کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
مقالات کاربردی و عمومی

روابط چند زبانه ♡ چطور زبان کسی را که دوستش داریم یاد بگیریم؟

۵
(۳)

خیلی دور از ذهن نیست که در دنیای امروز با توجه به تکنولوژی و امکانات راحت و سریع و در دسترس، عاشق فردی شوید که در کشور دیگری زندگی می‌کند و تنها راه ارتباطی شما با او یک زبان مشترک باشد و بعد از زبان مشترک بخواهید که به سراغ زبانی که او با آن سخن می‌گوید بروید.
همچنین با چالش‌ها، سوء تفاهم‌ها و تفاوت‌های فرهنگی با زبان او مواجه شوید.

زبانی که بتوانید عشقتان را با استفاده از آن به نمایش بگذارید.

 

۶ دلیل برای نشان دادن عشق به شریک عاطفی با یادگیری زبان او

 

۱. دیدن نسخه اصلی شخصیت او

 وقتی به زبانی غیر از زبان اصلی خودمان صحبت می‌کنیم، این احساس را داریم که شخص دیگری هستیم. 

اگر به زبان مادری شریک زندگی‌تان صحبت نمی‌کنید، آیا بخش‌هایی از شخصیت او وجود دارد که برایتان نا آشنا باشد؟ پس راه شناخت بهتر او دانستن زبانی است که با آن رشد کرده.

 

۲. برای صحبت با احساسات

صحبت کردن و ارتباط کلامی تمام راه‌های ارتباطی ما نیستند. ارتباط غیرکلامی هم تاثیرگذار است؛ مثل حالت چهره ، زبان بدن و… .

اگر به زبان مادری با شریکتان صحبت کنید، ممکن است بتوانید احساسات او را بهتر درک کنید. کلماتی که در زبان دوم می‌شنوید به اندازه کلماتی که در زبان اول می شنوید برانگیزاننده احساسات نیستند. کاملا درست است که بین درک یک کلمه و وزن احساسی آن تفاوت وجود دارد.

بیشتر بدانید: جملات و کلمات مخصوص ابراز علاقه در ۷ زبان مختلف+ تلفظ و ترجمه

 

۳. احساس کنند مورد قبول خانواده هستند

احساس پذیرش توسط خانوادۀ شریک عاطفی، برای بسیاری از افراد مهم است و اگر برای طرف مقابل شما نیز مهم باشد، می‌تواند رابطه شما را تقویت کند. با این حال اگر به یک زبان صحبت نکنید، حتی اگر خانواده بپذیرند، باز هم ارتباط با  آنها چالش برانگیز است.

 

۴. تربیت بچه‌ها

اگر بچه می‌خواهید، در ادامه رابطه چند زبانه خود، ممکن است به مزایای یادگیری زبان مادری شریک زندگی‌تان فکر کنید. صحبت کردن به دو زبان در خانه، برای فرزندان آینده شما هدیه‌ای باورنکردنی خواهد بود.

 

۵. احساس راحتی و آرامش

هر کسی وقتی به زبان مادری خود حرف بزند، احساس راحتی می‌کند. یکی از واضح‌ترین دلایل برای یادگیری زبان مادری شریک عاطفی خود، ایجاد محیط امن خانه است که در آن احساس آرامش کامل داشته باشد.

اگر دوست دارید زبان مادری فرد مورد علاقۀ خودتان را زودتر یاد بگیرید تا به او ثابت کنید که چقدر برایتان ارزشمند است، می‌توانید در کلاس‌های خصوصی فشرده زبان در هایتاکی ثبت نام کنید و در کمترین زبان، تمام جملات و عبارت‌هایی را که برای برقراری ارتباط و ساختن یک ارتباط عاشقانه نیاز دارید، بیاموزید.

 

۶. یادگیری یک زبان جدید= عشق بیشتر

یادگیری زبان جدید مهارتی است که لازم است برای رشد شخصی خود نیز روی آن سرمایه‌گذاری کنید.
به‌جای تمرکز بر روی موانع یادگیر یک زبان، عاشق یادگیری زبان شوید. در این مسیر حتما روابط شما و شریکتان هم بهبود خواهد یافت و احساس عشق بیشتر و پایدارتری خواهید کرد.

مقالات مرتبط:

 

۴ نکته مهم هنگام یادگیری زبان عشقتان

۱ بلافاصله با او شروع به صحبت کنید اگر می خواهید زبان شریک عاطفیتان را یاد بگیرید، بسیار مهم است که در اسرع وقت به تمرین صحبت کردن با او بپردازید و او را به این چالش دعوت کنید.
۲ اگر هنوز در خانه به این زبان صحبت نمی کنید، خجالت نکشید از اشتباه صحبت کردن با شریکتان نترسید و مانند یک کودک با او رفتار نکنید. دقیقا همانطور که در دنیای خودتان هستید صحبت کنید سوال و جواب کنید.
البته، اگر شریک زندگی شما این نظم را داشته باشد که فقط با شما به زبان مادری خود صحبت کند، می‌تواند معجزه کند و خیلی زود پیشرفت خواهید کرد.
۳ برای تمرین بیشتر آماده باشید تفاوتی بین معلم زبان و شریک عاطفی‌تان وجود دارد. اگر شریک زندگی خود را معلم زبان خود کنید و پذیرای یادگیری زبان مادری او باشید، حتما چالش برانگیز خواهد بود.
درصورتی که یادگیری پیوسته و مداوم باشد، خیلی بهتر است. پس با کوچکترین بی توجهی یا کم توجهی جا نزنید.
بیشتر بدانید: اهمیت استمرار و پیوستگی در فرایند یادگیری زبان جدید
۴ روی واژگان و عبارات روزمره تمرکز کنید. کسانی که زبانی را به‌خاطر شریک عاطفی‌شان یاد می‌گیرند، بهتر است روی مکالمات معمولی و واژگان تمرکز کنند. همان صحبت‌های معمولی که در طول روز انجام می‌دهند، از ده‌ها کتاب تمرین، کاربرد‌ی‌تر است.

روی مکالمه‌های غیررسمی و روزانه متمرکز شوید. در این صورت خیلی سریع‌تر متوجه پیشرفت خود خواهید شد.

این تکنیک ها نشان می دهند که یادگیری زبان فردی که عاشقش هستید به طور حتم امکان پذیر است.

این سیگنال را به شریکتان بدهید که مایلید زبان او را یاد بگیرید اما اگر هنوز نمی توانید آن را تمام وقت انجام دهید، نگران نباشید: یادگیری زبان یک ماراتن است، نه یک دو سرعت.

بسیاری از افراد نگران این هستند که فرصتی برای تمرین مهارت‌های گفتاری خود در یادگیری زبان جدید نداشته باشند. اگر چند زبانه هستید، به شریکتان این را نشان دهید؛ زیرا آنها مشتاق و مفتخر خواهند بود تا پیشرفت شما را ببینند.

پیشرفت با واژگان ساده، یک شروع واقعی است. غلبه بر یک مانع زبانی در یک رابطه می‌تواند چالش برانگیز باشد؛ اما دور از دسترس نیست.

مقالات مرتبط:

منبع: preply.com

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *