کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان چینی

بهترین کتاب های یادگیری زبان چینی مبتدی تا پیشرفته

۵
(۶)

آیا تصمیم به یادگیری زبان چینی دارید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ استفاده از یک کتاب یادگیری زبان چینی می‌تواند به شما کمک کند چینی را سریع و موثر یاد بگیرید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

دانش آموزان، والدین و معلمان می‌توانند از این نوع کتاب‌ها برای تقویت درک خود هنگام یادگیری زبان چینی استفاده کنند. از طرفی بهترین کتاب های یادگیری زبان چینی برای مرور آنچه قبلاً آموخته‌اید و همچنین خواندن با صدای بلند برای تمرین توانایی‌های تلفظ و خواندن مفید هستند.

همچنین، برخی از کتاب‌های آموزش زبان چینی همراه با فایل صوتی ارائه می‌شوند که به تقویت تلفظ و گفتار زبان آموزان کمک زیادی می‌کنند. به همین دلیل، یادگیری زبان چینی توانایی درک و برقراری ارتباط با مردم چین را فراهم می‌کند و زندگی را برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور دارند را آسان‌تر می‌کند.

به همین دلیل، ما بهترین کتاب‌های یادگیری چینی ماندارین را برای دانش آموزان مبتدی، متوسط و پیشرفته، در داخل و خارج از چین گردآوری کرده‌ایم.

 

چرا باید برای یادگیری زبان چینی به سراغ کتاب های آموزشی برویم؟

چه بخواهید برای امتحان بعدی زبان چینی خود مطالعه کنید، چه بخواهید چینی را برای اهداف تجاری یاد بگیرید یا در سفر بعدی خود با افراد بومی صحبت کنید، کتاب‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در بهبود دانش زبان کمک کند.

بیشتر بخوانید: چگونه به زبان چینی حرف بزنیم؟

بسیاری از کتاب‌های آموزشی چینی عبارات مفید و داستان‌های جذابی را ارائه می‌کنند که به شما کمک می‌کند نمره بالاتری کسب کرده و با دیگران صحبت کنید. همچنین، کتاب‌های یادگیری زبان چینی به شما در تلفظ کمک می‌کنند زیرا به دلیل تفاوت در الفبای ماندارین و انگلیسی، تلفظ می‌تواند در ابتدا کمی دشوار باشد. از طرفی، کتاب‌ها به شما کمک می‌کنند تا اصول اولیه زبان را درک کنید.

 

کتاب های یادگیری زبان چینی برای زبان آموزان سطح مبتدی

 

۱) یادگیری زبان چینی به روش آسان توسط سام سانگ (Learning Chinese The Easy Way by Sam Song)

با آموزش زبان چینی به روش آسان نمادهای فرهنگ چینی را می‌خوانید و درک می‌کنید. با خواندن مجموعه داستان‌های این کتاب به درک اولیه زبان چینی دست پیدا می‌کنید. نویسنده این کتاب، Song، زمینه مفیدی را برای شخصیت‌ها فراهم می‌کند و به شما کمک کرده تا هر داستان و  کلمه جدید را به خاطر بسپارید.

آموزش زبان چینی به روش آسان توسط سام سانگ Learning Chinese The Easy Way by Sam Song

 

۲) داستان‌های کوتاه چینی برای مبتدیان توسط Lingo Mastery

این کتاب پرفروش چینی شامل ۲۰ داستان کوتاه جذاب است که به شما کمک می‌کند زبان چینی را یاد بگیرید و دایره لغات خود را به روشی سرگرم کننده افزایش دهید. اگرچه یافتن مطالب خواندنی به زبان چینی دشوار است، اما این کتاب دارای مطالب کاملی است که حتی به مبتدیان نیز کمک می‌کند تا دایره لغات خود را پس از شروع خواندن گسترش دهند.

داستان‌های کوتاه چینی برای مبتدیان توسط Lingo Mastery

 

۳) چینی ماندارین برای مبتدیان اثر یی رن Mandarin Chinese for Beginners by Yi Ren

چینی ماندارین برای مبتدیان یک راهنمای مناسب است که کمک می‌کند چینی را سریع و آسان یاد بگیرند. این کتاب با تصاویر زیبا، واژگان و دیالوگ‌های جدید، برای کسانی که می‌خواهند چینی محاوره‌ای را یاد بگیرند و صحبت کنند، عالی است. 

چینی ماندارین برای مبتدیان اثر یی رن Mandarin Chinese for Beginners by Yi Ren 

 

۴) Chinese for Dummies بهترین کتاب یادگیری زبان چینی برای مبتدیان

Chinese for Dummies بهترین کتاب آموزشی زبان چینی برای مبتدیان است زیرا از اصول اولیه این زبان شروع می‌کند و دارای توضیحات گرامری و همچنین لغات رایج زبان چینی می‌باشد. Chinese for Dummies همچنین دارای یک فرهنگ لغت کوچک برای کمک به ترجمه‌های دشوار زبان چینی است.

 Chinese for Dummies بهترین کتاب یادگیری زبان چینی برای مبتدیان

 

۵) یادگیری آسان زبان چینی با Chinese Made Easier

این کتاب یادگیری زبان چینی نیز برای زبان آموزان سطح مبتدی مفید است زیرا برای واژگان و مکالمه معمول استفاده می‌شود. در واقع Chinese Made Easier یک کتاب ضروری برای آن دسته از زبان آموزان چینی است که به دنبال این هستند که بتوانند به داخل چین سفر کنند و با مکالمات و جملات اولیه زبان چینی به بازدید از این کشور بپردازند.

یادگیری آسان زبان چینی با Chinese Made Easier

 

۶) معرفی حروف چینی با Fundamentals of Chinese Characters

این کتاب یادگیری زبان چینی یک نمای کلی از حروف چینی ارائه می‌دهد و در میان بهترین کتاب‌های یادگیری حروف چینی قرار دارد. در حقیقت این کتاب به خواننده کمک می‌کند تا معنای شخصیت‌ها و ساختار آنها را درک کند. از طرفی، حکایت‌هایی را ارائه می‌دهد که زبان آموز چینی را مجاب به یاد آوردن معنای کاراکترها می‌کند.

معرفی حروف چینی با Fundamentals of Chinese Characters

 

۷) کتاب Chineasy Everyday

این کتاب بسیار زیبا و جذاب و برای یادگیری شخصیت‌های چینی خوب است اما نکته قابل توجه راجع به آن این است که نویسنده این کتاب تایوانی بوده، بنابراین توجه داشته باشید که برخی از شخصیت‌ها به زبان چینی سنتی هستند و به طور ماهرانه‌ای زیربنای یادگیری زبان با نشانه‌های بصری است و کاراکترها را به روشی بصری جذاب آموزش می‌دهد.

آشنایی با کتاب Chineasy Everyday

 

استفاده از دیکشنری آنلاین و فیزیکی

علاوه بر کتاب‌ها که منبع خوبی برای یادگیری زبان چینی هستند، از انواع دیکشنری نیز می‌توان برای یافتن معنی کلمات و اصطلاحات دشوار چینی استفاده کرد. دیکشنری ها به صورت آنلاین در دسترس هستند. همچنین می‌توانید دیکشنری را به صورت فیزیکی خریداری کنید.

 

Oxford Beginner’s Chinese Dictionary کاربردی‌ترین دیکشنری برای زبان آموزان مبتدی چینی

این دیکشنری یادگیری زبان چینی برای زبان آموزان سطح مبتدی چینی است. در حقیقت، این کتاب کمک زیادی به شما در ترجمه و درک و دستور زبان چینی می‌کند. همچنین شامل اطلاعاتی در مورد چین، فرهنگ آن، هنجارها و عبارات رایج است. این فرهنگ لغت چینی را می‌توان هنگام سفر در چین استفاده کرد.

Oxford Beginner’s Chinese Dictionary کاربردی‌ترین دیکشنری برای زبان آموزان مبتدی چینی

بیشتر بخوانید: بهترین سوالات برای تعیین سطح مبتدی و کودکان در زبان چینی

 

کتاب های یادگیری زبان چینی برای زبان آموزان سطح متوسط

۱) کمک به خواندن و نوشتن چینی با کتاب Reading and Writing Chinese

این یک کتاب یادگیری زبان چینی بوده که برای درک و تسلط بر نوشتار زبان چینی مفید است. در واقع این کتاب بر رایج‌ترین پینیین و همچنین حروف سنتی چینی تمرکز دارد. پینیین شکل نوشتاری مدرن چینی است و می‌تواند به زبان آموزان چینی کمک کند تا راحت تر به این زبان صحبت کنند. درک و توانایی خواندن حروف چینی نیز برای تسلط بر زبان چینی بسیار مهم است.

کتاب Reading and Writing Chinese

 

ما این کتاب را به دانش‌آموزانی که در مدرسه زبان چینی را یاد می‌گیرند برای تکمیل مطالعات خود به دنبال یک کتاب مناسب هستند، توصیه می‌کنیم. برای دانش‌آموزان زبان چینی، این کتاب به آمادگی برای امتحانات AP یا HSK کمک می‌کند. این آزمون‌ها دو مورد از رایج‌ترین آزمون‌های مهارت زبان چینی هستند.

 

۲) تمرین زبان چینی با New Practical Chinese Reader

این کتاب آموزش زبان چینی عالی است زیرا در چندین جلد موجود بوده که می‌توان آن را به طور جداگانه خریداری کرد. بنابراین، بدون نیاز به خرید یک مجموعه کامل، می‌توانید مناسب‌ترین مورد را برای خود انتخاب کنید. در واقع این کتاب، شامل چندین زمینه یادگیری زبان چینی مانند ساختار، گفتگو و پیشینه این زبان بوده و تا حد زیادی بر دانش مکالمه متمرکز است.

تمرین زبان چینی با New Practical Chinese Reader

 

۳) کتاب Tuttle Learning Chinese Characters

برای زبان آموزان سطح متوسط، این کتاب شگفت‌انگیز است. در واقع در این کتاب از داستان‌های کوتاه همراه با تصاویر بصری استفاده می‌کنند تا به شما کمک کنند، شخصیت‌ها را به یاد آورید. باید گفت که این کتاب به شخصیت‌ها با ارائه داستان‌های لذت بخش جان می‌دهد تا آن‌ها را همیشه در ذهن داشته باشید.

کتاب Tuttle Learning Chinese Characters

 

۴) هیولا چهار جلدی فوق‌العاده کامل Living Language Mandarin Chinese

این هیولا چهار جلدی فوق‌العاده کامل، برای خودآموزی زبان چینی بسیار ایده‌آل است. پس اگر به دنبال خودآموزی هستید، این کتاب برای شما مناسب بوده و همراه با فایل صوتی رایگان و راهنمای کاراکتر، شما را با زبان چینی در سه سطح مختلف راهنمایی می‌کند.

هیولا چهار جلدی فوق‌العاده کامل Living Language Mandarin Chinese

 

۵) آشنایی با ۲۰۰۰ کلمه پرکاربرد در زبان چینی

این کتاب شامل ۲۰۰۰ کلمه پرکاربرد در زبان چینی است. هر کلمه دارای یک ترجمه و یک جمله مثال به زبان چینی و انگلیسی است تا بتوانید متن کلمه را بهتر درک کنید. علاوه بر این، هر کلمه دارای حروف پین یین و چینی است. همچنین نکات و ترفندهایی در این کتاب وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا زبان چینی را موثرتر یاد بگیرید.

آشنایی با 2000 کلمه پرکاربرد در زبان چینی

 

افرادی که این کتاب را خریداری کرده‌اند می‌گویند که یک مکمل عالی برای کمک به گسترش دایره لغات شما است. در یک جمله باید گفت که کتاب ۲۰۰۰ کلمه پرکاربرد در زبان چینی برای مبتدیان یا مسافرانی که می‌خواهند در سراسر کشور چین بدون ترس از صحبت کردن بگردند، بسیار مناسب است.

 

۶) یادگیری زبان چینی فقط با ۱۵ دقیقه

چینی ماندارین ۱۵ دقیقه‌ای یک کتاب عالی برای افرادی است که باید اصول اولیه زبان چینی را به سرعت یاد بگیرند. این کتاب به ۱۲ فصل با موضوعات مختلف تقسیم بندی شده که شامل پنج درس ۱۵ دقیقه‌ای است. به همین دلیل است که این کتاب برای مسافران یا افرادی که برای تجارت به آن نیاز دارند بهترین کتاب برای یادگیری زبان چینی است زیرا می‌تواند مهم ترین جنبه‌های زبان را در مدت زمان کوتاهی به شما آموزش دهد.

یادگیری زبان چینی فقط با 15 دقیقه

کتاب های یادگیری زبان چینی برای زبان آموزان سطح پیشرفته

۱) رایج‌ترین اصطلاحات زبان چینی با Niubi

این کتاب یادگیری زبان چینی برای درک برخی از رایج‌ترین اصطلاحات عامیانه چینی مفید است. درست مانند هر زبان دیگری، چینی حاوی اصطلاحات عامیانه‌ای است که گاهی اوقات یادگیری زبان چینی را گیج کننده می‌کند، اما درک آن برای اینکه بتوانید روان صحبت کنید مهم است. این یکی از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری زبان عامیانه چینی و استفاده از آن است تا بتوانید شبیه یک فرد بومی صحبت کنید.

رایج‌ترین اصطلاحات زبان چینی با Niubi

 

۲) کتاب ۵۰۰ اصطلاح رایج چینی

اصطلاحات زبان چینی می‌توانند حتی باهوش‌ترین زبان آموزان را گیج کنند و این موضوع باعث می‌شود که این کتاب برای هر زبان آموز چینی کتابی ضروری باشد. ۵۰۰ اصطلاح رایج چینی رایج‌ترین اصطلاحات چینی، داستان‌های آنها و سایر اطلاعات تکمیلی را ارائه می‌دهد که برای درک آن‌ها مفید است.

کتاب 500 اصطلاح رایج چینی

 

۳) یادگیری پیشرفته زبان چینی با Times

این کتاب یادگیری چینی بیشتر برای زبان آموزان پیشرفته زبان چینی است اما حاوی اطلاعات مفید زیادی برای خواندن روزنامه‌های چینی است. زبان مندرج در روزنامه‌های چینی می‌تواند بسیار متفاوت از زبان گفتاری یا نوشتاری این زبان باشد. بنابراین، تمرین‌ها و اطلاعات موجود در این کتاب یادگیری چینی به ویژه برای یادگیری آن تفاوت‌ها مفید است.

the times

 

۴) چینی محاوره‌ای با Colloquial Chinese

این کتاب یادگیری زبان چینی برای یادگیری برخی از رایج‌ترین حروف چینی مفید است و همچنین تلفظ پینیین را ارائه می‌دهد. زبان آموزان پيشرفته، می‌توانند از اين كتاب بهره مند شوند زیرا به آنها اجازه می‌دهد تا حروف چینی بسیار رایج و پینیین را یاد بگیرند. این مهارت‌های اولیه می‌توانند هنگام صحبت با چینی‌های بومی در یک محیط معمولی یا هنگام سفر در چین مفید باشند. كتاب Colloquial Chinese همراه با فايل صوتي آن منتشر شده كه به يادگيري تلفظ زبان چيني نيز كمك زيادي مي‌كند.

Colloquial Chinese

 

۵) دستور زبان چینی ماندارین مدرن اثر کلودیا راس Modern Mandarin Chinese Grammar by Claudia Ross

دستور زبان چینی ماندارین مدرن یک راهنمای عملی است که گرامر سنتی را ارائه می‌دهد. در واقع، این کتاب، کتاب خوبی برای آموزش گرامر چینی است و توضیحات واضحی دارد که به راحتی قابل درک است و از حروف پین یین، سنتی و ساده استفاده میکند، بنابراین شما می‌توانید آن را بدون توجه به اینکه چقدر در یادگیری سیستم نوشتاری چینی پیشرفت کرده‌اید، درک کنید.

دستور زبان چینی ماندارین مدرن اثر کلودیا راس Modern Mandarin Chinese Grammar by Claudia Ross

 

از آنجایی که در کنار این کتاب، سی دی یا صدای ضبط شده‌ای وجود ندارد، اکثر کارشناسان توصیه می‌کنند زمانی که کمی با زبان چینی آشنا شدید و آن را درک کردید، از این کتاب استفاده کنید. با این حال، گرامر بخش مهمی از هر زبان است. اگر می‌خواهید جنبه دستوری زبان چینی را درک کنید، این کتاب به شدت توصیه می‌شود.

 

۶) آموزش چینی یکپارچه Integrated Chinese by Yuehua Liu 

این کتاب یادگیری زبان چینی پیشروترین کتاب آموزش مقدماتی چینی در کالج‌ها و دانشگاه‌های سراسر جهان است و به‌طور کامل برای پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموز مدرن امروزی آماده شده و دارای تمرین‌های ارتباطی و تعاملی، واژگان به‌روز و پوشش فرهنگی پیشرفته همراه با فایل صوتی است. از طرفی، این کتاب با مجموعه متنوعی از شخصیت‌ها و داستان واقع گرایانه، به شما کمک می‌کند در حین یادگیری مطالب جدید درگیر کتاب شوید.

آموزش چینی یکپارچه Integrated Chinese by Yuehua Liu 

 

استفاده از کتاب های داستان و رمان های چینی

علاوه بر کتاب‌های آموزشی که برای یادگیری زبان چینی بسیار مناسب هستند. می‌توان زبان چینی را از طریق کتاب‌ها و رمان های مشهور چینی نیز آموخت.

بیشتر بخوانید: متون ساده و داستان‌ های کوتاه به زبان چینی برای سطح مبتدی

 

سخن پایانی

بیشتر کتاب‌هایی که در این مقاله معرفی شد، نسبتاً ارزان هستند و در انواع وب سایت‌ها مانند آمازون یا در کتابفروشی‌های معتبر در دسترس هستند. توصیه می‌کنیم علاوه بر مطالعه بهترین کتاب‌های یادگیری زبان چینی، از دیگر روش های یادگیری زبان چینی مانند استفاده از بهترین اپلیکیشن های زبان چینی غافل نشوید. همچنین برای تقویت و تثبیت یادگیری پیشنهاد میکنیم از یک معلم خصوصی زبان چینی کمک بگیرید. 

در حالی که کتاب‌های آموزشی زبان چینی زیادی در بازار موجود است، ما معتقدیم که کتاب های معرفی شده، بهترین کتاب‌های یادگیری چینی هستند که به شما در آموختن این زبان کمک می‌کنند. پس مهم نیست که در حال حاضر به چه سطحی از زبان چینی صحبت می‌کنید، کتاب‌ها به افزایش درک و دانش شما از زبان چینی کمک می‌کنند.

 

منبع: wisdomfuel.com

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۶

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *