کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

تاثیرگذارترین کلمات و جملات حمایتی در زبان انگلیسی

۵
(۳)

ارتباطات انسانی ریشه در یک ارتباط موثر دارند و یک عبارت ساده می‌تواند نشان دهنده حمایت ما از دیگران باشد. از کلمات دلگرم‌کننده گرفته تا ابراز همبستگی.
زبان حمایتی که ما استفاده می‌کنیم، جوامع ما را متحد و تقویت می‌کند. کلمات حمایتی می‌توانند شما را در سخت‌ترین زمان‌ها کمک کرده و روحیه شما را بالا ببرند.

همه ما می‌دانیم که کلمات چقدر می‌توانند قدرتمند باشند. همان‌طور که یادگیری زبان می‌تواند ارتباط شما را با دیگران عمیق‌تر‌ کند، زبان حمایتی که به روشی صمیمانه استفاده می‌شود، می‌تواند تأثیر به‌سزایی داشته باشد. از شنیدن «تو تونستی انجامش بدی» در یک زمان چالش برانگیز گرفته تا جمله «من به تو افتخار می‌کنم» از کسی که تحسینش می‌کنیم، همگی می‌توانند جملات حمایتی محسوب شوند.

 

در ادامه می‌خوانید: 

 

نکات کلیدی

  • «من به تو افتخار می‌کنم» (I’m proud of you)، «تو تونستی انجامش بدی» (You’ve got this) و «من به تو ایمان دارم» (I believe in you) بهترین کلمات حمایتی برای شنیدن هستند.
  • تقریباً نیمی، از آمریکایی‌ها، حداقل روزانه کلمات حمایتی را برای دیگران استفاده می کنند. آمریکایی‌ها بیشتر از همسر/شریک خود کلام حمایتی را به کار برده یا دریافت می‌کنند. «عشق» (Love)، «اعتماد» (trust) و «قوی» (strong)، تأثیرگذارترین کلمات حمایتی هستند.

 

کلمات مورد علاقه آمریکایی‌ها که تمایل دارند برای حمایت بشنوند

اگر کلمات به خوبی انتخاب شوند، می‌توانند دنیای متفاوتی برای شما ایجاد کرده  و اعتماد به نفس و انعطاف پذیری را به شما القا کند.

در زمان‌های چالش‌برانگیز و روزمره، به کار بردن کلمات حمایتی، روش قابل‌توجهی برای ایجاد انگیزه و نشاط در افراد هستند. مهم نیست چگونه و کجا  از آنها استفاده می‌شود، ولی اکثر مردم بیشتر در فضای مجازی از این کلمات استفاده می‌کنند.

بهترین کلمات حمایتی برای شنیدن، به گفته مردم، «من به تو افتخار می کنم»، «تو تونستی انجامش بدی» و «من به تو ایمان دارم» است.

 

بهترین کلمات حمایتی برای شنیدن در خانه و محل کار

اگرچه از کلمات تشویق کننده قدردانی می‌شود، اما همیشه به کار مکی‌روند. فقط نیمی از مردم هر هفته یا کمتر کلمات حمایتی را می‌شنوند. تنها استفاده از کلمات حمایتی کافی نیست؛ همچنین لازم است به این فکر کنید که کلمات را برای چه کسانی به کار می‌برید.

 

۱. کلمات و جملات حمایتی برای استفاده در خانه

در خانه، بهترین کلمات حمایتی برای شنیدن عبارتند از: «دوستت دارم»، «من از هر کاری که انجام می‌دهی قدردانی می‌کنم» و «به تو افتخار می‌کنم». در زندگی شخصی خود، آمریکایی‌ها گزارش می‌دهند که بیشتر از همسر یا شریک زندگی‌شان حمایت می‌کنند و حمایت می‌شوند.

❌ متأسفانه، نیمی از مردم برای شش ماه یا بیشتر هیچ حرف حمایتی از والدین یا اطرافیان خود نمی‌شنوند.

بیشتر بدانید: جملات و عبارات انگلیسی برای تشویق‌ و تحسین‌+ مثال و ترجمه

 

۲. کلمات و جملات حمایتی برای استفاده در محل کار

تقریبا غیرمعمول است که شخصی در محل کار به شما بگوید «دوستت دارم». در دنیای حرفه‌ای از عبارات خاصی برای قدردانی استفاده می‌شود.
بهترین کلمات حمایتی برای شنیدن در محل کار عبارتند از: “«کار ت عالیه»، «شما کار فوق العاده‌ای انجام می‌دهید» و «به کار خوب خود ادامه دهید.»

 

چه عواملی باعث می‌شود که از عبارت‌ها و کلمات حمایتی کمتر استفاده شود؟

  • به اشتراک گذاشتن کلمات حمایتی برای آمریکایی‌ها همیشه آسان نیست. استفاده از کلمات حمایتی می‌تواند به دلیل عوامل مختلفی مانند احساسات شدید، آسیب‌پذیری، هنجارهای اجتماعی-فرهنگی، مهارت زبانی و احتمال سوء تعبیر پیچیده باشد.

 به عنوان مثال، ابراز جملات تاکیدی مانند «من به توانایی‌های شما ایمان دارم»، می‌تواند این معنی را بدهد که شاید از مرز پا را فراتر گذاشته‌ایم.

  • ترس از ارتباط نادرست نیز می‌تواند از این عمل جلوگیری کند؛ زیرا نیت خوب در پشت عباراتی مانند « تونستی انجامش بدی»، ممکن است به عنوان فشار اشتباه درک شود.
  • در نهایت، جنبه‌های فرهنگی می‌تواند مردم را از گفتن «بیایید با هم این مشکل را حل کنیم» منصرف کند.

درک این نکات ظریف و به کارگیری ارتباطات همدلانه برای به اشتراک گذاشتن کلمات حمایتی به طور مؤثر و معتبر ضروری است.

 

کلمات حمایتی که توخالی یا کلیشه‌ای هستند

اگرچه کلمات حمایتی معمولاً با نیت خوب بیان می‌شوند، اما همیشه مثبت به نظر نمی‌رسند. درواقع نیمی از مردم احساس کرده‌اند که حرف‌های حمایتی که می‌شوند، کلیشه‌ای و غیرصادقانه است.

با درک اهمیت عبارات حمایتی و تأثیر آنها بر حال خوب ما، می‌توانیم تشخیص دهیم که کدام کلمات حمایتی ، توخالی یا کلیشه‌ای به نظر می‌رسند و یا حتی آسیب زننده هستند.

 مهم‌ترین جملات حمایتی که بار منفی دارند عبارتند از: «شما قوی‌تر از آن چیزی هستید که فکر می‌کنید»، «شما یک مبارز هستید» و «شما این را دارید».

نه‌تنها عباراتی وجود دارند که توخالی یا کلیشه‌ای به نظر می‌رسند، بلکه شرایط می‌تواند بر نحوه دریافت حمایت شما تأثیر بگذارد.

زمان‌هایی که لازم است در مورد کلماتی که به اشتراک می‌گذارید احتیاط بیشتری کنید عبارتند از:

هنگام از دست دادن و غم، موقعیت‌های استرس‌زا، و بیماری و چالش‌های سلامتی. این‌ها موقعیت‌هایی است که کلمات حمایتی معمولاً توخالی یا کلیشه‌ای به نظر می‌رسند.

 

آزاردهنده ترین کلمات حمایتی برای شنیدن

در حالی که کلمات حمایت کننده می‌توانند فوق العاده باشند، مواردی نیز وجود دارند که انتخاب اشتباه جملات می‌تواند منجر به آزار یا ناامیدی شود و گاهی اوقات، حتی عبارات با نیت خوب هم بار منفی ایجاد کنند.

بسیار ضروری است که به ترجیحات فردی و وضعیت عاطفی فردی که این کلمات را می‌شنود توجه داشته باشید، زیرا ممکن است کلمات شما بیشتر از اینکه فایده داشته باشند، آزاردهنده حس شوند.
مهم‌ترین عبارات حمایتی که واقعاً آزاردهنده می‌شوند عبارتند از: «تو قوی‌تر از آن چیزی هستی که فکر می‌کنی»، «تو در این لحظه تعریف نشده‌ای» و «تو یک مبارز هستی».

سخنان حمایت کننده با قدرتی که دارند یا ما را بلند می‌کنند یا گاهی اوقات ما را آزرده خواهند کرد.

شما با شرکت در کلاس‌های خصوصی زبان انگلیسی در هایتاکی و تقویت مهارت‌های خود در این زبان، می‌توانید با فرهنگ و ترجیحات انگلیسی زبان‌ها بیشتر آشنا شده، و وقتی وارد این جوامع می‌شوید، با انتخاب جملات و عبارات مناسب و حمایت‌کننده، حس خوبی به آنها منتقل کنید.

 

سخن پایانی

نکته مهمی که توجه به آن در مسیر یادگیری زبان انگلیسی اهمیت زیادی دارد این است که نحوه استفاده از زبان و کلمات و جملات آن در موقعیت‌های مناسب، بسیار مهم است و یادگیری بیشتر در این زمینه، می‌تواند به شما در ارتباط بهتر با مردم کمک کند؛ چه برای تقویت روابط تجاری یا شخصی، یادگیری یک زبان جدید می تواند درک بهتری از کلماتی که به اشتراک می گذارید را ارائه دهد.

نه تنها مهم است که بدانید چه کلماتی برای به اشتراک گذاشتن بهتر هستند، بلکه تمرین گفتن آن کلمات نیز اهمیت زیادی دارد. 

 

منبع: preply.com

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *