کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان روسی

بهترین آهنگ و موسیقی ها برای یادگیری زبان روسی

۴.۵
(۸)

فرقی نمی‌کند که برای تقویت مهارت شنیداری (Listening) خود به رادیو گوش دهید یا به دنبال منابع دیگر باشید، داشتن فهرستی از بهترین آهنگ و موسیقی‌های زبان روسی همواره به کمک شما خواهد آمد و علاوه بر مهارت شنیداری، دیگر مهارت‌های زبان روسی شما را نیز تقویت خواهد کرد. گوش دادن به آهنگ‌های زبانی که می‌خواهید آن را یاد بگیرید یکی از موثرترین راه‌ها برای تسریع روند یادگیری و تقویت مهارت شنیداری در آن زبان است.

بنابراین اگر قصد دارید تا به تسلط خوبی در زبان روسی برسید، نباید آهنگ‌ها و موسیقی‌های این زبان را دست کم و نادیده بگیرید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ممکن است هنگامی که به ترجمه متن آهنگ مراجعه کنید، با ترجمه‌های متفاوتی روبه‌رو شوید؛ زیرا برخی از آن‌ها عامیانه و برخی دیگر هنری‌تر هستند. در هر دو صورت، این تفاوت به عمیق‌تر کردن درک شما از زبان روسی کمک زیادی خواهد کرد. در ادامه لیستی از آهنگ‌هایی که می‌تواند به شما در مسیر یادگیری زبان روسی شما کمک کند را آورده‌ایم.

فهرست محتوا:

 

آهنگ و موسیقی‌های موثر در یادگیری زبان روسی

۱. آهنگ روسی Катюша (Katyusha) برای یادگیری زبان

سطح مناسب: متوسط

این آهنگ که سبکی فولکور (موسیقی سنتی) دارد، در طی جنگ جهانی دوم معروف شد. به طور کلی، متن آهنگ داستان غم‌انگیز زن جوانی را تعریف می‌کند که در انتظار معشوقش می‌باشد؛ معشوقی که به جنگ پیوسته است. دو تکه اول متن آهنگ Катюша (Katyusha) در زمان گذشته بیان شده‌اند؛ پس در نتیجه این آهنگ می‌تواند برای تقویت مهارت صیغه‌ها نیز مفید باشد.

 

۲. موسیقی Чебурашка (Cheburashka)

سطح مناسب: مبتدی تا متوسط

این آهنگ روسی به کارتون محبوبی در دوران شوروی که به همین اسم تولید شده بود اشاره دارد. “چبوراشکا” شخصیتی کودکانه در کشور روسیه است که گوش‌های گرد و بزرگ و ظاهری شبیه به میمون دارد. این شخصیت به قدری محبوب است که به عنوان یک اسباب بازی در فروشگاه‌ها به فروش رسیده و همچنین سوغاتی خوبی برای بچه‌ها محسوب می‌شود.

آهنگ روسی Чебурашка متنی موزون به همراه قافیه‌های ساده دارد که یادگیری زبان روسی را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کرده است. علاوه بر این، گوش کردن به این  آهنگ می‌تواند توانایی مکالمه شما را نیز تقویت کند.

اهنگ روسی Чебурашка

 

۳. آهنگ Пусть бегут неуклюже (Gena’s Birthday Song)

سطح مناسب: مبتدی تا متوسط

آهنگ Пусть бегут неуклюже (Gena’s Birthday Song) نیز گزینه کلاسیک دیگری برای تقویت مهارت شنیداری خود است که می‌توان گفت با آهنگ Чебурашка تقریبا مشابه می‌باشد. مردم کشور روسیه هنوز این آهنگ را در جشن‌های تولد خود می‌خوانند؛ به همین دلیل است که این آهنگ تا حدی برای آشنا کردن شما با فرهنگ این کشور نیز مفید خواهد بود. گوش کردن به آن آهنگ در کنار خواندن کتاب‌های یادگیری زبان روسی، شما را به طور کامل برای شرکت در یک جشن تولد روسی آماده خواهد کرد.

بهترین آهنگ و موسیقی‌های یادگیری زبان روسی

 

۴. موسیقی روسی Чёрный ворон (Black Raven)

سطح مناسب: متوسط

آهنگ Чёрный ворон (Black Raven) با “کلاغ سیاه” یک موسیقی روسی دیگر در سبک فلکور است. متن این آهنگ در مورد کلاغ سیاهی می‌باشد که در هنگتم مرگ سربازی که در جنگ جان خود را از دست داده، بالای سرش می‌چرخد. با گوش کردن به این آهنگ، شما هرگز ترجمه کلمه “سیاه” به روسی را فراموش نخواهید کرد. علاوه به این، از آنجاییی که زمان افعال به کار رفته در این آهنگ ماضی (گذشته) است، می‌تواند راه مفید و موثری برای تمرین صرف افعال روسی در زمان گذشته باشد.

 

۵. آهنگ Выше (Higher) برای یادگیری زبان روسی

بهترین آهنگ و موسیقی‌های یادگیری زبان روسی

 

سطح مناسب: مبتدی

گوش دادن به آهنگ روسی Выше (Higher) نیز راه موثر دیگری برای یادگیری زبان روسی است. این موسیقی در عین بیان کلمات با سرعت مناسب برای فهم مبتدیان، ریتم پاپ و شادی دارد که به شما در عین یاد دادن زبان روسی، انرژی نیز می‌دهد. نیوشا، خواننده این آهنگ پاپ، یک ترانه سرای محبوب روسی است که بسیاری از ترانه‌های او برای زمان آینده سروده شده‌اند؛ به همین دلیل آهنگ‌های او به شما در صرف صیغه‌های این زمان کمک زیادی می‌کنند.

 

۶. موسیقی сошла с ума (All the Things She Said)

سطح مناسب: مبتدی

این آهنگ توسط Tatu (t.A.T.u)، یکی از معدود گروه‌های روسی که موفقیت و شهرت خوبی را در ایالات متحده کسب کرده‌اند، سروده شده است. متن آهنگ شامل اشعار تکراری است که همین موضوع باعث می‌شود به راحتی آن را یاد بگیرید.

 

۷. موسیقی روسی Хочешь (Do You Want?)

سطح مناسب: مبتدی تا متوسط

این آهنگ از نوازنده معروف و محبوب راک، زمفیرا (Zeмфира) می‌باشد که برای کسی که علاقه‌مند به این سبک موسیقی بوده و می‌خواهند مسیر یادگیری زبان روسی را برای خود جذاب کند، بهترین گزینه است. متن آهنگ شامل عبارات و جملات تکراری و آسان است که حتی در مواردی می‌توانید برای تقویت آموخته‌های قبلی خود از آن بهره ببرید.

 

۸. آهنگ روسی و عاشقانه Милая (Darling) برای یادگیری عبارات عاشقانه

سطح مناسب: متوسط

سبک این آهنگ روسی پاپ است که سرعت بسیار آهسته‌ای دارد؛ همین موضوع باعث می‌شود که آن را در لیست بهترین آهنگ و موسیقی‌های یادگیری زبان روسی قرار بدهیم. آهنگ Милая (Darling) شامل اصطلاحات عاشقانه زیاد و پرکاربردی است که به راحتی می‌توانید آن‌ها را به خاطر بسپارید.

 

۹. آهنگ روسی بسیار معروف Калинка (Kalinka)

سطح مناسب: متوسط تا پیشرفته

آهنگ فولکور روسی Калинка (Kalinka) احتمالا شناخته شده‌ترین آهنگ روسی در سراسر جهان می‌باشد که توسط ایوان لاریونوف در سال ۱۸۶۰ نوشته شده است. اما نکته مهم اینجاست که متن آهنگ ممکن است واژگان ارزشمند و پرکاربرد را به شما آموزش ندهند. ولی به هر حال، با گوش کردن به این آهنگ مطمئنا صرف فعل “خوابیدن” را یاد خواهید گرفت. علاوه بر این، با این موسیقی می‌توان صداهای مختلف زبان روسی را تمرین کرد.

بهترین آهنگ و موسیقی‌های یادگیری زبان روسی

 

۱۰. آهنگ رمانتیک روسی Моё сердце (My Heart)

سطح مناسب: متوسط

این آهنگ روسی که ترکیبی از سبک راک و پاپ می‌باشد، دارای اشعاری است که با سرعت آرامی جلو می‌روند. می‌توانید عبارت‌های مثل “قلب من” و “می‌دانم که دوستم داری” را به راحتی یاد بگیرید؛ اما مطمئنا نمی‌توانید آن را در مکالمات روزمره به راحتی به کار ببرید.

 

۱۱. آهنگ راک روسی Что такое осень (What Is Autumn)

سطح مناسب: متوسط

اشعار آهنگ Что такое осень (What Is Autumn) توسط یوری شوچوک، خواننده و عضو اصلی گروه راک محبوب ДДТ (DDT) نوشته شده است. این آهنگ به خوبی می‌تواند به شما در یادگیری واژگان مربوط به توصیف آب و هوا کمک کند. واژگان مرتبط با آسمان ابری فصل پاییز، گودال‌های آب، باد و ریزش برگ‌ها در این آهنگ به کار برده شده‌اند.

بهترین آهنگ و موسیقی‌های یادگیری زبان روسی

 

۱۲. موسیقی تاریخی Ой, да не вечер (Oh, It’s Not Evening Yet)

سطح مناسب: متوسط

آهنگ Ой, да не вечер (Oh, It’s Not Evening Yet) سبکی سنتی (فولکور) دارد که بخشی از تاریخ روسیه را در خود جای داده است. به دلیل تاریخی بودن آهنگ، می‌تواند برای یادگیری زمان ماضی فعل‌ها گزینه بسیار خوبی و مناسبی باشد.

 

چگونه با آهنگ و موسیقی زبان روسی را بهتر یاد بگیریم؟

بهترین موسیقی ها برای یادگیری روسی

 

همه افراد در نوع یادگیری متفاوت هستند؛ بنابراین نمی‌تولن برای تمامی افراد بک راه مشخص و واحد معرفی کرد. اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از آهنگ‌ها ببرید، در ادامه سه روش را برای شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند موثر باشند.

 

۱. گوش دادن غیرفعال به آهنگ روسی

یکی از راه‌های یادگیری زبان با موسیقی، گوش دادن غیرفعال است. می‌توانید هنگامی که مشغول انجام کار دیگری مانند رانندگی، آشپزی یا تمیز کردن خانه هستید، موسیقی را پخش کرده و اجازه دهید تا در پس زمینه پخش شود. با انجام این کار به طور منظم، ذهن شما به شنیدن زبان روسی در اطراف خود عادت کرده و باعث تقویت مهارت‌های شنیداری و گفتاری‌تان می‌شود.

 

۲. حفظ کردن متن آهنگ‌های روسی

شما همچنین می‌توانید از موسیقی و آهنگ‌های روسی برای گسترش دایره لغات خود استفاده کنید. برای این کار، متن آهنگی را که در حال گوش دادن به آن هستید جستجو کرده و همراه با پیشروی آهنگ، متن را خط به خط دنبال کنید.

متن آهنگ‌های روسی را می‌توانید با جستجو در گوگل و یوتیوب و در برخی موارد اسپاتیفای نیز پیدا کنید. پیشنهاد می‌کنیم در حین دنبال کردن متن، آن را زیر لبی نیز بخوانید یا حتی سعی کنید خط بعدی آهنگ را به خاطر بسپارید. حفظ کردن متن آهنگ به تقویت مهارت‌های شنیداری و خواندن شما کمک زیادی خواهد کرد.

 

۳. خواندن با صدای بلند همراه با آهنگ

در دو روش قبل، شما منفعلانه به آهنگ گوش می‌کردید؛ اما در این روش می‌توانید با همخوانی به همراه خواننده، یادگیری زبان روسی را به صورت فعال در بیاوریدو خواندن با صدای بلند یک راه عالی برای بررسی و دیدن پیشرفت خود است. اگر بتوانید تمامی قسمت‌های آهنگ را بخوانید که عالی است؛ اما اگر در این کار موفق نبودید، می‌توانید بارها و بارها به آن گوش داده و متن آن را دنبال کنید تا به تسلط برسید.

 

سخن آخر

به احتمال خیلی زیاد، تمامی ما هم‌عقیده هستیم که شنیدن موسیقی بسیار لذت‌بخش است. آهنگ‌های بسیار خوبی نیز به زبان روسی وجود دارد که هنوز اسم‌شان را نشنیده‌اید. اگر آهنگ‌هایی را انتخاب کنید که با سلیقه موسیقی شما یکی باشد و واقعا از آن لذت ببرید، یادگیری این زبان در کنار شرکت در کلاس‌های خصوصی زبان روسی برای شما بسیار جذاب و سرگرم‌کننده خواهد بود.

یادگیری زبان روسی با آهنگ و موسیقی به شما کمک می‌کند تا لغات مهم و پرکاربرد و دستور زبان را راحت‌تر به خاطر بسپارید. هر وقت که قصد داشتید که کلمه با نکته مربوط به دستور زبانی را به خاطر بیاورید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آهنگ را در ذهن پخش کنید.

همچنین آهنگ‌ها شما را با فرهنگ کشورها بیشتر آشنا می‌کنند؛ زیرا موسیقی نقش مهمی در فرهنگ کشورها بازی می‌کند. علاوه بر این که یک آهنگ روسی به شما در یادگیری زبان کمک می‌کند، به طور خودکار شما را به فرهنگ و تاریخ کشور روسیه نیز نزدیک خواهد کرد.

 

منبع: fluentu.com

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۵ / ۵. تعداد نظرات ۸

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *