کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان چینی

۱۳ اپلیکیشن و ۱ نرم افزار عالی برای یادگیری زبان چینی

۴.۷
(۳)

اپلیکیشن و نرم افزارهای زیادی وجود دارند که ادعا می‌کنند بهترین اپلیکیشن و نرم افزار یادگیری زبان چینی هستند. اما شما باید اپلیکیشنی را انتخاب کنید که به هدف شما بیشتر از بقیه کمک کند. برای مثال، هدف شما ممکن است یادگیری یا افزایش مهارت فقط در صحبت کردن به زبان چینی باشد. یا حتی ممکن است قصد داشته باشید در تمامی حوزه‌ها مهارت پیدا کنید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

هدف شما هر چیزی که باشد، باید بر اساس آن بهترین اپلیکیشن و نرم افزار را انتخاب کنید. ما در ادامه به بررسی محبوب‌ترین این برنامه‌ها می‌پردازیم. امیدواریم که در آخر این مقاله بتوانید مناسب‌ترین اپلیکیشن و نرم افزار برای یادگیری زبان چینی مرتبط با هدف خود را پیدا کنید.

یادگیری با بهترین اپلیکیشن‌های زبان چینی در هر مکان و هر زمان

 

۱– اپلیکیشن Lingbe برای یادگیری زبان چینی

Lingbe قابلیت‌های منحصر به فردی دارد. یکی از این قابلیت‌ها امکان برقراری تماس با دیگران است. در این اپلیکیشن یادگیری زبان چینی، شما می‌توانید با افراد دیگری که در حال یادگیری چینی هستند به صورت رایگان تماس برقرار کرده و مکالمه کنید. این روش، یک راه عالی برای تقویت توانایی‌های گفتاری (اسپیکینگ) و شنیداری (لیسنینگ) خود در زبان چینی است.

از طرفی دیگر، این قابلیت نیز وجود دارد که با پرداخت مبلغ مشخصی بتوانید به مدت یک ساعت با کسی که زبان مادری‌اش چینی است، مکالمه داشته باشید. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا با نحوه تلفظ کلمات و تا حدودی فرهنگ کشور چین آشنا شوید. طبیعتا این قابلیت در ایران به سادگی در دسترس نیست. قابل ذکر است که تمامی این تماس‌ها به شکل ناشناس خواهد بود.

اپلیکیشن Lingbe

 

این اپلیکیشن یادگیری زبان چینی برای گوشی‌های آیفون (سیستم عامل iOS) و اندروید موجود است. می‌توانید همین الان اپلیکیشن Lingbe را از اپ استور یا گوگل پلی استور دانلود کرده و یادگیری زبان چینی را شروع کنید.

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

 

۲– نرم افزار و اپلیکیشن Anki موثر در یادگیری زبان چینی

در نرم افزار و اپلیکیشن Anki می‌توانید با استفاده از فلش کارت‌ها به یادگیری زبان چینی بپردازید. این فلش کارت‌ها در دو نوع دسته بندی شده‌اند: فلش کارت‌های از پیش موجود در خود اپلیکیشن و فلش کارت‌های شخصی سازی شده توسط خود شما.

همچنین می‌توانید این فلش کارت‌ها را بر اساس میزان یادگیری خود در سه دسته سخت (Hard)، خوب (Good) و راحت (Easy) رتبه بندی کنید. قابلیت شخصی سازی، یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌هایAnki  است که مرور و یادآوری آموخته‌های قبلی به ویژه لغات چینی را بسیار آسان می‌کند.

قابل ذکر است که قابلیت شخصی سازی در اپلیکیشن Anki به فلش کارت‌ها محدود نمی‌شود. شما می‌توانید تصاویر، فایل‌های صوتی، جملات و… دلخواه خود در این برنامه به مسیر یادگیری زبان چینی خود اضافه کرده و از امن بودن اطلاعات خود نیز اطمینان کامل داشته باشید.

اپلیکیشن Anki

 

اپلیکشن و نرم افزار یادگیری زبان چینی Anki برای کامپیوتر، گوشی‌های آیفون (سیستم عامل iOS) و اندروید قابل دانلود است؛ اما متاسفانه دانلود این اپلیکیشن در اپ استور برای آیفون هزینه‌بر بوده و دسترسی به آن سخت می‌شود.

   لینک دانلود نرم افزار:

Windows, Mac, Linux

 

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

 

۳– اپلیکیشن Doulingo برای یادگیری زبان چینی

اگر تاکنون به دنبال یادگیری هر زبان دیگری به طور خود خوان بوده‌اید، به طور حتم نام اپلیکیشن Doulingo را شنیده‌اید. این اپلیکیشن یکی از بهترین اپلیکشن‌های یادگیری زبان چینی است که می‌توانید با درس‌های کوتاه و روش‌های جذاب به یادگیری زبان‌های مختلف بپردازید.

اپلیکیشن Doulingo

 

اگر در یادگیری چینی تازه‌کار هستید، آموزش این زبان در Doulingo از اعداد، مکالمات، اسم‌ها و… شروع می‌شود. اگر پیش‌زمینه‌ای از این زبان داشته باشید، می‌توانید در ابتدا یک تست داده و براساس سطح و نمره خود، یادگیری را ادامه دهید.

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

 

۴– اپلیکیشن Skritter جهت تقویت و یادگیری زبان چینی

چیزی که این اپلیکیشن را از بقیه اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای یادگیری زبان چینی متمایز می‌کند، قابلیت تمرین نوشتاری حروف و کلمات چینی با لمس بر روی صفحه گوشی است. پس اگر می‌خواهید توانایی نوشتاری خود را در این زبان افزایش دهید، Skritter یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. با استفاده ازSkritter ، نه تنها در نوشتار کلمات و حروف چینی ماهر می‌شوید، بلکه می‌توانید تلفظ آن‌ها را نیز تمرین کنید.

برای یادگیری زبان چینی، می‌توانید Skritter را که برای آیفون و اندروید در دسترس است دانلود کرده و سفر آموزشی خود را شروع کنید. قابل ذکر است که این اپلیکیشن پولی بوده و فقط می‌توانید در طی یک مدت محدود ۷ روزه از نسخه رایگان آن استفاده کنید.

اپلیکیشن Skritter

 

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

 

۵– اپلیکیشن Memrise برای یادگیری و تقویت زبان چینی

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان چینی، Memrise است. در این اپلیکیشن، شما یادگیری را بر اساس فلش کارت‌ها شروع می‌کنید؛ بعد از تمام کردن هر درس، از شما یک تست سرگرم کننده گرفته شده و بر اساس میزان موفقیت شما در آن، به شما جایزه داده می‌شود.

در اپلیکیشن یادگیری زبان چینی Memrise، برای تلفظ کلمات از چینی زبانان بومی کمک گرفته‌اند که این اتفاق باعث می‌شود که به درستی نحوه تلفظ کلمات را یاد بگیرید. تمرکزMemrise  بر روی یادگیری کاراکترها و کلمات زبان چینی است. دروس آن نیز شامل فایل‌های بسیار باکیفیت صوتی و تصویری برای جذاب‌تر کردن مسیر یادگیری هستند.

بیشتر قابلیت‌های این برنامه به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد؛ اما می‌توانید با پرداخت مبلغی بر حسب دلار، به قابلیت‌های بیشتر دسترسی پیدا کنید. شما می‌توانید هم اکنون این اپلیکیشن را دانلود کرده و به همراه درس‌های جذاب و سرگرم کننده آن یادگیری زبان چینی را شروع کنید.

اپلیکیشن Memrise

 

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

 

۶– اپلیکیشن Pleco موثر در یادگیری زبان چینی

Pleco نیز یکی از بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان چینی است. در نگاه اول، به نظر می‌رسد که چیزی بیشتر از یک دیکشنری نیست؛ اما قابلیت‌های آن بیشتر از چیزی است که مشاهده می‌کنید. با اپلیکیشن Pleco می‌توانید ترتیب کاراکترهای زبان چینی، جمله بندی، نحوه تلفظ بومی کلمات و… را یاد بگیرید.

در واقع این برنامه از دو بخش تشکیل شده است: یک بخش دیکشنری که در حالت آفلاین نیز فعال بوده و یک بخش شامل فلش کارت که می‌توانید در آن فلش کارت‌های مخصوص به خود را نیز بسازید. با Pleco، یادگیری زبان چینی فقط با استفاده از تلفن همراه‌تان در هر کجا که هستید امکان پذیر خواهد بود.

یکی از نکات جالب دیکشنری این اپلیکیشن، قسمت جستجو کلمه آن است. شما می‌توانید این کار را با روش‌های متفاوتی از جمله تایپ کلمه، نوشتن کلمه بر روی صفحه با انگشت و یا حتی عکس گرفتن انجام دهید.

اپلیکیشن Pleco

 

اگر می‌خواهید یکی از بهترین اپلیکیشن‌های زبان چینی را در تلفن همراه خود داشته باشید، Pleco می‌تواند گزینه خوبی باشد که هم برای گوشی‌های آیفون (سیستم عامل iOS) و هم اندروید در دسترس است. همانند بسیاری دیگر از برنامه‌ها، می‌توانید با پرداخت مبلغ مشخصی، به قابلیت‌های بیشتری در Pleco دسترسی داشته باشید.

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

 

۷– اپلیکیشن HelloChinese برای یادگیری زبان چینی

HelloChinese یکی از بهترین اپلیکشن‌های یادگیری زبان چینی بر پایه بازی است که هم افراد تازه کار و هم افراد حرفه‌ای را به خود جذب می‌کند. تمامی حوزه‌های زبان چینی از جمله نوشتاری، شنیداری، گفتاری و… در این برنامه پوشش داده شده است و به عبارت دیگر، یک اپلیکیشن کامل برای یادگیری چینی است.

اپلیکیشن HelloChinese

 

اپلیکیشن HelloChinese دارای سه نسخه رایگان، پریمیوم و پریمیوم پلاس است که طبیعتا با خرید نسخه‌های پریمیوم و پولی آن قابلیت‌های بیشتری را در اختیار خواهید داشت. می‌توانید این اپلیکیشن را برای تلفن همراه‌تان (هم آیفون و هم اندروید) دانلود کرده و یادگیری زبان چینی را همراه با بازی‌های جذاب شروع کنید.

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

 

۸– اپلیکیشن ChineseSkill مناسب برای یادگیری چینی

با استفاده از ChineseSkill همراه با بازی‌ها و درس‌های جذاب می‌توانید سطح خود را از تازه کار به حرفه‌ای ارتقا دهید. به طور کلی این اپلیکیشن، چیزی در حدود ۴۰۰ نکته گرامر، ۳۰۰ الگو برای ساخت جمله، ۱۰۰۰ کلمه کلیدی و ۱۵۰۰ کاراکتر ضروری در این زبان را به شما آموزش می‌دهد.

اپلیکیشن ChineseSkill

 

تفاوت نسخه‌های پولی این اپلیکیشن با بقیه، وجود نسخه پریمیوم مادام العمر آن است. اپلیکیشن یادگیری زبان چینی ChineseSkill نیز هم برای آیفون و هم گوشی‌های اندروید قابل دانلود و استفاده است.

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

 

۹– اپلیکیشن Du Chinese برای یادگیری چینی

تمرکز اپلیکیشن Du Chinese بر روی خوانش و درک مطلب زبان چینی است. دروس این اپلیکیشن در سه سطح تازه کار، حرفه‌ای و تخصصی قرار داشته و با توجه به توانایی‌های خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

این اپلیکیشن در طی روند خواندن متن‌ها به شما کمک می‌کند تا با نحوه و ساختار جمله بندی، نحوه نوشتار و معانی لغات جدید آشنا شوید. علاوه بر این‌ها، متن‌های مورد استفاده در مسیر آموزش یه آشنایی کلی در مورد فرهنگ کشور چین نیز به شما می‌دهند.

اپلیکیشن Du Chinese

 

قابل ذکر است که تمامی قابلیت‌های اپلیکیشن Du Chinese رایگان بوده و می‌توانید در دریایی از متون چینی غرق شده و توانایی‌های خود در حوزه درک مطلب را تا میزان قابل توجهی ارتقا دهید. شما همچنین میتوانید برای یادگیری، از وبسایت Du Chinese استفاده کنید.

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

 

۱۰– اپلیکیشن Chineseclass101 برای یادگیری زبان چینی

Chineseclass101 یکی از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان چینی است که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. هدف اصلی این اپلیکیشن، فراهم کردن به روزترین آموزش‌ها بر اساس پادکست یا ویدئو برای کاربران است.  بهترین ویژگی این اپلیکیشن یادگیری زبان چینی این است که هیچ یک از قسمت‌های مربوط به شنیداری آن مبهم نبوده و شما کاملا متوجه آن‌ها خواهید شد. همچنین مسیر یادگیری در Chineseclass101 بسیار واضح و همراه با ویدئوهای منتوع است که شما را در طی مدت یادگیری، دچار سردرگمی نخواهد کرد.Cheneseclass101

 

قابل ذکر است که این اپ بر روی توانایی گفتاری (اسپیکینگ) کار نکرده و در طول یادگیری نیازی به صحبت کردن نخواهید داشت. می‌توانید یادگیری زبان چینی را از طریق وبسایت Chineseclass101 و یا اپلیکیشن‌های موجود آن برای آیفون و اندروید شروع کنید.

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

 

۱۱- اپلیکیشن ChinesePod موثر برای یادگیری زبان چینی

ChinesePod نیز یکی دیگر از بهترین پلتفرم‌های یادگیری زبان چینی است که با ویدئو و پادکست‌های متنوع به آموزش این زبان زیبا می‌پردازد. ویژگی منحصر به فرد این نرم افزار، محدود نکردن شما به گذراندن درس‌ها در ترتیب خاصی است؛ شما می‌توانید با توجه به سطح‌تان، درس را انتخاب کرده و آن را به پایان برسانید.

نرم افزار ChenesePod

 

اپلیکیشن ChinesePod نیز دارای دو نسخه پریمیوم و پولی است که با پرداخت مبلغ مشخصی از دلار، می‌توانید حساب کاربری خود را آپدیت کنید.

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

 

۱۲– اپلیکیشن Hellotalk برای یادگیری زبان چینی

برقراری ارتباط با کسانی که زبان مادری آن‌ها چینی است، می‌تواند به طور قابل توجهی کیفیت یادگیری زبان چینی شما را افزایش دهد؛ اما پیدا کردن چنین فردی بسیار سخت است. اپلیکیشن Hellotalk، پیدا کردن یک دوست با زبان مادری چینی را برای شما بسیار آسان است.

با استفاده از این برنامه شما می‌توانید با طرف مقابل‌تان چت کرده، تماس صوتی داشته و حتی پیام صوتی بفرستید؛ هر چیزی که بتواند در تقویت توانایی و مهارت گفتاری و شنیداری زبان چینی شما تاثیر مثبت داشته باشد. در طول مکالمات نیز پارتنر شما به تصحیح اشتباهات شما از جمله تلفظ و دستور زبان‌تان می‌پردازد.

اپلیکیشن Hellotalk

 

Hellotalk یکی از بهترین اپلیکیشن و نرم افزارهای یادگیری زبان چینی در حوزه گفتاری و شنیداری است که هم برای آیفون و هم اندروید قابل دسترسی است. Hellotalk نیز دارای دو نسخه پریمیوم و رایگان است که نسخه رایگان آن به میزان قابل قبولی کمک کننده است و نیازی به خرید نسخه دیگر آن نخواهید داشت. می‌توانید همین الان این اپلیکیشن یادگیری زبان چینی را دانلود کرده و مکالمه خود را شروع کنید.

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

 

۱۳– اپلیکیشن Rosetta Stone مناسب برای یادگیری چینی

وقتی صحبت از بهترین اپلیکیشن و نرم افزارهای یادگیری یک زبان خارجی می‌شود، حتما نام روزتا استون را خواهید دید. این اپلیکیشن یه شما کمک می‌کند تا از نقطه صفر در هر زبانی، از جمله چینی، به توانایی در روان صحبت کردن  به آن زبان برسید.

اپلیکیشن و نرم افزار Rosetta Stone طیف وسیعی از قوائد، کلمات و دیگر حوزه‌های زبان را در قالب درس‌های کوتاه به شما ارائه می‌دهد. می‌توانید با استفاده از این برنامه برای یادگیری چینی، کاراکترها را یاد گرفته و توانایی شنیداری و گفتاری خود را نیز افزایش دهید.

Rosetta Stone

 

در حالی که رزتا استون یکی از بهترین اپلیکیشن و نرم افزارهای یادگیری زبان چینی است، باید توجه داشته باشید که برای استفاده از آن باید مبلغی را پرداخت کنید. اما از آنجایی که امکان پرداخت دلاری تقریبا در ایران امکان‌پذیر نیست، می‌توانید از نسخه دمو شده آن بهره ببرید. این امر موجب می‌شود که اپلیکیشن Rosetta Stone  فقط برای گوشی‌های اندروید قابل استفاده باشد.

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

 

سخن پایانی

یادگیری زبانی غیر از زبان مادری در دنیای امروزی بسیار حیاتی است. این یادگیری انقدر جذاب است که هر فردی باید حداقل یک بار آن امتحان کند. اگر شما برای این تجربه هیجان انگیز زبان چینی را انتخاب کرده‌اید، چیزی که در مسیر یادگیری بسیار مهم است، استفاده از روش های مختلف یادگیری زبان چینی است که یکی از آنها پیدا کردن بهترین اپلیکیشن و نرم افزارها است. توصیه میکنیم در کنار استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزارها، برای یادگیری عمیقتر و تثبیت مطالب، از یک معلم خصوصی زبان چینی نیز کمک بگیرید.

در بالا تعدادی از اپلیکیشن‌های پیشنهادی و برتر را بررسی کردیم و امیدواریم با خواندن توضیحات مربوط به آن‌ها مناسب‌ترین گزینه مخصوص به خود را پیدا کرده باشید. تمامی اپلیکیشن‌های معرفی را شده می‌توانید بر روی گوشی خود نصب کرده و در هر مکان و هر زمان به یادگیری زبان چینی بپردازید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۷ / ۵. تعداد نظرات ۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *