کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان ژاپنی

کلاس فری دیسکاشن (Free Discussion) یا بحث آزاد ژاپنی چیست؟

۵
(۵)

روش‌های مختلفی برای یادگیری مکالمه به زبان ژاپنی وجود دارد، اما هیچ کدام به اندازه حضور در محیطی که افراد به زبان ژاپنی صحبت می‌کنند، مؤثر نیست. شرکت در کلاس آنلاین ژاپنی که محیطی متناسب با سطح زبان آموزان فراهم می‌کند، یکی از بهترین انتخاب‌هاست.

اگر به سطحی از مهارت‌های زبان ژاپنی رسیده‌اید، کلاس فری دیسکاشن (Free Discussion) یا بحث آزاد ژاپنی می‌تواند گزینه‌ای عالی برای تقویت مهارت‌های زبانی شما باشد. در این مقاله، به اهمیت و مزایای این کلاس‌ها می‌پردازیم.

 

در ادامه می‌خوانید: 

 

تعریف کلی کلاس فری دیسکاشن (بحث آزاد)

کلاس فری دیسکاشن یا بحث آزاد، یکی از روش‌های آموزشی است که به زیان آموزان اجازه می‌دهد تا به صورت آزادانه و بدون ساختار مشخص به بیان نظرات، تجربیات و افکار خود بپردازند. این روش آموزشی بر پایه تعاملات گروهی و تبادل نظر بین شرکت‌کنندگان استوار است.

  • در این نوع کلاس‌ها، زبان آموزان به جای اینکه صرفاً شنونده باشند، به صورت فعال در فرایند یادگیری شرکت می‌کنند،
  • و از طریق مشارکت در بحث‌ها، مهارت‌های ارتباطی، تفکر انتقادی و تحلیلی خود را تقویت می‌کنند.
در سیستم آموزشی ژاپن، که به شدت تحت تأثیر ارزش‌های فرهنگی و سنتی قرار دارد، کلاس‌های فری دیسکاشن به عنوان یک نوآوری در روش‌های تدریس مورد توجه قرار گرفته‌اند.

در ژاپن، تأکید بر انضباط، سخت‌کوشی و احترام به معلم و سنت‌ها بسیار برجسته است.

اما با این حال، در دهه‌های اخیر، نیاز به روش‌های آموزشی جدید که بتوانند زبان آموزان را برای جهان پیچیده و چند فرهنگی آماده کنند، باعث شده تا کلاس‌های فری دیسکاشن به تدریج جایگاه خود را در سیستم آموزشی این کشور پیدا کنند.

 

تاریخچه شکل گیری کلاس‌های فری دیسکاشن در ژاپن

دهه‌های مختلف  تکامل کلاس فری دیسکاشن در ژاپن در طول زمان
۱ اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ کلاس‌های فری دیسکاشن به عنوان یک مفهوم وارداتی از کشورهای انگلیسی‌زبان مانند آمریکا و بریتانیا به ژاپن معرفی شدند.
با افزایش تعاملات بین‌المللی و تبادلات فرهنگی، نظام آموزشی ژاپن تحت تأثیر روش‌های آموزشی مدرن غربی قرار گرفت.
معلمان و دانشگاهیان ژاپنی به دنبال روش‌های جدیدی بودند که زبان آموزان را به صورت فعال‌تر در فرایند یادگیری مشارکت دهند.
۲ دهه ۱۹۷۰ در آغاز، کلاس‌های فری دیسکاشن به عنوان یک نوآوری مورد تردید قرار گرفتند.
بسیاری از معلمان سنتی ژاپنی این روش را با دیدی شکاکانه می‌نگریستند، زیرا با فرهنگ احترام به معلم و نظم موجود در کلاس‌های سنتی در تضاد بود.
۳ دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ به مرور زمان و با مشاهده نتایج مثبت این کلاس‌ها در تقویت مهارت‌های تفکر انتقادی، مشارکت گروهی و اعتماد به نفس در زبان آموزان، این روش به تدریج مورد قبول واقع شد.
در دهه ۱۹۹۰، با افزایش توجه به نیازهای آموزشی قرن ۲۱، کلاس‌های فری دیسکاشن به طور گسترده‌تری در مدارس و دانشگاه‌های ژاپن مورد استفاده قرار گرفت.

از جمله عوامل موفقیت‌آمیز بودن این روش، تطبیق این روش با ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی ژاپنی، مانند تأکید بر هماهنگی گروهی و احترام به نظرات دیگران بود.

تاثیر کلاس‌های فری دیسکاشن ژاپنی بر زبان آموزان

 

ساختار کلاس‌های فری دیسکاشن

۱ ساختار آزاد و انعطاف‌پذیر کلاس‌های فری دیسکاشن در ژاپن معمولاً دارای ساختاری آزاد و انعطاف‌پذیر هستند.
معلم نقش راهنما را دارد و با طرح سوالات و ارائه موضوعات بحث، زبان آموزان را به تفکر و مشارکت در بحث‌ها ترغیب می‌کند.
برخلاف کلاس‌های سنتی که در آن معلم نقش اصلی را ایفا می‌کند، در کلاس‌های فری دیسکاشن، زبان آموزان به عنوان محور اصلی کلاس شناخته می‌شوند.
زبان آموزان می‌توانند آزادانه نظرات خود را بیان کنند و در گفتگوها شرکت کنند.
این کلاس‌ها معمولاً به صورت گروه‌های کوچک برگزار می‌شوند تا تعاملات بیشتری بین شرکت‌کنندگان ایجاد شود.
۲ موضوعات متنوع موضوعاتی که در کلاس‌های فری دیسکاشن مورد بحث قرار می‌گیرند، می‌توانند بسیار متنوع باشند.
این موضوعات می‌توانند شامل مسائل روزمره، مباحث اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی مسائل جهانی باشند.
یکی از ویژگی‌های مهم این کلاس‌ها، انعطاف‌پذیری در انتخاب موضوعات است که به زبان آموزان اجازه می‌دهد تا بر اساس علایق و نیازهای خود موضوعاتی را برای بحث انتخاب کنند.
این روش نه تنها به افزایش انگیزه و علاقه زبان آموزان کمک می‌کند، بلکه آنها را تشویق می‌کند تا به صورت انتقادی و تحلیل‌گرانه به مسائل نگاه کنند.

 

مقایسه کلاس‌های فری دیسکاشن با روش‌های سنتی تدریس در ژاپن

کلاس‌های فری دیسکاشن Vs. روش‌های سنتی تدریس در ژاپن
۱. در این کلاس‌ها، زبان آموزان به عنوان افراد فعال در فرایند یادگیری شناخته می‌شوند و نقش بیشتری در تصمیم‌گیری و تحلیل موضوعات دارند. ۱. در سیستم آموزشی سنتی ژاپن، معلم معمولاً نقش اصلی را در فرایند یادگیری ایفا می‌کند و زبان آموزان بیشتر به عنوان شنونده و پیرو فعالیت می‌کنند.
۲. تفاوت اساسی در جایگاه معلم و زبان آموز باعث می‌شود که کلاس‌های فری دیسکاشن به عنوان یک روش مکمل و نوآورانه در کنار روش‌های سنتی مورد استفاده قرار گیرند. ۲. در این سیستم، تأکید زیادی بر حفظ مطالب، انضباط و تبعیت از معلم وجود دارد.

 

مقایسه کلاس‌های فری دیسکاشن با روش‌های مشابه در سایر کشورها

 

کلاس‌های فری دیسکاشن در کشورهای غربی (آمریکا و بریتانیا)

• کلاس‌های فری دیسکاشن در کشورهای غربی مانند آمریکا و بریتانیا از دهه‌ها پیش به عنوان یکی از روش‌های متداول آموزشی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

• به دلیل فرهنگ آزادی بیان و تشویق به بحث و گفتگو، این کلاس‌ها با موفقیت بیشتری اجرا می‌شوند.

• این روش‌ها به توسعه مهارت‌های مهمی مانند تفکر انتقادی، حل مسئله و همکاری گروهی کمک می‌کنند.

 

کلاس‌های فری دیسکاشن در ژاپن

• در ژاپن، فرهنگ بیشتری بر هماهنگی گروهی و اجتناب از مواجهه مستقیم تأکید دارد، که ممکن است باعث چالش‌های فرهنگی در اجرای کلاس‌های فری دیسکاشن شود.

• یکی از روش‌های موفقیت‌آمیز در اجرای این کلاس‌ها در ژاپن، استفاده از روش‌های ترکیبی است. در این روش، عناصر مثبت کلاس‌های سنتی و فری دیسکاشن با هم ترکیب می‌شوند تا یک روش جامع و متعادل ایجاد شود.

• به عنوان مثال ممکن است در بخشی از کلاس‌ها از روش‌های سنتی برای آموزش مطالب استفاده شود و سپس در بخشی دیگر، زبان آموزان به صورت گروهی در مورد موضوعات مطرح شده بحث کنند.

• این روش ترکیبی می‌تواند به بهره‌وری بالاتر و سازگاری بهتر با فرهنگ ژاپنی کمک کند.

 

مزایا و معایب کلاس‌های فری دیسکاشن

 

مزایای کلاس‌های فری دیسکاشن

۱ تقویت مهارت‌های تفکر انتقادی و تحلیلی زبان آموزان است.
۲ در این کلاس‌ها، زبان آموزان تشویق می‌شوند تا به صورت مستقل فکر کنند و به جای پذیرش نظرات از پیش تعیین شده، به بررسی و تحلیل موضوعات بپردازند.
۴ در فضای آزاد و حمایتی این کلاس‌ها، زبان آموزان می‌توانند بدون ترس از قضاوت شدن نظرات خود را بیان کنند.
۵ این تجربه باعث می‌شود که آن‌ها به تدریج اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند و در موقعیت‌های دیگر نیز به راحتی نظرات خود را ابراز کنند.
۶  این روش به زبان آموزان کمک می‌کند تا توانایی‌های خود را در حل مسائل پیچیده تقویت کنند.
۷ کلاس‌های فری دیسکاشن به تقویت مهارت‌های ارتباطی و همکاری گروهی کمک می‌کنند.
۸ زبان آموزان در این کلاس‌ها یاد می‌گیرند که به نظرات دیگران گوش دهند، به صورت سازنده با دیگران بحث کنند و به توافق برسند.
۹ این مهارت‌ها برای زندگی اجتماعی و حرفه‌ای آینده آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

 

معایب کلاس‌های فری دیسکاشن

۲ معلمان باید قادر باشند فضای مناسبی برای بحث‌های سازنده ایجاد کنند و از انحراف بحث‌ها جلوگیری کنند.
۳   این نیازمند تجربه و مهارت‌های خاصی است که ممکن است همه معلمان از آن برخوردار نباشند.
۵ در کلاس‌های فری دیسکاشن، برخی از زبان آموزان ممکن است تمایل بیشتری به مشارکت داشته باشند و به طور مداوم در بحث‌ها شرکت کنند، در حالی که دیگران ممکن است کمتر تمایل به بیان نظرات خود داشته باشند.
۶ عدم تعادل زبان آموزان در مشارکت‌های کلاسی می‌تواند به کیفیت کلی کلاس آسیب برساند.
۷ یکی دیگر از چالش‌های کلاس‌های فری دیسکاشن در ژاپن،فرهنگ ژاپنی که بر پایه احترام به بزرگترها، حفظ هماهنگی و اجتناب از مواجهه مستقیم استوار است، ممکن است در برخی موارد با روحیه بحث آزاد تضاد داشته باشد.
۸  به عنوان مثال، برخی از زبان آموزان ممکن است به دلیل احترام به معلم یا دوستان خود، از بیان نظرات خودداری کنند. این مسئله می‌تواند به کاهش اثربخشی این کلاس‌ها منجر شود.

 

سخن پایانی

این مقاله به بررسی کلاس های فری دیسکاشن در ژاپن و مقایسه آن با سایر کشورها پرداخته و اهمیت این روش در تقویت مهارت‌های تفکر انتقادی و همکاری گروهی را نشان می‌دهد. این کلاس‌ها می‌توانند زبان آموزان را برای چالش‌های آینده آماده کنند. از آنها به خوبی استفاده کنید.

 

منابع: 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *