کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان هندی

بهترین کتاب‌ های یادگیری زبان هندی از مبتدی تا پیشرفته

۴.۹
(۸)

هندی چهارمین زبان رایج در جهان است. این زبان ریشه‌های تاریخی عمیقی داشته و تقریباً با تمامی زبان‌های زنده امروزی پیوند دارد. بیش از ۳۹۰ میلیون نفر در سراسر جهان به هندی صحبت می‌کنند. چرا شما عضوی از این گروه بزرگ نباشید؟

کشور هند فرهنگی بسیار غنی دارد که با زبان هندی در هم تنیده شده است. برای فهمیدن و درک بهتر فرهنگ و سنت‌های قدیمی هند، ادبیات و تاریخ آن شما نیاز به یادگیری زبان هندی دارید. ما در این مقاله کتا‌ب‌هایی را معرفی می‌کنیم که می‌توانند برای شروع مسیر یادگیری زبان هندی و ادامه دادن آن به سطوح بالاتر برای شما مفید باشند.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

بهترین کتاب‌ های یادگیری زبان هندی برای سطح مبتدی

۱. کتاب Pingu Learns Hindi

این کتاب یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای شروع یادگیری زبان هندی است؛ زیرا فهمیدن آن بسیار ساده بوده و هنگام یادگیری با کتاب Pingu Learns Hindi سردرگم نخواهید شد. یکی از مزیت‌های این کتاب آموزش مکالمه به زبان هندی ازطریق داستان است که یادگیری را بسیار جذاب می‌کند. شخصیت اصلی این داستان‌ها، پینگو، یک زبان‌آموز مبتدی هندی است که از کریکت، بالیوود و شنا لذت می‌برد و شما را نیز با خود همراه می‌کند.

کتاب Pingu Learns Hindi دارای ۱۴ فصل است که هر کدام شامل مثال‌های گوناگون، واژگان جدید، تمرین‌های مختلف و آزمون هستند. پاسخ هر آزمون را نیز می‌توانید در انتهای کتاب ببینید.

کتاب Pingu Learns Hindi

 

۲. کتاب Get Started in Hindi Absolute Beginner Course

این در ۱۰ فصل به موضوعات مختلف روزمره مثل گفتگوی ساده با دوستان و رزرو اتاق در هتل می‌پردازد. نویسنده از روش‌های آموزشی جالب و ابتکاری استفاده می‌کند که ازطریق آن‌ها الگوها و دستور زبان هندی را نیز یاد می‌گیرید.

از مزایای دیگر این کتاب می‌توان به این موضوع اشاره کرد که هم‌زمان با تمرکز بر صحبت کردن و مکالمه به هندی، مهارت نوشتن را نیز به شما یاد خواهد داد. مفاهیم کتاب Get Started in Hindi Absolute Beginner Course به دو زبان انگلیسی و هندی نوشته شده و به همین دلیل آن را به یکی از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری سریع زبان هندی از صفر تبدیل کرده است.

اگر قصد سفر به هند را دارید و می‌خواهید با مردم آنجا به زبان بومی خودشان صحبت کنید، ما این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب Get Started in Hindi

 

۳. کتاب Colloquial Hindi

کتاب Colloquial Hindi به دلیل فرمت و طراحی کاربرپسند و واضح و توضیحات جامع و ساده‌اش بسیار محبوب است و همین ویژگی‌ها آن را به یکی از بهترین کتاب‌های خودآموز زبان هندی نیز تبدیل کرده است.

ساختار و طرح کلی کتاب، حول تقویت و آموزش مهارت‌هایی مثل خواندن، نوشتن، گوش دادن و مکالمه برای مبتدیان می‌گردد. از دیگر مزیت‌های این کتاب می‌توان به دو زبانه بودنش اشاره کرد (هندی و انگلیسی) که اگر زبان انگلیسی بلد باشید، یادگیری هندی با این کتاب نیز چندان دشوار نخواهد بود.

کتاب Colloquial Hindi شامل فهرستی از لغات، خلاصه‌ای از دستور زبان و تمرینات متعددی به همراه پاسخ نیز می‌شود که مرور و یادگیری عمیق‌تر را تسهیل می‌کند.

کتاب Colloquial Hindi

دانلود فایل پی دی اف کتاب Colloquial Hindi

 

۴. کتاب کار Trace and Write Hindi Alphabets

کتاب کار Trace and Write Hindi Alphabets یک گزینه بسیار پرطرفدار برای یادگیری و تمرین مهارت نوشتاری به زبان هندی است. این کتاب راهنمایی گام به گام می‌باشد که به شما این امکان را می‌دهد تا تمامی جزئیات الفبای هندی را یاد گرفته و به آن تسلط پیدا کنید. به طور معمول، نوشتن هر حرف زبان هندی به ۳ تا ۷ مرحله نیاز دارد و با استفاده از این کتاب شما می‌توانید به سرعت و با کمترین مشکل این حروف را بنویسید.

کتاب Trace and Write Hindi Alphabets

 

۵. کتاب کار Master The Hindi Alphabet

با مطالعه و تمرین با کتاب Master the Hindi Alphabet, A Handwriting Practice Workbook شما به تسلط خوبی در نوشتن ۶۹ حرف الفبای رایج در زبان هندی خواهید رسید که اکثر مصوت‌ها و صامت‌های پایه در این زبان را تشکیل می‌دهند.

ویژگی منحصربه‌فرد این کتاب، که باعث تمایز آن از بقیه گزینه‌ها می‌شود، تنوع فونت‌های آن است؛ به‌طوری که در طول یادگیری با این کتاب شما با فونت‌ها و دست‌خط‌های رایج هندی آشنا می‌شوید که در آینده خواندن نوشته‌های دستنویس‌ را برای شما آسان‌تر خواهد کرد.
از دیگر مزیت‌های این کتاب می‌توان به اختصاص دادن یک صفحه کامل برای تمرین نوشتن هر حرف اشاره کرد.

کتاب Master The Hindi Alphabet

 

بهترین کتاب‌ های یادگیری زبان هندی برای سطح متوسط و پیشرفته

۶. کتاب دوکاره Complete Hindi

کتاب Complete Hindi، هم یک کتاب درسی و هم یک کتاب کار است که تمرین‌های زیادی دارد. این کتاب یک مرجع جامع و ساده برای درک مطلب است و برای زبان‌آموزان سطح متوسط یک انتخاب عالی خواهد بود.

شما در این کتاب به آموزش‌های متنوع و گسترده‌ای در حوزۀ لغات، دستور زبان و نحوه پیش بردن مکالمات در دنیای واقعی دسترسی خواهید داشت.

هر درس این کتاب با یک دیالوگ شروع می‌شود که با ترجمه انگلیسی، نکات گرامری، نکات مربوط به فرهنگ و تمرین‌هایی برای یادگیری عمیق‌تر کامل می‌شود.

کتاب Complete Hindi

 

۷. کتاب Elementary Hindi

با مطالعه و استفاده از  کتاب یادگیری Elementary Hindi یک راهنمای جامع برای تقویت و ارتقا سطح زبان هندی خود دارید، که برای یادگیری فشرده نیز بسیار عالی است. این کتاب جنبه‌ها و حوزه‌های مختلف زبان مثل الفبا، لغات، گرامر و دیالوگ را تقویت می‌کند و دروس بسیار منظم و کاملی دارد.

از آنجایی که این کتاب بسیار فشرده و سنگین است، پیشنهاد می‌کنیم همان‌طور که به‌صورت خودآموز با مباحث آن پیش می‌روید، با شرکت در کلاس‌های خصوصی زبان هندی، از یک استاد باتجربه برای کاهش سردرگمی و برطرف کردن اشکالات خود کمک بگیرید.

کتاب Elementrary Hindi

 

۸. کتاب Intermediate Hindi Reader

کتاب یادگیری زبان هندی Intermediate Hindi Reader نیز یکی دیگر از کتاب‌های محبوب برای یادگیری این زبان است که مجموعه‌ای از آثار ادبی هندی شامل چندین داستان کوتاه، شعر، داستان‌های عامیانه و مقاله است. این کتاب در طی این آثار به شما یاد می‌دهد که چگونه به راحتی بتوانید مهارت خواندن خود را تقویت کنید.

این کتاب یک گزینه عالی برای تقویت مهارت درک مطلب شما نیز می‌باشد که هر متن و شعری که در آن وجود دارد، به همراه یک لیست واژگان همراهی شده که مرور را برای شما بسیا آسان‌تر می‌کند.

کتاب Intermediate Hindi Reader

دانلود فایل پی دی اف کتاب Intermediate Hindi Reader

 

۹. کتاب Introduction to Hindi Grammar

این کتاب که برای افراد سطوح بالاتر از متوسط مناسب است، به شما کمک می‌کند تا گرامر و دستور زبان هندی را به‌طور عمیق یاد گرفته و بر آن تسلط کافی و مناسبی پیدا کنید.

نویسنده کتاب، بومی کشور هند است و کتاب را طوری طراحی کرده تا زبان‌آموزان با ساده‌ترین روش ممکن گرامر زبان هندی را یاد بگیرند. درس‌های این کتاب به‌جای استفاده از اصطلاحات تخصصی، از آموزش‌های ساده و ساختاریافته استفاده می‌کند و ازطریق مثال‌ها و تمرینات زیاد، این اطمینان را به شما می‌دهد که در صورت مطالعه دقیق، گرامر هندی را به‌خوبی یاد خواهید گرفت.

کتاب Introduction to Hindi Grammar

دانلود فایل پی دی اف کتاب Introduction to Hindi Grammar

 

۱۰. کتاب Say it in Hindi

کتاب Say it in Hindi تمرکز خود را بر روی عبارات رایج گذاشته و به شما یاد می‌دهد که چگونه زبان هندی را در موقعیت‌های مختلف اجتماعی به کار ببرید.
یادگیری تمامی این عبارت‌ها برای شما مفید خواهد بود؛ چه قصد سفر به کشور هند و تفریح داشته باشید، چه برای کار یا تحصیل به این کشور مهاجرت کنید یا صرفاً به دلیل علاقه این زبان را یاد بگیرید.

کتاب Say it in Hindi

 

کتاب‌ های یادگیری هندی به زبان فارسی

کتاب‌هایی هم هستند که از سوی ناشران ایرانی برای آموزش زبان هندی تألیف و منتشر شده‌اند. اگر در ابتدای راه یادگیری زبان هندی، آن هم به‌صورت خودآموز هستید، این کتاب‌ها راهنمای خوبی برای شما خواهند بود:

 

۱۱. کتاب خودآموز هندی

کتاب خودآموز هندی یکی از کتاب‌هایی است که به زبان فارسی و هندی بوده و مترجم آن سیروس شهبازی است.
این کتاب خودآموز هندی که در ۳۰۴ صفحه به چاپ رسیده است، به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن به سطح خوبی در زبان هندی برسید.

اگر شما تسلط خوبی برروی زبان انگلیسی ندارید و مطالعه و یادگیری از طریق کتاب‌های یادگیری زبان هندی که به زبان فارسی نیستند (بیشتر آن‌ها آموزش هندی را با زبان انگلیسی پیش می‌برند) برای شما سخت است، پیشنهاد می‌کنیم که این کتاب را تهیه و مسیر یادگیری خود را با آن شروع کرده و ادامه دهید.

در این کتاب علاوه بر کلمات و اصطلاحات رایج هندی، نحوه تلفظ هرکدام از آن‌ها را نیز یاد خواهید گرفت.

کتاب خودآموز هندی

 

۱۲. کتاب هندی در سفر

کتاب هندی در سفر یا Hindi for Travel یکی دیگر از کتا‌ب‌هایی است که به فارسی ترجمه شده و برای شروع یادگیری زبان هندی بسیار مناسب خواهد بود.

در این کتاب شما آموزش را با الفبا و ساده‌ترین کلمات و دستور زبان هندی شروع کرده و هر چه جلوتر می‌روید، هندی را در سطوح بالاتر و وسیع‌تری یاد خواهید گرفت. در ادامه این کتاب، اصطلاحات و مکالمات پرکاربرد نیز به مسیر یادگیری شما اضافه خواهند شد.

اگر می‌خواهید زبان هندی را برای سفر به هندوستان و برقراری ارتباطات روزمره با دیگران یاد بگیرید، این کتاب می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد.

بیشتر بدانید: کلمات و جملات ساده روزمره برای یادگیری زبان هندی

کتاب هندی در سفر

 

سخن پایانی

هندی زبانی شگفت‌انگیز و جذاب است که با تاریخ غنی، فرهنگ، هنر و مذهب  احاطه شده و تنها با مطالعه و یادگیری این زبان است که به عمق زیبایی و غنای آن پی خواهیم برد. شما می‌توانید یادگیری زبان هندی را با استفاده از کتاب‌هایی که برای افراد مبتدی در این مقاله معرفی شد شروع کرده و ادامۀ مسیر خود را همراه با یک معلم خصوصی زبان هندی، گوش دادن به آهنگ‌های هندی و همچنین تماشای فیلم‌ها و سریال‌های زبان هندی پیش ببرید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۹ / ۵. تعداد نظرات ۸

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *