کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
مقالات کاربردی و عمومی

مهم ترین ویژگی های معلمان تاثیرگذار

۴.۶
(۹)

از اولین روزی که بچه‌ها مدرسه می‌روند و یا حتی در همان دوران مهدکودک، آنها با تعداد زیادی مربی مواجه می‌شوند که ازنظر سبک تدریس و شخصیت، تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند.

بدون شک معلمان نقشی اساسی در شکل دادن به آینده شاگردان خود ایفا می‌کنند. در تحقیقاتی که از افراد مختلف جامعه به عمل آمد، ۵۹ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که معلم‌ها تاثیر قابل توجهی بر آینده آنها داشته‌اند.


🎧 فایل صوتی این مقاله را بشنوید 🎧

با شنیدن هم می‌توانیم یاد بگیریم! 🙌✨


 در کنار یادگیری علم و دانش، ما برخی از ویژگی‌های انسانی و صفات خاص خود را از معلم‌هایمان یاد می‌گیریم و حتی گاهی تا آخر عمرمان، نقش یک یا چند معلم در زندگی‌مان تأثیرات زیادی خواهد گذاشت.

این تأثیرات مثبت و منفی می‌تواند به دلیل بالا بردن قدرت عزت نفس یا حس نوع‌دوستی در ما و همچنین و ارتباط روحی‌ای باشد که معلمان با ما برقرار کرده‌اند یا به دلیل سرکوب و نقض و نادیده گرفتن توانایی‌هامان وقتی در کنار آنها بوده‌ایم.

ویژگی های معلمان تاثیرگذار

ویژگی های معلم های خوب و تاثیرگذار

تساوی بین شاگردان معلمان مورد علاقه اغلب نگاه مساوی در بین کلاس به بچه‌ها دارند و بچه‌ها کاملاً متوجه این رفتار می‌شوند. 
برخورد دوستانه این معلمان با شاگردان خود رفتاری دوستانه دارند و بچه‌ها معلم‌هایی را که با آنها چالش داشته‌اند، زیاد دوست ندارند.
تشویق و حمایت دائمی تشویق و حمایت مربیان متعهد، تأثیر مهمی در کمک به دانش آموزان برای عبور از چالش‌ها، کشف نقاط قوت و ایجاد پایه‌ای برای موفقیت مادام العمر دارد.
علاوه بر این، حمایت معلمان گاهی اوقات حتی خلاء های زندگی شخصی شاگردان را هم به‌راحتی پر می‌کند.
دیگر ویژگی‌های اصلی معلمان محبوب که توانسته‌اند با دانش‌آموزان خود خارج از مباحث درسی ارتباط بگیرند به این ترتیب عنوان شده‌اند: 

مبارزه با کمرویی شاگردان، توجه به سلامت روان و سازگاری با شرایط جدید مدرسه یا دانشگاه و…

  • در بین دانش‌آموزانی که والدینی ناآگاه دارند که به وضعیت فرزندان خود بی‌توجه‌اند، نیازهای عاطفی این افراد به میزان ۳۷٪، با معلم‌های خوب جبران شده است.
    چنین ارتباطاتی با فراهم کردن فضای حمایتی و بدون قضاوت، تأثیر بسیار مثبتی بر رشد عاطفی، شناختی و اجتماعی دانش‌آموزان گذاشته و همچنین به‌طور مؤثری تجربه یادگیری آنها را بهینه می‌کند.

نقش اساتید و مدرسان خوب، چه در دوره کودکی و چه بزرگسالی بر کسی پوشیده نیست. همه به دنبال معلمانی می‌گردند که بتوانند در کنار یادگیری دانش، ارتباطی دوستانه هم با او برقرار کنند.

اگر شما هم معلم زبانی هستید که عاشق برقراری رابطه حرفه‌ای، مبتنی بر صمیمیت و اعتماد با زبان‌‌آموزان خود هستید، جایتان در جمع معلمان خصوصی زبان در هایتاکی خالی است. ✨✔

 

معلمان چگونه می‌توانند بر روی شاگردانشان تأثیر بیشتری بگذارند؟

اشتراک گذاری تجربه ها اشتراک گذاشتن جزئیات شخصی با شاگردان هم می‌تواند آنها را عمیقاً تحت تاثیر قرار دهد؛ به‌طوری که شاگرد کاملا با معلم خود احساس نزدیکی می‌کند. 
فداکاری و از خودگذشتگی فداکاری و از خودگذشتگی معلم‌ها هم از دید بچه‌ها مخفی نمی‌ماند و اغلب معلم‌هایی که خارج از کلاس درس و مدرسه برای شاگردان خود وقت می‌گذارند، قابل اعتماد و مورد تقدیر بچه‌ها هستند.
ارتباط عمیق و طولانی با شاگردان ارتباط با دانش‌آموزان فراتر از کلاس درس، نقشی حیاتی در غنی‌سازی مسیر یادگیری آن‌ها دارد. این تعامل در کنار یادگیری بهتر بچه‌ها، معلمان را قادر می‌سازد تا برای هر شاگردی شیوه خاص خودش را داشته باشد.
ارتباطاتی که خارج از کلاس ایجاد می‌شود، اعتماد به نفس و مشارکت دانش‌آموزان را تقویت می‌کند و عشق مادام‌العمر به یادگیری را پرورش می‌دهد.
برقراری رابطه سازنده شاگردان با معلم، تنها شروعی است که به ارتباطات جدیدی خواهد رسید. معلم‌ها با توانمندسازی دانش آموزان ازطریق یادگیری مهارت‌ها و دانش‌های مختلف، درهای جدیدی به روی روابط، چه شخصی و چه حرفه‌ای باز می‌کنند.

مقالات مرتبط:

 

منبع: preply.com

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۶ / ۵. تعداد نظرات ۹

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *