استاندارد های تولید محتوا در هایتاکی

لطفا هم ویدئو و هم متن بطور دقیق بررسی شود.
منابع تولید محتوا
از بهترین وب سایت ها و منابع انگلیسی زبان جهت تولید محتوا استفاده میکنیم اما وب سایت رقبا (سه لینک اول در هر کلمه کلیدی) رو بررسی میکنیم تا ببینیم رقبا چیکار کردن و ما چیکار باید کنیم و چه مطالبی رو باید پوشش بدیم تا از اونها بهتر و کاملتر باشیم.
مهمترین موضوع اینه که مقاله انقدر با کیفیت و کامل باشه که بتونه بالاتر از رقبا قرار بگیره.
لینک منابع استفاده شده در مقاله، در پایان مقاله درج شود.
تعداد کلمات
ما توی هایتاکی تعداد کلمات رو تعیین نمیکنیم نویسنده با توجه به تحلیل رقبا و تحلیل کلیدواژه ها برای نوشتن مقاله کامل طبق صلاحدید خودش مینویسه. در اصل تعداد کلمات مهم نیست، پوشش دادن کامل موضوع و رساندن کاربر به هدفش مهمه.
اما نکته ی مهم اینه که از تکرار مطالب در یک مقاله (حتی با لحن های متفاوت) و یا نوشتن مطالب کم ارزش و بی اعتبار خودداری می کنیم.
میتوانید قبل از نوشتن هر مقاله، تیتر های اصلی و فرعی (طرح محتوا) را آماده و برای کارشناس مربوطه ارسال کنید تا با هماهنگی بیشتری پیش بروید.
تصاویر
تعداد تصاویر هم برحسب نیاز برای هر مقاله متفاوته مثلا اگر مقاله درمورد فیلم،سریال، اپلیکیشن، انیمیشن، یا چیزایی اینطوری باشه، به ازای هر کدام یک عکس نیاز هست.
در غیر اینصورت تراکم عکس ها بگونه ای باشه که چشم کاربر از دیدن متن زیاد خسته نشه.
طبق سیاست های جدید گوگل، استفاده از تصاویر دارای کپی رایت در وب سایت باعث جریمه و پنالتی شدن سایت میشه.
بنابراین بسیار مهم هست که تصاویری که در محتوا قرار میدهید فاقد کپی رایت باشند.
+20 سایت برای دانلود عکسهای رایگان اما با کیفیت
لینک های خارجی
لینک های خارجی فقط به وب سایت های معتبر ایرانی و خارجی داده میشود و لینک ها باید از نوع no follow باشند.
تحت هیچ شرایطی به هر گونه وب سایتی که در زمینه آموزش زبان های خارجی (ایرانی) فعالیت دارد لینک نمی دهیم.
لینک های داخلی
یکی از مهمترین دلایل انتشار مطالب در وب سایت لینک دادن صفحات داخلی به یکدیگر هست تا صفحات از اعتبار یکدیگر استفاده کنند.
برای هر زبانی که نویسندگی میکنید (مثلا انگلیسی)، مقالات آن زبان را در وبلاگ بررسی کنید تا کشف کنید چه مقالاتی در آن زمینه داریم و بتوانید در مکان مناست به آنها لینک بدهید.
همچنین به ازای هر زمان هایتاکی لندینگ پیج هایی جهت تدریس خصوصی / معلم خصوصی / کلاس خصوصی آن زبان دارد.
نکات کلی برای تولید محتوا
1- عنوان
برای بهبود وضعیت سئو مقاله، سعی میکنیم از کلمه کلیدی داخل تیتر هامون استفاده کنیم: مثلا موضوع “بهترین اپلیکیش ها برای یادگیری زبان اسپانیایی” رو داریم؛ حالا داخل تیتر هامون سعی میکنیم اینجوری معرفی کنیم: “دولینو اپلیکیشنی کاربردی برای یادگیری زبان اسپانیایی”
دقت کنید که کلمه کلیدی این مقاله “یادگیری زبان اسپانیایی” نیست * بلکه “اپلیکیشن های مناسب برای یادگیری زبان اسپانیایی “هست. (یعنی کلمه “اپلیکیشن” هم جز کلمه کلیدی هست)
سعی میکنیم تیترهامون جذاب باشن تا کاربر ترغیب بشه محتوا رو بخونه مثلا از این کلمات جذاب استفاده کنیم: نکته طلایی مراحل کامل و…
تیترهامون توی یه سلسله مراتب درست مطرح بشن مثلا وسط مزایا معایب رو نگیم اول یه بخش رو واضح تمام کنیم بعد بخش بعدی رو شروع کنیم.
2- متن
متن هم مطمئننا باید کلمه کلیدی و کلمه کلیدی های مترادف رو شامل بشه مثلا موضوع داریم: “چگونه به آلمانی حرف بزنیم”، کلمه کلید های مترادفش میشن: حرف زدن به زبان آلمانی، مکالمه آلمانی، مکالمه روان آلمانی، صحبت کردن به زبان آلمانی و…
داخل متن اگر فکر کردین جاییش مهمه بولد یا رنگی کنید.
در نوشتار سعی کنید شرایط ایران رو در نظر بگیرید مثلا اگر فلان چیز در ایران به هبچ عنوان در دسترس نیست پس معرفی نکنید.
محتوا پاراگراف بندی صحیح و ترجیحا کوتاه شود.
ویژگیهای محتوای ارزشمند
1- محتوا باید کاربرپسند و گوگلپسند باشد
بهعنوان یک بازاریاب محتوایی باید تمام تمرکز خود را روی رضایت کاربران از محتوای منتشرشده بگذارید. اینکه دغدغههای مخاطب خود را بشناسید و سعی کنید پاسخ سوالات او را تماموکمال در محتوای تولیدشده بگنجانید و به نحوی ساده و قابلفهم راهحلها را ارائه دهید؛ یعنی محتوای شما فاکتورهای لازم برای کاربرپسندی را دارد. خوشبختانه در فضای دیجیتال میتوان رفتار کاربر را ارزیابی کرد. اندازهگیری شاخصهای Page مانند بانس ریت (Bounce Rate) صفحه، بهترین روش برای ارزیابی محتواست. اگر کاربر از محتوا رضایت کافی داشته باشد، گوگل هم آن را دوست خواهد داشت. با رعایت اصول سئو در محتوانویسی میتوانید محتوای بلاگ سایت را گوگلپسند کنید.
2- اعتماد مخاطب را با دادن راهکارهای مناسب جلب کنید
وقتی محتوای مفید، جالب و ارزشمندی خلق میکنید و به سوالات و دغدغههای ذهنی او پاسخ مناسبی میدهید، در ذهن مخاطب به برندی قابلاعتماد تبدیل میشوید که میتواند برای رفع نیاز خود، محصولات و خدمات برند شما را انتخاب کند. (گاهی هدف اصلی برند فقط ارائه اطلاعات مفید است نه فروش) محتوای ارزشمند، اعتمادی میسازد که هیچ چیز دیگری در فضای دیجیتال قدرت آن را ندارد.
3- مزایای استفاده از محصول و خدمت خود را به کاربران نشان دهید
فردی که خود را متخصص بازاریابی محتوایی میداند برای توصیف محصول خود باید اینگونه بنویسید: «تنوع رنگبندی شاد این حوله به شما اجازه میدهد تا آن را با دیگر لوازم سیسمونی کودکتان سِت کنید. جنس پارچه استفادهشده کاملاً با پوست حساس کودک دلبندتان سازگار است و هیچ الیاف مصنوعی در دوخت آن به کار نرفته است. » نویسنده خوب فقط به نوشتن ویژگیهای محصول بسنده نمیکند و میداند که این کار هیچ ارزشی برای مخاطب ندارد، پس باید به نحوی بنویسید که تجربه استفاده از محصول را به مخاطب نشان دهد. بازاریاب محتوایی باید تجربه بفروشد، نه محصول. داستانسرایی یکی از بهترین استراتژیهای بازاریابی محتواست و این یک روش عالی برای این است که به مشتریان اجازه دهید پیشنهاد شما را قبل از اینکه خودشان تجربه کنند، به طور ذهنی آزمایش کنند.
4- سوالات اساسی را ابتدا مطرح کنید
قبل از شروع، سوالاتی که میخواهید در این مقاله پاسخ دهید را گردآوری کنید. فراموش نکنید زمانی که یک کاربر در گوگل جستوجو میکند، به دنبال رسیدن به یک جواب است. سوالی دارد و گوگل بهترین نتیجه را به او نشان میدهد. پس هرچه عنوانهایی که انتخاب میکنید به این سوالات نزدیکتر باشند، شانس بیشتری برای دیدهشدن در رتبههای بالای صفحه نتایج جستوجوی گوگل پیدا خواهید کرد.
ممکن است در حین نوشتن نیز خود را در جایگاه خواننده در نظر بگیرید و سوالات جدیدی مطرح کنید. هیچ ایرادی ندارد. پاسخ آنها را در متن قرار دهید و بعداً اگر لازم شد عنوانی برای آن پاراگراف در نظر بگیرید؛ اما سوالات اساسی که به خاطر آن نوشتن این مقاله را شروع کردهاید را همان اول مطرح کنید.
5- پاراگرافهای کوتاه بسازید
پاراگرافهای کوتاه به ذهن مخاطب اجازه نفسکشیدن میدهد. فراموش نکنید مطالعه در فضای مجازی، از طریق موبایل یا کامپیوتر، میتواند خیلی سریع خستهکننده شود. اگر مطلبی را پیچیده بنویسید یا پاراگرافهای طولانی بسازید، احتمال اینکه مخاطبتان را از دست بدهید وجود دارد. میتوانید برای پرکردن فاصله بین پاراگرافها از جملات تاکیدی، نقلقولها، تصاویر و یا گرافیکهای مرتبط استفاده کنید.
6- بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکنید
استفاده از واژگان کلیدی استراتژی مهم در زمان نوشتن محتوا برای یک سایت است؛ اما از کاربرد بیش از حد آنها به ۲ دلیل زیر دوری کنید:
برای مخاطب آزاردهنده است. وقتی یک کلمه یا عبارت مداوم و بدون ضرورت تکرار شود، آزاردهنده است. نویسنده باید مراقب باشد متنی که ایجاد کرده است، از دیدگاه مشتریان یا مخاطبین چگونه به نظر میرسد و چگونه آن را درک میکند.
باعث میشود بر اثر کیورد استافینگ رتبه شما کاهش یابد. بله این یک حقیقت است! وقتی میخواهید رتبه خود در موتورهای جستوجو را افزایش دهید، اگر بیش از حد از واژگان کلیدی استفاده کنید، الگوریتم جدید موتورهای جستوجو این رفتار را شناسایی میکند و در نتیجه محتوای تولیدشده رتبه بالایی به دست نمیآورد.
مطالعه بیشتر در صورت تمایل: تریبون
لطفا پیش از شروع هر کاری ابتدا حتما مقالات قبلی هایتاکی را در آدرس hitalki.org/blog بررسی کنید.
مهلت تحویل مقاله اولیه (آزمایشی)
معمولا مقاله اولیه رو تا یک هفته در نظر میگیریم اما معیار ادامه همکاری نظم، تداوم و هماهنگی با مسئول مربوطه هست.