کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان چینی

۱۴ آهنگ فوق العاده برای یادگیری زبان چینی از مبتدی تا پیشرفته

۴.۸
(۵)

تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که از راحت‌ترین راه ‌های یادگیری زبان چینی کدام است؟ یکی از راه‌های سرگرم‌کننده و ایده‌آل برای یادگیری زبان چینی، نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان نیز گوش دادن به آهنگ و موسیقی های چینی است. یادگیری هر زبانی، به ویژه زبان چینی، از طریق موسیقی یک راه عالی برای یادگیری ترکیبات در جمله و گسترش داره‌ی لغات شما است. همچنین با به خاطر سپردن آهنگ‌ها و موسیقی‌های مختلف می‌توانید به راحتی کلمات جدید را بیاموزید و به حافظه بسپارید.

همچنین محققان دانشگاه NorthWest به این موضوع دست یافته‌اند که احتمالاً به این دلیل که در زبان ماندارین یا همان چینی استاندارد مانند سایر زبان‌های آسیایی، گام و ریتم نقش اصلی را بازی می‌کند، یادگیری آن‌ها به کمک موسیقی برای زبان‌آموزان راحت‌تر خواهد بود. در ادامه قصد داریم نحوه‌ی یادگیری زبان چینی با استفاده از بهترین آهنگ های یادگیری زبان چینی را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

در ادامه می‌خوانید:

 

چطور از موسیقی و آهنگ های یادگیری زبان چینی برای بهبود سطح زبان خود بهره ببریم؟

با گوش دادن به موسیقی ملل مختلف علاوه بر تسریع روند یادگیری زبان مد نظر خود، می‌توانید با فرهنگ و هنر، زبان عامیانه و تلفظ‌های مختلف و صحیح در آن زبان آشنا شوید. گوش دادن به موسیقی و آهنگ های یادگیری زبان چینی به شما کمک می‌کند که مهارت شنیداری خود را تقویت کنید. چرا که اغلب خوانندگان چینی در زمان آواز خواندن نسبت به صحبت کردن روزمره، بیشتر به نحوه‌ی ادای کلمات و لهجه‌ی خود توجه می‌کنند. به همین دلیل بسیار واضح و شفاف و با لهجه‌ای عالی آواز می‌خوانند.

بیشتر بخوانید: برترین آهنگ های c-pop برای یادگیری زبان چینی

برای یادگیری زبان چینی از طریق موسیقی کافیست چند مورد را همواره در ذهن خود داشته باشید؛

 

۱- موسیقی مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید

بهتر است ابتدا ژانر موسیقی مورد علاقه‌ی خود در زبان چینی را انتخاب کنید یا بهتر از آن، لیستی از موسیقی‌های مورد علاقه‌تان انتخاب کنید. گوش دادن به موسیقی‌هایی که دوست دارید، به شما کمک می‌کند که در مسیر یادگیری با انگیزه‌ی بیشتری به یادگیری زبان چینی ادامه دهید.

 

۲- به هر دو صورت فعال و غیرفعال به آهنگ‌های چینی گوش دهید

زمانی که در حال یادگیری زبان چینی یا هر زبان دیگری هستید، می‌توانید خود را همواره در ارتباط با آن زبان قرار دهید. این کار از طریق گوش دادن فعال و غیرفعال به موسیقی‌هایی به زبان چینی انجام‌پذیر است. شما می‌توانید در مسیری که روزانه طی می‌کنید، مشغول شنیدن موسیقی‌های چینی باشید و همراه با آن‌ها، آنچه که می‌شنوید را تکرار کنید (گوش دادن فعال) و یا هنگام انجام کارهای روزانه‌ی خود مانند آشپزی کردن، با توجه کمتری به آن‌ها گوش دهید (گوش دادن غیرفعال). نکته‌ی مهم در هر حالت سرگرم بودن با زبان چینی است.

معرفی بهترین آهنگ و موسیقی های یادگیری زبان چینی برای همه سطوح

 

۳- هم متن ترانه‌ها و هم ترجمه‌ی آن‌ها را بخوانید

برای فهمیدن متن یک ترانه‌ی چینی، کافیست ترجمه‌ی آن را پیدا کنید و یا ورژن تصویری آن موسیقی را یافته و به همراه زیرنویس آن را ببینید. زمانی که آهنگ چینی مورد علاقه‌ی خود را یافتید، چند دقیقه به آن گوش فرا دهید و سعی کنید کلمات را یاد بگیرید. پس از خواندن ترجمه‌ی کلمات ناآشنا در ترانه‌ی مورد نظر، سعی کنید کلمات را همراه با آهنگ بخوانید.

درک کامل معنی یک ترانه‌ی چینی برای کمک به یادگیری این زبان جذاب از طریق موسیقی، اهمیت زیادی دارد. البته اگر متن یک ترانه را به طور کامل متوجه نمی‌شوید، لازم است به خودتان زمان دهید. همه‌چیز تنها با تکرار و تمرین امکان‌پذیر می‌شود. برای یافتن متن ترانه‌ها می‌توانید از سایت‌هایی نظیر Genius استفاده کنید.

معرفی بهترین آهنگ و موسیقی های یادگیری زبان چینی برای همه سطوح

 

۴- لغات و اصطلاحات رایج جدید را در دفتری بنویسید

نوشتن معنی کلمات و اصطلاحات پرتکرار و روزمره که در آهنگ‌ها شنیده می‌شوند، به یادگیری بهتر و تثبیت معنی آن‌ها در ذهن شما، کمک می‌کنند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم دفتری را به این کار اختصاص دهید تا هر زمان که نیاز داشتید بتوانید به آن رجوع کنید.

ساختن لیستی از کلمات مورد علاقه‌تان به شما کمک می‌کند که هم با انگیزه‌ی بیشتری به یادگیری زبان چینی ادامه دهید و هم میزان یادگیری خود را در بازه‌ای از زمان بسنجید.

معرفی بهترین آهنگ و موسیقی های یادگیری زبان چینی برای همه سطوح

 

۵- برای یافتن تلفظ صحیح، همراه با ترانه، آواز بخوانید

یکی از راه‌هایی که به سرعت باعث پیشرفت مهارت شما در صحبت کردن به زبان چینی می‌شود، همخوانی با ترانه است. با این کار شما به صورت ناخودآگاه سعی می‌کنید صدایی که می‌شنوید را تقلید کنید. به همین دلیل توانایی شما در بیان تلفظ صحیح کلمات، هر روز بیشتر می‌شود و خیلی سریع به فردی حرفه‌ای تبدیل می‌شوید.

معرفی بهترین آهنگ و موسیقی های یادگیری زبان چینی برای همه سطوح

 

۶- آهنگ‌های چینی را همیشه در دسترس نگه دارید

شما می‌توانید بهترین آهنگ های یادگیری زبان چینی را به کمک ابزارهایی مانند اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای موسیقی، همیشه در دسترس خود داشته باشید. از آنجایی که یادگیری از طریق موسیقی مستلزم شنیدن مستمر است، بهتر است بتوانید هر لحظه که می‌خواهید به موسیقی‌های چینی دسترسی داشته باشید.

این امکان به کمک اپلیکیشن‌هایی مانند iTunes، Spotify و SoundCloud برای زبان‌آموزان فراهم می‌شود. شما می‌توانید ژانر مورد علاقه‌تان را در این اپلیکیشن‌ها انتخاب کنید و یا لیستی از آهنگ‌های مورد علاقه‌تان آماده کنید و هر زمان که علاقه‌مند باشید، به آن‌ها گوش دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن و نرم افزار های یادگیری زبان چینی

معرفی بهترین آهنگ و موسیقی های یادگیری زبان چینی برای همه سطوح

 

 

اهنگ های یادگیری زبان چینی برای سطح مبتدی

 

۱- آهنگ Sweet Honey Honey (甜蜜蜜- Tian MiMi) از Teresa Teng

ترزا تِنگ یکی از خواننده‌های محبوب پاپ است که  ترانه‌های محلی و تصنیف‌های عاشقانه‌ی مشهوری را به زبان چینی اجرا کرده است. این خواننده اصالتاً اهل کشور تایوان است. وی علاوه بر زبان ماندارین یا چینی استاندارد، کارهایی به زبان‌های ژاپنی، اندونزیایی و انگلیسی نیز اجرا کرده است.

 

۲- آهنگ (月亮代表我的心) The Moon Represents My Heart از Teresa Teng

ریتم آرام و زبان ساده‌ی این ترانه‌ی چینی، آن را به آهنگی مناسب جهت یادگیری زبان چینی در سطح مبتدی تبدیل کرده است. این اثر یکی از معروف‌ترین آثار ترزا تِنگ است که شهرتی جهانی دارد.

Teresa Teng

 

۳- آهنگ (朋友- péng you) Friends از Wakin Chau

این آهنگ چینی که مربوط به دهه ۹۰ میلادی است، یک انتخاب عالی برای کسانی است که تازه شروع به یادگیری زبان چینی کرده اند. این موسیقی سرعت نسبتاً آهسته ای دارد و کلمات کوتاه و مناسبی در آن استفاده شده‌اند. همچنین این موسیقی محتوای بسیار خوبی نیز دارد.

Wakin Chau

 

۴- آهنگ Sorry, My Chinese is Not Good از گروه Transition

گروه Transition یک گروه مستقل راک انگلیسی است که در سال ۲۰۰۹ از انگلیس به تایوان نقل مکان کردند. این گروه در سال ۲۰۱۳ یک آلبوم موسیقی به زبان چینی ساختند. در این آهنگ عبارات چینی فوق‌العاده مفیدی به کار برده‌اند که می‌توانید آن‌ها را به لیست کلمات و اصطلاحات خود برای یادگیری اضافه نمایید.

آهنگ Sorry, My Chinese is Not Good نه تنها گیرایی بسیار بالایی دارد، بلکه محتوای خوبی نیز برای زبان‌آموزان زبان چینی دارد. کل متن آهنگ در مورد سفر طولانی و پر پیچ و خم یادگیری زبان ماندارین (چینی استاندارد) است. شما می‌توانید از این آهنگ برای طی کردن مسیر یادگیری زبان چینی نیز ایده بگیرید.

Wakin Chau

 

۵- آهنگ (对面的女孩看过来) Look Over, Girl Opposite از Richie Ren

ریچی رِن که اغلب با نام رِن از او یاد می‌شود،‌خواننده و بازیگر تایوانی است که کار خود را از سال ۱۹۹۰ آغاز کرده است. آهنگ Look Over, Girl Opposite در واقع ساخته‌ی خواننده‌ای مالزیایی به نام A Niu است. اما کاوری که رِن از این کار ارائه داد باعث شناخته شدن و شهرت یافتن این موسیقی شد.

کلمات در این آهنگ به خوبی و به طور واضح بیان می‌شوند. به همین دلیل شنیدن این آهنگ برای کسانی که در سطح مبتدی و متوسط هستند مناسب است.

معرفی بهترین آهنگ و موسیقی های یادگیری زبان چینی برای همه سطوح

 

۶- آهنگ (童话- tóng huà) Fairy Tale از Michael Wong

اگر به دنبال آهنگی زیبا و عاشقانه هستید، آهنگ Fairy Tale انتخابی مناسب برای شماست. این موسیقی چینی با سرعتی کند خوانده می‌شود و به همین دلیل برای زبان‌آموزان در سطح مبتدی انتخابی مناسب است.

این آهنگ احساسی، توسط خواننده‌ای مالزیایی چینی به نام Michael Wong (با نام چینی Guang Liang) خوانده می‌شود که به ترانه‌های عاشقانه‌اش معروف است. مایکل وونگ با این آهنگ در چین، هنگ کنگ و مالزی به شهرت فراوانی دست یافت.

معرفی بهترین آهنگ و موسیقی های یادگیری زبان چینی برای همه سطوح

 

آهنگ های یادگیری زبان چینی برای سطح متوسط

 

۱- آهنگ (Ai Mei) Ambiguous از Rainie Yang

آهنگ Ambiguous که توسط یکی از بازیگرهای اصلی سریال درام تایوانی «شیطان د رکنار تو» یعنی رِینی ینگ ساخته شده است، طرفداران زیادی دارد. این موسیقی گیرایی بالایی داشته و در سال ۲۰۰۵ به شهرت بسیاری دست پیدا کرد. یکی از بهترین موسیقی های یادگیری زبان چینی در سطح متوسط، همین موسیقی است.

معرفی بهترین آهنگ و موسیقی های یادگیری زبان چینی برای همه سطوح

 

۲- آهنگ The Drunken Concubine از Li Yu Gang

آهنگ The Drunken Concubine یک اپرای معروف و شناخته شده در چین است که در نمایشی نیز به اجرا درآمده است. لی یونگ خواننده‌ی محبوب اپرای چینی، زمانی که نقش اول این نمایش را بازی کرد، به اوج شهرت خود رسید. او آهنگی را نیز بر اساس این نمایشنامه ضبط کرد که در آن موسیقی مدرن و سنتی چین را در هم آمیخت و موسیقی فوق‌العاده جذابی را خلق کرد.

به خاطر سپردن این آهنگ برای افراد مبتدی و متوسط، کاری ساده خواهد بود. به این دلیل که در متن آن حروف اضافه و اسامی خاص زیادی به کار رفته است.

Li Yu Gang

 

۳- آهنگ (微信) WeChat از گروه The Higher Brothers

گروه The Higher Brothers یکی از معروف‌ترین گروه‌های رپ و هیپ‌هاپ چینی است. این گروه ۴ نفره به عنوان گروه بزرگ رپ چینی در غرب نیز شناخته می‌شوند.

ترانه‌ی WeChat یکی از معروف‌ترین ساخته‌های این گروه حرفه‌ای است که ترکیبی از انگلیسی و ماندارین است. به همین دلیل یادگیری زبان چینی به کمک این آهنگ به افرادی در سطوح مبتدی و متوسط پیشنهاد می‌شود. با گوش کردن به آهنگ WeChat می‌توانید با فرهنگ مدرن و امروزی کشور چین، از جمله مواردی مانند دسترسی محدود به اینترنت رایگان، روابط عاشقانه، غذا، مد و برخی از اصطلاحات عامیانه آشنا شوید.

The Higher Brothers

 

بهترین اهنگ های یادگیری زبان چینی برای سطح پیشرفته

 

۱-  آهنگ Stranger in the North کاری مشترک از Namewee و Wang Leehom

هنرمندان زیادی در زمینه‌ی موسیقی پاپ تایوانی فعال هستند که Wang Leehom قطعاً یکی از بهترین‌ها در بین آن‌ها است. آهنگ Stranger in the North در سال ۲۰۱۷ توسط Leehom و Namewee منتشر شد که موسیقی آن بسیار جذاب و پر انرژی است. بخش‌هایی از این آهنگ به صورت رپ و با سرعت نسبتاً بالایی اجرا می‌شود. به همین دلیل این آهنگ برای یادگیری زبان چینی برای افرادی با سطح متوسط و پیشرفته انتخابی مناسب است.

Namewee و Wang Leehom

 

۲- آهنگ Light Years Away از G.E.M

آهنگ Light Years Away در سال ۲۰۱۶ توسط هنرمند پاپ چینی، G.E.M ساخته شد. این آهنگ برای یادگیری زبان چینی انتخابی مناسب است. ممکن است در لحظه‌ی اول یادگیری این آهنگ اندکی دشوار به نظر برسد، اما با توجه به اینکه زبان ماندارین یا چینی استاندارد، زبانی آهنگین است، یادگیری زبان چینی به کمک این موسیقی کاری لذت‌بخش و راحت خواهد بود.

 

۳- آهنگ Your Answer از A Rong

اگرچه متن آهنگ Your Answer جملاتی با ساختار و واژگان نسبتاً ساده دارد، اما نحوه‌ی تلفظ‌های آن برای زبان‌آموزان مبتدی مناسب نخواهد بود. با وجود صدای زیبا و آرامش‌بخش A Rong، نحوه‌ی آواز خواندن او ممکن است فهمیدن این ترانه را برای افراد تازه‌کار کمی دشوار کند.

A Rong

 

به خاطر داشته باشید که با تمرین و تکرار گوش دادن می‌توانید در یادگیری زبان چینی از طریق موسیقی پیشرفت کنید.

 

۴- آهنگ My Chambers از Soft Lipa

این آهنگ برای طرفداران رپ انتخابی جذاب و گیراست. اما به دلیل سرعت بالای خوانش آن، برای زبان‌آموزان در سطح متوسط رو به بالا و پیشرفته انتخابی ایده‌آل خواهد بود. این آهنگ در سال ۲۰۱۲ ساخته شده است.

 

۵- آهنگ Sing For You از گروه EXO

این آهنگ توسط گروه پسرانه‌ی EXO ساخته و اجرا شده است. آن‌ها آهنگ‌هایی به زبان انگلیسی، ماندارین و کره‌ای و یا ترکیبی از آن‌ها اجرا می‌کنند. محبوبیت این گروه بین افراد جوان بسیار زیاد است. گروه EXO آهنگ Sing For You را در سال ۲۰۱۵ ساخته‌اند اما هنوز این آهنگ طرفداران زیادی دارد.

اگر صحبت کردن به زبان ماندارین یا چینی را در سطح متوسط رو به بالا و یا به صورت حرفه‌ای و مانند شخصی بومی بلد باشید، گوش دادن به آهنگ‌های این گروه برای شما بسیار جذاب خواهد بود. یادگیری زبان چینی از طریق این آهنگ کاری چالشی اما امکان‌پذیر است.

exo

 

سخن آخر

موسیقی زبانی بین‌المللی و بین فرهنگی است. با گوش دادن به موسیقی ملل مختلف می‌توانید با فرهنگ مردمانش آشنا شوید. با شنیدن موسیقی دوره‌های مختلف کشور چین نیز می‌توانید با فرهنگ رایج مردم آن در دوره‌های مختلف آشنا شوید.

اما برای یادگیری زبان چینی، گوش دادن به موسیقی چینی می‌تواند یک راه سرگرم‌کننده و مکمل خوبی در کنار کلاس آموزش زبان چینی باشد. گذراندن کلاس زبان چینی و کمک گرفتن از یک استاد خصوصی زبان چینی هایتاکی به شما کمک می‌کند که سرعت خود را در یادگیری این زبان غنی افزایش دهید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۸ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *