کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان روسی

فیلم و سریال های جذاب برای یادگیری زبان روسی

۵
(۴)

اگر در حال یادگیری زبان روسی هستید و این کار برای‌تان تبدیل به یک فرآیند خسته‌کننده شده است، ما برای شما یک راه حل جذاب داریم: تماشای فیلم و سریال‌های زبان روسی برای یادگیری و بهبود مهارت‌های گفتاری و شنیداری. در ادامه این مقاله برای شما لیستی از بهترین فیلم و سریال‌هایی که برای یادگیری این زبان می‌تواند به شما کمک کند را آورده‌ایم تا در کنار شرکت در کلاس‌های خصوصی زبان روسی شما را در سریع‌ترین حالت به سطح بالاتری در این زبان برساند. لازم به ذکر است که فرقی نمی‌کند که از صفر شروع به یادگیری زبان روسی کرده‌اید یا در سطح بالاتری قرار دارید، این لیست همواره مهارت‌های کنونی شما را تقویت می‌کند.

 

فهرست محتوا:

 

فیلم و سریال‌های روسی مناسب برای سطح مبتدی تا متوسط

۱. فیلم طنز سرنوشت، یا از حمام خود لذت ببرید! (Ironia судьбы, или С лёгким паром!) – ۱۹۷۶

طنز سرنوشت، یا از حمام خود لذت ببرید برای یادگیری زبان روسی

 

این فیلم هر شب سال نو بر روس آنتن تلوزیون کشور روسیه می‌رود. “طنز سرنوشت، یا از حمام خود لذت ببرید” داستان دو نفر را روایت می‌کند که یک شب که به حمام سونا رفته‌اند، پس از مست کردن ناگهان تصمیم می‌گیرند که آپارتمان خود را عوض کنند. ژانر این فیلم کمدی است که صحنه‌های عاشقانه را با زمینه و حس و حال کریسمس در بردارد.

این فیلم می‌تواند برای زبان آموزان سطح مبتدی و متوسط بهترین انتخاب در جهت یادگیری واژگان مربوط به فصل‌ها و مکالمه‌های روزمره در کنار مطالعه رمان‌های روسی باشد.

 

۲. فیلم موزیکال هیپسترها (Стиляги) – ۲۰۰۸

هیپسترها برای یادگیری زبان روسی

 

فیلم روسی “هیپسترها” که به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های موزیکال دبیرستانی یاد می‌شود، آهنگ‌های جذابی را همراه با دیالوگ‌های سریع ارائه می‌دهد. این فیلم داستان گروهی را روایت می‌کند که در دهه ۱۹۵۰ شوروی عاشق فرهنگ آمریکایی بودند.

اگر واژگان مورد استفاده در آهنگ‌ها را کنار بگذاریم، این فیلم یکی دیگر از بهترین انتخاب‌ها برای همه زبان آموزان روسی یا هر سطوحی است که می‌توانند آن را تماشا کنند.

 

۳. فیلم روسی جرثقیل‌ها پرواز می کنند (Летят журавли) – ۱۹۵۷

جرثقیل‌ها پرواز می کنندبرای یادگیری زبان روسی

 

اگر می‌خواهید با سبک زندگی مردم در دوران شوروی آشنا شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم فیلم “جرثقیل‌ها پرواز می‌کنند” را تماشا کنید. داستان این فیلم در دوره جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد که حول دو شخصیت بوریس و ورونیکا می‌چرخد که جنگ آن‌ها را از هم جدا کرده است.

این فیلم سینمایی که برنده جشنواره کن شده است، یک گزینه مناسب برای زبان آموزان سطح مبتدی و متوسط ​​است. با تماشای آن شما تعداد زیادی از واژگان، افعال، اصطلاحات نظامی و… را خواهید آموخت؛ حتی اگر بدون زیرنویس فیلم را نگاه کنید.

 

۴. فیلم تصنیف یک سرباز (Балада о солдате) – ۱۹۵۹

تصنیف یک سرباز برای یادگیری زبان روسی

 

اگر به فیلم‌های ژانر درام علاقه دارید، “تصنیف یک سرباز” یکی از بهترین‌ها گزینه‌ها برای تماشا و یادگیری زبان روسی است. داستان این فیلم درباره سربازی است که پس از یک عملیات موفقیت آمیز در جنگ جهانی دوم از میدان جنگ برمی‌گردد و در مسیر عاشق شدن قرار می‌گیرد.

واژگان به کار رفته در این فیلم بسیار ساده و آسان است؛ به همین دلیل ” تصنیف یک سرباز” برای تمامی افراد با هر سطح زبان روسی عالی می‌باشد. همچنین برخی از اصطلاحات نظامی نیز در فیلم رد و بدل می‌شود که می‌‌توانید آن‌ها را در طول فیلم به خاطر بسپارید.

 

۵. فیلم روسی و تاریخی استالینگراد (Stalingrad) — (R) 2013

استالینگراد برای یادگیری زبان روسی

 

اگر دانشجوی تاریخ سیاسی هستید و می‌خواهید در کنار یادگیری زبان روسی درباره جنگ جهانی دوم بیشتر بدانید، توصیه ما این است که “استالینگراد” را تماشا کنید. این فیلم روسی یک فیلم اکشن حماسی و افسانه‌ای است که همانطور که از نامش پیداست، داستان اتفاقات استالینگراد را به تصویر می‌کشد.

“استالینگراد” شهری بود که در آن ارتش روسیه و غیرنظامیان ماه‌ها از آن در برابر مهاجمان آلمانی ایستادگی و مقاومت کردند. واژگان به کار گرفته شده در دیالوگ فیلم ساده است و امکان ندارد که هیچ زبان آموز روسی‌ای نتواند فیلم را به خوبی بفهمد. پس در هر سطح از روسی که هستید، برای تقویت آموخته‌های خود از کتاب‌های یادگیری زبان روسی می‌توانید این فیلم را نیز مشاهده کنید.

 

۶. سریال پرستوهای شب (Ночные Ласточки)

سریال پرستوهای شب برای یادگیری زبان روسی

 

“پرستوهای شب” که برای آلمانی‌ها به عنوان”جادوگران شب” شناخته می‌شوند، نام یک واحد از خلبانان زن بمب افکن در طی جنگ جهانی دوم بودند. این سریال در طول ۸ قسمت، ماموریت‌های تاریخی و هیجان‌انگیز این گروه را نمایش می‌دهد.

سرعت نسبتاً آهسته در بیان دیالوگ‌ها، این سریال را تبدیل به یک انتخاب عالی برای هر زبان آموز با هر سطحی تبدیل کرده است. در حین تماشای “پرستوهای شب” تا حدودی با تاریخ نظامی و جنگی روسیه و اصطلاحات مورد استفاده در آن موقعیت‌ها آشنا خواهید شد.

 

۷. سریال روسی آشپزخانه (Кухня)

سریال پرستوهای شب برای یادگیری زبان روسی

 

این سریال در مورد شخصیتی است که در تلاش برای تبدیل شدن به یک آشپز معروف جهانی است. در “آشپزخانه” شما شاهد مجموعه‌ای از شخصیت‌های متفاوت از جمله آشپزها، پیشخدمت‌ها و… خواهید بود.

دایره لغات به کار رفته در این فیلم خیلی پیشرفته نیست و بازیگران دیالوگ‌های خود را نسبتا آهسته و واضح بیان می‌کنند؛ بنابراین این نمایش خوبی انتخاب خوبی برای تمامی سطوح از زبان آموز است. از آنجایی که داستان سریال در آشپزخانه رستوران رخ می‌دهد، کلمات و عبارات زیادی در مورد غذا و آشپزی یاد خواهید گرفت.

 

فیلم و سریال‌های روسی مناسب برای سطح متوسط تا پیشرفته

۸. فیلم مسکو به اشک ها اعتقاد ندارد (Москва слезам не верит) – ۱۹۸۰

مسکو به اشک ها اعتقاد ندارد برای یادگیری زبان روسی

 

اگر علاقه دارید که با وضعیت زندگی مردم در دوران اتحاد جماهیر شوروی بیشتر آشنا شوید، این فیلم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. فیلم روسی “مسکو به اشک‌ها اعتقاد ندارد” داستان زندگی سه دختر را از نوجوانی آن‌ها تا بزرگسالی به تصویر می‌کشد که در مسکو، پایتخت شوروی، شغل و عشق زندگی خود را پیدا می‌کنند.

هرچند که این فیلم اکشن و هیجان‌انگیز نیست، اما دیدگاه و تصویر درستی را از اوضاع زندگی مردم در روسیه کمونیستی به تصویر می‌کشد. واژگان به کار رفته در این فیلم کمی پیچیده و عجیب و غریب است؛ پس توصیه می‌کنیم که اگر در سطح پیشرفته هستید آن را مشاهده کنید.

 

۹. فیلم لویاتان (Левиафан) – (R) 2014

لویاتان برای یادگیری زبان روسی

 

فیلم “لویاتان” یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین فیلم‌های روسی است که محبوبیت زیادی را در بین مردم روس داشته و جوایز زیادی را نیز به دست آورده است. خط داستانی این فیلم روسی، در مورد بحث و درگیری بین یک سیاستمدار و یک مرد بومی و عادی را روایت می‌باشد. علت اصلی اختلاف، مالکیت بر سر یک قطعه زمین کوچک است.

با مشاهده فیلم روسی “لویاتان” علاوه بر اینکه به یادگیری زبان روسی شما کمک می‌کند، وضعیت فساد در روسیه و وضعیت بد مردم معمولی را در برابر مقامات بالای جامعه نشان می‌دهد. اگر در سطح پیشرفته زبان روسی هستید، این فیلم را نباید از دست بدهید؛ زیرا بسیاری از  اصطلاحات سیاسی و حقوقی را یاد می‌گیرید.

 

۱۰. فیلم رسی و اکشن برادر (Брат) – ۱۹۹۷

برادر برای یادگیری زبان روسی

 

فیلم هیجان انگیز و اکشن “برادر” حول محور داستان در مورد یک سرباز جوان و پرانرژی می‌چرخرد که از اولین جنگ چچن به خانه بازگشت و در نهایت زندگی‌اش به یک زندگی جنایتکارانه ختم شد. این فیلم جنایی به دلیل اینکه دارای دیالوگ های سریع، لهجه‌ها و زبان عامیانه می‌شود، آن را به زبان آموزان سطح پیشرفته پیشنهاد می‌کنیم.

 

۱۱. فیلم درام بی عشق (Нелюбовь) – (R) 2017

بی عشق برای یادگیری زبان روسی

 

“بی عشق” نیز یکی دیگر از بهترین فیلم و سریال‌ها برای یادگیری زبان روسی در ژانر درام است که داستان دو والد تازه طلاق گرفته را به تصویر می‌کشد که پس از ناپدید شدن پسر ۱۲ ساله‌شان به طور موقت دوباره به یکدیگر برمی‌گردند.

این فیلم روسی واژگان بسیار پیشرفته و دستور زبان پیچیده‌ای را در خود جای داده است که برای علاقه مندان این زبان که در سطح پیشرفته قرار دارند بسیار مناسب است. همچنین می‌توانید بسته به سطح خود فیلم را با کمک زیرنویس روسی یا انگلیسی تماشا کنید.

 

۱۲. فیلم تخیلی سولاریس (Солярис) – ۱۹۷۲

سولاریس برای یادگیری زبان روسی

 

اگر عاشق فیلم‌هایی با ژانر علمی تخیلی هستید، “سولاریس” یک فیلم ۱۶۷ دقیقه‌ای معمایی است که به شما توصیه می‌کنیم حتما تماشا کنید. این فیلم داستان عاطفی و هیجانی خدمه یک ایستگاه فضایی را روایت می‌کند که با چالش‌های زیادی روبرو می‌شود. این فیلم بر اساس یک رمان علمی تخیلی که در سال ۱۹۶۱ نوشته شد، ساخته شده است.

سرعت دیالوگ‌های این فیلم چندان سریع نیست؛ اما برخی از کلمات آن بسیار پیچیده هستند. به همین دلیل این فیلم روسی فقط برای زبان آموزان سطح متوسط ​​و پیشرفته مناسب می‌باشد.

 

۱۳. فیلم افسانه شماره ۱۷ (Legenda №۱۷) – ۲۰۱۳

افسانه شماره 17 برای یادگیری زبان روسی

 

در دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰، تیم اتحاد جماهیر شوروی استثنایی‌ترین تیم بین المللی هاکی روی یخ تاریخ جهان به شمار می‌آمد. فیلم “افسانه شماره ۱۷” فیلمی با ژانز ورزشی و زندگینامه‌ای است که در سال ۲۰۱۳ بر اساس زندگی والری خرلاموف، بازیکن مشهور تیم هاکی روی یخ، ساخته شده است.

“افسانه شماره ۱۷” برنده چندین نامزدی و جوایز نیز در سراسر جهان شده است. اگرچه برخی از قسمت‌های فیلم کمی کلیشه‌ای هستند، اما فیلم همچنان بسیار کاریزماتیک بوده و مخاطبان خود را با ورزش هیجان‌انگیز هاکی روی یخ آشنا می‌کند.

 

۱۴. فیلم روسی The Postman’s White Nights (Белые ночи почтальона Алексея Тряпицына) – ۲۰۱۴

The Postman’s White Nights برای یادگیری زبان روسی

 

کشور روسیه به دلیل وسعت زیادی که دارد، بسیاری از روستاهای آن از سایر نقاط کشور دور مانده‌اند. در اکثر مواقع، پستچی تنها راهی است که می‌تواند افراد ساکن در این مناطق دورافتاده را یه یکدیگر وصل کند. فیلم “شب‌های سفید پستچی” داستان یکی از این پستچی‌ها به نام الکسی تریاپیتسین را به تصویر می‌کشد.

فیلمنامه این فیلم روسی، همراه با ژانری درام داستان‌هایی را بر اساس شخصیت‌های واقعی نقل می‌کند. واژگان و عبارات استفاده شده در فیلم برای درک کردن پیچیده نیستند؛ اما بیشتر برای زبان آموزان سطح متوسط و پیشرفته مناسب است.

 

۱۵. سریال Evening Urgant (Вечерний Ургант)

Evening Urgant برای یادگیری زبان روسی

 

این سریال که پخش آن در سال ۲۰۱۲ شروع شد، در اصل یک کپی روسی از برنامه‌های گفتگوی شبانه آمریکایی است که ممکن است با آن آشنا باشید. می‌توان گفت مجری برنامه، ایوان اورگانت، تا حدی از جیمی فالون و دیوید لترمن الهام گرفته است.

این نمایش یک گزینه عالی برای تماشا توسط زبان آموزان پیشرفته است؛ زیرا به شما کمک می‎کند کلمات، عبارات و اصطلاحات مرتبط با اتفاقات روزمره را یاد بگیرید. همچنین شوخی‌ها و گفتگوهای دوستانه زیادی در طول مصاحبه‌ها اتفاق می‌افتد که می‌توانید در مکالمات خود از آن‌ها استفاده کنید.

 

۱۶.سریال کمدی Interns (Интерны)

Interns برای یادگیری زبان روسی

 

این کمدی محبوب روسی بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ پخش شد و داستان آن، همانطور که تا حدودی از نامش پیداست، در مورد مشکلات و مصیبت‌های کارورزان و اینترن‌های رشته پزشکی صحبت می‌کند.

سرعت نسبتاً آهسته و استفاده از نشانه‌های بصری واضح، این سریال را به گزینه‌ای عالی برای زبان آموزان سطح متوسط ​​و پیشرفته تبدیل کرده است.

 

سخن نهایی

یادگیری زبان روسی با اپلیکیشن‌های یادگیری زبان روسی و سایر راه‌های آموزشی کار سختی نیست؛ اما ممکن است بعد از مدتی کسل‌کننده شود. با تماشای فیلم‌های روسی می‌توانید مسیر یادگیری این زبان را برای خود جذاب‌تر کرده و سطح خود را به راحتی ارتقا دهید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *