کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان عربی

بازه درآمد معلم زبان عربی در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

۴.۷
(۶)

زبان عربی با وجود پیچیدگی‌ها، زبان زیبایی است که تدریس آن نیاز به مهارت بالایی دارد. به همین دلیل هم درآمد معلم زبان عربی می‌تواند براساس میزان مهارت او متفاوت باشد.

اما درآمد معلم زبان عربی چقدر است؟ آیا درآمد این شغل می‌تواند سختی‌های آن را جبران کند؟

با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین عوامل موثر بر درآمد معلم زبان عربی آشنا شده و همچنین میزان درآمد این شغل شما را شگفت‌زده کند.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

بازارکار برای معلم زبان عربی به چه صورت است؟

بازارکار برای تدریس زبان عربی در ایران همیشه داغ و پر هیاهو بوده و همچنان هست. چرا که این زبان علاوه بر این که مهم‌ترین درس رشته علوم انسانی محسوب می‌شود یکی از موثرترین درس‌های رشته‌های علوم تجربی و ریاضی نیز به شمار می‌رود. هرچند این درس از لیست دروس عمومی کنکور ریاضی و تجربی حذف شده ولی همچنان بر معدل دانش آموزان این دو رشته نقش حیاتی دارد.

یک ضرب المثل معروف در بین دانش آموزان رشته علوم انسانی وجود دارد: اگر می‌خواهید در کنکور به رتبه خوب و دانشگاه عالی دست پیدا کنید باید در ۳ درس درصد بالا بزنید، آن سه درس عربی، عربی و عربی است.

ناگفته نماند زبان آموزان عربی تنها دانش آموزان نیستند. همین طور که می‌دانید کشورهای عربی زبان مثل امارات، عراق، کویت و… به دلیل آب و هوای گرم به افراد متخصص و حتی بدون سابقه کاری و دو زبانه نیاز دارند. شرایط کاری تقریبا دشوار در این کشورها دولت‌ها را بر آن داشته که در قبال کار حقوق و مزایای عالی را به کارمندان، کارگران و متخصصان خود پرداخت نمایند. به همین جهت بسیاری از زبان آموزان عربی افرادی هستند که قصد مهاجرت به این کشورها را دارند.

از طرفی اساتید زبان عربی می‌توانند در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی به تدریس خصوصی این زبان بپردازند. نکته جالب توجه در تدریس خصوصی این است که معلم زبان عربی می‌تواند با فرصت کافی برای تقویت مهارت‌های زبانی خود پیدا کرده و با دریافت مدارک دانشگاهی بالاتر به تدریس در دانشگاه‌ها نیز بپردازد.

با این توضیحات حتما متوجه شده‌اید که در کشور ما نه تنها هیچ‌گاه این شغل حذف نخواهد شد بلکه هر روز نیاز به آن بیش‌تر و بیش‌تر احساس می شود. هرچه توانایی و مهارت معلم زبان عربی بیش‌تر باشد حقوق دریافتی او به مراتب بیش‌تر خواهد بود.

معلم زبان عربی یکی از پولسازترین مشاغل در ایران است.

 

بازه درآمد معلم زبان عربی چه قدر است؟

در ایران و حتی در سایر کشورها اهمیت جایگاه معلم زبان عربی بر کسی پوشیده نیست. از طرفی اهمیت بالای این جایگاه شغلی را در ایران با توجه به توضیحات بالا درک کردید. اما حقوق این شغل دقیقا چه قدر است؟

بازه درآمد معلمان زبان عربی در ایران بین ۹ میلیون تا ۹۰ میلیون متغیر است.

۹ میلیون حداقل حقوقی است که یک معلم زبان عربی در سال اول کاری خود می‌تواند از تدریس در مدارس دولتی به دست آورد. اما حتما این سوال شما را به خود مشغول کرده که یک معلم زبان عربی چگونه می‌تواند ۹۰ میلیون در ماه درآمد داشته باشد؟ بارزترین پاسخ این سوال این است: تدریس خصوصی زبان عربی.

یک معلم زبان عربی می‌تواند به صورت خصوصی نیز تدریس داشته باشد. تدریس خصوصی امتیازات ویژه‌ای را به او می‌دهد؛ امتیازاتی از قبیل کسب درآمد بیش‌تر، تعیین میزان ساعت کاری و محل تدریس به انتخاب خود معلم و… .

آیا هر معلم زبان عربی با هر سابقه‌ای می‌تواند تدریس خصوصی زبان عربی داشته باشد؟ مسلما پاسخ این سوال مثبت است. معلمان زبان عربی می‌توانند در کنار تدریس در مدرسه به تدریس خصوصی بپردازند. این کار مستلزم داشتن مهارت تدریس است. از طرفی دشواری‌های زیاد این زبان باعث می‌شود تدریس خصوصی آن بیش‌تر از تدریس در مدرسه مورد توجه قرار گیرد.

با این که جذب زبان آموزان عربی برای کلاس خصوصی نیازمند ترفندهای خاص است ولی می‌توانیم این نوید را به شما بدهیم که با شیوه صحیح جذب زبان آموز ممکن است هیچ‌گاه تعطیلات نداشته باشید و این بدان معنا است که حقوق دریافتی شما نیز می‌تواند از ۹۰ میلیون فراتر رود!

از طرفی با شیوه‌های نوین تدریس خصوصی می‌توانید درآمد دلاری به دست آورید. می‌پرسید چگونه؟ با ما همراه باشید تا شیوه‌های کسب درآمد ریالی و دلاری از این شغل را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های تدریس زبان عربی

 

میزان درآمد معلم زبان عربی بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

هر شغلی در سراسر دنیا تحت تاثیر عواملی قرار دارد که این عوامل می‌توانند میزان درآمد آن را تعیین کنند. شغل معلم زبان عربی نیز از این موضوع مستثنی نیست. بنابراین عواملی وجود دارند که درآمد آن را متغیر می‌سازند. این عوامل عبارتند از:

 

۱. میزان تحصیلات

اولین شرط ورود به این شغل داشتن مدرک مرتبط با رشته عربی است. این مدرک تعیین کننده میزان مهارت شماست. مدرک زبان عربی می‌تواند حاصل از تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، یا مدرک لیسانس، ارشد یا حتی دکتری باشد. هر یک از این‌ها به میزان مشخصی بر درآمد معلم زبان عربی تاثیر می‌گذارند.

 

 

۲. تجربه

ممکن است بسیاری از متقاضیان شغل معلم زبان عربی مدرک معتبر نداشته باشند ولی آن‌ها افرادی هستند که بر اساس شرایطی خاصی این زبان را همچون یک عرب زبان بومی فرا گرفته‌اند. به عنوان مثال از افراد ساکن در جنوب کشور بوده یا این که در کشورهای عربی زبان زندگی کرده باشند. با ارائه مدرک‌های لازم می‌توانند به این حوزه شغلی وارد شوند.

 

 

۳. سابقه کاری/آموزش

سابقه کاری می‌تواند یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده درآمد معلم زبان باشد. مسلما میزان درآمد یک معلم زبان عربی بدون سابقه، با ۱۰ سال سابقه و با ۳۰ سال سابقه یکسان نیست. شغل تدریس از جمله مشاغلی است که با گذشت زمان و کسب تجربه‌های بیش‌تر می‌تواند بهبود یابد.

بیشتر بخوانید: مدارک و گواهینامه های مورد نیاز برای معلم زبان عربی شدن

 

۴. لهجه مورد تدریس

با توجه به مجاورت بعضی کشاورهای عربی زبان با ایران، اگر شما تدریس لهجه عراقی و یا خلیجی را داشته باشید احتمال موفقیت و درآمد بیشتری دارید نسبت به تدریس لهجه‌ای چون مراکشی؛ چرا که از کشورهای مجاور امکان تقاضای تدریس و مترجمی بیشتر است.

 

 

منبع: climbtheladder.com

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۷ / ۵. تعداد نظرات ۶

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *