کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان روسی

۱۰ تا از بهترین سایت های تعیین سطح زبان روسی؛ رایگان و کاربردی

۵
(۳)

حتما این روزها از شرایط عالی مهاجرت به روسیه چیزهایی شنیده‌اید. روسیه در مقایسه با بسیاری از کشورها شرایط ساده‌تری برای مهاجرت ما ایرانی‌ها فراهم کرده است. اما چالشی که اکثر افراد با آن مواجه هستند «یادگیری زبان روسی» است.

مهم نیست که در چه سطحی از این زبان هستید، مهم این است که بتوانید برای رسیدن به هدف خود در آزمون‌های اصلی زبان روسی نمره قبولی را به دست آورید.
ولی آیا می‌توانید با اطمینان بگویید مهارت‌های کامل متناسب با سطح خود را کسب کرده‌اید؟ همان طور که می‌دانید برای این سوال تضمین ۱۰۰% وجود ندارد. ولی خم به ابرو نیاورید که راه‌‎حلی مطمئن برای شما وجود دارد. این راه‌حل شرکت در آزمون‌ های تعیین سطح آنلاین است.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

آیا شرکت در آزمون‌های تعیین سطح زبان روسی ضروری است؟

یادگیری زبان روسی دشواری‌های خود را دارد و زمانی را از شما می‌گیرد. پس انتخاب راه یادگیری با این تفکر که «خودم می‌خوام امتحان کنم ببینم کدوم راه بهتره» شاید باعث شود چندین سال ارزشمند از زندگی‌تان را از دست بدهید.

تعیین سطح رایگان زبان روسی در هایتاکی

 

شاید یکی از پیشنهادات برای پیدا کردن مسیر صحیح یادگیری زبان روسی این باشد که از تجربه افراد موفق در یادگیری زبان روسی کمک بگیرید. شما از هر روشی می‌توانید زبان روسی را یاد بگیرید، ولی باید سطح زبان روسی خود را ارزیابی کنید بهترین پیشنهاد به شما این است:

به سراغ سایت‌هایی بروید که تعیین سطح روسی را توسط آزمون به صورت آنلاین برگزار می‌کنند.در یک چشم بر هم زدن متوجه می‌شوید که در کدام قسمت از مسیر یادگیری زبان روسی قرار گرفته‌اید.

 

تعیین سطح زبان روسی به چه صورتی انجام می‌شود؟

آزمون‌های تعیین سطح زبان روسی در حال حاضر در تمام آموزشگاه‌هایی که در آن‌ها زبان روسی تدریس می‌شود، برگزار می‌شوند. ولی همه داستان این نیست. بسیاری از سایت‌ها به منظور رفاه بیش‌تر زبان آموزان شرایطی را ایجاد کرده‌اند تا زبان آموزان بتوانند در شرایط راحت‌تر و بدون تنش سطح زبان روسی خود را ارزیابی کنند.

بیشتر بدانید: بهترین سوالات برای تعیین سطح مبتدی و کودکان در زبان روسی

شما به عنوان زبان آموز می‌توانید تنها با یک کلیک وارد سایت مورد نظرتان شده و سوالات را در کمال آرامش مطالعه کرده و به آن‌ها پاسخ دهید.

سایت برای تعیین سطح زبان روسی

 

بهترین سایت های تعیین سطح زبان روسی کدام‌ها هستند؟

 

۱. سایت transparent

یکی از سایت‌های تعیین سطح زبان روسی سایت transparent است که می‌توانید به صورت رایگان هر چند باری که خواستید در آزمون آن شرکت کنید.

زمانی که وارد صفحه آزمون سایت می‌شوید مشاهده می‌کنید که هر بخش ۱۰ – ۱۵ سوال دارد. با پاسخ به سوالات هر صفحه می‌توانید با زدن بر روی دکمه «Next Section» به سوالات بعدی دسترسی داشته باشید.
اگر قصد دارید به صفحات قبلی برگردید، کافی است که دکمه «Previous Section» را فشار دهید یا از نوار پیشرفت آزمون در بالای صفحه به قسمت قبلی آزمون خود بازگردید .

پس از اتمام آزمون می‌توانید با کلیک بر روی گزینه «Get Your Score (دریافت امتیاز خود)» نتیجه آزمون‌تان را بلافاصله مشاهده کنید.

می‌توانید بالافاصله پس از آزمون، با فشار دادن گزینه «Restart Test (راه‌اندازی مجدد تست)» مجددا در آزمون شرکت کنید. توجه داشته باشید تمام نتایج قبلی شما پاک خواهد شد.

سایت transparent - سایت تعیین سطح زبان روسی

 

۲. سایت testgorilla

اگر قصد دارید برای کار به روسیه مهاجرت کنید، بهتر است ابتدا مدرک زبان مورد نظر برای شرکتی را که قصد دارید در آن فعالیت کنید گرفته باشید.

معمولا بسیاری از زبان آموزان از سایت testgorilla به این منظور استفاده می‌کنند. نکته قابل توجه این است که نتایج شرکت در آزمون‌های تعیین سطح زبان روسی این سایت نیز برای بسیاری از کارفرمایان روس قابل قبول است، زیرا آزمون تعیین سطح در این سایت در سطح B1 برگزار می‌شود و در آن مهارت‌هایی چون واژگان، ترکیب جمله، درک مطلب و درک شنیداری ارزیابی می‌شود.

شما همچنین می‌توانید با شرکت در کلاس‌های خصوصی زبان روسی تجاری در هایتاکی، قبل از مهاجرت کاری به روسیه، با اصطلاحات و واژگان تخصصی شغل مورد نظر خود بیشتر آشنا شوید و روز اول کار خود در این کشور را حرفه‌ای و مسلط آغاز کنید.

سایت testgorilla سایتی برای تعیین سطح زبان روسی

 

۳. سایت uni-lang.ru

یک سایت آموزش زبان‌های خارجی است که برای شرکت در دوره‌های آن می‌توانید ابتدا به صورت رایگان سطح زبانتان را تعیین کرده و سپس به صورت

توجه داشته باشید uni-lang.ru یک سایت خارجی است و اگر قصد داشته باشید در کلاس‌های آن شرکت کنید، باید به زبان دیگری جز فارسی مسلط باشید.

سایت uni-lang.ru برای تعیین سطح زبان روسی

 

 

۴. سایت هایتاکی HiTalki

سایت hitalki یکی از سایت‌های فارسی زبانی است که به عنوان زبان آموز زبان روسی می‌توانید به صورت رایگان در آن سطح زبان خود را به کمک یک معلم کارآزمودۀ روسی تعیین کرده و در صورتی که بخواهید زیر نظر برترین اساتید ایران زبان روسی را بیاموزید، در کلاس‌های خصوصی زبان روسی، به‌صورت آنلاین یا حضوری شرکت کنید.

سایت hitalki سایتی فارسی برای تعیین سطح زبان روسی

 

۵. سایت onlinetestpad

اگر قصد دارید تک تک مهارت‌های زبانی خود را در زبان روسی ارزیابی کنید، یکی از بهترین پیشنهادها برای شما استفاده از سایت onlinetestpad است. شما به صورت رایگان و بدون نیاز به ثبت‌نام به سادگی با انتخاب موضوع و مهارت مورد نظرتان در آزمون تعیین سطح شرکت کنید.

سایت onlinetestpad یکی از سایت های تعیین سطح زبان روسی

 

۶. سایت lingq

در سایت lingq می‌توانید به سادگی سطح زبان روسی خود را تعیین کنید.

بلافاصله پس از شرکت در آزمون این سایت، می‌توانید نتیجه را مشاهده کنید. امتیاز ویژه این سایت نسبت به سایرین این است که علاوه بر تعیین سطح، دایره لغت شما را نیز به دقت ارزیابی می‌کند! در این صورت محدوده سطح زبان شما تعیین نمی‌شود بلکه سایت lingq نقطه دقیق سطح شما را هدف قرار می‌دهد.

سایت lingq سایتی عالی برای تعیین سطح زبان روسی

 

۷. سایت rb.ru

در این سایت شما می‌توانید با پاسخ به ۱۴ سوال سطح زبان روسی خود را تعیین کنید. این سایت یک موضوع بسیار مهم را به زبان آموزان یادآوری می‌کند:

این امکان هست که شما بتوانید به سادگی پاسخ سوالات را با یک جست‌و‌جوی ساده در اینترنت پیدا کنید ولی این چه فایده‌ای به حال شما دارد. این کار تنها ارزیابی قدرت سرچ شما را نشان می‌دهد. پس به خودتان احترام بگذارید و با تکیه بر دانش روسی خود به سوالات پاسخ دهید.

سایت rb.ru سایتی برای تعیین سطح زبان روسی

 

۸. سایت pushkininstitute

این سایت شرایط منحصربه‌فردی را برای تعیین سطح زبان روسی متقاضیان فراهم کرده است و در آن علاوه بر این که می‌توانید در آزمون کلی تعیین سطح شرکت کنید، می‌توانید با اطلاع از سطح خود مهارت‌های زبان روسی‌تان را بسنجید. تنها کافی است که سطح خود را انتخاب کرده تا وارد آزمون آن سطح شوید.

نکته اساسی در مورد آزمون‌های این سایت این است که شما تنها دو بار فرصت شرکت در هر سطح از آزمون را دارید تا بتوانید به درستی دانش روسی خود را ارزیابی کنید.

سایت pushkininstitute تعیین دقیق سطح زبان روسی

 

۹. سایت mgu-russian

در این سایت شما می‌توانید دو مدل مختلف از آزمون تعیین سطح را مشاهده کنید:

۱. آزمون TRKI

در آزمونی تحت عنوان «آزمون آنلاین زبان روسی به عنوان زبان خارجی (TRKI)» شرکت کنید. نتایج این آزمون پس از اتمام به ایمیل شما ارسال می‌شود.

۲. آزمون تعیین سطح

در این آزمون ۴۰ سوال وجود دارد که با دقت زیادی سطح زبان‌آموز را در زبان روسی تعیین خواهد کرد.

سایت mgu-russian تعیین سطح زبان خارجی روسی

 

۱۰. سایت novamova

در این سایت شما در آزمونی شرکت می‌کنید که میزان مهارت‌تان در زبان روسی از سطح A1 تا C1 به دقت بررسی می‌شود.
بسته به سطحی که برای آزمون انتخاب می‌کنید، تعداد سوالات از ۲۵ تا ۱۰۰ متغیر خواهند بود.

در نهایت پس از اتمام آزمون لیست پاسخ‌های صحیح به ایمیل شما ارسال خواهد شد و می‌توانید میزان دانش روسی خود را ارزیابی کنید.

سایت novamova سایتی برای سنجش دانش روسی

 

ساختار سوالات آزمون های تعیین سطح زبان روسی

سایت‌های گوناگونی برای تعیین سطح زبان روسی وجود دارند که برخی از آن‌ها تنها دو مهارت یعنی کلمات و گرامر زبان آموز را ارزیابی می‌کنند؛ در حالی که برخی دیگر چهار مهارت اصلی زبان روسی را می‌سنجند.

به همین دلیل سوالات وب سایت‌های مختلف ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند؛ ولی در اصل همه آن‌ها مهارت‌های اصلی را می‌سنجند و به زبان آموز اعلام می‌کنند که در چه سطحی قرار گرفته است.

مهارت‌هایی که مورد بررسی قرار می‌گیرند عبارتند از:

 

۱. دستور زبان روسی (Grammar)

بخشی از آزمون تعیین سطح روسی شامل دسته‌ای از سوالات دستور زبان است که در سطوح پایه (basic) تا متوسط (normal) نوشته شده‌اند.هرچند سوالاتی در سطوح پیشرفته‌تر نیز در این آزمون وجود دارد تا زبان آموزان در سطوح بالاتر بتوانند مهارت‌های خود را بررسی کنند.

از این رو زبان آموزان هر چه به سوالات در سطح بالاتری پاسخ دهند، سطح تعیین شده برای آن‌ها بالاتر است.

 

۲. مهارت خواندن (Reading)

این قسمت از آزمون تعیین سطح زبان روسی به صورت کتبی برگزار می‌شود.

پاسخگویی به سوالات این بخش مستلزم آن است که زبان آموز بتواند متن‌هایی به زبان روسی را بخواند تا بتواند سوالات پرسیده شده از متن را پاسخ دهد.

 

۳. مهارت نوشتن (Writing)

این قسمت از آزمون یکی از چالش‌برانگیزترین قسمت‌های آزمون تعیین سطح زبان روسی است. به این صورت که موضوعی به زبان آموزان داده می‌شود و از آن‌ها خواسته می‌شود که در مورد موضوع به صورت کتبی با رعایت تمام نکات دستوری و نگارشی متنی را بنویسند. از جمله قوانینی که زبان آموزان لازم است حین نوشتن به آن‌ها را توجه داشته باشند عبارتند از:

  • جمله‌بندی صحیح
  • قرار دادن کلمات در جایگاه درست آن‌ها (توجه ویژه نسبت به گرامر)
  • املای کلمات

 

۴. مهارت گوش دادن (Listening)

بخش هیجان‌انگیز آزمون تعیین سطح زبان روسی بخش شنیداری آن است که به صورت شفاهی- کتبی برگزار می‌شود.

در این قسمت متنی برای شما به صوتی پخش می‌شود و شما باید به سوالاتی که از صوت شنیده‌اید پاسخ دهید، گاهی این سوالات تستی هستند (که نشان خوش‌شانس بودن شماست) و گاهی تشریحی. در هر صورت بخش Listening این آزمون به معنای واقعی کلمه سطح شما را تعیین خواهد کرد.

 

۵. مهارت صحبت کردن (Speaking)

مهارت صحبت کردن معمولا در آزمون‌های تعیین سطح زبان روسی به صورت حضوری ارزیابی شده و همزمان با مهارت شنیداری شما توسط فرد آزمون گیرنده بررسی می‌شود.

تنها کافی است که نفس عمیقی بکشید و استرس را از خود دور کنید تا بتوانید سوالات را کامل بشنوید.

شما می‌توانید با کمک گرفتن از کلاس‌های خصوصی مکالمه به زبان روسی در هایتاکی، این مهارت مهم را زیر نظر استادان برتر در خود تقویت کرده و برای آزمون‌های مهم روسی و مهاجرت کاری یا تحصیلی به روسیه آماده شوید.

 

سخن پایانی

موفق شدن و یادگیری کامل زبان روسی آرزوی هر زبان آموز است، اما آیا همه می‌توانند به طور قطع به این هدف برسند؟ مسلما این طور نیست.
گاهی لازم است کمی در مسیر توقف کنید و به پشت سرتان نگاهی بیندازید و ببینید که آیا مسیر را به درستی طی کرده‌اید یا خیر، همچنین باید بررسی کنید آیا به مهارت‌هایی که تا این نقطه از مسیر آموخته‌اید، مسلط شده‌اید یا نه.

برای چنین هدفی تنها کافی است که با یک کلیک ساده وارد سایت‌هایی شوید که در این متن به شما معرفی کردیم.
در آزمون‌های رایگان آن‌ها شرکت کنید و دانش زبان روسی خودتان را ارزیابی کنید.
نتایج این آزمون‌ها می‌توانند به شما نشان دهند باید به مسیرتان ادامه دهید، کمی بازگردید یا حتی ممکن است به شما نشان دهند که به پایان مسیر رسیده‌اید!

به امید موفقیت شما زبان آموزان عزیز…

 

منبع: unlockingrussian.com

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *