کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان هندی

بهترین اپلیکیشن ها و نرم افزارهای یادگیری زبان هندی از سطح مبتدی تا پیشرفته

۵
(۴)

آیا به دنبال یادگیری زبان هندی به‌صورت آنلاین هستید؟ یادگیری زبان هندی نه‌تنها به رشد شخصی شما کمک می‌کند، بلکه فرصت‌های حرفه‌ای زیادی را نیز برایتان به ارمغان می‌آورد. ازطرفی با توسعه اقتصادی روزافزون هند و نفوذ جهانی آن، تقاضا برای متخصصانی که می‌توانند به‌طور موثر به زبان هندی ارتباط برقرار کنند در صنایع مختلف مانند تجارت، فناوری و گردشگری افزایش یافته است. پس اگر آماده یادگیری هستید، در ادامه بهترین اپلیکیشن‌ ها و نرم افزارهای یادگیری زبان هندی برای همه سطوح، از مبتدی تا پیشرفته معرفی کرده‌ایم.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

بهترین اپلیکیشن ها و نرم افزارهای یادگیری زبان هندی برای سطح مبتدی

 

 

معرفی اپلیکیشن Kidslipi۱. اپلیکیشن Kidslipi

Kidslipi یک برنامه یادگیری هندی است که برای کودکان و افراد مبتدی بسیار کاربردی و جذاب است. این اپلیکیشن به مربیان هندی اجازه می‌دهد محتوایی را ایجاد و ارائه کنند که با برنامه درسی که زبان آموزان در کلاس درس می‌آموزند هماهنگ باشد. همه فعالیت‌ها، آزمون‌ها و بازی‌های این برنامه برای مطابقت با محتوای کتاب و درس‌هایی که زبان آموزان در حال یادگیری‌شان هستند، قابل تنظیم است.

در این اپلیکیشن می‌توانید بیش از ۳۰۰ کلمه و عبارت را در ۲۵ دسته‌بندی موضوعی جداگانه یاد بگیرید.

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

بیشتر بخوانید: چگونه برای شاگرد خود برنامه درسی بنویسم؟

 

معرفی اپلیکیشن RBhasha۲. اپلیکیشن RBhasha 

RBhasha یک برنامه برای آموزش زبان هندی به کودکان ۳ تا ۸ ساله و افراد مبتدی است که تلفظ و نوشتن الفبای هندی و حروف صدادار (مصوت) بی‌صدا (صامت) آن را ازطریق دنیای رنگارنگ حروف و صداها و بازی‌های جذاب و موسیقی به کودکان آموزش می‌دهد.

صدای زمینه اپ به دو زبان هندی و انگلیسی پخش می‌شود

لینک‌ دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android

 

بهترین اپلیکیشن ها و نرم افزارهای یادگیری زبان هندی برای سطح متوسط

 

اپلیکیشن Mango Languages۳. اپلیکیشن Mango Languages

Mango Languages یک برنامه یادگیری زبان آنلاین است و بیش از ۶۰ زبان را آموزش می‌دهد. این اپلیکیشن کلمات و عبارات جدیدی را ازطریق مکالمه‌های واقعی به همراه فایل‌های صوتی و تلفظ درست به شما می‌آموزد. اگر در مورد یادگیری زبان جدی هستید، استفاده از این اپلیکیشن به‌صورت روزانه بسیار لذت‌بخش است و خیلی زود می‌توانید زبان هندی را مشابه افراد بومی یاد گرفته و به آن حرف بزنید.

 

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

معرفی اپلیکیشن Rocket Languages ۴. اپلیکیشن Rocket Languages 

Rocket Languages سالهاست که در صنعت زبان آموزی پیشرو بوده است، بنابراین می‌توانید روی دوره آموزشی Rocket Languages هندی این برنامه حساب کنید.

فایل صوتی مکالمه‌هایی که در طول دوره می‌شنوید، مشابه چیزی است که در زندگی روزمره در هند و از زبان بومیان شنیده می‌شود. این مکالمه‌ها موضوعات بسیار جذاب و سرگرم‌کننده‌ای هم دارند و فرایند یادگیری را برایتان بسیار لذت‌بخش خواهند کرد.

بیشتر بدانید: کلمات و جملات ساده روزمره برای یادگیری زبان هندی

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

بهترین اپلیکیشن ها و نرم افزارهای یادگیری زبان هندی برای سطح پیشرفته

 

معرفی اپلیکیشن Pimsleur۵. اپلیکیشن Pimsleur

Pimsleur یک برنامه محبوب و شناخته‌شده است و از یک روش یادگیری مؤثر استفاده می‌کند. در حقیقت اصل کار این نرم افزار، وادار کردن شما به تکرار کلمات و عبارات با شیوه‌ای خاص و علمی است تا آن‌ها به حافظه بلند مدت شم خود بسپارید.

برخی از اشکالات این برنامه این است که Pimsleur فقط روی تقویت مهارت‌های گوش دادن و صحبت کردن تمرکز می‌کند.  با این حال، اگر هدف شما یادگیری سریع مکالمه هندی بوده و سبک ترجیحی یادگیری‌تان هم شنیداری است، این برنامه ایده‌آل است.

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

معرفی اپلیکیشن Rosetta Stone۶. اپلیکیشن Rosetta Stone

رزتا استون تقریباً نیازی به معرفی ندارد. این مجموعه، غولی در بخش آموزش زبان است و قبل از اینترنت ازطریق کتاب‌ها و سی دی‌های سفارش پستی تدریس می‌کرد.

این برنامه کلمات، عبارات و دستور زبان هندی را به شما آموزش می‌دهد.
همچنین، رزتا استون به شما بازخورد می‌دهد، بلافاصله عباراتی را که صحبت می‌کنید نمایش داده و اگر اشتباهی مرتکب شدید باید جملات را تکرار کنید.

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

بهترین برنامه‌ها برای یادگیری زبان هندی با گیمیفیکیشن (بازی سازی)

 

معرفی اپلیکیشن Drops۷. اپلیکیشن Drops

Drops یک برنامه برای یادگیری زبان هندی با تمرکز روی تقویت مهارت‌های مکالمه است. این برنامه عبارات و کلمات اصلی زبان هندی را آموزش می‌دهد تا زبان‌آموز بتواند پیشرفت کند.

Dropsبه شما امکان می‌دهد به‌جای مطالعه گرامر، گفت‌وگو و مکالمه زبان هندی را تمرین کنید. این اپلیکیشن علاوه بر این شامل درس‌های کوتاه و کاربردی، بازی‌ها و موارد دیگر است و از بازی‌ها برای تسهیل یادگیری استفاده می‌کند.

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

معرفی اپلیکیشن Mondly۸. اپلیکیشن Mondly

یکی دیگر از برنامه‎‌های محبوب و قدرتمند برای یادگیری زبان هندی، Mondly است. در این نرم افزار می‌توانید ۳۳ زبان ازجمله هندی را یاد بگیرید.

تمرکز این اپلیکیشن بر آموزش عبارات و کلمات اصلی است و شما دایره لغات خود را با گوش دادن و خواندن مکالمه‌های هندی گسترش می‌دهید. درحقیقت این برنامه شباهت‌هایی به Drops دارد، با این تفاوت که در Mondly درس‌های دستور زبان نیز ارائه می‌شوند.

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

معرفی اپلیکیشن Duolingo۹. اپلیکیشن Duolingo

Duolingo یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های زبان در جهان بوده که کاملاً رایگان است. این نرم افزار یک دوره کامل هندی ارائه می‌دهد که می‌توانید تمرین کنید و درس‌های آن همه مهارت‌های ارتباطی شما را بهبود می‌بخشد.

دولینگو برای زبان آموزان مبتدی هندی بهترین نرم افزار است. این اپلیکیشن همچنین یک دوره آموزش زبان هندی برای انگلیسی زبانان دارد و به شما کمک می‌کند تا اصول گرامر و واژگان هندی را به صورت رایگان یاد بگیرید.

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

بهترین برنامه‌ها برای یادگیری لغات و عبارات زبان هندی

 

معرفی اپلیکیشن Memrise۱۰. اپلیکیشن Memrise

Memrise یک برنامه محبوب و قدرتمند برای یادگیری زبان هندی است که تقریباً از تمام شیوه‌های شناخته‌شده آموزشی استفاده می‌کند.

  • در این نرم افزار، دروس مکالمه و واژگان وجود دارد که زبان‌آموزان را قادر می‌سازد با افرادی که به زبان هندی صحبت می‌کنند در ارتباط باشند.
  • Memrise همچنین شامل تست‌ها و آزمون‌هایی برای سنجش مهارت، صدای سخنرانان بومی برای راهنمای تلفظ و پشتیبانی آفلاین است.
  • شما می‌توانید در این نرم افزار لیست واژگان سفارشی خودتان را ایجاد کنید و آن‌ها را با سایر کاربران Memrise به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید کلماتی را که هرگز به یادگیری آن‌ها فکر نکرده‌اید، با نگاه کردن به لیست کاربران دیگر یاد بگیرید.
  •  Memrise صرفاً روی آموزش و تقویت واژگان متمرکز است. با این اپلیکیشن، گرامر کمتری یاد خواهید گرفت. با این حال اگر هدف شما افزایش دایره واژگان هندی خود است، این برنامه برایتان مناسب خواهد بود.
لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

معرفی اپلیکیشن Clozemaster۱۱. اپلیکیشن Clozemaster

بهترین برنامه برای یادگیری کلمات هندی در متن و نوشته

Clozemaster یک برنامه جالب است که به شما امکان می‌دهد کلمات را در زمینه‌های مختلف یاد بگیرید.
یادگیری کلمات و واژگان به تنهایی یک چیز است، اما بسیاری از کلمات را می‌توان به روش‌های مختلف به کار برد. دیدن اینکه هر کلمه چگونه در یک جمله استفاده می‌شود به شما کمک می‌کند تا زمینه‌های مختلف کاربرد آن واژه را درک کنید. 

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

معرفی اپلیکیشن Simply Learn Hindi ۱۲. اپلیکیشن Simply Learn Hindi

Simply Learn Hindi راه ساده‌ای برای یادگیری زبان هندی است. این برنامه ۳۰ دسته از بیش از ۱۰۰۰ عبارت و کلمات رایج را ارائه می‌دهد. برای هر عبارت یک تلفظ صوتی وجود دارد. درحقیقت این اپلیکیشن یادگیری زبان هندی شامل آزمون‌ها و موارد دیگر است.

به‌طور کلی Simply Learn Hindi یکی از برنامه‌های محبوب به سبک کتاب عبارات است و به شما این امکان را می‌دهد که عبارات را در چندین دسته مفید مانند غذا خوردن در هند، گشت و گذار در هند، موارد اضطراری و… جستجو کنید.

لینک‌ دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android

 

بهترین اپلیکیشن‌های دیکشنری برای یادگیری زبان هندی

 

معرفی اپلیکیشن Hindi by Nemo۱۳. اپلیکیشن Hindi by Nemo 

اگر به دنبال یک برنامه فرهنگ لغت هندی هستید، Hindi by Nemo بهترین انتخاب است.
این برنامه برای هر کلمه یا عبارت، فایل صوتی دارد. همچنین می‌توانید صداها را دانلود کنید و در زمانی که به اینترنت متصل نیستید به آن‌ها گوش دهید.

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

۱۴. اپلیکیشن  English Hindi Dictionary

این برنامه هم امکان تبدیل انگلیسی به هندی و هم هندی به انگلیسی را دارد. در این نرم افزار معنی کلمات با تعاریف، مترادف و متضاد ارائه شده است.
به همراه معنی هر کلمه مثال‌هایی برای درک و محل کاربرد آن نیز وجود دارد. همچنین در این دیکشنری برای خواندن و تلفظ صحیح کلمات می‌توان به تلفظ کلمات هندی و انگلیسی گوش داد.

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

بهترین برنامه‌ها برای یادگیری زبان هندی از طریق صحبت با افراد بومی

 

معرفی اپلیکیشن HelloTalk۱۵. اپلیکیشن HelloTalk

HelloTalk یکی دیگر از برنامه‌های عالی برای یادگیری زبان هندی است؛ زیرا پیشرفته و جالب است. این برنامه شما را به افراد دیگر متصل کرده و فضایی فراهم می‌کند که در آن هر کسی زبان خود را به دیگری آموزش دهد.

HelloTalk شامل پیام‌های متنی، صوتی، چت ویدیویی و موارد دیگر است.

در این برنامه شما برای زبان هندی را با مواردی مثل عبارات و کلمات، مکالمه و اصطلاحات و… یاد می‌گیرید. همچنین اگر کاربر بخواهد بداند هنگام چت به زبان هندی چه بگوید، این نرم افزار به او کمک می‌کند.

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

معرفی اپلیکیشن Tandem۱۶. اپلیکیشن Tandem

Tandem بسیار شبیه HelloTalk است، زیرا زبان‌آموز می‌تواند با زبان آموزان در سراسر جهان صحبت کند.
با این نرم افزار، امکان آموزش زبان‌های جدید فراهم شده است. همچنین تماس‌های تصویری و صوتی، پیام‌های تصویری، متنی و صوتی در این نرم افزار وجود دارند.

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

معرفی اپلیکیشن HiNative۱۷. اپلیکیشن HiNative

HiNative پلتفرمی است که زبان‌آموزان می‌توانند در آن سوالاتی را ارسال کنند تا افراد بومی زبان هندی به آن‌ها پاسخ دهند. اکثر زبان آموزان در نهایت سوالاتی دارند که نمی‌توان به‌راحتی با فرهنگ لغت یا جستجوی اینترنتی به آن‌ها پاسخ داد. برای زبان آموزانی که به معلمان خصوصی دسترسی ندارند، HiNative می‌تواند بسیار مفید باشد.

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

بهترین برنامه‌ها برای یادگیری زبان هندی با معلمان هندی

 

معرفی اپلیکیشن italki ۱۸. اپلیکیشن italki

با این اپلیکیشن شرکت در کلاس معلمی که در هند یا هر جای دیگر دنیا زندگی می‌کند، آسان است. از طرفی کلاس آنلاین یکی از بهترین راه‌ها برای تمرین مهارت‌های گفتاری و شنیداری است و معلم شما می‌تواند درس‌ها را متناسب با نیازهای زبان شخصی شما تطبیق دهد.

italki بهترین پلتفرم برای پیدا کردن کلاس‌های آنلاین معلمان هندی بومی است. در این نرم افزار، می‌توانید معلمان را بسته به قیمت، در دسترس بودن و سایر عوامل فیلتر کنید. همچنین معلمان زیادی پیدا خواهید کرد که درس‌های آزمایشی رایگان یا با تخفیف ارائه می‌دهند. بنابراین می‌توانید معلمان مختلف را امتحان کنید تا ببینید چه کسی را بیشتر دوست دارید.

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

معرفی اپلیکیشن Verbling۱۹. اپلیکیشن Verbling 

Verbling برنامه دیگری است که برای کمک به شما در پیدا کردن یک معلم هندی عالی است، اما معلمان کمتری نسبت به italki دارد. همچنین، مانند italki، قیمت‌ها در آن بسته به مهارت هر معلم خصوصی متفاوت است.

برای پیدا کردن معلمی که با او راحت و سازگار باشید، می‌توانید در درس‌های آزمایشی رایگان شرکت کنید.

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

معرفی اپلیکیشن Preply۲۰. اپلیکیشن Preply 

Preply به همان روش italki و Verbling کار می‌کند. تفاوت اصلی آن این است که شما باید پکیج دروس را از معلم انتخابی خود خریداری کنید. با این حال، قبل از خرید پکیج‌ها شما می‌توانید با پرداخت هزینه، یک درس آزمایشی داشته باشید.

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

بهترین برنامه‌ها برای یادگیری زبان هندی با خواندن و نوشتن

 

LangCorrect۲۱. پلتفرم LangCorrect 

LangCorrect به طور خاص برای کمک به زبان‌آموزان هندی ایجاد شده است تا تمرین نوشتن انجام دهند. این پلتفرم مبتنی بر جامعه است که در آن کاربران می‌توانند نوشته‌های خود را برای دریافت بازخورد ارسال کنند و همچنین درباره نوشته‌های دیگران نظر بدهند.

 

معرفی اپلیکیشن Beelinguapp۲۲. اپلیکیشن Beelinguapp

Beelinguapp بیشتر به‌صورت رایگان در دسترس است و تمرین‌های خوبی برای خواندن و گوش دادن ارائه می‌دهد. این نرم افزار این امکان را به کاربران می‌دهد تا متون جالب را به زبان هندی با قابلیت روشن و خاموش کردن کل ترجمه انگلیسی کنار هم بخوانند.

انواع مطالب خواندنی در Beelinguapp وجود دارد: مقالات خبری، افسانه‌ها، داستان‌های کوتاه، موسیقی و موارد دیگر.

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

بهترین برنامه‌های یادگیری زبان هندی با گوش کردن

 

۲۳. اپلیکیشن  FM Radio India 

گوش دادن به برنامه‌های رادیویی راهی عالی برای افزایش یادگیری زبان هندی است. یافتن شبکه‌های رادیویی که واقعاً به آنها علاقه دارید، علاوه بر کمک به شما برای عادت کردن به صداهای هندی، می‌تواند انگیزتان را هم افزایش دهد.

FM Radio India یک برنامه رایگان است که دسترسی به بیش از ۲۰۰ کانال رادیویی مختلف هند را فراهم می‌کند. موضوعات تحت پوشش این کانال‌ها شامل اخبار، ورزش، موسیقی، کمدی و غیره است.

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

معرفی اپلیکیشن HindiPod101۲۴. پلتفرم HindiPod101

HindiPod101 دارای درس‌های سبک پادکست با فرمت‌های صوتی و تصویری است. علاوه بر بهبود مهارت‌های گوش دادن به زبان هندی، مطالب آموزشی اضافی زیادی نیز وجود دارد که به شما در بهبود مهارت‌های دیگر کمک می‌کند.

هر درس رونوشت، یادداشت درسی، واژگان و موارد دیگر دارد.. تمرکز اصلی HindiPod101 درک هر چیزی است که می‌شنوید. درس‌ها هم برای زبان آموزان مبتدی و هم برای زبان آموزان متوسط مفید است.

 

سخن پایانی

اگر قصد دارید زبان هندی را سریع یاد بگیرید، گزینه‌های زیادی در اختیار دارید. بهترین برنامه برای یادگیری برنامه‌ای است که بهترین عملکرد را برای شما دارد. بنابراین، آنها را امتحان کنید و ببینید کدام یک را دوست دارید.

به یاد داشته باشید، برای پیشرفت در صحبت کردن به زبان هندی روان،بهتر است شرکت در کلاس‌های خصوصی مکالمه زبان هندی را در کنار استفاده از این نرم افزارها تجربه کرده و در کمترین زمان مانند یک فرد بومی صحبت کنید.

 

منابع:

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *