کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

صحبت های کودکانه مورد علاقه آمریکایی ها

۵
(۶)

 یک نظر سنجی از والدین آمریکایی درباره صحبت کردن نوزادانشان انجام شده است. دنیای والدین دنیای جالب و هیجان انگیزی است.

به هر حال، رشد دوران کودکی هم شگفت انگیز و هم گیج کننده است. کودکان خردسال از مشاهده، بازی‌ها، دوره‌های آنلاین برای کودکان و حتی صحبت کردن با نوزادان دیگر یاد می‌گیرند. در این فرایند، والدین اولین مربیان زندگی فرزندان خود می‌شوند وبا صبر، قوه خلاقیت و پرورش آنها  را رشد می‌دهند.

تحقیقی پیرامون کلمات مورد علاقه نوزادان برای آغاز  صحبت کردن تا جزئیات در مورد عملکرد بدن آنها را به اشتراک گذاشته است.

 

یافته های کلیدی

  • نوازش «Cuddles»، «دالی» و «شب-شب» واژه‌های مورد علاقه آمریکایی‌هاست که با کودک خود صحبت می‌کنند.
  • شب-شب «night-night»، «شکم tummy»، و «بی قراری binky»، مهم‌ترین کلماتی هستند که کودکان از والدین جوان می‌‌شنوند.
  • «بو بو  boo boo»، «شکمtummy» بهترین کلماتی هستند که آن‌ها عاشقانه برای فرزندانشان به کار می‌برند و حتی اگر حیوان خانگی هم داشته باشند از این واژه‌ها استفاده می کنند.

برای بسیاری از والدین، حیوانات خانگی، دوستان پشمالوی آنها معمولاً فرزندان آنها در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین طبیعی است که هنگام برقراری ارتباط با آنها از صحبت‌های کودکانه استفاده کنند. مهم‌ترین کلماتی که مردم برای حیوانات خانگی خود به کار می برند عبارتند از: «کوچکwhittle»، «پوتی» و «بو بو».

 

لغات مورد علاقه و پرکاربردترین کلمات کودکان آمریکایی

از اولین نفس کودک، والدین به دنبال راه‌هایی برای ارتباط با فرزندان خود هستند. یکی از رایج‌ترین راه‌ها ازطریق زبان است؛ چه کلامی و چه غیرکلامی.

نوزادان با صداهای بی‌معنی شروع به صحبت می‌کنند. والدین هم به صحبت‌های کودک پاسخ می‌دهند، اگرچه تعداد بی‌پایانی از کلمات و عبارات مربوط به کودک وجود دارند، که هر کودک به‌طور منحصر به فرد کلماتی را ادا می‌کند که برای آنها معنادار است.

همچنین کلماتی هم هستند که از والدین جوان شنیده می‌شوند . فرقی نمی‌کند «شب-شب night-night» باشد که فرزندشان به رختخواب می‌رود، «شکم» او را می‌مالند تا احساس بهتری داشته باشد.

دوستت دارم“I ‘wuv’ you که همان I love you است، شیرین‌ترین جمله در بین کودکان تازه زبان باز کرده و والدین آنهاست.

اگرچه کلمات ساخته شده به یادگیری زبان کمک نمی کنند، اما ثابت شده است که “والد” (با استفاده از زیر و بمی بلندتر، سرعت پایین تر و لحن اغراق آمیز) رشد گفتار نوزاد را تقویت می کند. این کودکان تقریباً دو برابر کودکانی که والدینشان اصلا با آنها صحبت نمی کند رشد کلامی دارند. بعضی افراد از صحبت کردن کودکانه با دیگران خوشحال نمی شوند به ویژه بزرگسالانی که با کلام کودکانه حرف میزنند کلامشان آزار دهنده است. برخی والدین هم از اینکه دیگران با فرزندشان به زبان کودکانه صحبت کنند خوشحال نمی شوند.

 

کلمات و خصوصیات صحبت کردن بچه ها برای آمریکایی ها آزاردهنده است

آزاردهنده‌ترین کارهایی که والدین هنگام استفاده از صحبت‌های کودک انجام می‌دهند، صحبت کردن با صدای بلندتر، اغراق آمیز کردن حالات صورت و آواز خواندن صحبتشان با آنهاست. در حالی که استفاده از صحبت کودک احساسات متفاوتی را هم برای والدین و هم دیگران ایجاد می‌کند، مهم است که با کودک خود به گونه‌ای ارتباط برقرار کنید که به او کمک کند مهارت‌های زبانی خوبی را توسعه دهد.

  • تعیین یک پایه قوی برای یادگیری زبان برای والدین بسیار مهم است، زیرا اولویت دادن به ارتباطات به کودکان کمک می‌کند دوستانی پیدا کنند، یاد بگیرند و از زندگی لذت ببرند.
  • سؤالات زیاد واقعاً می‌تواند مانع پیشرفت آنها شود. به جای پرسیدن سؤالات بی وقفه، با آنها گفتگو کنید و در مورد کاری که انجام می‌دهند نظر دهید. به آنها زمان دهید تا پاسخ دهند، زیرا کودکان به زمان بیشتری برای پردازش و پاسخ نیاز دارند.
  • از زبان ساده استفاده کنید، آنچه را که می ‌گویید تکرار کنید و بر روی کلمات بمانید تا آنها با آنها خو بگیرند.
  • علاوه بر این، اشتباهات آنها را به آرامی تصحیح کنید و با تکرار صداها و کلماتی که برای حمایت از رشد گفتار خود تولید می‌کنند، علاقه نشان دهید.

 

«شما پدر و مادر نیستید، بنابراین نمی‌توانید بفهمید»: تحریک‌کننده‌ترین عبارت والدین به غیر والدین

همه کارهای والدین قابل قبول و درست نیست. دنیای فرزندپروری دنیای پر تلاطمی است که گاه برای اطرافیان بسیار ازار دهنده می‌شود. مثلا برخی والدین برای هر کاری برای کودکانشان داستان تعریف می‌کنند که سرسام آور است.

هنگامی که والدین به طور مداوم مکالمات را به فرزندان خود باز می‌گردانند و مثل آنها صحبت می‌کنند،  ۷۰ درصد از غیر والدین می‌گویند این کار آزاردهنده است. شنیدن جزئیات عملکردهای بدن کودک برای ۷۲ درصد از افراد غیر والد آزار دهنده است.

غیر والدین می‌گویند که آزاردهنده‌ترین کارهایی که والدین در اینترنت انجام می‌دهند این است که از بچه‌هایشان برای کسب‌وکارشان استفاده می‌کنند. عکس‌های زیادی از بچه‌هایشان به اشتراک می‌گذارند و درباره بچه‌هایشان لاف می‌زنند. و به دلیل شروع پست‌گذاری بیش از حد در مورد بچه‌هایشان، آن‌ها دوستیشان را لغو کرده، آنفالو کرده‌اند، بی‌صدا کرده‌ یا مسدود کرده‌اند.

مکالمه با والدین می‌تواند باعث شود که غیر والدین در آینده خود برای بچه دار شدن تجدید نظر کنند و نیمی که قصد دارند بچه دار شوند، پس از صحبت با شخصی که پدر و مادر هستند، علاقه کمتری به پدر و مادر شدن دارند.
آزاردهنده ترین مشاوره از والدین نوزادان و کودکان نوپاست. آنها کاملاً شما را از بچه‌دار شدن ناامید خواهند کرد.

 

ایجاد یک خانواده چند زبانه

در دنیایی که ارتباطات کلیدی است، مشاهده نحوه تعامل والدین با فرزندانشان به شیوه‌ای خاص و در عین حال مؤثر بسیار جذاب است و به رشد کودک کمک می‌کند.

ساختن یک خانواده چندزبانه، به ویژه زمانی که همسرتان از کشور مختلفی است، به کودک شما کمک می‌کند تا زبان بیشتری یاد بگیرد و تکامل و رشد مغزی بهتری داشته باشد.

مقاله مرتبط:

روابط چند زبانه ♡ چطور زبان کسی را که دوستش داریم یاد بگیریم؟

 

منبع: preply.com

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۶

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *