کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان چینی

۹ رمان جذاب برای یادگیری زبان چینی مبتدی تا پیشرفته

۳.۹
(۹)

آیا می‌خواهید معنی حروف چینی را با دیدن آنها بفهمید؟ یا برای دیدن برج مروارید شرقی به شانگهای سفر کنید؟ پس دلیل شما برای یادگیری زبان چینی هرچه که باشد، منابع زیادی وجود دارد که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. رایج ترین روش‌های یادگیری زبان چینی، مطالعه کتاب‌های آموزشی زبان چینی، رمان و همچنین گوش دادن به پادکست‌ها یا شرکت در کلاس خصوصی زبان چینی است. این مقاله به شما کمک می‌کند تا بهترین رمان های یادگیری زبان چینی را بشناسید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

چگونه خواندن رمان ها به یادگیری زبان چینی کمک می‌کند؟

امروزه با وجود پیشرفت در حوزه تکنولوژی، هنوز هم خواندن رمان و کتاب داستان در بین مردم طرفداران بی شماری دارد. با خواندن رمان، لغات جدیدی یاد می‌گیرید. در واقع وقتی داستانی را می‌خوانید علاوه بر سرگرم شدن، با تکرار مکرر واژگان در متن، کلمات برای همیشه در ذهنتان باقی می‌ماند. از طرفی رمان‌ها، ذهنیت خوانندگان را باز می‌کنند. همچنین، در کنار بسیاری از کتاب‌های داستان و رمان‌ها، فایل صوتی نیز به فروش می‌رسد که به افزایش یادگیری زبان چینی کمک زیادی می‌کند.

بیشتر بخوانید: متون ساده و داستان‌ های کوتاه به زبان چینی برای سطح مبتدی

بنابراین، قبل از معرفی بهترین رمان های یادگیری زبان چینی، شما را با معروف‌ترین نویسندگان چینی آشنا می‌کنیم.

معرفی بهترین رمان‌های یادگیری زبان چینی

 

معرفی تعدادی از برترین نویسندگان چینی

یادگیری یک زبان جدید به معنای یادگیری فرهنگ‌های جدید نیز هست. فرهنگ چینی نه تنها از آنچه که انگلیسی زبانان با آن آشنا هستند فاصله زیادی دارد، بلکه دروازه‌ای برای ورود به فرهنگ آسیایی است. از طرفی، علاوه بر آشنایی با فرهنگ کشور چین می‌توان با نویسندگان مشهور این کشور نیز آشنا شد.

 

۱- آیلین چانگ(张爱)

آیلین چانگ با نام مستعار لیانگ جینگ (۱۹۹۵-۱۹۲۰) نویسنده محبوب چینی است که در تایوان متولد شد و پس از انقلاب ۱۹۴۹ به هنگ کنگ و سپس ایالات متحده گریخت. تعدادی از داستان‌های او توسط کارگردانان چینی مانند «عشق در شهر سقوط کرده» به فیلم تبدیل شده است. همچنین، اولین داستان‌ها و رمان‌های مشهور او در دهه ۱۹۴۰ نوشته شده‌اند و تداعی کننده چین در آن دوره هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های یادگیری زبان چینی

او به عنوان وقایع نگار زندگی زنان در دهه ۱۹۴۰ شانگهای شناخته می‌شود که در سنین پایین به شهرت رسید. در حقیقت، آیلین چانگ بزرگترین داستان کوتاه نویس قرن بیستم چین است. نثر چانگ آنقدر منحصر به فرد است که او را با هنری جیمز، نویسنده مشهور آمریکایی – بریتانیایی مقایسه می‌کنند.

معروف‌ترین رمان‌های چانگ «عشق در شهر سقوط کرده» (Qingcheng zhi lian، ۱۹۴۳) و «رز قرمز، رز سفید» (Hong meigui yu bai meigui، ۱۹۴۴) هستند. چانگ، سرانجام، در سال ۱۹۹۵ در لس آنجلس درگذشت.

آیلین چانگ(张爱玲)

 

۲- لو شون ()

لو شون نویسنده، مقاله‌نویس، شاعر و مترجم چینی با نفوذی بود که به عنوان «پدر ادبیات مدرن چین» شناخته می‌شود. او به‌خاطر نثر طنزآمیز خود از رفتار جامعه چین در اوایل قرن بیستم شناخته می‌شود و یکی از مهم‌ترین متفکران زمان خود و همچنین پیشگام ادبیات بومی مدرن چینی به حساب می‌آمد. در واقع، مائو تسه تونگ، پدر موسس جمهوری خلق چین (PRC) و رئیس جمهور سابق جمهوری خلق چین، او را “فرمانده انقلاب فرهنگی چین” نامیدند.

او در سال ۱۹۱۸ اولین داستان کوتاه خود را با عنوان “دفترچه خاطرات یک دیوانه” منتشر کرد و در دهه ۱۹۳۰ در شانگهای، رئیس اتحادیه نویسندگان چپ شد.

در واقع، چاپ کتاب “دفترچه خاطرات یک دیوانه” موفقیت بزرگی برای لی شون بود. این امر او را تشویق کرد تا مجموعه‌ داستان‌های کوتاه مشهوری مانند “ندای اسلحه” را در سال ۱۹۲۳ و سرگردانی را در سال ۱۹۲۶ بنویسد. بیشتر داستان‌های او زندگی روستایی چینی را در طول تحولات دوران انقلاب به تصویر می‌کشید. در سال ۱۹۲۵ آخرین داستان “طلاق” لو شون منتشر شد.

او به دلایل شخصی و سیاسی مجبور شد در سال ۱۹۲۷ از پکن فرار کند و به شهر آموی در ایالت کانتون برود و در نهایت در آنجا ساکن شد. او نویسنده پرکار مقالات کوتاهی بود که به بی عدالتی اجتماعی و فساد سیاسی غالب اشاره داشت.

لو شون(鲁迅)

 

۳- گائو شینگجیان (高行健)

گائو شینگجیان، متولد ۱۹۴۰ در چین، نویسنده و رمان نویس معروف این کشور است که آثار ادبی او برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۰۰ شد. امروزه گائو یکی از مشهورترین نویسندگان مهاجر چینی است. علاوه بر نوشتن، نقاشی‌های او ارزش ویژه‌ای دارند و استعدادهای چندوجهی گائو را نشان می‌دهند.

برجسته‌ترین اثر او، کوه روح، یک رمان نیمه‌تخیلی و زندگی‌نامه‌ای است که بر اساس سفری ده ماهه نوشته شده که الهام بخش شاعران، نویسندگان و هنرمندان در طول تاریخ چین بوده است. قابل ذکر است که تعدادی از آثار او به زبان‌های مختلف ترجمه شده است و امروزه چندین نمایشنامه او در نقاط مختلف جهان اجرا می شود.

گائو شینگجیان (高行健)

 

آشنایی با بهترین رمان های یادگیری زبان چینی

هر فردی روش‎های مختلفی را برای یادگیری زبان چینی استفاده می‌کند. با این وجود، محبوب‌ترین روش برای یادگیری زبان چینی، خواندن کتاب و رمان‎هایی به زبان چینی است. در ادامه بهترین رمان‌ها و کتاب‌های موجود را برای کمک به یادگیری زبان چینی، معرفی می‌کنیم.

 

معرفی رمان برای یادگیری زبان چینی در سطح مبتدی

۱- رمان معروف “عشق در یک شهر سقوط کرده” نوشته چانگ

“عشق در یک شهر سقوط کرده” نمونه‌ای از آثار دهه ۱۹۴۰ چانگ است که در اوج موفقیت و شهرت چانگ در شانگهای منتشر شد. این کتاب علاوه بر به تصویر کشیدن شهر چانگهای در دوره ۱۹۴۰، با نثری روان نوشته که برای یادگیری زبان چینی بسیار مناسب است.

رمان عشق در شهر سقوط کرده

۲- سفر به شهر دونگوان با رمان شهر دونگوان

رمان پرفروش «شهر تونگوان» بخش‌هایی از تاریخ، فرهنگ و مذهب چین را بیان می‌کند. این رمان در مورد یک راهب بودایی است که موثرترین راه برای ساختن یک امپراتوری را به ما می‌آموزد. علاوه بر این، می‌توان بسیاری از لغات چینی را در این رمان آموخت. پس از یادگیری نسبی زبان چینی، زبان آموزان می‌توانند این کتاب را به عنوان اولین رمان چینی خود انتخاب کنند. این کتاب بسیار ساده‌ نوشته شده است و واژگان و مهارت‌های درک مطلب را افزایش می‌دهد.

سفر به چین

 

معرفی رمان برای یادگیری زبان چینی در سطح متوسط

۱- رمان آموزنده «آواز جوانه برنج» چانگ

«آواز جوانه برنج»، داستانی آموزنده از گرسنگی در اوایل قرن بیستم روستایی چین است. اگرچه این کتاب ظاهراً ضد کمونیست است و چانگ با نثر زیبای خود، زندگی مردم چین را در آن دوران به تصویر کشیده است. بسیاری از کارشناسان، آواز جوانه برنج را معتبرترین رمان دوران کمونیست‌های چینی نامیدند.

آواز جوانه برنج

 

۲- کتاب داستان‌های چینی برای زبان آموزان

داستان‌های چینی برای زبان آموزان دارای ۲۲ داستان است که در اصل به زبان چینی نوشته شده‌اند. داستان‌ها منشا یک ضرب المثل کلاسیک چینی مانند “نقاشی چشمان روی اژدها” و “در انتظار خرگوش کنار کنده درخت” هستند.

هر داستان نسخه چینی اصلی را در کنار ترجمه انگلیسی دارد. به گفته کارشناسان، این کتاب برای همه سطوح مفید است، زیرا شامل ترجمه‌های انگلیسی بوده اما زبان آموزان سطح متوسط بیشتر می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

رمان مجموعه داستان

 

۳- داستان‌های آموزنده در کتاب “Tiny Times 1.0

مجموعه داستان‌های “Tiny Times 1.0”  (نسخه چینی) نوشته نویسنده جوان مشهور جینگ مینگ گوو 郭敬明، در سری اول به چاپ رسیده است که زندگی افراد ثروتمند را روایت می‌کند. این رمان در مورد چهار دانشجوی زن است که نحوه برخورد آنها با دوست، خانواده، کار و آینده خود را بیان می‌کند.

مجموعه داستان‌های "Tiny Times 1.0

 

۴- Wolf Totem «توتم گرگ» نوشته Jiang Rong

توتم گرگ با به تصویر کشیدن قبیله مغول به عنوان گرگ و کشاورزان چینی به عنوان گوسفند، دیدگاهی واقع بینانه را در مورد زندگی مردم دو ملت متفاوت در اختیار ما قرار می‌دهد. “توتم گرگ” همچنین پیش نمایشی از فرهنگ، سبک زندگی و اعتقادات مردم چین را به ما ارائه می دهد. جیانگ رونگ، نویسنده این اثر در سال ۱۹۹۷، اولین پیش نویس این رمان را در پکن نوشت و در اواخر سال ۲۰۰۳ آن را به پایان رساند که در آوریل ۲۰۰۴ منتشر شد.

توتم گرگ

 

معرفی رمان برای یادگیری زبان چینی در سطح پیشرفته

۱- مسئله سه جسم اثر لیو سیشین

برای عاشقان علمی تخیلی، بسیار مناسب است. داستان این رمان، یک نژاد بیگانه را روایت می‌کند که برای بقا تلاش کرده و در جستجوی آخرین امید برای نجات نژاد خود است که در نهایت روی زمین فرود می‌آید. این رمان برنده جایزه هوگو ۲۰۱۵ شد. در حقیقت، «مشکل سه جسم» شاهکاری بی نظیر است که توسط لیو سیشن برترین نویسنده علمی تخیلی در چین نوشته شده است و داستانی را روایت می‌کند که در پس زمینه انقلاب فرهنگی چین اتفاق می‌افتد.

رمان مشکل سه جسم

 

۲- «روياي روستاي دينگ» نوشته يان ليانکه

این رمان، واقعیت تلخی را که در چین پس از اپیدمی ایدز که یک شهر کوچک را ویران کرد، بیان می‌کند. داستان از طریق صدای یک کودک مرده روایت می‌شود که پدرش یکی از خطرناک ترین خریداران خون در چین است. رویای دهکده دینگ که رسماً پس از انتشار سانسور شد، مهمترین رمان یان لیانکه رمان نویس چینی تا به امروز است.

این رمان که در روستایی فقیرنشین در استان هنان روایت می شود، داستانی عمیق و زیبا از رسوایی خون فروشی در چین معاصر است. داستان بر این اساس است که مسئولین روستای دینگ که به دنبال راهی برای رهایی روستای خود از فقر هستند، تصمیم می‌گیرند ده ایستگاه جمع‌آوری پلاسمای خون ایجاد کنند. کارگردانان امیدوارند خون مردم شهر را دریافت کنند و به روستاهای دور و نزدیک بفروشند.

روياي روستاي دينگ

 

۳- «علف وحشی» از نویسنده مشهور تاریخی چینی

علف وحشی کتابی متشکل از مجموعه‌ای از ۲۳ شعر منثور است که بین سال‌های ۱۹۲۴ و ۱۹۲۶ توسط نویسنده مشهور تاریخی چینی، لو شون که پیش تر در مورد او صحبت کردیم، سروده شده است. این کتاب راهی عالی برای کمک به خوانندگان در یادگیری کلمات پیشرفته‌تر به زبان چینی است.

لو شون که شخصیتی برجسته در تاریخ ادبی قرن بیستم چین است، تأثیر قابل توجهی را از طریق داستان‌های کوتاه خود در چین اعمال کرده است، داستان‌هایی که امروزه به همان اندازه زمانی که اولین بار نوشته شده اند، قدرتمند هستند.

علف وحشی

 

سخن پایانی

همانطور که بیان شد خواندن کتاب و رمان‌های چینی یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری زبان چینی در کنار شرکت در کلاس خصوصی زبان چینی است. آنها می‌توانند برای خودآموزی مفید باشند یا در کنار معلم خصوصی استفاده شوند زیرا توضیحات مفصلی درباره موضوعات مهم زبان، فعالیت‌های تمرینی و موارد دیگر ارائه می‌دهند.

در پایان به خاطر داشته باشید که زبان آموزان با خواندن کتاب‌ها و رمان‎ها علاوه بر یادگیری زبان چینی، با فرهنگ این کشور نیز آشنا می‌شوند.

امیدواریم این مقاله شما را با کتاب‌ها و رمان‌های مناسب برای یادگیری زبان چینی آشنا کرده باشد. چه ترجیح دهید زبان چینی را با خواندن کتاب‌ها و رمان‎های مختلف بیاموزید یا به پادکست‌های زبان چینی گوش دهید، متوجه خواهید شد که یادگیری زبان چینی به عنوان زبان دوم اکنون آسان‌تر از همیشه است!

 

منبع:lingoace.com

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳.۹ / ۵. تعداد نظرات ۹

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *