کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان هندی

بهترین رمان های یادگیری زبان هندی برای سطوح مبتدی تا پیشرفته

۵
(۳)

ادبیات هندی یک ژانر دست کم گرفته شده است. این بخش از رمان‌ها با داشتن تعداد زیادی  کتاب‌های هندی از نویسندگان مشهوری مانند Premchan، دهرامویر بهارتی و غیره، واقعاً بارز است. بنابراین، با مطالعه بهترین رمان های یادگیری زبان هندی علاوه بر آشنایی با فرهنگ و زبان، می توان از داستان های جذاب هندی نیز لذت برد.

فهرست:

 

معرفی تعدادی از برترین نویسندگان و رمان نویسان هندی

ادبیات هندی بسیار فراتر از تصور ما است و رمان‌های هندی زیادی وجود دارد که باید بخوانید. از ادبیات کلاسیک مونشی پرمچاند تا اشعار دل‌انگیز دکتر هاریوانش رای باچان، بسیاری از رمان‌های شگفت‌انگیز هندی هسته فرهنگ و توسعه هند را لمس کردند. نویسندگانی مانند Premchand، Dharamvir Bharati، Kamleshwar و غیره برای نوشتن رمان‌هایی که تأثیر قابل توجهی در جهان ایجاد کرده‌اند، در دنیای ادبی هندی افسانه‌هایی محسوب می‌شوند.

بهترین رمان های یادگیری زبان هندی نوشته‌شده توسط این نویسندگان به‌خاطر داستان‌های تاثیرگذارشان که عصر جدیدی را در دنیای ادبی هندی در هند آغاز کرده‌اند، ستایش شده‌اند. به همین دلیل، نگاهی به بهترین رمان‌های هندی تمام دوران می‌اندازیم که اگر هنوز فرصت مطالعه آن‌ها را پیدا نکرده‌اید، حتماً مطالعه کنید. این رمان های یادگیری زبان هندی درام و رئالیسم هستند و بینشی از روان انسان ارائه می‌دهند. قبل از معرفی بهترین رمان‎ های یادگیری زبان هندی، تعدادی از نویسندگان معروف هندی را معرفی می‌کنیم.

 

۱- Munshi Premchand

علاقه مندان به ادبیات هندی نیازی به معرفی Munshi Premchand ندارند. نام واقعی Munshi Premchand، نویسنده قوی ادبیات هندی، دانپات رای سریواستاوا بود. او در ۱۱ ژوئیه ۱۸۸۰ در منطقه لاماهی بنارس به دنیا آمد. داستان‌های او به رذیلت‌های موجود در جامعه می‌پردازد و به شیوه‌ای کنایه آمیز در جهت گسترش آگاهی در جامعه فعالیت می‌کند.

Munshi Premchand یکی از معدود نویسندگانی بود که درباره رنج زنان و استثمار کارگران نوشت. او همچنین به عنوان مشهورترین نویسنده قرن بیستم شناخته می‌شود. گودان و گابان از مشهورترین رمان‌های او هستند. نویسندگان آن زمان او را امپراطور رمان نیز مینامیدند.

Munshi Premchand نویسنده هندی

 

۲- Sudha Murthy

سودا مورتی (با نام مستعار کولکارنی) یک معلم و مهندس هندی است که به عنوان نویسنده به زبان‌های هندی، کانادا، مراتی و انگلیسی سرآمد است. او عمدتاً به خاطر فعالیت‌های بشردوستانه اش شناخته شده است و در حال حاضر به عنوان رئیس بنیاد Infosys و همسر یکی از بنیانگذاران Infosys معرفی می‌شود.

سودا مورتی؛ نویسنده هندی

 

۳- Rabindranath Tagore رابیندرانات تاگور

رابیندرانات تاگور (زاده ۷ مه ۱۸۶۱، کلکته  هند – درگذشته ۷ اوت ۱۹۴۱، کلکته)، شاعر، داستان‌نویس، آهنگساز، نمایشنامه‌نویس، مقاله‌نویس، و نقاش بنگالی است. او در معرفی فرهنگ هند به غرب و بالعکس بسیار تأثیرگذار بود و عموماً او را به عنوان هنرمند خلاق برجسته هند در اوایل قرن بیستم می‌دانند. در سال ۱۹۱۳ او اولین غیر اروپایی بود که جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد.

در سال ۱۸۹۱ تاگور به بنگال شرقی (اکنون در بنگلادش) رفت تا به مدت ۱۰ سال املاک خانواده‌اش در شیلایدا و شازادپور را مدیریت کند. در آنجا او اغلب در یک قایق خانگی در رودخانه پادما می‌ماند و در تماس نزدیک با مردم روستا بود و همدردی او با آنها به محور بسیاری از نوشته‌های بعدی او تبدیل شد.

رابیندرانات تاگور؛ نویسنده هندی

 

۴- چیترا بانرجی دیواکارونی (Chitra Benerjee Divakaruni)

شاعر و نویسنده چیترا بانرجی دیواکارونی در کلکته هند به دنیا آمد و برای ادامه کار به ایالات متحده آمد و مدرک کارشناسی ارشد را در دانشگاه ایالتی رایت و دکترا را در دانشگاه کالیفرنیا-برکلی گرفت. دیواکارونی، نویسنده آثار متعدد منظوم و نثر، به دلیل کاوش دقیق خود در تجربه مهاجران، به ویژه زنان آسیای جنوبی، شناخته شده است. مجموعه شعرهای او شامل شمع سیاه، شعرهایی درباره زنان از هند، پاکستان و بنگلادش (۱۹۹۱) و ترک شهر یوبا (۱۹۹۷) است که برنده جایزه شعر آلن گینزبرگ و جایزه بنیاد گربوده شد.

چیترا بانرجی دیواکارونی؛نویسنده هندی

 

معرفی بهترین رمان های یادگیری زبان هندی برای سطح مبتدی

 

۱) رمان Kitne Pakistan

رمان Kitne Pakistan نوشته کاملشوار یکی از بهترین رمان‌های هندی تمام دوران است. داستان رمان بر موضوعات حساس سکولاریسم، کمونیسم، ناسیونالیسم، هندوتوا و بسیاری موارد دیگر تمرکز دارد. این رمان حقیقت تاریکی را روشن می‌کند که افراد تنها توسط افراد صاحب قدرت برای پیشبرد برنامه‌های خود استفاده می‌شوند و به آنها کمک می‌کنند تا موقعیت‌های بالاتری در جهان کسب کنند. این رمان هندی یک اثر هنری زیبا با داستانی متقاعد کننده است که آن را به یکی از رمان های یادگیری زبان هندی که باید همه دوران ها بخوانید تبدیل می‌کند.

 

۲) گابان Gaban

گابان یک رمان هندی است. در واقع، این رمان، یک داستان عاشقانه معمولی طبقه متوسط با آرزوهای بزرگ است. داستان این رمان در مورد یک مرد جذاب به نام رامانات است. او از نظر مالی اوضاع خوبی ندارد اما همسرش را بیش از حد دوست دارد و چیزهای گرانبهایی را که توانایی خرید آن را ندارد به او هدیه می‌دهد. وقتی او با بدهی‌ها محاصره می‌شود و داستان جالب می‌شود، همه چیز به سنگ می‌خورد که در نهایت منجر به اختلاس او می‌شود. این رمان جذاب، با داشتن واژگان ساده برای افراد سطح مبتدی مناسب است.

 

۳) رمان خواندنی Chitralekha

Chitralekha که توسط باگواتی چاران ورما نوشته شده است، جزو بهترین رمان‌های هندی تمام دوران محسوب می‌شود. این رمان، داستان دختری به نام چیترالخا را روایت می‌کند که یک رقصنده ماهر است که اتفاقات زیادی برای او می‌افتد که زندگی‌اش تغییر می‌کند. یه جرئت می‌توان گفت که این یکی از بهترین رمان‌های عاشقانه هندی در تمام دوران است.

 

۴) رمان خواندنی Malgudi Days

رمانی که باید برای هر زبان آموز هندی بخواند، Malgudi Days توسط RK Narayana  است. داستان این رمان در دهکده‌ای خیالی به نام مالگودی اتفاق می‌افتد. داستان این رمان حول محور سوامی، پسر کوچک دوست داشتنی می‌چرخد. داستان معصومانه و زبان ساده آن به شما این احساس را می‌دهد که انگار در روستایی هستید که توسط سوامی و دوستانش احاطه شده‌اید.

 

۵) Stories from Mahabharata

  • نام به فارسی: داستان‌هایی از مهابهاراتا را به هندی بخوانید

این مجموعه داستان کوتاه با درس‌های ارزشمند زندگی، خوانندگان را مجذوب خود می‌کند. مهابهاراتا حماسه‌ای درباره دو پسرعمو است. کائوراواها و پانداواها که زندگی آن‌ها به داستان‌های کوچک متعدد تقسیم شده‌ است. در حقیقت، زبان ساده و محتوای عالی این کتاب، آن را به معرفی کاملی از زبان هندی و فرهنگ هند تبدیل کرده است.

 

۶) داستان‌های Panchatantra 

Panchatantra هزاران سال پیش توسط پاندیت ویشنو شارما نوشته شد. داستان‌های اخلاقی پانچاتانترا یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های افسانه‌های حیوانی است. محتوای جذاب و روایت داستان‌ها به زبانی ساده و مفرح آن را به گزینه‌ای عالی برای خواندن رمان های یادگیری زبان هندی در سطح مبتدی تبدیل کرده است.

 

۷) Kafan by Munshi Premchand

Kafan by Munshi Premchand حول خانواده‌ای از روستاییان طبقه پایین در هند می‌چرخد. پدر و پسر کارگران فقیری هستند که در زندگی با شرایط سختی روبرو هستند. همسر پسر هنگام به دنیا آوردن فرزندشان می‌میرد و کارگران فقیر پولی برای سوزاندن جسد ندارند. برای خرید کفن، از سایر افراد جامعه طلب پول می‌کنند. کافان مبارزات فقر و مشکلاتی را که مردم فقیر با آن روبرو هستند آشکار می‌کند و واقعاً یکی از بهترین رمان های یادگیری زبان هندی است که تاکنون نوشته شده است.

 

۸) Anmol Kahaniya by Munshi Premchand

این رمان، گلچینی از ۴۱ داستان است که Premchand در سال‌های ابتدایی کارش نوشته است. این رمان، مبارزات طبقه متوسط شهری و روستاییان را آشکار می‌کند. در حقیقت، این رمان نشان می‌دهد که Premchand  چقدر نویسنده‌ای همه کاره بود که به عمق شخصیت‎ها می پردازد و حقایق زندگی را آشکار می‌کند.

 

۹) Mrinalini by Bankimchandra Chatterjee

Mrinalini سومین رمان رمان‌نویس بنگالی بانکیمچاندرا چاترجی است. اگر به دنبال یک داستان عاشقانه هستید، این رمان را بخوانید. Mrinalini ،  داستان دختری به نام مرینلینی است که عاشق شاهزاده ماگاد، همچاندرا است و برای سطح مبتدی بسیار مناسب است.

 

۱۰)Chanakya Neeti by Aswini Parashar

این کتاب توسط آشوینی پاراشار معروف‌ترین نظریه‌پرداز هندی و مشاور نجیب امپراتوری موریا گردآوری شده است. Chankaya Neeti بر این تمرکز دارد که چگونه می‌توان از شر زندگی فرار کرد و شاد و راضی بود و برای علاقه مندان به موضوعات اجتماعی و تاریخی مناسب است.

 

معرفی بهترین رمان های یادگیری زبان هندی برای سطح متوسط

 

۱) Godan by Munshi Premchand

گودان که بسیاری آن را شاهکار Premchand می‌دانند، داستانی در مورد مبارزه دهقانان روستایی هند علیه وام‌دهندگان پول و زمیندارانی است که توسط افراد صاحب قدرت حمایت می‌شدند. در حقیقت، این یک رمان تأثیرگذار است که انقلابی را به ارمغان آورد که در نهایت به تغییر ادبیات هندی و بهبود آن شد. داستان دارای شخصیت‌های مختلفی از جوامع مختلف است که برای رسیدن به اهداف روزانه تلاش می‌کنند.

همچنین، جامعه روستایی و خانواده هوری ماهاتو و تمایل او به خرید یک گاو را به تصویر می‌کشد. او برای زنده نگه داشتن خواسته‌اش تلاش زیادی می‌کند، زیرا درگیری‌های خانوادگی مختلف وارد داستان می‌شود. پس، اگر به ادبیات هندی علاقه دارید، این یکی از بهترین رمان های یادگیری زبان هندی است که باید بخوانید.

 

۲) Maila Anchal اثر Phanishwar Nath Renu

این رمان توسط Phanishwar Renu نوشته شده است. این رمان در دهه ۹۰ در جریان جنبش ترک هند اتفاق می‌افتد، زیرا ایالت‌ها یک سری آیین‌ها را در روستاهای شمال شرقی بیهار تجربه می‌کنند. در حقیقت، باید گفت که این اولین رمان Phanishwar Nath Renu بود که پس از آن محبوبیت یافت و رمان‌های جذاب دیگری نوشت.

 

۳) Apsara by Suryakant Tripathi Nirala

آپسارا نوشته نیرالا است و این اولین رمان تخیلی اوست. این رمان، داستان زنی است که عاشق هنرمندی می‌شود. این زن نیز مانند هر داستان عاشقانه دیگری با موانع و فشارهای اجتماعی مختلف مواجه است. این داستان مضامین شجاعت، زنانگی و لطافت را لمس می کند. این یکی از بهترین رمان های هندی تمام دوران است.

 

۴) Murder on the Orient Express by Agatha Christie

اگر از داستان های جنایی و قتل لذت می‌برید، رمان بهتری برای شروع وجود ندارد. آگاتا کریستی از نثر تمیز و ساده با کمترین اصطلاحات خاص استفاده می‎کند. به همین دلیل برای یادگیری زبان هندی مناسب است.

 

۵) The Interpreter of Maladies by Jhumpa Lahiri

این یکی از بهترین رمان‌های هندی است. نویسنده این رمان یک نویسنده آمریکایی با اصالت هندی است که اصالت او در داستان‌هایش منعکس شده است. زبانی که او استفاده می‌کند بسیار ساده و قابل درک است.

 

۶) The Diary of a Young Girl by Anne Frank

اگر از درام لذت می‌برید و علاقه مند به یادگیری در مورد تاریخ هستید، این رمان عالی است. رمان The Diary of a Young Girl by Anne Frankدر مورد دختری می‌گوید که در زمان جنگ جهانی دوم زندگی می‌کند. از آنجایی که او به یک خانواده یهودی تعلق دارد، مجبور است مخفیانه زندگی کند.

 

۷) I too had a Love Story by Ravinder Singh

همانطور که از نامش پیداست، این رمان یک داستان عاشقانه است. داستان آن به خودی خود ساده اما بسیار قوی است و برای مدت طولانی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل علاوه بر لذت بردن از خواندن این کتاب، می‌توانید زبان هندی خود را نیز تقویت کنید.

 

۸) Kashi ka Assi

Kashi ka Assi یک رمان هندی است که توسط کاشی نات سینگ در سال ۲۰۰۴ نوشته شده است. از این رمان فیلمی به نام “محله عاصی” ساخته شده است. داستان رمان از وقایع سال ۱۹۹۰ و ۱۹۹۸ می‎گذرد، از جمله جنبش رام جانمابهومی و اجرای کمیسیون ماندال.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های یادگیری زبان هندی

 

۹) Jhutha Sach

Jhutha Sach دارای دو بخش است که هر دو توسط Yahspal معروف نوشته شده است. این دو جلد حول محور وقایع تجزیه هند می‌چرخد. قسمت اول Vatan Aur Desh نام دارد و در سال ۱۹۵۸ منتشر شد. قسمت دوم با نام Desh Ka Bhavishya منتشر شد. این رمان به زیبایی تضاد طبقاتی را بیان می‌کند.

 

۱۰) Chronicles of Narnia اثر سی اس. لوئیس

داستان های سی اس لوئیس عموماً برای کودکان جذاب است. برای کسانی است که تخیل خوبی دارند و از رمان‌های داستانی لذت می‌برند. این داستان‌ها شما را به دنیایی متفاوت می‌برند، اما درس‌هایی را برایتان باقی می‌گذارند که می‌توان آن‌ها را در این دنیا به کار برد.

 

معرفی بهترین رمان های زبان هندی برای سطح پیشرفته

 

۱) رمان Nirmala

یکی از بهترین رمان‌های هندی تمام دوران در مورد سوء ظن، خیانت و ازدواج های اجباری در هند Nirmala نوشته Premchand است. این رمان، داستان دختری به نام Nirmala را روایت می‌کند که مجبور می‌شود با یک مرد هم سن پدرش ازدواج کند. پس از آن، شوهرش شروع به سوء ظن زاجع او می‌کند که پسر بزرگش با Nirmala رابطه نامشروع دارد و در نهایت منجر به مرگ پسر می‌شود.

 

۲)رمان جذاب Tamas

رمان Tamas نوشته شده توسط Bhisham Sahni Tamas در سال ۱۹۴۷ هند است. این رمان داستان رفتگری به نام ناتو را بیان می‌کند که از یک مسلمان سیاستمدار رشوه می‌گیرد تا یک خوک را بکشد. این رمان یک درام تحسین برانگیز است که باعث می‌شود به طولانی مدت درباره مسائل جامعه هند فکر کنید. به همین دلیل، واضح است که یکی از بهترین رمان‌های هندی تمام دوران است.

 

۳) رمان Raag Darbari

رمان Raag Darbari نوشته شریلال شوکلا راگ درباری در مورد جامعه هند در دوران پس از استقلال است. این رمان، وضعیت اسفبار روشنفکران را در میان رشوه و فساد نشان می ‌هد که پیوند سیاستمداران، بازرگانان، پلیس و جنایتکاران دامن می‌زند. به همین دلیل، می‌توان گفت که این یکی از بهترین رمان‌های هندی تمام دوران است که نگاهی اجمالی به جامعه هند دارد.

 

۴) رمان خواندنی Pratigya

یکی از بهترین رمان‌های هندی تمام دوران، Pratigya نوشته Premchand است. Pratigya داستان زنی بیوه است که پس از مرگ شوهرش زندگی‌اش به جهنم تبدیل می‌شود. مردی پیر می‎خواهد با او ازدواج کند تا زندگی او نجات یابد اما جامعه حاضر به پذیرش رابطه آنها نیست.

 

۵) Chandrakanta by Devaki Nandan Khatri

این رمان، نوشته دواکی ناندان خاتری یک فانتزی عاشقانه است که داستان دو پادشاه عاشق که رقیب یکدیگر هستند را روایت می‌کند. یک سریال تلویزیونی نیز بر اساس این رمان ساخته شده است. شاهزاده چاندراکانتا از ویجایگار و شاهزاده ویرندرا سینگ از ناوگاره برای با هم بودن و داشتن زندگی عاشقانه خود از یک سری موانع عبور می‌کنند. این یکی از بهترین رمان‌های هندی است که اگر عاشق داستان‌های عاشقانه با چالش‌های مختلف هستید، باید بخوانید.

 

۶) Rashmirathi اثر Ramdhari Singh

این کتاب توسط رمان‌نویس معروف هندی، رامداری سینگ «دینکار» نوشته شده است و در فهرست ۱۰ رمان برتر هندی قرار دارد که باید حتما بخوانید. زیرا دارای احساسات مختلفی از جمله غرور، شجاعت، قدرت و افتخار است.

 

۷)  Gunaho ka Devta اثر Dharamveer Bharti

این رمان، یکی دیگر از داستان‌های عاشقانه از Dharamveer Bharti معروف Guhahon Ka Devta است. او پس از کبیرداس برجسته ترین نویسنده هندی شد. کتاب او درباره مردی به نام چاندار است که به ناچار عاشق دختر استادش، سودا می‌شود. کتاب او حاوی احساسات مختلف درد، اندوه، فقدان و شادی است.

 

۸) Pinjar

پینجار یک رمان هندی در سال ۱۹۵۰ است که توسط شاعر و رمان‌نویس مشهور آمریتا پریتام نوشته شده است. داستان این رمان در مورد یک دختر هندو به نام پورو است که توسط مرد مسلمانی به نام راشد ربوده شده است. پدر و مادر پورو وقتی دختر از خانه فرار می‌کند، از پذیرش آن سرباز می‌زنند.

 

۹) رمان خواندنی Andha Yug

Andha Yug یک رمان هندی شگفت‌انگیز از نمایشنامه‌نویس مشهور دارامویر بهاراتی و شامل پنج بخش است که در سال‌های پس از تجزیه هند در سال ۱۹۴۷ نوشته شده است. این کتاب تخریب زندگی انسان‌ها را به دلیل سیاست‌های بد که منجر به قتل اخلاق شد، به تصویر می‌کشد و  تحسین برانگیز است.

 

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی مهم‌ترین نویسندگان و رمان نویسان معروف هندی پرداختیم و برخی از آثار آن‌ها را نیز معرفی کردیم. رمان‌ها علاوه بر این که نقطه شروع خوبی برای تبدیل خواندن به یک عادت منظم هستند، کمک زیادی به بهبود یادگیری زبان می‌کنند. به همین دلیل توصیه می‌شود که در کنار کلاس خصوصی زبان هندی و دیگر روش های یادگیری زبان هندی، از خواندن معروف‌ترین رمان های یادگیری زبان هندی نیز غافل نشوید.

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *