کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

بهترین کتاب‌ های خودآموز آیلتس؛ ۱۴ کتاب برتر

۵
(۲)

یکی از سوالات رایج شرکت‌کنندگان آزمون آیلتس این است که آیا می‌توانیم به صورت خودآموز و در خانه آمادگی لازم برای آزمون آیلتس را کسب کنیم؟ پاسخ به این سوال به خود شما و میزان تلاش و سبک یادگیری‌تان بستگی دارد؛ اما به‌طور کلی شدنی است. ممکن است برخی از زبان‌آموزان فقط به بهترین کتاب‌های خودآموز آیلتس نیاز داشته باشند تا نمره‌ای عالی در آزمون کسب کنند و برخی دیگر از آنها به فکر شرکت در یک کلاس آنلاین آیلتس و استفاده از راهنمایی‌های یک مدرس حرفه‌ای و با تجربه باشند.

تعداد کتاب‌های آمادگی برای آزمون آیلتس زیاد است؛ بعضی از این کتاب‌ها را باید به همراه یک مدرس و در کلاس بخوانید، اما گروه دیگری از کتاب‌ها هم طوری تدوین شده‌اند که برای خودآموزی و مطالعه خودخوان کاملاً مناسب هستند.

در این مقاله قرار است با بهترین و جدیدترین کتاب های خودآموز آیلتس آشنا شویم.
اگر به دنبال راه‌هایی برای اینکه چطور می‌توانید در خانه و به‌صورت خودآموز برای آزمون آیلتس آماده شوید می‌گردید، قبل از مطالعه این مطلب، سری به مقاله «چطور در خانه آیلتس بخوانیم؟ راهنمای جامع یادگیری خودآموز آیلتس» بزنید.

 

بهترین کتاب های خودآموز آیلتس برای آمادگی آزمون

 

۱. کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

این کتاب یکی از بهترین منابع خودآموز برای آمادگی آزمون آیلتس به حساب می‌آید و توسط انتشارات کمبریج ارائه می‌شود. این منبع برای هر دو نوع آزمون آیلتس (آیلتس آکادمیک و جنرال) قابل استفاده است.

کتاب راهنمای آزمون آیلتس شامل ۵ بخش است.

  • چهار بخش اول آن به ترتیب به آموزش و تقویت یکی از مهارت‌های شنیداری، گفت‌وگو، ریدینگ و درک مطلب و مهارت نوشتاری زبان‌آموزان می‌پردازد.
  • در بخش آخر نیز زبان‌آموزان با ۸ آزمون آزمایشی آیلتس روبرو می‌شوند که برای هر یک پاسخنامه‌ای جامع ارائه شده است.

زبان‌آموزان با مطالعه‌ی این کتاب علاوه بر تقویت مهارت‌های چهارگانه‌ی خود، با تکنیک‌های پاسخگویی به سوالات آزمون آیلتس نیز آشنا می‌شوند. درواقع کتاب فرمت آزمون و تمام اجزای آن را تجزیه می‌کند و شما را با نکات و استراتژی‌هایی که برای امتیاز بالاتر نیاز دارید آشنا خواهد کرد. کتاب خودآموز آیلتس The Official Cambridge Guide to IELTS

 

۲. مجموعه کتاب‌های Complete IELTS

این کتاب در ۳ جلد به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود که هر جلد برای کسب یک نمره‌ی مشخص مناسب است.

  • جلد اول کتاب Complete IELTS برای کسب نمره‌ی ۴ تا ۵ (B1)،
  • جلد دوم برای کسب نمره‌ی ۵ تا ۶.۵ (B2)
  • و جلد سوم برای کسب نمره‌ی ۶.۵ تا ۷.۶ (C1) در آزمون آیلتس

در این مجموعه کتاب‌ها هر ۴ مهارت اصلی خواندن، گفتاری، نوشتاری و شنیداری پوشش داده شده است.
همچنین این کتاب به آموزش گام به گام واژگان و تلفظ صحیح آن‌ها، دستور زبان انگلیسی و استراتژی پاسخگویی به سوالات آزمون آیلتس می‌پردازد و با ارائه‌ آزمون‌های شبیه‌سازی شده، شما را برای شرکت در آزمون واقعی آماده می‌کند.

مجموعه کتاب‌های Complete IELTS

 

۳. کتاب New Insight into IELTS

این کتاب هم یکی دیگر از کتاب های خودآموز آیلتس بوده و انتخاب مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند به طور کامل با تمامی بخش‌های آزمون و نحوه‌ پاسخگویی به سوالات آن آشنا شوند.

این کتاب چهار بخش دارد که هر بخش به یکی از مهارت‌های شنیداری، درک مطلب، نوشتاری و گفتاری می‌پردازد. در انتهای کتاب هم پاسخنامه و توضیحات کامل در رابطه با تمرینات ارائه شده است.

کتاب New Insight into IELTS

 

۴. کتاب‌های English Vocabulary in Use

این مجموعه کتاب‌ها پرفروش‌ترین کتب مرجع و تمرین واژگان زبان انگلیسی از سطح مبتدی تا پیشرفته هستند و برای زبان آموزان آیلتس که می‌خواهند دایره‌ واژگان خود را تقویت کنند، بهترین انتخاب محسوب می‌شوند.

مطالعه‌ این کتاب به افرادی که به دنبال کسب نمره‌ی ۶.۵ و بالاتر در آزمون آیلتس هستند، توصیه می‌شود. اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید، می‌توانید مستقیماً به سراغ کتاب English Vocabulary in Use سطح Upper-intermediate بروید.

کتاب‌های English Vocabulary in Use

 

۵. کتاب Cambridge Grammar for IELTS

اگرچه در آزمون آیلتس به صورت مستقیم از دستور زبان سوالی داده نمی‌شود، اما دانش گرامری بالا به زبان‌آموزان کمک می‌کند که بهتر به سوالات این آزمون پاسخ دهند.

این کتاب ۲۵ درس دارد و تمرینات فراوانی هم برای یادگیری بهتر به داوطلبان ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که پاسخ دادن به برخی از این سوالات، نیازمند گوش دادن به فایل‌های صوتی است که به همراه کتاب دریافت می‌کنید.

کتاب Cambridge Grammar for IELTS

 

۶. کتاب Barron’s IELTS Practice Exams

این کتاب راهنمایی جامع برای شرکت‌کنندگان آزمون آیلتس بوده که شامل ۶ آزمون آیلتس آکادمیک و ۶ آزمون آیلتس جنرال است.

از آنجایی‌که بخش‌های مربوط به مهارت‌های شنیداری و گفتاری در آزمون‌های آیلتس جنرال و آکادمیک یکسان هستند، بخش‌های مربوط به این دو مهارت در کتاب بارونز نیز مشترک می‌باشند و تنها تفاوت  مربوط به بخش‌های ریدینگ و درک مطلب و مهارت نوشتاری است.
در ادامه‌ نمونه سوالات می‌توانید پاسخ‌های تشریحی و توضیحات کاملی در خصوص سوالات این آزمون‌ها ببینید.

این کتاب خودآموز برای کسانی مناسب است که تا حدودی با سازوکار آزمون آیلتس آشنا هستند و حالا نیاز به تمرینات بیشتری دارند.

کتاب Barron’s IELTS Practice Exams

 

۷. کتاب Official IELTS Practice Materials (جلد ۲)

این کتاب که توسط ممتحن‌های انگلیسی زبان های دیگر (ESOL) گردآوری شده، تست‌های تمرینی و کلیدهای پاسخ برای هر یک از بخش های آیلتس را دارد. با این که کتاب ازنظر فنی منبعی برای مربیان آیلتس است، اما برای زبان‌آموزانی که به دنبال تمرین‌های سخت و پیچیده می‌گردند هم بسیار مفید خواهد بود.

در این کتاب اسکریپت‌های بخش Listening و همچنین تمرین‌های Listening را در DVD همراه، به همراه نمونه فیلم ‌ای سه زبان آموزی که در آزمون Speaking شرکت می‌کنند، پیدا خواهید کرد.

کتاب Official IELTS Practice Materials (جلد 2)

 

۸. کتاب Cambridge Assessment English’s IELTS 16

آیلتس ۱۶ یک بسته منبع کامل با آزمون‌های تمرینی به‌روز و کلیدهای پاسخ است. این منبع برای زبان آموزانی است که به دنبال مرجعی کامل برای آشنایی با آزمون آیلتس و روش‌های پاسخگویی به سوالات آن می‌گردند.

چیزی که این کتاب را به یکی از بهترین کتاب‌های آمادگی آیلتس برای خودآموزی تبدیل می‌کند، ابزارهای متنوع مطالعه آن است:

  • پاسخ‌های نمونه برای سوالات آزمون مقطعی همراه با توضیحات واضح و اضافی
  • بانک منابع شامل اسکریپت‌ها و بخش‌های صوتی برای تمرین گوش دادن
  • ارائه فیلم‌هایی از نمونه پاسخ‌های بخش Speaking
  • نمونه پاسخ‌های بخش رایتینگ که به شما کمک می‌کند تا روی مهارت‌های رایتینگی که ممتحن آیلتس در پاسخ‌های شما به دنبال آن است کار کنید.
  • دارای چهار تست کامل آیلتس

کتاب Cambridge Assessment English’s IELTS 16

 

۹. مجموعه کتاب‌های Improve your IELTS Skills

این مجموعه کتاب از انتشارات مک‌میلان شامل ۳ کتاب بوده که به تقویت هر ۴ مهارت زبان‌آموزان در بخش‌های مختلف آزمون آیلتس آکادمیک کمک می‌کند.

۱ کتاب Improve Your IELTS Skills – Reading این کتاب با تمرکز بر درک مطلب زبان انگلیسی، شما را برای کسب نمره‌ی مناسب در بخش درک مطلب و ریدینگ آزمون آیلتس آماده می‌کند. با انتخاب این کتاب خودآموز می‌توانید نحوه‌ی مطالعه‌ی سریع و استراتژی‌های پاسخگویی به سوالات این بخش از آزمون را به خوبی بیاموزید.
۲ کتاب Improve Your IELTS Skills – Writing این کتاب با تاکید بر اهمیت ساختار جمله، دایره‌ی واژگان و تبدیل ایده به نوشته، زبان‌آموزان را برای بخش نوشتاری آزمون آیلتس آماده می‌کند. در واقع این کتاب به عنوان یکی از منابع ضروری آزمون آیلتس شناخته می‌شود و موضوعاتی بسیار نزدیک به آزمون آیلتس را برای زبان‌آموزان مطرح می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب ها و منابع تقویت رایتینگ آزمون IELTS

۳ کتاب Improve Your IELTS Skills – Listening & Speaking با مطالعه‌ی این کتاب می‌توانید مهارت شنیداری و گفتاری خود را تقویت نمایید. آموزش‌های صوتی و مکالمات موجود در این کتاب، مشابه آزمون آیلتس بوده و شما را با تلفظ‌های صحیح واژگان آشنا می‌کند. به این ترتیب می‌توانید مهارت‌های شنیداری و گفتاری خود را ارتقا دهید.

مجموعه کتاب‌های Improve your IELTS Skills

 

۱۰. مجموعه کتاب‌های IELTS Advantage

این کتاب شامل ۳ کتاب جداگانه برای تقویت مهارت‌های چهارگانه‌ی نوشتن، خواندن، صحبت کردن و شنیدن است.

۱ کتاب IELTS Advantage: Writing Skills این کتاب یک منبع جامع برای زبان‌آموزان آیلتس است. اگر قصد دارید در بخش مهارت نوشتاری آزمون آیلتس آکادمیک به نمره‌ی ۷ یا بالاتر دست یابید، این کتاب منبع خودآموز مناسبی برای شما خواهد بود. داوطلبان به کمک این کتاب می‌توانند به خوبی با تمامی بخش‌های یک رایتینگ و نحوه‌ی نوشتن یک رایتینگ خوب آشنا شوند.

همچنین در این کتاب نمونه‌های رایتینگ خوبی قرار داده شده است تا زبان‌آموزان برای کسب نمرات بهتر، از آن‌ها الگو بگیرند.

۲ کتاب IELTS Advantage: Reading Skills این کتاب برای زبان‌آموزانی مناسب است که قصد دارند در بخش ریدینگ آزمون آیلتس نمره‌ی ۶.۵ تا ۷.۵ یا بالاتر دریافت کنند. این کتاب با تمرکز بر ارتقای دایره‌ی واژگان و تمریناتی برای درک مطلب بهتر به سرعت شما را برای موفقیت در بخش ریدینگ آیلتس آماده می‌کند.

همچنین با مطالعه‌ی این کتاب می‌توانید با استراتژی‌های کلیدی برای خوانندن بهتر و سریع‌تر متن‌ها، به خوبی آشنا شوید.

۳ کتاب IELTS Advantage: Listening & Speaking Skills این کتاب بسیار جامع، طیف وسیعی از موضوعاتی که در بخش‌های لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس ممکن است با آن مواجه شوید را پوشش می‌دهد. اگر به دنبال کسب نمره‌ی ۶.۵ یا بالاتر در این دو بخش از آزمون آیلتس هستید، این کتاب انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

مجموعه کتاب‌های IELTS Advantage

 

جدیدترین کتاب های خودآموز آیلتس برای سال ۲۰۲۴

کتاب‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، هم برای آزمون آیلتس آکادمیک و هم آیلتس جنرال مناسب هستند.

 

۱. کتاب IELTS Academic: A Comprehensive Learner’s Bundle

این یکی از بهترین کتاب‌های الکترونیکی برای آیلتس آکادمیک بوده که یک بسته ۵ تایی از کتاب‌هایی برای هر چهار بخش آیلتس است: Listening، Reading، Writing (Task 1 و Task 2) و Speaking of the Academic.

این کتاب برای آمادگی خودآموز در خانه برای آیلتس ایده آل است، اما می‌توانید در محیط کلاس هم از آن استفاده کنید.

ویژگی های متمایز:

  • داشتن آخرین سوالات آیلتس (ژوئیه تا دسامبر ۲۰۲۳)
  • پاسخ‌های سوالات توسط کارشناسان آیلتس ارائه شده
  • شامل ۴۱ تست لیسنینگ و ۳۵ تست ریدینگ با پاسخ
    کتاب Speaking دارای ۱۱۰ سوال فشرده قسمت ۱ و ۹۲ سوال قسمت ۲/۳ با پاسخ است.
  • برای ۸۴ سوال آیلتس در رایتینگ تسک ۲ و ۱۰۰ گزارش در رایتینگ تسک ۱، نمونه پاسخ‌ها و ایده‌های انشا دریافت می‌کنید.

کتاب خودآموز آیلتس IELTS Academic: A Comprehensive Learner’s Bundle

 

۲. کتاب IELTS Reading General: Learner’s Kit: Actual Tests eBook Combo

این یک بسته ۵تایی کتاب الکترونیکی از مجموعه کتاب‌ های خودآموز آیلتس بوده که شامل جدیدترین نمونه سؤالات آیلتس (ژانویه- آوریل ۲۰۲۳) در مورد Listening، Speaking، Reading، Writing Task 1 و Writing Task 2 از ماژول عمومی است.

ویژگی های متمایز:

  • دارای نمونه پاسخ [For Speaking and Writing] که توسط کارشناسان آیلتس نوشته شده
  • دارای ۴۱ تست لیسنینگ و ۲۰ تست ریدینگ با پاسخ
  • کتاب Speaking دارای ۱۱۰ سوال قسمت ۱ فشرده و ۹۲ سوال قسمت ۲/۳ با پاسخ است.
  • کتاب نوشتن وظیفه ۲ دارای ۸۴ سوال انشا با پاسخ است.
  • در کتاب ۲۷ مجموعه حروف برای Writing Task 1 وجود دارد.
  • هر مجموعه شامل یک نامه رسمی، نیمه رسمی و غیر رسمی خواهد بود.

کتاب IELTS Reading General: Learner’s Kit: Actual Tests eBook Combo از کتاب های خودآموز آیلتس

 

۳. مجموعه کتاب IELTS Academic Test Preparation Set of 6 Books by Career Launcher

این کتاب با تکیه بر چندین سال تجربه تدریس و تحقیق عمیق، شامل یادگیری مبتنی بر مفهوم است که حول موضوعات مختلف مرتبط با تعداد کافی تمرین که یادگیری را تقویت می‌کند تدوین شده است.

این بسته شامل ۶ کتاب مناسب برای آزمون آیلتس آکادمیک به این شرح است:

  • Reading
  • Writing
  • Speaking
  • Listening
  • Grammar
  • Aviator

کتاب IELTS Academic Test Preparation Set of 6 Books by Career Launcher

 

۴. Cambridge IELTS Trainer with Answers

این کتاب را انتشارات کمبریج منتشر کرده و شامل شش تست کامل تمرینی با راهنمایی‌های آسان و تخصصی و نکات امتحانی است که برای تضمین موفقیت در آزمون آیلتس طراحی شده است.

ویژگی های متمایز:

  • دو آزمون اول به طور کامل با توصیه‌های گام به گام در مورد چگونگی مقابله با هر مقاله و سوال است.
  • فعالیت‌های تمرینی اضافی از بانکی از اوراق امتحانی داوطلبان واقعی ارائه می‌شود و بر حوزه‌هایی متمرکز است که زبان آموزان معمولاً به بیشترین کمک در آنها نیاز دارند.

 

منابع:

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۲

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *