کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان چینی

یادگیری زبان چینی با ۲۱ آهنگ C-pop جذاب

۵
(۴)

شاید تا به حال  هزاران بار شنیده باشید که زبان چینی سخت‌ترین زبان دنیاست و بسیاری از افراد به خاطر سختی آن به سراغ یادگیری آن نمی‌روند. ولی خبر خوبی که برای شما داریم این است که یادگیری زبان چینی دیگر دشوار نیست. می‌پرسید چگونه؟ تنها کافی است که چند دقیقه آینده را با ما همراه باشید تا به شما بهترین و زیباترین روش یادگیری زبان چینی را یاد دهیم. با این روش شما در هر جا و مکانی که باشید به صورت ناخودآگاه کلمات و عبارت‌های چینی را به صورت موزون برای خود تکرار می‌کنید!

با هم می‌خوانیم:

 

آهنگ های c-pop چینی چه سبکی از موسیقی هستند؟

سبک موسیقی سی پاپ در اوایل دهه ۱۹۲۰ در شهر شانگهای متولد شد. شرکت‌های موسیقی غربی مانند Pathé Records در آنجا کار خود را آغاز کرده بودند، موسیقی سنتی و کلاسیک چینی و اولین ضبط‌های پاپ خود را با یکدیگر تلفیق کردند.

این آهنگ‌ها که shidaiqu («موسیقی زمان») نامیده می‌شوند، موسیقی محلی چینی و جاز غربی را با اشعاری که به زبان ماندارین خوانده می‌شوند ترکیب می‌کنند. آهنگساز لی جین‌هویی شیدایکو و اولین موسیقی موفقیت‌آمیز سی پاپ را با آهنگ سال ۱۹۲۸ خود، «The Drizzler» خلق کرد.

در اصل آهنگ c-pop اصطلاحی برای موسیقی‌های چینی است. این دسته از آهنگ ها توسط هنرمندان چینی در هنگ کنگ، ماکائو و تایوان ساخته می‌شوند. جالب است بدانید که این آهنگ ها خود زیر مجموعه‌هایی بسیاری دارند. سه ژانر اصلی این دسته موسیقی شامل Cantopop، Mandopop و Hokkien Pop است که هر یک از آن‌ها دارای گویش‌های خاصی است:

  • Mandopop که به زبان ماندارین خوانده می شود.
    Cantopop دارای موسیقی هایی است که به زبان کانتونی خوانده می شود.
    Hokkien Pop به زبان تایوانی هوکین خوانده می شود.

و سایر زیرژانرهای این سبک از موسیقی شامل موسیقی پاپ چینی، راک چینی و هیپ هاپ چینی می‌شود.

آهنگ های c-pop چینی

 

 

 

 

معرفی بهترین آهنگ های c-pop برای یادگیری زبان چینی

اکنون دیگر زمان غرق شدن در دنیای بی‌انتهای آهنگ های c-pop چینی است.

در ادامه برای شما هنرمندان چینی را به همراه آهنگ هایی که خلق کرده‌اند معرفی می‌کنیم. شاید در ابتدای این مسیر برای‌تان باورپذیر نباشد که شما می‌توانید با کمک آهنگ های چینی هم علاقه خود به این زبان را افزایش دهید و هم این این زبان را ساده‌تر بیاموزید.

و اما آهنگ های c-pop  و هنرمندان چینی این سبک :

 

۱-جویس چو (朱主愛)

(نام مستعار این هنرمند «سی یه کائو» 四葉草)

جویس خواننده، ترانه‌سرا و بازیگر برجسته مالزیایی است که چندین مورد از آهنگ های جذاب چینی را خلق کرده است. یکی از کارهای ویژه او در سال ۲۰۲۰ حضور در مسابقه گروهی دخترانه چینی بوده است.
بهترین آهنگ هایی که جویس چو خلق کرده است:

  • مالزی چاربور 馬來西亞查某:  یکی از بهترین شاهکارهای هنری جویس 馬來西亞查某 است. این آهنگ به سرعت بین همه طرفداران موسیقی  c-pop همچون یک ویروس پخش شد. این آهنگ به صورت عجیبی توضیح می‌دهد که جویس چو واقعا کیست!
    در این آهنگ واژگان بسیار ساده و قابل تشخیصی آورده شده که زبان آموزان مبتدی می‌توانند همچون یک کتاب یادگیری چینی از آن بهره‌مند شوند.
  • تلفن جواب دادن! 快接電話! : آهنگ  快接電話! آهنگی چینی با موضوعی عاشقانه است که با موسیقی جذاب و لغات ساده می‌تواند بهترین منبع آموزش زبان چینی برای زبان آموزان این زبان باشد.
  • یک روز خوب است It’s A Long Day: آهنگ یک روز خوب است، با وجود این که یک آهنگ چینی است ولی در آن واژگان انگلیسی نیز وجود دارد که ممکن است برای تمام زبان آموزان مناسب نباشد و کار را برای آن‌ها کمی دشوار سازد.
  • دلم برات تنگ شده 好想你: آهنگ 好想你 یک آهنگ عاشقانه و پرانرژی است که با داشتن واژگان نسبتا ساده می‌تواند منبع مناسبی برای زبان آموزان چینی باشد.

جویس چو (朱主愛)

بیشتر بخوانید:

 

۲- ای سی (阿肆)

A Si یک خواننده  چینی اهل شانگهای است. با وجود این که این خواننده زن کمتر شناخته شده ولی موسیقی‌های او در سبک‌های محلی و پاپ هستند:

  • بت فوق العاده 热爱۱۰۵°C的你 : یکی از بهترین آهنگ های c-pop برای یادگیری زبان چینی آهنگ بت فوق العاده است. این آهنگ به شدت سرگرم‌کننده و جذاب است که می‌تواند علاوه بر سرگرم کردن زبان آموز واژگان مفیدی را در ذهن او ماندگار کند.
  • من تنها هستم 孤寡人朕:
  • دکتر ژانگ گفت 张大夫说了: آهنگ 张大夫说了 آهنگ چینی نسبتا ساده‌ای است که واژگان مفیدی را به زبان آموز می‌آموزد.

ای سی (阿肆)

 

۳- جی چو (周杰伦)

جی چو لقب «پادشاه ماندوپاپ» را از آن خود کرده است. ولی این واژه تمام ویژگی‌های منحصر به فرد او را شامل نمی‌شود؛ او خواننده، ترانه سرا، خواننده رپ، تهیه کننده، بازیگر، کارگردان، تاجر و شعبده باز تایوانی است. از نظر بسیاری از افراد آهنگ های او بهترین منابع یادگیری زبان چینی هستند. آهنگ هایی چون:

  • به مامان گوش کن 听妈妈的话: آهنگ چینی 听妈妈的话 یک هدیه عالی برای روز مادر است و می‌تواند هدیه مناسبی نیز برای زبان آموزان باشد.
  • چینی آبی و سفید 青花瓷
  • ماشین زمان 时光机

جی چو (周杰伦)

 

۴- مایکل ونگ  (王光良) (گوانگ لیانگ)

گوانگ لیانگ یک خواننده و آهنگساز مالزیایی است که لقب «شاهزاده آهنگ های عاشقانه» را از آن خود کرده است زیرا او تصنیف‌هایی می‌نویسد که موضوعاتی عاشقانه را شامل می‌شوند. موسیقی‌های این خواننده دارای آهنگی آهسته به همراه واژگانی ساده هستند که می‌تواند یکی از بهترین منابع یادگیری زبان چینی نیز محسوب شوند.

  • افسانه 童话
  • بهشت 天堂

مایکل ونگ  (王光良) (گوانگ لیانگ)

 

۵- جی جی لین (林俊杰)

جی جی لین خواننده، ترانه سرا و بازیگر سنگاپوری است که علاوه بر ماندارین، به زبان‌های انگلیسی، هوکین و کانتونی نیز آواز می‌خواند که باعث شده تا جذابیت جهانی ویژه‌ای را در بین طرفداران خود در سراسر جهان به دست آورد. همچنین او بیش از ۱۰۰ آهنگ برای هنرمندان دیگر نوشته است!

  • فرورفتگی 小酒窝: آهنگ 小酒窝 یکی از آهنگ های چینی است که می‌تواند برای زبان آموزان مبتدی مناسب باشد.

جی جی لین (林俊杰)

 

۶- پسران کمیک (可米小子)

Comic Boyz یک گروه موسیقی پسرانه تایوانی است که شبیه آن وجود ندارد. آنها چندین آهنگ  از جمله Heart of Superman که توسط JJ Lin در بالا ذکر شده را خوانده‌اند. اشعار این گروه می‌تواند برای زبان آموزان جالب  و کمی متفاوت از آهنگ های معمول گروه‌های پسرانه باشد.

  • قلب سوپرمن 超人心
  • سنجاقک قرمز红蜻蜓

پسران کمیک (可米小子)

 

۷- S.H.E

گروه S.H.E یک گروه دخترانه سه نفره تایوانی است که حروف اول نام آنها مخفف جالبی را ایجاد کرده است و آن به معنای او «اشاره به دختران» دارد. آنها در سال ۲۰۰۱ گروه خود را تشکیل داده و به عنوان یکی از بادوام‌ترین گروه های ماندوپاپ به کار خود ادامه دادند.

  • زبان چینی 中国话

s-h-e

 

۸-منگ میچی (孟美岐)

Meng Meiqi یک خواننده جوان چینی است که عضو گروهی دخترانه کره جنوبی-چینی به نام WJSN است. اولین آهنگ کامل انفرادی او جیانگ بود که در بیست دقیقه اول انتشار با بیش از ۱ میلیون فروش دیجیتال تبدیل به سریع‌ترین آلبوم دیجیتال در QQ Music شد.

  • جیانگ
  • سال نو 福气拱拱来

منگ میچی (孟美岐)

 

۹- مائو بویی (毛不易)

مائو بویی یک خواننده و ترانه‌سرای چینی است که با برنده شدن در مسابقه خوانندگی The Coming One در سال ۲۰۱۷ به شهرت رسید. او آهنگ های بسیاری را منتشر کرده ولی بهترین آهنگ او برای یادگیری زبان چینی آهنگی است که در ادامه معرفی می‌شود و سایر آهنگ های او می‌تواند برای زبان آموزان تبدیل به چالشی جدی شود.

  • روز عالی –平凡的一天

مائو بویی毛不易

 

۱۰- ترزا تانگ (鄧麗君)

ترزا تنگ، خواننده تایوانی و فارغ‌التحصیل از یک مدرسه قدیمی است. او به عنوان یکی از زیباترین صداها در تاریخ موسیقی چینی  «ملکه ابدی پاپ آسیا» لقب گرفته است. او به خاطر جایگاه ویژه‌ای که در موسیقی پاپ به دست آورده به یک نماد فرهنگی تبدیل شده است.

  • لبخند شیرین شما 甜蜜蜜
  • ماه نمایانگر قلب من است 月亮代表我的心

ترزا تانگ (鄧麗君)

 

مزیت‌ها و  تکنیک‌های یادگیری تخصصی زبان چینی با آهنگ های c-pop

ممکن است که بگویید یادگیری زبان چینی با کمک آهنگ های c-pop چینی می‌تواند نتایج مطلوب و موثری مثل کتاب‌های درسی به همراه نداشته باشد. با وجود این که این روش صرفا به تنهایی برای زبان آموزان مبتدی می‌تواند یک چالش غیرممکن یا بسیار دشوار باشد، پیشنهاد می‌کنیم که استفاده از این شیوه یادگیری زبان چینی را چاشنی و مکمل آموزش‌های خود کنید.

آهنگ ها راه بسیار خوبی برای یادگیری زبان دشوار چینی هستند، زیرا از طریق موسیقی می‌توانید کلمات و عبارات را از اشعار یاد بگیرید. چیزی که در مورد آهنگ ها بسیار عالی است این است که آنها باعث می‌شوند محتوا از طریق ملودی در ذهن شما باقی بمانند. اگر با واژگان چینی با آهنگی جذاب همراه شوند، می توانید جزئیات شگفت انگیزی از آن‌ها را به خاطر بسپارید.

یادگیری تخصصی زبان چینی با آهنگ های c-pop

استفاده از این روش می‌تواند مزایای مختلفی را نصیب شما کند از جمله:

  • شما می‌توانید آواهای کاملا کاربردی و واقعی واژگان چینی را به همراه موسیقی در ذهن خود ماندگار کنید.
  • شما می‌توانید به واژگان جدید را متوجه شده و جایگاه و تلفظ آن‌ها را به خاطر بسپارید.
  • شما می‌توانید فرهنگ و تاریخ چین را از بطن موسیقی این کشور بیرون کشیده و با آن آشنا شوید.
  • با کمک مکملی چون آهنگ های چینی می‌توانید گامی فراتر از کتاب‌های آموزش خود بردارید و تسلط خود به زبان چینی را افزایش دهید.

 

برای این که به معنای واقعی کلمه از این مزیت‌های بی‌نظیر بهره‌مند شوید بهتر است از چند تکنیک ساده استفاده کنید:

  1. آهنگ های محبوب چینی خود را انتخاب کنید.
  2. متن آهنگ انتخابی خود را پیدا کرده و آن را پرینت بگیرید.
  3. با مطالعه اولیه متن آهنگ چینی لیست واژگان جدید آن را برای خود استخراج کرده و یادداشت کنید.
  4. لیست واژگان را چندین بار مطالعه کنید تا به خوبی بر آن‌ها مسلط شوید.
  5. اکنون زمان شنیدن آهنگ و تکرار همزمان شما با آن است!
  6. تمرین، تمرین و تمرین کنید.
  7. از یک معلم خصوصی زبان چینی کمک بگیرید تا اشکالات تلفظ، گرامر و دایره لغات شما را برطرف کند.

 

سخن پایانی

اگر زبان آموز چینی هستید و قصد دارید به این زبان تسلط پیدا کنید تنها کافی است که با گوش کردن به آهنگ های چینی به نتیجه مطلوبی که در انتظار آن هستید دست یابید.

مطالعات نشان داده‌اند که اگر سخت‌ترین کارهای دنیا را به صورت سرگرمی انجام دهید می‌توانید راحت‌تر از پس آن‌ها برآیید.

زبان چینی نیز از این موضوع مستثنی نیست و شما می‌توانید با کمک آهنگ های c-pop چینی در کمترین زمان ممکن به این زبان تسلط پیدا کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *