسط دوستانشان دنبال می‌کند.

 

باید گفت که  این سریال کمدی عاشقانه اغلب خنده دار برای کسانی که دو سال یا بیشتر زبان چینی را یاد گرفته‌اند یک انتخاب عالی است.

 

۳- باغ شهابی 流星花园 Liúxīng huāyuán — Meteor Garden (2018)

این درام چینی ۲۰۱۸ روایتگر دونگ شانکای، دختری جوان از خانواده‌ای معمولی است که در دانشگاه برتر چین پذیرفته شده است، جایی که بچه‌ها از ثروتمندترین خانواده‌ها هستند. در واقع باید گفت که این فیلم برای دانش آموزان سطح متوسط مناسب است.

باغ شهابی 流星花园 Liúxīng huāyuán — Meteor Garden (2018)

 

می‌توان گفت که Meteor Garden یک نمایش بسیار محبوب چینی در سرزمین اصلی چین و خارج از کشور است که به موضوعاتی مانند طبقه اجتماعی، ثروت مالی، تحصیلات و قلدری می پردازد.

 

۴- خانه حلزون 蜗居 Wōjū — Dwelling Narrowness (2009)

این درام فوق‌العاده که در زبان چینی با نام 蜗居 Wōjū («خانه حلزون») شناخته می‌شود، روی دو خواهر تمرکز دارد که با زندگی در جیانگژو، شهری تخیلی شبیه به شانگهای امروزی، دست و پنجه نرم می‌کنند.

خانه حلزون 蜗居 Wōjū — Dwelling Narrowness (2009)

 

این نمایش بسیاری از مسائل اجتماعی در چین را به روشی بسیار معتبر بررسی می‌کند و برخی از اصطلاحات زبان چینی را به نمایش می‌گذارد، که آن را به یک انتخاب عالی برای زبان آموزان پیشرفته‌تر تبدیل می‌کند. در واقع، بینندگان و منتقدان، اینفیلم را به دلیل ارائه توضیحاتی درباره موضوعات حساس و موضوعات معاصر، از جمله افزایش قیمت املاک، فساد سیاسی، و فروپاشی ارزش‌های سنتی، تحسین کردند.

 

۵- قصیده شادی 欢乐颂 Huānlè sòng — Ode to Joy (2016-present)

این درام چینی داستان پنج زن مدرن را در بیست و سی سالگی روایت می‌کند که همگی در یک طبقه از یک بلوک آپارتمانی در شانگهای زندگی می‌کنند. تماشاگران عاشق تصویرهای متقاعدکننده زبان چینی مدرن و داستان‌های واقع گرایانه بودند، در حالی که منتقدان نمایش را به دلیل کاوش در موضوعات تابو و آشکار کردن سختی‌های موجود در شانگهای مدرن تحسین کردند.

قصیده شادی 欢乐颂 Huānlè sòng — Ode to Joy (2016-present)

 

دیالوگ‌های این فیلم به طور کلی بسیار واضح و محاوره‌ای هستند که بعید است در کلاس درس بشنوید.

 

۶- عشق خوش نیت۲۰۲۰

این فیلم، داستان یک هنرپیشه را روایت می‌کند که از سرطان خون رنج می‌برد، در موقعیتی قرار می‌گیرد که در ازای اهدای مغز استخوان با مرد جوان ثروتمندی ازدواج می‌کند. ابتدا فیلم،  نسبتا کند شروع می‌شود اما اگر کمی به آن زمان بدهید، به سرعت متوجه خواهید شد که درگیر یک فیلمی پر از احساسات هستید. این مکالمات طیف گسترده‌ای از موضوعات عاشقانه، تجاری و پزشکی را پوشش می‌دهند. اگرچه واژگان گاهی اوقات برای مبتدیان بسیار سخت است، همه سطوح زبان آموزان چینی می‌توانند از این نمایش لذت ببرند.

 

از آنجایی که این عمدتا این فیلم یک داستان عاشقانه است، ممکن بوده برخی از این اصطلاحات چینی را نیز در عمل بیابید. کاراکترها به زبان چینی با تلفظ بسیار واضح و استاندارد صحبت می‌کنند و همین موضوع این فیلم را برای تمرین مهارت‎های شنیداری زبان چینی، گزینه ایده آلی می‌کند.

 

۷- آخرین قطار خانه (归途列车)، ۲۰۰۹

برای بسیاری از چینی‌هایی که خانواده خود را ترک می‌کنند و برای کار به مکان‌های دور می‌روند تا بتوانند درآمد بیشتری کسب کنند، جشنواره بهار ممکن است تنها زمانی از سال باشد که می‌توانند به خانه بروند و خانواده خود را ببینند.

آخرین قطار خانه (归途列车)، 2009

 

فیلم 归途列车 (آخرین قطار خانه) مبارزات یک خانواده از کارگران مهاجر از یک منطقه کوهستانی دورافتاده در استان سیچوان را در سال‌های ۲۰۰۶-۲۰۰۸ به تصویر می‌کشد که همراه با صدها میلیون کارگر دیگر برای اتحاد سالانه خانوادگی خود به خانه باز می‌گردند.

 

۸- زمین زرد (黄土地)، درام ۱۹۸۴

این یک داستان قدیمی و در عین حال مدرن است. دختر جوان روستایی، سنت‌ها را زیر پا می‌گذارد و آزادی می‌خواهد و با سربازی از ارتش کمونیست به سفر می‌رود. در واقع باید گفت که این یک فیلم کلاسیک است که در جوایز فیلم هنگ کنگ در سال ۲۰۰۵ به عنوان چهارمین فیلم برتر چینی تمام دوران انتخاب شده است.

زمین زرد (黄土地)، درام 1984

 

۹- عشقی بسیار زیبا (致我们单纯的小美好) – ۲۰۱۷

Beautiful یک درام چینی معمولی دبیرستانی است. داستان درباره گروهی از دوستان دبیرستانی و زندگی آنها در دوران دانشجویی می‌چرخد. مانند بسیاری از درام‌ها، یک دختر شاد مرد “ایده آل” را تحسین می‌کند که به خاطر ظاهر و دستاوردهایش شناخته شده است. A Love So Beautiful، بسیار شبیه به عنوان آن، یک درام شیرین و سبک است که عمدتاً در دوران دبیرستان اتفاق می‌افتد. با این حال، انتقال به بزرگسالی را بعدا انجام می‌دهد.

عشقی بسیار زیبا (致我们单纯的小美好) - 2017

 

شما نمی‌توانید این نمایش را از دست بدهید. دیالوگ‌های این نمایش ساده و پیش پا افتاده است و یک فیلم فوق العاده برای یادگیری زبان عامیانه چینی است. البته این درام کلمات ناآشنا زیادی دارد زیرا زندگی‌های متنوعی را نشان می‌دهد. بنابراین، برای زبان آموزان سطح متوسط مناسب است.

 

۱۰- قهوه یا چای (点就到家)، کمدی ۲۰۲۰

سه پسر جوان با شخصیت‌های بسیار متفاوت از یک شهر بزرگ چین بازمی‌گردند تا در روستای کوچک خود در یوننان زندگی کنند، منطقه‌ای که به دلیل تولید چای معروف است. البته، چیزهایی اتفاق می افتد. پسرها به یک مسیر انحرافی ختم می‌شوند و با هم در حومه یک تجارت راه‌اندازی می‌کنند. این داستان درباره صداقت، صراحت و یک سفر کارآفرینی در روستاهای چین را تماشا کنید.

قهوه یا چای (一点就到家)، کمدی 2020

 

بهترین فیلم‌های چینی برای سطح پیشرفته

۱- جادوگر بزرگ (Dai moh Seut si) – 2011 The Great Magician (Dai moh Seut si)

این فیلم داستان عاطفی و عاشقانه شعبده‌بازی را روایت می‌کند که قصد دارد معشوقه‌اش را از چنگ افرادی نجات دهد. واژگان و جمله سازی در این فیلم بسیار پیشرفته بوده و برای زبان آموزان سطح پیشرفته مناسب است. پس فرصت را از دست ندهید تا مهارت‌های یادگیری زبان چینی خود را تقویت کنید و در عین حال از هیجان این درام، لذت ببرید.

جادوگر بزرگ (Dai moh Seut si) - 2011 The Great Magician (Dai moh Seut si)

 

۲- رودخانه سوژو (Su Zhou he) – 2000 Suzhou River (Su Zhou he)

این فیلم یک داستان عاشقانه غم انگیز و تاثیرگذار است که در شانگهای معاصر اتفاق می‌افتد. در واقع باید گفت که رودخانه سوژو داستانی جذاب از عشق و وسواس است که در مورد هویت، نیاز و آرزو صحبت می‌کند. در واقع، رودخانه سوژو  از میان شانگهای می‌گذرد و مخزن پلیدی، هرج و مرج، و فقر و محل ملاقات خاطرات، رازها و اسرار است.

رودخانه سوژو (Su Zhou he) - 2000 Suzhou River (Su Zhou he)

 

این نکته را نباید فراموش کرد که این فیلم جوایز و نامزدی متعددی را در جشنواره‌ها و رویدادهای بین المللی مختلف دریافت کرده است. اگرچه رودخانه سوژو در خارج از کشور با استقبال خوبی روبرو شد، اما در ابتدا در چین نمایش داده نشد. پس اگر به دنبال «سینمای واقعی» هستید تا به شما در یادگیری زبان چینی کمک کند، این فیلمی است که باید در فهرست مورد علاقه‌تان نگه دارید.

 

۳- عاشقانه در باران 情深深雨蒙蒙 Qíng shēnshēn yǔ méngméng — Romance in the Rain (2001)

این درام عاشقانه در چین بسیار محبوب بود. داستان عاشقانه این فیلم که در شانگهای دهه ۱۹۳۰ روایت می‌شود، آزمایش‌ها و مصیبت‌های یک خانواده نظامی را نشان می‌دهد. در واقع باید گفت که این مجموعه از رمان آتش و باران در سال ۱۹۶۴ کیونگ یائو به همراه نسخه تایوانی از سال ۱۹۸۶ اقتباس شده و تایپه را در دهه ۱۹۶۰ نشان می‌دهد. عاشقانه در باران با داشتن تعداد زیادی دیالوگ، برای زبان آموزان پیشرفته چینی فیلم مناسبی است.

عاشقانه در باران 情深深雨蒙蒙 Qíng shēnshēn yǔ méngméng — Romance in the Rain (2001)

 

۴- اگر جرات داری عاشق من باش 他来了, 请闭眼 Tā lái le, qǐng bì yǎn — Love Me If You Dare (2015)

شخصیت اصلی جین یان، یک روانشناس جنایی باهوش است که پس از برخورد نزدیک با یک قاتل زنجیره‌ای در آمریکا به چین باز می‌گردد. او با دستیار و مترجم خود، جیان یائو، برای حل جنایات خشن همکاری می‌کند. از طرفی، در حالی که برخی از داستان عاشقانه غیرقابل قبول بین شخصیت‌های اصلی چینی انتقاد کردند، برخی دیگر این سریال را به دلیل داستان جذاب آن تحسین کردند.

عاشقانه در باران 情深深雨蒙蒙 Qíng shēnshēn yǔ méngméng — Romance in the Rain (2001)

 

کمنتاتنپس اگر به دنبال چالش جدیدی هستید و می‌خواهید مهارت‌های شنیداری خود را با درام جذاب‌تر تمرین کنید، اگر جرات داری عاشق من باش ممکن است فیلم چینی مناسب شما باشد.

 

۵- مولان (花木兰) – ۲۰۲۰

مولان یکی از مشهورترین پرنسس‌های دیزنی است. وقتی پدر مولان به دلیل جنگ به عضویت ارتش فراخوانده می‌شود، به دلیل بیماری نمی‌تواند برود. مولان جای او را می‌گیرد و خود را به عنوان یک سرباز مرد جا می‌زند. او باید هویت واقعی خود را پنهان کند و در ارتش برای دفاع از کشورش نبرد کند.

مولان (花木兰) - 2020

 

این فیلم یک فیلم فوق‌العاده برای درک بیشتر افسانه‌ها و اسطوره‌های چینی، تاریخ، فرهنگ و فرزند پرستی است که در فرهنگ چینی مقدس هستند.

 

۶- جاده خانه (我的父亲母亲)، درام ۱۹۹۹

در این فیلم زیبای غمگین، ساخته ژانگ ییمو، مردی برای تشییع جنازه پدرش به روستای خود باز می‌گردد. او در بازگشت به خانه، داستان آشنایی والدینش را بازگو می‌کند، داستان عاشقانه‌ای که نشان می‌دهد چگونه دختری کشاورز در خارج از شهر عاشق معلم جدیدش می‌شود. جاده خانه، بخشی درام، بخشی عاشقانه و بخشی نیز تاریخ چین است.

جاده خانه (我的父亲母亲)، درام 1999

 

۷- ضیافت عروسی (شی یان) – ۱۹۹۳ The Wedding Banquet (Xi Yan)

برای دوستداران کمدی رمانتیک، ضیافت عروسی فیلم بسیار مناسبی است. داستان این فیلم بر روی گائو، یک تایوانی خوش تیپ همجنس گرا متمرکز است که در حومه منهتن زندگی می‌کند. او با یک زن چینی ازدواج کرد تا بتواند گرین کارت بگیرد. هنگامی که والدین او برای کمک به مقدمات ازدواج به ایالات متحده آمدند، همه چیز پیچیده شد.

ضیافت عروسی (شی یان) - 1993 The Wedding Banquet (Xi Yan)

 

این فیلم بسیار هیجان‌انگیز است زیرا گائو هر کاری را انجام می‌‌دهد تا مطمئن شود سایمون، دوست پسر آمریکایی‌‌اش، حقیقت را متوجه نشود. در این فیلم کمی زبان انگلیسی نیز صحبت می شود با این وجود، شما از زبان چینی لذت خواهید برد.

 

۸- نبرد در دریاچه چانگجین، ۲۰۲۱ (长津湖)

اگر فیلم‌های جنگی را دوست ندارید، این فیلم را تماشا نکنید، زیرا تقریباً سه ساعت است. اما دیدن ارتش ایالات متحده به عنوان افراد بد شاید جذاب به نظر برسد، درست است؟ این فیلم سینمایی بسیار میهن پرستانه است و زبان چینی به راحتی در این فیلم قابل درک است و شما بینشی در مورد جنگ کره و همچنین وضعیت پکن دریافت می‌کنید.

نبرد در دریاچه چانگجین، 2021 (长津湖)

 

۹- ببر خیزان، اژدهای پنهان (卧虎藏龙 / Wò hǔ cáng lóng) – 2000

فیلم ببر خیزان، اژدهای پنهان به کارگردانی آنگ لی کارگردان مشهور بین المللی در سال ۲۰۰۰ در قرن ۱۹ تولید شد. این یکی از جذاب‌ترین فیلم‌ها در ژانر Wuxia (یک ژانر ادبیات چینی است که بهره‌برداری‌های رزمی‌کاران چینی باستانی را به تصویر می‌کشد) است.

ببر خیزان، اژدهای پنهان (卧虎藏龙 / Wò hǔ cáng lóng) - 2000

 

این فیلم بر اساس رمانی به همین نام از وانگ دولو است که در سال ۱۹۴۲ منتشر شد و یک رمان عاشقانه در مورد یک جنگجوی سلسله چینگ قرن نوزدهمی و علاقه عشقی او است. هر یک از چهار شخصیت که با لهجه چینی متفاوت صحبت می‌کنند، صحنه‌های آموزنده‌ای را ایجاد می‌کند. پس اگر به دنبال سطح بالاتر زبان چینی هستید، این فیلم می‌تواند برای شما مفید باشد.

 

۱۰- داستان کیو جو (秋菊打官司 / Qiū Jú dǎ guānsi) – 1992

در این فیلم زنی عدالت خواه در حالی که باردار است به شهر سفر می‌کند تا پرونده‌ای را برای شوهرش پیگیری کند. تنها چیزی که او می‌خواهد عذرخواهی است، اما مجرم بر عدم عذرخواهی سرسخت است. این فیلم برای دانش آموزان بسیار عالی بوده زیرا زبان مورد استفاده بیشتر شبیه افراد عادی است با این حال، این تمرین عالی برای دانش آموزان سطح پیشرفته خواهد بود.

داستان کیو جو (秋菊打官司 / Qiū Jú dǎ guānsi) - 1992

 

سریال‌های یادگیری زبان چینی

بهترین سریال‌های چینی برای سطح مبتدی

۱- شمشیر زن خودم 武林外传 Wǔlín wàizhuàn — My Own Swordsman (2006-present)

سریال تلویزیونی شمشیرزن خودم در شهر خیالی Qixia در زمان سلسله مینگ اتفاق می‌افتد. این مجموعه تلویزیونی که کمتر درام تاریخی نسبت به ژانر 武俠 Wǔxiá («هنرهای رزمی») است، بر روی شش شخصیت بسیار متفاوت تمرکز دارد که در مسافرخانه تانگ فو همدیگر را ملاقات می‌کنند. بر خلاف قهرمانان در بسیاری از درام‌های دوره امپراتوری یا قصری، شخصیت‌های شمشیرزن خودم فقط سعی می‌کنند از خطرات دوران خود فرار کنند و زندگی آرام و شادی داشته باشند.

شمشیر زن خودم 武林外传 Wǔlín wàizhuàn — My Own Swordsman (2006-present)

 

کمدی‌های بصری فراوان، این سریال را به یک سریال تلویزیونی چینی تبدیل می‌کند که هر کسی می‌تواند از آن لذت ببرد و با ۸۰ قسمت برای تماشا، ساعت‌ها تمرین خواندن و گوش دادن به زبان چینی داشته باشد.

 

۲- شاهزاده خانم زیبای من 还珠格格 Huán zhū gége — My Fair Princess (1998-1999)

احتمالاً مشهورترین درام امپراتوری تولید شده در چین، شاهزاده خانم زیبای من در اواخر دهه ۱۹۹۰ است که محبوبیت زیادی به دست آورد. این سریال یکی از آن سریال‌های چینی است که خانواده‌ها را دور تلویزیون جمع می‌کند. داستان در پکن باستان و در زمان سلسله چینگ اتفاق می‌افتد، ژیائو یانزی (“پرستو کوچولو”)، یک  هنرمند کلاهبردار است که پس از یک سری سوء تفاهم و یک پرونده هویت اشتباه، به عنوان دختر نامشروع امپراتور در نهایت به کاخ برده می‌شود.

شاهزاده خانم زیبای من 还珠格格 Huán zhū gége — My Fair Princess (1998-1999)

 

دیالوگ‌ها در فیلم شاهزاده خانم زیبای من به یک فیلم تلویزیونی خوب برای زبان آموزان چینی است.

 

۳- افسانه مار سفید 新白娘子传奇 Xīn bái niáng zǐ chuán qí (۲۰۱۹)

افسانه مار سفید یک سریال فانتزی بر اساس یک افسانه باستانی چینی به همین نام است. این در مورد داستان عشق بین یک روح مار باستانی است که به شکل انسان درآمد. افسانه مار سفید اقتباس خوبی از برداشت چینی باستان است اما متأسفانه، بخش بصری آن چندان قابل باور نیست و حالت کارتونی دارد.

افسانه مار سفید 新白娘子传奇 Xīn bái niáng zǐ chuán qí (2019)

 

۴- بالا یانگ تسه – ۲۰۰۷

«بالا یانگ تسه» تأثیر عظیمی را که پروژه سد سه دره بر افراد در طبقات مختلف می‌گذارد را به تصویر می‌کشد. این سریال، داستان خانواده ای را نشان می دهد که خانه شان به دلیل ساختن سد دچار سیل می‎شود. با کمال تعجب، دختر خانواده در یک کشتی تفریحی در رودخانه کار پیدا می‌کند. رهبر دیگر یک کارگر جوان مشهور است که مشتاق فرصت‌های جدید است، اما فاقد ارزش‌ها و سنت‌هایی است که دیگران دارند.

بالا یانگ تسه - 2007

 

بسیاری از زبان آموزان چینی مجبورند در مورد تغییرات شخصی و فرهنگی با سخنرانان بومی گفتگو کنند. در واقع باید گفت که این سریال، یک تجربه یادگیری فوق العاده را ایجاد می‌کند.

 

۵- گمشده در تایلند (人再囧途之泰囧 / Rén Zài Jiǒng Tú zhī Tài Jiŏng) – 2012

گمشده در تایلند به کارگردانی زو ژنگ و با بازی زو ژنگ، وانگ بائوچیانگ و هوانگ بو یک کمدی چینی محصول ۲۰۱۲ است. دانشمندان خو و بو برای یافتن رئیس خود که در یک معبد بودایی زندگی می‌کرد به تایلند سفر کردند. آنها می‌خواستند اولین دانشمندی باشند که حق ثبت اختراع دریافت  و یک افزودنی شیمیایی جدید را به بازار عرضه می‌کند.

گمشده در تایلند (人再囧途之泰囧 / Rén Zài Jiǒng Tú zhī Tài Jiŏng) - 2012

 

در حین رفتن، شو با یک نماینده فروش پنکیک به نام وانگ، که از پکن آمده بود، ملاقات می‌کند. او می‌خواست در بانکوک به عنوان یک توریست بدون تجربه در سفر به رویاهای زیادی دست یابد. به دنبال برخی رویدادهای کمیک، هر دو تیم تشکیل می‌دهند و رئیس خو را در تایلند پیدا می‌کنند. داستان این سریال، ساده است و کمدی را لذت بخش تر می‌کند.

 

۶- انتخاب شده (杀无赦) – ۲۰۱۸

این سریال، بر اساس یک نمایش آمریکایی به همین نام، Chosen یک گزینه عالی برای مبتدیان برای یادگیری زبان است. این اکشن مهیج در استرالیا ساخته شده و داستان یک جراح را دنبال می‌کند. او یک اسلحه و یک عکس از یک غریبه دریافت می‌کند. سپس دستور به قتل غریبه در عکس می‌دهد. به جز شخصیت اصلی که با لهجه کمی تایوانی صحبت می‌کند، زبان چینی آن طبیعی و استاندارد است.

 

۷- برادرم را ببرید (快把我哥带走) – ۲۰۱۷

این سریال تلویزیونی چینی برای همه کسانی که ژانر کمدی را دوست دارند باید ببینند. «برادرم را ببر» یک کمدی درباره رابطه یک دختر دبیرستانی با برادر کوچکترش است. این سریال، داستان شی میائو و شی فن را دنبال می‌کند که سختی‌های بزرگ شدن را بدون حضور والدینشان پشت سر می‌گذارند. آنها زندگی را از طریق مذاکره درباره دوستی‌ها و مسائل مختلف در مدرسه هدایت می‌کنند.

برادرم را ببرید (快把我哥带走) - 2017

 

 زبان چینی استفاده شده در این کمدی متعارف و قابل درک است. همچنین، از آنجایی که نمایش درباره زندگی روزمره یک دختر دبیرستانی و برادرش است، می‌توانید عبارات مبتدی زیادی را انتخاب کنید.

 

۸- هفت قیچی – ۲۰۲۰  Scissor Seven (刺客伍六七)

خلاصه داستان سون، یک آرایشگر مبتلا به فراموشی است که با دوست و رئیس خود، دایبو، زندگی می‌کند. این سریال تلویزیونی، صحنه‌های اکشن، انیمیشن و ماجراجویی زیادی دارد. سون متقاعد شده است که باید پول خود را برای یک عمل پزشکی پرهزینه پس انداز کند زیرا گذشته او یک راز است. بنابراین تصمیم می‌گیرد که به یک قاتل تبدیل شود. با این حال، سون علیرغم اینکه می‌تواند سلاح مورد نظر خود یعنی قیچی را دستکاری کند، نمی‌تواند چیزی را بکشد.

هفت قیچی - 2020  Scissor Seven (刺客伍六七)

 

 افراد مبتدی می‌توانند این سریال را با زیرنویس انگلیسی ببینند. دانش آموزان سطح متوسط و پیشرفته نیز می‌توانند زیرنویس چینی را امتحان کنند.

 

۹- برو جلو (以家人之名) – ۲۰۲۰

برو جلو یک سریال درام چینی بر اساس خانواده و پیوندهای آنهاست. این حماسه داستان سه کودکی است که از ابتدا با هم ارتباط خونی ندارند اما برای یکدیگر خانواده می‌شوند. آنها در فراز و نشیب‌های زندگی به حمایت از یکدیگر ادامه می‌دهند و به یکدیگر کمک می‌کنند.

برو جلو (以家人之名) - 2020

 

داستان تمام مراحل زندگی شخصیت‌ها از کودکی تا بزرگسالی را نشان می‌دهد. همانطور که زندگی اتفاق می‌افتد، درگیری‌ها و مسائل جزئی شروع به تأثیرگذاری روی پیوند آنها می‌کند. با این حال، رابطه آنها قطع نمی‌شود و آنها از این موانع عبور می‌کنند. گفتگوها در این سریال شامل موضوعات مشترک و مسائل خانوادگی است. بنابراین، دارای عبارات اساسی چینی است که یادگیری و درک آن برای شما آسان خواهد بود. این سریال تلویزیونی همچنین می‌تواند به شما کمک کند سطوح اولیه آزمون مهارت زبان چینی را به خوبی بگذرانید.

 

بهترین سریال‌های چینی برای سطح متوسط

۱- خانه با بچه‌ها 家有儿女 Jiā yǒu érnǚ — Home with Kids (2005-2007)

این سریال چینی یک انتخاب عالی برای زبان آموزان سطح متوسط است. خانه با بچه‌ها، همانطور که به زبان انگلیسی تولید شده، می‌تواند به بهبود زبان چینی و مهارت‌های گوش دادن شما کمک کند و در عین حال بینشی نادر از جامعه چینی و زندگی خانوادگی ارائه دهد.

خانه با بچه‌ها 家有儿女 Jiā yǒu érnǚ — Home with Kids (2005-2007)

 

 این سریال زندگی پر هیجان یک زوج متاهل و سه فرزندشان را دنبال می‌کند. در حالی که این یک فیلم کمدی به حساب می‌آید، یک هدف اخلاقی نیز دارد که آن راهنمایی والدین در مورد چگونگی آموزش بهترین فرزندانشان است.

 

۲- نیروانا در آتش 琅琊榜 Lángyá bǎng — Nirvana in Fire (2015)

Nirvana in Fire یکی از موفق‌ترین سریال‌های تلویزیونی چینی بوده که تاکنون تولید شده و بیش از ۱۳ میلیارد بازدید آنلاین داشته است. داستان لین شو، یکی از آخرین بازمانده‌های یک قتل عام وحشتناک در چین باستان را دنبال می‌کند. پس از درمان پزشکی که ظاهر او را تغییر می‌دهد، او با هویت فرضی باز می‌گردد و به دنبال انتقام از ارتش متخاصمی است که مردمش را ریشه کن کرده است.

نیروانا در آتش 琅琊榜 Lángyá bǎng — Nirvana in Fire (2015)

 

در واقع باید گفت که نیروانا در آتش، ترکیبی هیجان‌انگیز از هنرهای رزمی، فانتزی و درام تاریخی، بینندگان را با شخصیت‌های شدید و داستان‌های هوشمندانه‌اش جذب کرد. حتی اگر نیاز به تغییر زیرنویس انگلیسی دارید، یکی از بهترین درام‌های تاریخی پخش شده در سال‌های اخیر را از دست ندهید.

 

۳- عشق تا پایان تابستان (夏至未至) – ۲۰۱۷

عشق تا پایان تابستان که با نام عجله به سوی تابستان مرده نیز شناخته می‌شود، یک درام چینی است. این سریال بر اساس رمانی به همین نام نوشته گوو جینگ مینگ است. داستان این سریال، مجموعه‌ای از دوستان جوان و جاه طلب دبیرستانی را دنبال می‌کند که پس از فارغ التحصیلی مسیرهای مختلفی را انتخاب می‌کنند. همه به دنبال آرزوهای خود هستند. اما با موانعی مانند مشکلات قانونی و حتی مرگ دوستان و خانواده روبرو هستند.

 

بهترین سریال‌های چینی برای سطح پیشرفته

۱- ملکه‌ها در قصر 后宫甄嬛传 Hòugōng zhēnhuán zhuàn — Empresses in the Palace (2011-2012)

این سریال تلویزیونی چینی جزو بهترین درام‌های تاریخی پخش شده در چین محسوب می‌شود. Empresses in the Palace که در سلسله چینگ می‌گذرد که به جای شمشیرهای جادویی، شیاطین یا هنرهای رزمی، بر روی دسیسه‌های قصر تمرکز دارد. این یک فیلم گران قیمت با بازیگرانی بود که شایسته بهترین حماسه‌های تاریخی بودند. لباس‌ها و صحنه‌ها پیچیده و زیبا هستند و شما این شانس را خواهید داشت که برخی از معروف‌ترین بازیگران و هنرپیشه‌های چینی را روی پرده ببینید.

ملکه‌ها در قصر 后宫甄嬛传 Hòugōng zhēnhuán zhuàn — Empresses in the Palace (2011-2012)

 

Empresses in the Palace به عنوان یکی از بهترین درام‌های تاریخی پخش شده در سرزمین اصلی چین ستایش می‌شود و یک سریال تلویزیونی عالی است زیرا بینشی در مورد سلسله چینگ (۱۶۳۶-۱۹۱۲) و سیستم حرمسراهای امپراتوری چین (که از هشت طبقه صیغه تشکیل شده بود) در اختیار شما قرار می‌دهد. حتی می‌توانید شاهد مبارزه برخی از بهترین بازیگران زن چینی روی پرده باشید.

 

۲- روز و شب 白夜追凶 Bái yè zhuī xiōng (2017-Crime)

روز و شب یکی دیگر از سریال‌های تلویزیونی جنایی است که این بار در چین مدرن اتفاق می‌افتد. پان یومینگ در این سریال، نقش کارآگاهی به نام گوان هونگ فنگ را بازی می‌کند که سعی می‌کند در حین حل یک سری پرونده‌های قتل، شواهدی برای اثبات بی‌گناهی برادر دوقلوی همسان خود جمع‌آوری کند. با این حال، کارآگاه گوان از ترس از تاریکی (نیکتوفوبیا) رنج می‌برد و هر شب جای خود را با برادرش عوض می‌کند.

روز و شب 白夜追凶 Bái yè zhuī xiōng (2017-Crime)

 

بسیاری از دیالوگ‌های نمایش نیز به لهجه پکنی بوده و شامل واژگان معمولی درام جنایی هستند. در واقع، برخی افراد به حق ادعا می‌کنند که این سریال بهترین سریال چینی در سال ۲۰۱۷ و یکی از بهترین سریال‌های تلویزیونی چینی است که تا به حال ساخته شده است.

 

۳- بازی قربانیان (谁是被害者) – ۲۰۲۰

این درام چینی به بررسی جنایات واقعی و قانونی می‌پردازد. بازی قربانیان یک سریال تایوانی با لهجه‌های تایوانی فراوان است. داستان حول محور دانشمند پزشکی قانونی فانگ یی جن و روزنامه نگار هسو های یین می‌چرخد. دختر فانگ یی جن با قتل‌های مرموز مرتبط است و آنها برای حل این پرونده همه چیز را به خطر می‌اندازند.

بازی قربانیان (谁是被害者) - 2020

 

این سریال فقط برای زبان آموزان سطح پیشرفته در نظر گرفته شده است زیرا شامل برخی از کلمات و عبارات پیچیده مربوط به قانون است.

 

۴- سرت را روی شانه من بگذار (致我们暖暖的小时光) – ۲۰۱۹

در این سریال تلویزیونی، سیتو مو دانشجوی کارشناسی ارشد است. او همیشه خودش را دست کم می‌گیرد. او بر این باور است که هرگز خودکفا نخواهد شد و در مورد برنامه‌های خود مطمئن نیست. پس از مدتی دوری، او با گو وی، یک متخصص فیزیک آشنا می‌شود. هر دو بدون اینکه متوجه شوند به سمت یکدیگر کشیده می‌شوند. با این حال، سرنوشت با آنهاست و باید زندگی با یکدیگر را درک کنند. این مجموعه تلویزیونی چینی برای یادگیری زبان چینی عالی است.

سرت را روی شانه من بگذار (致我们暖暖的小时光) - 2019

 

۵- خانه خنجرهای پرنده (十面埋伏 / Shí Miàn Mái Fú) – ۲۰۰۴

این فیلم هنرهای رزمی محصول ۲۰۰۴ صحنه‌های نبردی چشمگیر را به نمایش می‌گذارد و یک نمونه زیبا از سینمای چینی در بهترین حالت آن است. به علاوه، دیالوگ بین شخصیت‌ها برای یک فیلم اکشن بسیار شاعرانه است. اگر دانش آموز سطح پیشرفته زبان چینی هستید و می‌خواهید حرفه‌ای  باشید، می‌توانید این فیلم را تماشا کنید.

خانه خنجرهای پرنده (十面埋伏 / Shí Miàn Mái Fú) - 2004

 

۶- با هم (和你在一起 / hé nǐ zài yì qǐ) – ۲۰۰۲

این فیلم داستان مردی است که دوست دارد پسرش به عنوان یک نوازنده ویولن موفق شود. Together تفکر معمولی چینی را به تصویر می‌کشد که موفقیت معمولاً از طریق فداکاری و تمرکز شدید حاصل می‌شود. مرد با پسرش به پکن می‌رود تا پسر در یک مسابقه موسیقی شرکت کند. اما، متأسفانه، پدر سخت‌کوش اغلب همسر پسرش را بالاتر از روابط خود قرار می‌دهد. رابطه بین کودک و معلم ویولن او کاملاً طنز و سرگرم کننده است.

با هم (和你在一起 / hé nǐ zài yì qǐ) - 2002

 

«با هم» به ما نگاهی اجمالی به چالش‌های بسیاری از چینی‌هایی که به شهرهای بزرگ نقل مکان می‌کنند، می‌دهد.

 

۷- تاکسی پکن (北京出租 / běi jīng chū zū chē) – ۲۰۱۰

در تاکسی پکن، سه راننده تاکسی در سال ۲۰۰۸، درست قبل از المپیک پکن، در شهر پکن کار می‌کنند. در آن زمان شهر به طرز چشمگیری تغییر کرد. سخنان این سه نفر نشان دهنده تخریب بسیاری از محله‌های قدیمی برای باز کردن امکانات المپیک است. با این حال، علیرغم تغییراتی که آنها نمی‌توانند کنترل کنند، به زندگی روزمره افراد سخت کوش نگاه می‌کند.

 

این احتمال وجود دارد که اکثر زبان آموزان زبان چینی قبلاً با لهجه پکن آشنایی داشته باشند، به خصوص اگر زمانی را صرف گوش دادن به دروس صوتی کرده باشند.

 

۸- اژدهای آرزو، ۲۰۲۱ (许愿神龙)

این فیلم هم به زبان انگلیسی و هم به زبان چینی منتشر شده است. فیلم اژدهای آرزو هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان بسیار فوق العاده است. این فیلم فقط یک ساعت و نیم است و با داشتن عناصر چینی فراوان، روابط خانواده را نشان می‌دهد.

اژدهای آرزو، 2021 (许愿神龙)

 

سخن پایانی

تماشای سریال‌های تلویزیونی یا فیلم‌ها برای یادگیری زبان چینی راهی عالی برای تقویت توانایی‌های خواندن و شنیدن شماست. همچنین می‌توانید واژگان جدید چینی را یاد بگیرید. یادگیری اصطلاحات چینی می‌تواند دشوار باشد اما پیوند آنها با فیلم‌های چینی بسیار سرگرم کننده و آموزنده است. شما می‌توانید فیلم و سریال‌های چینی را از شبکه‌های iQIYI، WeTv، Viki، Mango TV، Youku، Tencent Video، Migu Video، Bilibili   PPTV و Sohu TV مشاهده کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۷

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *