کلاس آنلاین زبان ایتالیایی با اساتید برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان ایتالیایی

۱۱ اپلیکیشن و نرم افزار برای یادگیری زبان ایتالیایی مبتدی تا پیشرفته + لینک دانلود

۴.۸
(۶)

لازمه‌ی یادگیری زبان ایتالیایی یا هر زبان دیگری، این است که همواره در محیط پیرامون خود با آن زبان درگیر باشید. یعنی بهتر است علاوه بر انتخاب کتاب‌های مناسب و اساتید حرفه‌ای، از طرق دیگری نیز خود را غرق در زبان ایتالیایی کنید. یکی از روش های یادگیری زبان ایتالیایی برای سریعتر به نتیجه رسیدن و هرچه زودتر به زبان ایتالیایی صحبت کردن، استفاده از اپلیکیشن و نرم افزار یادگیری زبان ایتالیایی است.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش مشغله‌های روزمره‌ی ما آدم‌ها، راه‌های استفاده‌ی بهینه از فرصت‌هایمان نیز ارتقا یافته‌اند. مثلاً می‌توانید با استفاده از تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود، در اوقات فراغت هر روزتان، از پادکست‌ها، فیلم و سریال های زبان ایتالیایی و نرم افزارهای یادگیری بهره ببرید. استفاده از این اپلیکیشن‌ها به شما این امکان را می‌دهد که با لهجه‌های رایج و استاندارد در زبان ایتالیایی آشنا شوید و مهارت‌های خود را ارتقا دهید.

ما در ادامه لیستی از بهترین اپلیکیشن و نرم افزارهای یادگیری زبان ایتالیایی را به شما ارائه می‌دهیم. می‌توانید با مقایسه‌ی آن‌ها با یکدیگر، بهترین انتخاب را برای سطح زبان ایتالیایی و شرایط خود داشته باشید.

 

اپلیکیشن و نرم افزارهای یادگیری زبان ایتالیایی برای سطح مبتدی

 

۱- Doulingo

دولینگو

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

یکی از بهترین نرم افزارهای یادگیری زبان ایتالیایی در هنگام شروع یادگیری این زبان، دولینگو است. شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌ای از این برنامه به راحتی استفاده کنید. البته اگر سطح زبان شما فراتر از مبتدی است،‌باز هم می‌توانید از این برنامه استفاده کنید. در آن صورت در ابتدای کار، با یک آزمون کوتاه، تعیین سطح می‌شوید و سپس وارد مرحله‌ی یادگیری متناسب با سطح زبانتان خواهید شد.

دولینگو علاوه بر آموزش لغات زبان ایتالیایی و اصول اولیه‌ی دستور زبان آن، مکالمات و تلفظ‌های استاندارد کلمات را نیز به زبان‌آموزان می‌آموزد. شما با پرداختن به تمرینات این برنامه، می‌توانید مهارت گفت‌و‌گو کردن را در خود ارتقا دهید. در ضمن، آموزش‌های موجود در دولینگو به صورت موضوعی دسته‌بندی شده‌اند.

دولینگو برای کمک به یادگیری شما، داستان‌های کوتاهی متناسب با سطح زبانتان نیز به شما پیشنهاد می‌دهد. با خواندن و شنیدن این داستان‌ها می‌توانید با کاربرد واژگان در جمله‌ها بهتر آشنا شوید و درک بهتری از لغات ایتالیایی داشته باشید. برنامه‌های رایگان زیادی برای یادگیری زبان ایتالیایی طراحی و ساخته شده‌اند. اما بهترین برنامه‌ی کاملاً رایگان برای یادگیری مهارت‌های ارتباطی در بین این برنامه‌ها، دولینگو است.

دولینگو برای سطوح A1 تا B1 انتخابی مناسب است. این برنامه برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS در دسترس همگان خواهد بود. البته شما می‌توانید از نسخه‌ی تحت وب این اپلیکیشن نیز استفاده کنید.

 

۲- Babbel

بابل

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

بابل زبان‌های مختلفی را برای یادگیری ارائه می‌دهد، اما محتوای آموزشی هر زبان منحصر به فرد است. در آموزش زبان ایتالیایی بابل، ابتدا لغات و دستور زبان ایتالیایی را می‌آموزید و سپس از شما سوال‌هایی درباره‌ی همان آموخته‌ها می‌پرسد. به این ترتیب آنچه که آموخته‌اید در ذهنتان تثبیت می‌شود. اپلیکیشن Babbel برای زبان‌آموزان مبتدی و متوسط که می‌خواهند به سرعت شروع به برقراری ارتباط به زبان ایتالیایی کنند، انتخابی بسیار مناسب است.

کلمات و مکالماتی که در این اپلیکیشن با آن‌ها مواجه می‌شوید، واقعی و کاربردی هستند. همچنین با گذراندن دروس و خواندن متون در برنامه‌ی بابل، با فرهنگ ایتالیا و دنیای کار در آن آشنا خواهید شد.

کار با این اپلیکیشن کاربرپسند، بسیار راحت و آسان است. تمرینات متنوعی که در این برنامه برای زبان‌آموزان تعریف شده، باعث می‌شود که هرگز از کار کردن با آن خسته نشوند. نکته‌ی قابل توجه این است که درس اول در هر دوره‌ی زبان این برنامه رایگان است. اما پس از گذراندن درس اول، بابت دسترسی به تمامی آموزش‌ها باید هزینه‌ای اندک پرداخت نمایید.

محتواهای آموزشی بابل برای زبان‌آموزان از سطح A1 تا سطح B2 کارآمد است. این اپلیکیشن برای سیستم‌عامل‌های اندروید، iOS و کامپیوتر شخصی شما در دسترس است. همچنین می‌توانید از نسخه‌ی تحت وب این برنامه نیز بهره ببرید.

 

۳- Lingodeer

لینگودییر

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

اگر دوست دارید بیشتر از هرچیزی بر قواعد و دستور زبان ایتالیایی مسلط شوید، همین حالا این اپلیکیشن را نصب کنید. این اپلیکیشن در بین نرم افزارهای یادگیری زبان ایتالیایی، بیشترین شباهت را به کلاس درس دارد. به این دلیل که در کنار آموزش واژگان، تاکید خاصی بر آموزش دستور زبان و گرامر دارد. به این ترتیب شما از همان ابتدای کار، پیچیدگی‌های زبان ایتالیایی را درک خواهید کرد.

با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید علاوه بر آموزش، از آزمون‌های ایتالیایی، داستان‌های کوتاه درباره‌ی فرهنگ ایتالیا و فلش‌کارت‌ها نیز برای ارتقای سطح زبان خود استفاده کنید. اغلب واژگان در این اپلیکیشن، در چارچوب دیالوگ یا جمله به زبان‌آموزان آموزش داده می‌شوند.

اگر شما فردی کاملاً مبتدی هستید و دوست دارید قبل از شروع به یادگیری زبان ایتالیایی، توضیحاتی ساختار یافته و کامل درباره‌ی این زبان دریافت کنید، این برنامه انتخابی مناسب برای شماست. شما می‌توانید این برنامه را با نظم شخصی خودتان پیش ببرید.

این اپلیکیشن قابل نصب بر روی سیستم عامل‌های اندروید و iOS بوده و برای افراد مبتدی طراحی شده است. شما می‌توانید با خریداری اشتراک این برنامه، به تمامی آموزش‌های آن دسترسی پیدا کنید. اما ساخت اکانت و شروع یادگیری برای شما هزینه‌ای نخواهد داشت. این برنامه برای سطوح آموزشی A1 تا B2 انتخابی مناسب به شمار می‌رود. امکان استفاده از نسخه‌ی تحت وب این برنامه نیز برای زبان‌آموزان فراهم است. اتفاقا فضای نسخه‌ی تحت وب این برنامه بسیار شبیه به اپلیکیشن اندروید و iOS آن است.

 

۴- Mondly

ماندلی

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

یکی از بهترین نرم افزارهای یادگیری زبان ایتالیایی برای مبتدیان، اپلیکیشن ماندلی است. این برنامه با امکانات گسترده‌ای که در اختیار زبان‌آموزان می‌گذارد، به آن‌ها این امکان را می‌دهد که تنها با صرف چند دقیقه در روز، دایره‌ی واژگان خود را گسترده‌تر کرده و جمله‌بندی و جمله‌سازی را تمرین کنند.

اگر با اپلیکیشن‌های Doulingo و Babbel ارتباط خوبی برقرار کرده باشید، حتماً از این برنامه نیز راضی خواهید بود. به این دلیل که Mondly ترکیبی از این دو برنامه است که تنها جلوه‌های بصری بهتری به آن اضافه شده است.

یکی دیگر از مزایای استفاده از این برنامه برای افراد مبتدی، یادگیری همه‌ی مهارت‌های زبان ایتالیایی است. یعنی به کمک این برنامه هم می‌توانید گفت‌وگوی افراد دیگر را بفهمید، هم قادر به برقراری ارتباط با دیگران خواهید بود، هم می‌توانید به خوبی به زبان ایتالیایی بخوانید و بنویسید.

نکته‌ی مثبت استفاده از این برنامه برای افراد مبتدی در این است که درس روزانه‌ی هر زبان‌آموز، بر اساس یادگیری قبلی وی آماده می‌شود. یعنی هرچه برای یادگیری بیشتر تلاش کنید، مفاد آموزشی بیشتری در روز بعد در اختیار شما قرار داده می‌گیرد.

استفاده از این برنامه برای شروع از سطح A1 تا B2 به شما پیشنهاد می‌شود. شما می‌توانید بر روی سیستم عامل اندروید و iOS این برنامه را نصب کنید. البته برای استفاده‌ی کامل از این نرم‌افزار لازم است هزینه‌ی خرید اشتراک آن را نیز بپردازید. همچنین می‌توانید نرم‌افزار mondly را بر روی کامپیوتر شخصی خود از طریق نسخه‌ی تحت وب آن استفاده نمایید.

 

اپلیکیشن و نرم افزارهای یادگیری زبان ایتالیایی برای سطح متوسط:

 

۱- Pimsleur

پیمزلیار

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

یکی از بهترین اپلیکیشن و نرم افزارهای یادگیری زبان ایتالیایی برای سطح متوسط با تاکید بر آموزش از طریق فایل‌های صوتی، پیمزلر است. فضای این پلتفرم شبیه به یک کلاس درس است و در آن با تمامی لهجه‌های بومی زبان ایتالیایی آشنا خواهید شد.

این نرم‌افزار بر اساس استراتژی یادگیری دکتر پیمزلر طراحی شده است. به این صورت که شما به کمک این نرم‌افزار گام به گام به کمک مکالماتی که می‌شنوید، در مسیر یادگیری هدایت می‌شوید. در مرحله‌ی بعد از شما می‌خواهند که عبارات شنیده شده را تکرار کنید. پس از مدت کوتاهی، از شما خواسته می‌شود که عبارات را به خاطر بیاورید. این یک استراتژی هوشمندانه است.

در آموزش زبان ایتالیایی پیمزلر، لحن صحبت‌ها نیز به شما آموزش داده می‌شود. چرا که در این زبان، لحن تعیین کننده‌ی سوالی یا خبری بودن بعضی از جملات است. از آنجا که یادگیری زبان ایتالیایی مستلزم صحبت کردن و تکرار کلمات با صدای بلند است، بهتر است وقت و مکان مناسبی برای یادگیری خود انتخاب کنید.

اپلیکیشن و نرم‌افزار یادگیری زبان ایالیایی پیمزلر را می‌توانید در سیستم عامل اندروید، iOS و ویندوز نصب و راه‌اندازی کنید. شروع آموزش در این برنامه هزینه‌ای ندارد. اما در صورتی که بخواهید با این برنامه به یادگیری ادامه دهید، نیاز به پرداخت هزینه‌ای جهت خرید اشتراک خواهید داشت.

 

۲- Rocket Italian

راکت ایتالین

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

مسلماً Rocket Italian یکی از بهترین دوره‌های آموزشی آنلاین برای یادگیری زبان ایتالیایی برای افرادی که دانش اندکی از زبان ایتالیایی دارند محسوب می‌شود. این پلتفرم با دروس جامعی که برای یادگیری لغات و دستور زبان ایتالیایی ارائه می‌دهد، این امکان را به شما می‌دهد که تمام مهارت‌های زبانی خود اعم از صحبت کردن، مهارت شنیداری، خواندن و نوشتن را به خوبی بیاموزید. این برنامه به جای آموزش مجزای کلمات و قواعد، بر آموزش مکالمات و عبارات کاربردی به زبان‌آموزان تاکید می‌کند.

آموزش‌های این برنامه به قدری جامع است که با استفاده از آن هم با فرهنگ کشور ایتالیا آشنا خواهید شد و هم مهارت شنیداری خود را به سطح بالاتری می‌رسانید. همچنین می‌توانید با عبارات و دیالوگ‌های روزمره ایتالیایی و نحوه‌ی تعامل با افراد ایتالیایی آشنا شوید.

این برنامه یک دوره‌ی آموزشی آزمایشی رایگان در اختیار شما می‌گذارد. اما با خریداری اشتراک این برنامه، می‌توانید به آموزش‌های جامع زبان ایتالیایی دسترسی کامل پیدا کنید. البته اگر دوره‌ی آموزشی زبان ایتالیایی این برنامه را خریداری کردید و متوجه شدید به هر دلیلی این برنامه برای شما مناسب نیست، تا ۶۰ روز فرصت دارید که بهای پرداخت شده را پس بگیرید.

این برنامه در سیستم عامل اندروید و iOS قابل نصب است.

 

۳- Busuu

بوسو

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

این اپلیکیشن مانند بسیاری از دیگر نرم افزارهای یادگیری زبان ایتالیایی، موضوعات آموزشی را به صورت دسته‌بندی‌های مجزا در اختیار زبان‌آموزان می‌گذارد. برای مثال می‌توانید سراغ دسته‌ی واژگان طبیعت بروید و یا موضوع خانواده را برای یادگیری انتخاب نمایید.

این برنامه بر یادگیری واژگان و لغات استالیایی تاکید دارد. برای همین است که به افرادی با سطح کاملاً مبتدی پیشنهاد نمی‌شود. البته «بوسو» برای آشنا شدن با فرهنگ ایتالیایی برنامه‌ی مناسبی نیست و بهتر است در کنار این برنامه از برنامه‌های مکمل استفاده نمایید. اما برای یادگیری زبان، این برنامه انتخاب کاملاً مناسبی است.

یکی از مزایای این برنامه که می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد، توانایی ارتباط گرفتن با افراد بومی از طریق آن است. شما می‌توانید نوشته‌ها و صدای ضبط شده‌ی خود را از طریق این برنامه برای افراد بومی بفرستید تا آن‌ها را برای شما اصلاح کنند. این فرصت تعامل با افراد بومی به شما کمک می‌کند که مانند یک فرد بومی آموزش ببینید و اغلب اصطلاحات عامیانه را یاد بگیرید.

بیشتر بدانید: اصطلاحات عامیانه ایتالیایی که شما را مثل بومی ها نشان می دهد

برای دسترسی به این اپلیکیشن در اندروید و iOS به صورت کاملاً آزاد، می‌توانید هزینه‌ی کمی پرداخت نمایید. البته پرداخت هزینه فقط برای تعامل با افراد ایتالیایی زبان است و استفاده از سایر بخش‌ها هزینه‌ای ندارد.

 

۴- MosaLingua

موزالینگوا

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

این نرم‌افزار که می‌توانید آن را در کامپیوتر خود داشته باشید، با آموزش کلمات و عبارات مختلف و نشان دادن محل استفاده‌ی آن‌ها، به ارتقای دانش زبانی شما کمک ویژه‌ای می‌کند. برای کسانی که به صورت مبتدی با زبان ایتالیایی آشنا هستند، انتخابی عالی به حساب می‌آید. چون به کمک آن می‌توانید به توانایی مکالمه‌ي خود، روز به روز بیافزایید.

پس برای ارتقای سطح مکالمات خود به زبان ایتالیایی همین حالا این اپلیکیشن را در تلفن همراه خود، چه اندروید و چه iOS نصب کنید یا در کامپیوتر خود از این نرم‌افزار استفاده نمایید.

 

اپلیکیشن و نرم افزار یادگیری زبان ایتالیایی برای سطح پیشرفته:

 

۱- Drops

دراپس

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

Drops اپلیکیشن کاربردی و مناسبی برای یادگیری لغات ایتالیایی، از پایه تا پیشرفته محسوب می‌شود. شما به کمک این اپلیکیشن می‌توانید لغات تخصصی‌تر را نیز یاد بگیرید و آن‌ها را در مکالمات خود استفاده کنید. در این برنامه نیز لغات به صورت موضوعی دسته‌بندی شده‌اند. شما می‌توانید موضوعات مختلف از جمله ورزشی، واژگان مربوط به علوم پزشکی، خانواده، تعطیلات و بسیاری موارد دیگر را در این دسته‌بندی‌ها دنبال کنید و یاد بگیرید.

 

۲- WordReference

ورد ریفرنس

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

اگر فردی با دانش زبان ایتالیایی مناسب هستید، چیزی که به آن نیاز دارید یک فرهنگ واژگان یا دیکشنری است. این فرهنگ لغت ایتالیایی به انگلیسی، برای تمامی افراد،‌ انتخابی حرفه‌ای و مناسب به شمار می‌رود.

به کمک این برنامه می‌توانید صرف فعل‌های ایتالیایی را به خوبی و به صورت کامل یاد بگیرید. همچنین در این برنامه برای هر واژه‌ای که می‌خواهید یاد بگیرید، در پایین صفحه لینکی از Google Image ارائه می‌شود تا اطمینان حاصل کنید که آن واژه را به خوبی یاد گرفته‌اید.

می‌توانید این اپلیکیشن را بر روی سیستم عامل اندروید و iOS نصب کنید. البته امکان استفاده از نسخه‌ی تحت وب آن را نیز خواهید داشت.

 

۳- Memrise

میمرایز

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

شاید نام این برنامه را به عنوان یکی از اپلیکیشن های یادگیری زبان ایتالیایی برای مبتدیان شنیده باشید. اما اینطور نیست. شما زمانی نیاز به ارتقای دایره‌ی لغات خود دارید، که بتوانید از آن‌ها استفاده نمایید. این برنامه دایره‌ی لغات شما را ارتقا می‌دهد. اما درباره‌ی کاربرد آن‌ها، جز تعدادی مثال، چیزی به شما یاد نمی‌دهد. از این جهت بهتر است در سطوح بالاتر از مبتدی به سراغ این اپلیکیشن بروید.

بنابراین پیشنهاد ما یه شما این است که اگر به دانش مشخصی از زبان ایتالیایی دسترسی پیدا کرده‌اید، سراغ این برنامه بروید تا لغات بیشتر و رایج‌تری از زبان ایتالیایی یاد بگیرید تا بتوانید با مهارت بیشتری صحبت کنید. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به جذابیت مکالمات خود بیافزایید. همچنین تکرارهای مکرری که در این اپلیکیشن برنامه‌ریزی شده است، به شما این امکان را می‌دهد که در مدت زمان اندکی، لغات جدید را به ذهن بسپارید.

این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن و نرم افزارهای یادگیری زبان ایتالیایی است که می‌توانید بر روی تلفن همراه خود، با سیستم عامل اندروید و iOS آن را نصب نمایید و در هر موقعیتی از آن استفاده کنید. شما می‌توانید از نسخه‌ی تحت وب این نرم‌افزار نیز استفاده کنید. نسخه‌ی رایگان این برنامه برای زبان‌آموزان قابل استفاده است. اما برای دستیابی کامل به آموزش‌های موجود در این اپلیکیشن می‌توانید نسخه‌ی پریمیوم آن را خریداری نمایید.

 

چه ابزارهای دیگری در یادگیری زبان ایتالیایی به ما کمک می‌کند؟

علاوه بر اپلیکیشن و نرم افزارهای یادگیری زبان ایتالیایی که در دسترس همه‌ی ما هستند، پلتفرم‌هایی مانند سایت یوتیوب یا پادکست گوگل نیز همواره در اختیار داریم. کافیست موضوع مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنیم. به این ترتیب می‌توانیم با کمک ابزارهایی مانند سایت یوتیوب و اپلیکیشن‌های پادکست برنامه‌ی مورد علاقه‌ی خود را به زبان ایتالیایی انتخاب کنیم و از آن‌ها یاد بگیریم که چطور به زبان ایتالیایی صحبت کنیم.

این پلتفرم‌ها برای تقویت مهارت شنیداری شما و یاد گرفتن مکالمات واقعی افراد ایتالیایی زبان عالی است. از این طریق می‌توانید به دنیای وسیعی از ویدیوها، پادکست‌ها، موسیقی های ایتالیایی و مصاحبه‌های مردمان بومی دسترسی پیدا کنید. یکی از بهترین راه‌های حرفه‌ای شدن در صحبت کردن به زبان ایتالیایی استفاده از همین موارد است.

 

سخن آخر

در هر سطحی از زبان که هستید، توجه داشته باشید که چه مدت زمانی در هر روز به یادگیری آن زبان اختصاص می‌دهید. ممکن است روزی ۱۵ دقیقه برای یادگیری زبان وقت داشته باشید. پس به کمک نرم افزارهای یادگیری زبان ایتالیایی از همان ۱۵ دقیقه به بهترین نحو استفاده کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که در کنار استفاده از کتاب‌های آموزش زبان ایتالیایی و کلاس خصوصی زبان ایتالیایی، اپلیکیشن و نرم افزارهای یادگیری زبان ایتالیایی را نیز بر روی تلفن همراه یا کامپیوتر خود نصب کنید و از آن‌ها برای ارتقای سریع‌تر سطح زبان خود استفاده کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۸ / ۵. تعداد نظرات ۶

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *