کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسینکات و روش های تدریس

روش های تدریس آزمون پی تی ای PTE | راهنمای جامع و کاربردی

۵
(۲)

آزمون PTE یک آزمون مهارت انگلیسی در سطح جهانی است که توسط بسیاری از دولت‌ها برای ویزای کار، تحصیل و مهاجرت به رسمیت شناخته شده است. در این راستا، تعداد زیادی از معلمان به دنبال آشنایی با تکنیک‌های تدریس این آزمون و یادگیری روش‌های مدرن تدریس زبان هستند.

تدریس مؤثر، مستلزم داشتن مجموعه‌ای از مهارت‌های خاص است که معلمان باید آنها را کسب کنند. این مقاله به بررسی این مهارت‌ها و روش‌هایی می‌پردازد که معلمان می‌توانند برای ارتقاء سطح تدریس خود به کار ببرند.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

معرفی اجمالی آزمون PTE

آزمون پی تی ای PTE که مخفف Pearson Test of English است، یک آزمون مبتنی بر کامپیوتر است که توسط موسسه زبان بین المللی Pearson Online English تهیه و اجرا می شود. این آزمون در دو نسخه وجود دارد:

  • آزمون PTE Academic
  • آزمون PTE Academic UKVI (SELT) (برای کار یا مشاغلی که نیاز به مدرک ندارند در انگلستان است.)

 

اهمیت آزمون PTE

آزمون‌های زبان تفاوت زیادی با کلاسی سنتی دارند و به همین دلیل، زبان ‌آموزان نمی‌توانند به سادگی برای آزمون درس بخوانند و آمادگی لازم را کسب کنند، پس بسیاری از آنها به معلمی نیاز دارند تا به آنها کمک کرده تا بتوانند برای این آزمون آمادگی پیدا کنند.

اگر قبلاً شما معلم زبان انگلیسی بوده‌اید که برای آزمون‌ها کار می‌کردید ، پس افزودن آزمون PTE به روند تدریس‌تان شما را یک سر و گردن از سایر رقبا بالاتر خواهد برد.

 

مراحل تبدیل شدن به مدرس PTE

  1. از آزمون اطلاع کافی پیدا کنید و در صورت امکان یک بار در آن شرکت کنید.
  2. از سایت رسمی آزمون PTE اطلاعات مورد نیاز خودتان را بگیرید.
  3. مطالعه منابع در دسترس
  4. ارسال رزومه برای آموزشگاه‌‌ها یا ثبت نام در پلتفرم‌هایی مانند هایتاکی و آغاز فرایند تدریس آنلاین زبان
  5. آغاز تدریس به عنوان مدرس PTE

با جستجو در اینترنت و دانشگاه با اهمیتی مثل یوتیوب می‌توانید منابع لازم برای این آزمون را پیدا کنید و سپس در اختیار زبان آموزانتان قرار دهید.

 

بهترین روش‌ها برای تدریس پی تی ای کدامند؟

بهتر است برای تدریس این آزمون از شیوه‌های قبلی‌تان هم کمک بگیرید اما به چند نکته در تدریس دقت کنید:

 

۱. اصول را مبنای تدریس قرار دهید

برای آماده‌سازی زبان آموزان برای این آزمون سعی کنید گرامرهای اولیه و مهم و همچنین موضوعات بسیار مشخص و شفاف را مورد توجه قرار دهید، چرا که برای این آزمون نیازی نیست که شما مباحث پیچیده و موضوعات سخت را برای گفتگو با آنها انتخاب کنید (مانند آزمون آیلتس پیچیدگی ندارد)

 

۲. آزمون‌های سال‌های قبل را با آنها کار کنید

بیشتر افراد برای آماده شدن فرصت کمی دارند، از بهترین راهکارها در تدریس این است که آزمون‌های قبلی را باهم مرور کنید چرا که بیشتر با سبک این آزمون آشنا می‌شوند.

 

۳. جاهای خالی را پر کنید

پر کردن جاهای خالی چه در متون رایتینگ چه در ریدینگ کمک بسزایی برای به کار گرفتن واژگان و گرامر زبان آموزان می‌کند.

 

۴. بلند بخوانید

زبان ‌آموزان را ملزم کنید که یک متن کوتاه را با تلفظ و لحن صحیح بخوانند. سه استراتژی متمایز وجود دارد که زبان آموزان باید از آنها استفاده کنند.

  • لازم است که معنای کلمه را از متن رمزگشایی کنند.
  • از نحوه تلفظ برای کلمات ناآشنا استفاده کنند.
  • همچنین ضرورت دارد هنگام صحبت کردن کلمات را به هم پیوند دهند تا روان به نظر برسند.

 

۵. خلاصه درست را هایلایت کنند

هایلایت کردن خلاصه یک متن بدین معنی است که زبان آموز پس از خواندن متنی طولانی بتواند با رسیدن به درک مطلب خلاصه‌ای را که درک کرده از متن بیرون بکشد و آن را با رنگ دیگر نشان دهد.

 

۶. توصیف کردن تصویر

شرکت‌کنندگان در این آزمون اغلب تکلیف Describe image را یکی از چالش برانگیزترین سوالات در PTE Academic می‌دانند.

  • زبان آموز باید تصویر را ببیند و مهم‌ترین ویژگی‌های آن را را شناسایی کند و بتواند ان را کامل توصیف کند.
  • اگر تصویر حالت نمودار آماری است پس باید از واژگان آماری مناسب برای صحبت در مورد انواع نمودارها (دایره‌ای، میله‌ای و خطی) استفاده کند.

 

۷. به سوال کوتاه پاسخ دهید

پاسخ به سؤالات کوتاه نسبتاً ساده است و برای پاسخگویی به استراتژی خاصی نیاز ندارید. با این حال، زبان ‌آموزان برای افزایش دانش عمومی، تقویت دایره لغات و توسعه مهارت‌های کلامی خود نیاز به خواندن زیادی دارند.

 

۸. پاراگراف‌ها را دوباره مرتب کنید

وظیفه خواندن مجدد پاراگراف‌ها مستلزم آن است که زبان آموزان با متون و ترتیب و توالی در آنها آشنا باشند. شما به زبان ‌آموزان خود یاد می‌دهید که چگونه یک موضوع یا جمله آغازین را تشخیص دهند و سپس از آن اطلاعات برای شناسایی جریان درون متن استفاده کنند.

 

۹. از روش‌تان بازخورد بگیرید

عملکرد زبان آموزان در طول آزمون‌های آزمایشی یا تمرین‌های که می‌دهید معلوم می‌شود، هر از چند گاه آنها را بیازمایید.

 

۱۰. به روز باشید

مانند هر آزمون استانداردی، از به روزرسانی‌ها یا تغییرات ایجاد شده توسط موسسه پیرسون در مورد ساختار یا محتوای آزمون با خبر باشید. با استراتژی‌های تست زدن مخصوص فرمت آزمون آشنا شوید و آنها را به زبان آموزان‌تان هم یاد بدهید.

 

شرکت در دوره‌های مهارت تدریس آزمون PTE‌

کلاس‌ها و دوره‌هایی هستند که به شما به عنوان مدرس این امکان را می‌دهد تا با شرکت در آنها اطلاعات و منابعی که برای آماده شدن نیاز دارید در اختیارتان قرار دهند.

دوره های مهارت تدریس پی تی ای
۱ دوره Micro-Credential Teaching PTE Test Prep این دوره تمام اطلاعات و منابعی را که برای آماده شدن نیاز دارید و فعالیت‌های عملی که مخصوص شماست را در اختیار شما قرار می‌دهد ومی‌توانید مستقیماً در کلاس خود آنها را اعمال کنید.
۲ دوره MicroCredential این دوره مهارت‌های اندازه‌گیری شده توسط PTE، سیستم امتیازدهی، نحوه استفاده از هوش مصنوعی در PTE و تجزیه و تحلیل زبان آموزان را به مدرسان یاد می‌دهد.
۳ دوره های آمادگی تدریس در موسسه Pearson این دوره هم از جمله دوره‌های آنلاین است که می‌توانید در آن مهارت‌های لازم برای تدریس را پیدا کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۲

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

کلاس های مکالمه آزاد آنلاین هایتاکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *